Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Koneeseeni tulla pompsahtaa aamuisin Uutispalvelun sivu, enkä tietääkseni ole sellaista palvelua 'tilannut'. Miten pääsen siitä eroon, kun en löydä tietoja kuka tätä palvelua minulle tarjoaa?

Tunnistaisiko joku sen logosta?
Siis millai aukee? Aukeeko sulle ylimääräinen nettisivu, kun avaat browserin vai aukeeko koneelle ihan oma ohjelmansa, niinku tosta kuvasta vois päätellä?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Siis millai aukee? Aukeeko sulle ylimääräinen nettisivu, kun avaat browserin vai aukeeko koneelle ihan oma ohjelmansa, niinku tosta kuvasta vois päätellä?
Ohjelma kai se lienee. Ilmoittaa toimittavansa minulle uutisia (joita en ole kuitenkaan valinnut). En ole vielä löytänyt sitä mistään 'ohjelmistoista'. Pitää taas puuhastella, koska kohta kotiin menen.

vermula

Well-known member
Mulla vilahti kerran käynnistyksessä joku tuollanen uutispalvelu tehtäväpalkissa, tutkailin prosesseja ja ajattelin et se vois olla F-Securen joku uutispalvelu kun en mitään muutakaan järkevää selitystä löytäny.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Ohjelma kai se lienee. Ilmoittaa toimittavansa minulle uutisia (joita en ole kuitenkaan valinnut). En ole vielä löytänyt sitä mistään 'ohjelmistoista'. Pitää taas puuhastella, koska kohta kotiin menen.
Missä vaiheessa se käynnistyy?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
eiköhän tuo ad-awarella poistu :rolleyes:
Kävi sama mielessä, mutta jostain syystä olin varma, että toi nyt on ensimmäinen asia, mitä Olga on kokeillu, joten en viittiny edes ehdottaa :eek:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
vermula sanoi:
Mulla vilahti kerran käynnistyksessä joku tuollanen uutispalvelu tehtäväpalkissa, tutkailin prosesseja ja ajattelin et se vois olla F-Securen joku uutispalvelu kun en mitään muutakaan järkevää selitystä löytäny.
Niin minäkin arvelin, mutta en sieltä F-Securen sivulta ainakaan sellaista 'palvelua' löydä.

Kuten OoPee arvasikin, olen ad-awaroinut! Käynnistyy, kun koneen avaa aamulla ensimmäistä kertaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Niin minäkin arvelin, mutta en sieltä F-Securen sivulta ainakaan sellaista 'palvelua' löydä.

Kuten OoPee arvasikin, olen ad-awaroinut! Käynnistyy, kun koneen avaa aamulla ensimmäistä kertaa.
Hmph... kun oot himassa niin teeppäs seuraava:
start -> run -> msconfig (eli ton vikan kirjoitat sille komentoriville ja painat entteriä).

Sieltä sitten sille vikalle välilehdelle (startup) ja näet listan kaikista ohjelmista, jotka käynnistyvät automaattisesti samalla kun sä käynnistät masiinan. Tuolta näkyy ihan suoraan se ohjelmatiedosto mikä käynnistetään polkuineen päivineen kuten myös se, missä on määritelty, että tuo ohjelman pitäis kännistyä (usienmiten se on määritelty rekisterissä) Se, että toi käynnistyy sulla vain kerran päivässä voi johtua ihan ohjelman omistakin asetuksista. Käyppäs toi lista läpi, google auttaa selvittämään, mistä ohjelmasta on kyse.

Viimeksi muokattu:

vermula

Well-known member
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\ispnews.exe on just tollanen kuvake. Vähän eri värit vaan täällä, mut saman näkönen. Ja löytyy mulla ainakin mmyös startup listalta :thumbup:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
vermula sanoi:
C:\Program Files\F-Secure Internet Security\FSGUI\ispnews.exe on just tollanen kuvake. Vähän eri värit vaan täällä, mut saman näkönen. Ja löytyy mulla ainakin mmyös startup listalta :thumbup:
No niinpäs onkin. Thanks! :thumbup:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Mikähän vaivaa, kun töissä eräs kone ei mene nettiin lainkaan. Kone (Windows 2000) on verkossa Wlanin kautta. Wlanin tarkkailuohjelma kertoo signaalin tukiasemaan olevan moitteeton, mutta windows väittää että: network cable unplugged.
Tuo windows 2000 vaatii vähintäänkin 5 vuoden käyttäjäkoulutuksen, että sillä osaisi muodostaa edes uuden verkkoyhteiden. Heti alkuunsa kysellään jotain käsittämättömiä aluekoodeja...

Ongema alkoi suunnilleen samaan aikaan, kun ajoin spybotin ja Ad-Awaren. Muutama matonen löytyi ja poistin ne. Nyt kone ei menekään verkkoon. Rekisterin backuppeja ei ole :) Voi olla, että ongelma syntyi tuossa, mutta varmaksi en sano.

Kone ei siis mene windowsin puolesta verkkoon, vaikka wlan yhteys on toimiva. Selaimessa vika ei ole, sillä asensin testimielessä firefoxinkin. Neuvoja kaivataan...

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Siltähän tuo suoraan kuulostaa, että vaikka kone tunnistaa WLAN-signaalin niin silti se ei verkkoon mene. Tai siis ei ole verkossa.

Sitä en tiedä sitten miten saat koneen käyttämäänkin tunnistamaansa WLAN:ia. :/

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
jusban sanoi:
Mikähän vaivaa, kun töissä eräs kone ei mene nettiin lainkaