Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

mazeur

Well-known member
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
156
Sanokaapas, miksi en pääse Windows Updateen vaan se heittää sivulle, jossa lukee:

Kiitos mielenkiinnostasi päivitystemme lataamista kohtaan.

Tämä sivusto on suunniteltu toimimaan ainoastaan Microsoft Windows -käyttöjärjestelmien kanssa.
Jos etsit päivityksiä Macintosh-koneisiin tarkoitettuihin Microsoft-tuotteisiin, siirry osoitteeseen http://www.microsoft.com/mac/."
Monet muutkaan sivut, jotka on suunniteltu toimimaan vain Windowsilla, eivät toimi enää.

Käyttiksenä on Windows xp media center edition 2005.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
mazeur sanoi:
Sanokaapas, miksi en pääse Windows Updateen vaan se heittää sivulle, jossa lukee:



Monet muutkaan sivut, jotka on suunniteltu toimimaan vain Windowsilla, eivät toimi enää.

Käyttiksenä on Windows xp media center edition 2005.
Kokeile seuraavaa:
start > run > regedit

Rekisterieditorista etsit seuraavat avaimet:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent

sekä

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent

Varmuuden vuoksi otat noista kummastakin avaimesta backupit (klikkaus oikealla hiiren nappulalla halutun avaimen kohdalla ja sieltä export ja talletat reg-tiedostoksi)

Deletoi kummatkin "User Agent" -avaimet (oikealla hiiren namiskalla klikkaat jälleen avainta ja avatuvasta valikosta valitset delete)

Sulje regedit ja boottaa kone, sen jälkeen kokeilet uudestaan. Jos ei auttanut, niin mahdollisesti ehkä kannattaa palauttaa ne deletoidut rekisteriavaimet. Tapahtuu niin, että tuplaklikkaat niitä sun tallettamia reg-tiedostoja.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
McRäkä sanoi:
Paint esim herjaa: "Paint cannot read this file. This is not a valid bitmap file, or its format is not currently supported." Picture and Fax viewer herjaa "No preview available". Tota softaa jo kokeilin, ei edes löydä kuvia ko. hakemistosta. :frown:
Itseasiassa mulla tais olla jossain vaiheessa ihan samoja ongelmia. Tuplaklikkaamalla ei saanut filettä auki. Sillä hetkellä epäilin jotain tietoturvapäivitystä syypääksi, mutten alkanut tarkemmin selvittelemään asiaa. En muista oliko duunikoneella vai kotikoneella. Duunikone on muuten asennettu uusiksi tässä viikon-parin sisällä... Täytyypä kattoa molemmista läpi noita vanhoja kuveja.
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
OoPee sanoi:
Voisit tietty yrittää ettiskellä googlella jotain file repair toolia. Itte en noita tunne, kun ei ole ollu tarvetta, mutta eiköhän niitä löydy. Vaikea sitten sanoa onko niistä sun tapauksessas mitään hyötyä. Jokatapauksessa kyse on korpputoituneesta tiedostosta.

Piruuttas voisit muuten ajaa chkdsk:in lävitte ja tsekata sen levyn, jolla nuo kuvat olivat. Harvemmin nuo tiedostot ihan ilman syytä hajoavat.

Backupeja noista kuvista sulla ei tietenkään ole? (nyt kai viimeistään menet ja otat backupit kaikesta "korvaamattomasta" materiaalista?)
Varmuuskopiot on. Harmi vaan että ne on otettu sen jälkeen kun ongelmat on alkaneet, eli myös tuolla verkkolevyllä samat kuvat herjaa. :jaska:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
Sillä hetkellä epäilin jotain tietoturvapäivitystä syypääksi
Mistään tuommoisesta tuskin on tässä tapauksessa kyse, koska ne tiedostot eivät aukea muuallakaan.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
mazeur sanoi:
Hyvin toimii nyt. Kiitokset OoPeelle! :thumbup:
Joo siis toi User Agent avain oli näköjään sulla jotenkin viallinen, mikä taasen aiheutti sen, että sun konees lähetti Microsoftin web serverille väärää tietoa sun sydeemistäs.

Päasia, että taas skulaa :)
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Vesku sanoi:
Melko tarkkaan 270-300 metria, keskus näkyy tuolla pellon takana!
Maantieteellinen etäisyys n 250 metriä, langat taitaa "mutkitella".

Yksi juttu josta vielä mainitsin, syksyllä tässä oli se WLAN-tukiasema ja langaton yhteys yläkertaan. Senkään ei pitäisi enää sotkea, arveli tuo viimeinen kaveri.

katsotaan ensi viikkoon, tutkitaan ensin toisella motukalla.
Taisi se vanha Nokia-modeemi olla viallinen tai "sekaisin". kaveri kävi omalla modeemillaan ja kannettavalla kokeilemassa ja niillä imutti n 700 kbit/s. Ja Nokia+ kannettava n 400. Nyt kävin hakemassa KPYn myymälästä TW501:n ja piuhat kiinni ja 872. Nokian asetuksiin pääsi, mutta ei se uskonut/ ei voinut säätää mitään nopeuden muutoksia. No, ehkä siitä WLANin käytöstä tai sitten jostain hyvin lyhyestä sähkökatkoksesta Nokia pudotti nopeuden puoleen...:confused:
Pitänee hiehan ehkä vilkuilla TW:n ohjekirjaa.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Jos luon uuden messenger-accountin, onko tällöin mahdollista kopioda friend-lista vanhasta accosta ja tiputtaa se jollain tavalla uuteen? Ei millään jaksais luoda uutta listaa käsin, kun naputeltavaa tulisi ainakin sadan osoitteen verran.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
JOC sanoi:
Jos luon uuden messenger-accountin, onko tällöin mahdollista kopioda friend-lista vanhasta accosta ja tiputtaa se jollain tavalla uuteen? Ei millään jaksais luoda uutta listaa käsin, kun naputeltavaa tulisi ainakin sadan osoitteen verran.
Onhan mahdollista, kirjaudu vanhaan accountiisi ja mesessä otat Yhteystiedot->Tallenna pikayhteystiedot kiintolevyllesi.

Poistat vanhan accountin ja luot uuden, kirjaudu uudella accountilla ja otat taas Mesellä Yhteystiedot->Tuo pikayhteystiedot kiintolevyltäsi ja voilá!

Muut mesekaverisi saavat tiedon, että joku on lisännyt listaansa ja ihmettelevät onko joku nyt troijalainen pöpö, joten muistathan kertoa kuka oletkaan.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Thunder sanoi:
Onhan mahdollista, kirjaudu vanhaan accountiisi ja mesessä otat Yhteystiedot->Tallenna pikayhteystiedot kiintolevyllesi.

Poistat vanhan accountin ja luot uuden, kirjaudu uudella accountilla ja otat taas Mesellä Yhteystiedot->Tuo pikayhteystiedot kiintolevyltäsi ja voilá!

Muut mesekaverisi saavat tiedon, että joku on lisännyt listaansa ja ihmettelevät onko joku nyt troijalainen pöpö, joten muistathan kertoa kuka oletkaan.
Jes, tämän löysin jo ennen sinua, mutta kiitos vastauksesta. Niinhän siinä kävi, että oma orkkismese heti täynnä kyselyjä että mikä virus tänne nyt tunkee. Pitipä sitten kirjoittaa se tuohon orkkismesen headeriin.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Spybotista on tullut uusi, hyvin monipuolinen versio, johon kuuluu vakiona jopa 3 ulkoasuvaihtoehtoa. Itse valitsin hippityylisen, jossa hauska teksti: Spybot - the only war!

Niin siis kysymys kuuluu, uskaltaako tällä poistella sen mielestä tarpeettomia rekisteritiedostoja? Ccleaneria on kaiketi pidetty suhteellisen turvallisena käyttää, mutta tämä uusi hieno Spybot löytää vielä paljonkin "roskaa" rekisteristä ccleaner-ajon jälkeen. Eli siis kokemuksia spaikkarista?

edit. Oopeelle tiedoksi, että olen jo - nopeana miehenä - tietysti poistanut kaiken mitä se löysi. Olisi vaatinut suhteettoman paljon kärsivällisyyttä kysyä ensin ja toimia sitten... Nyt ei ongelmia ilmennyt, mutta siis jatkoa ajatellen...
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Niin siis kysymys kuuluu, uskaltaako tällä poistella sen mielestä tarpeettomia rekisteritiedostoja? Ccleaneria on kaiketi pidetty suhteellisen turvallisena käyttää, mutta tämä uusi hieno Spybot löytää vielä paljonkin "roskaa" rekisteristä ccleaner-ajon jälkeen. Eli siis kokemuksia spaikkarista?
Öö.. mistä lähtien spybot on sisältänyt rekisterinpuhdistusohjelman? :confused: Ainakin se mun taannoin käyttämä spybot ei niinkään siivonnut rekisteriä vanhasta roskasta vaan deaktivoi vaaralliseksi katsomiaan activex-elementtejä jne. mikä on noin niinkun aikalailla eri asia kuitenkin, olkootkin että tuokin hoituu rekisterin kautta . Jos siis kyseessä on tämä perinteinen spybot-toiminto, niin kyllähän sitä aika huoletta voi käyttää ja ne muutokset on myös helposti palautettavissa.

Yleensä mä olen noista rekisterinpuhdistusohjelmista, jollainen siis spybot ei mun tietääksnei ole, ccleaner taas on, sitä mieltä, että jos (ja kun toivottavasti) se ohjelma läppäsee silmille listan niistä poistettavista rekisteriavaimista ennen kuin ne lopullisesti poistaa, niin kannattaa tsekata se lista lävitse. Jos olet täysin kuutamolla siitä, mitä se on poistamassa, niin parempi kun unohdat koko asian. Tai poistat korkeintaan ne kohdat joiden päälle jotain ymmärrät.

Ja aina uusi palautuspiste ennen muutoksia, olkootkin että yleensä nuo ohjelmat tekevätkin backupit kaikesta poistamastaan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
OoPee sanoi:
Öö.. mistä lähtien spybot on sisältänyt rekisterinpuhdistusohjelman? :confused: Ainakin se mun taannoin käyttämä spybot ei niinkään siivonnut rekisteriä vanhasta roskasta vaan deaktivoi vaaralliseksi katsomiaan activex-elementtejä jne. mikä on noin niinkun aikalailla eri asia kuitenkin, olkootkin että tuokin hoituu rekisterin kautta . Jos siis kyseessä on tämä perinteinen spybot-toiminto, niin kyllähän sitä aika huoletta voi käyttää ja ne muutokset on myös helposti palautettavissa.

Yleensä mä olen noista rekisterinpuhdistusohjelmista, jollainen siis spybot ei mun tietääksnei ole, ccleaner taas on, sitä mieltä, että jos (ja kun toivottavasti) se ohjelma läppäsee silmille listan niistä poistettavista rekisteriavaimista ennen kuin ne lopullisesti poistaa, niin kannattaa tsekata se lista lävitse. Jos olet täysin kuutamolla siitä, mitä se on poistamassa, niin parempi kun unohdat koko asian. Tai poistat korkeintaan ne kohdat joiden päälle jotain ymmärrät.

Ja aina uusi palautuspiste ennen muutoksia, olkootkin että yleensä nuo ohjelmat tekevätkin backupit kaikesta poistamastaan.

Mä olen luullut, että cleaner on niin idioottivarma(kenties ei sitten niin tehokas) että sillä uskaltaa surutta sivaltaa rekisteriä. Mutta tästä lähtien teen kyllä nuo palautuspisteet vaikka sitten.

Uusi Spybot sisältää paljon enemmän kaikkea, mitä ennen. Siinä taitaa olla esim. aktiivisuojaus firefoxia varten, ja mun mielestä se rekisterin kyyläyskilke näytti aika samalta kuin ccleanerissa, pitää vielä varmistaa kunhan kotiin pääsen. Mutta siis ihan eri ohjelma tää on kuin ennen. Käyttöliittymä on laitettu uusiksi, ja siellä on todella monipuolisesti erilaisia työkalu- ja diagnostiikkakilkkeitä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ihan sivumennen tokaisen että kyyläyskilke on aivan mainio sana.
Nyt menen pois häiritsemästä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Mä olen luullut, että cleaner on niin idioottivarma(kenties ei sitten niin tehokas) että sillä uskaltaa surutta sivaltaa rekisteriä. Mutta tästä lähtien teen kyllä nuo palautuspisteet vaikka sitten.

Uusi Spybot sisältää paljon enemmän kaikkea, mitä ennen. Siinä taitaa olla esim. aktiivisuojaus firefoxia varten, ja mun mielestä se rekisterin kyyläyskilke näytti aika samalta kuin ccleanerissa, pitää vielä varmistaa kunhan kotiin pääsen. Mutta siis ihan eri ohjelma tää on kuin ennen. Käyttöliittymä on laitettu uusiksi, ja siellä on todella monipuolisesti erilaisia työkalu- ja diagnostiikkakilkkeitä.
Suhtautuisin tuohon ccleaneriin kuitenkin pienoisella varauksella, toki se voi olla suhtkoht varma ja turvallinen peli, mutta kyllä mä aina tsekkaisin että mitä se haluaa poistaa ennenkuin surutta poistaisin. Muistelisin kyllä, että cleanerissakäkin on oma palautusmahdollisuus?

Voi hyivnkin olla, en ole uusimpaan versioon tutustunut. Vanhan deinstalloin juuri vähän aikaa sitten veke.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Noniin! Minulla on:
- Buffalo linkstation live 500gb (niinkuin koko merkkais kysymyksessä mitään)
- Canon Pixma MP520

Tuo Buffalo toimii printteriserverinä ja sain sitä kautta tulostimen myös toimimaan, mutta ongelma on, että sitä kautta ei esim. skannaus toimi, tai ainakaan minä en saanut sitä toimimaan.

Joten:
- Onko mahdollista saada tuon kautta skannaus toimimaan
- Onko olemassa jotain "USB-jakajaa", jonka avulla saisin tuon Pixman kiinni niin pöytäkoneeseen, kuin tuohon linkstationiin?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
- Onko olemassa jotain "USB-jakajaa", jonka avulla saisin tuon Pixman kiinni niin pöytäkoneeseen, kuin tuohon linkstationiin?
On.

EDIT: Niinjoo, jos toi vaatii toimiakseen erillisten ajureiden asentamisen, niin en sitten tiedä toimiiko tuossa sun tapauksessa, kun on se Buffalo siinä välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös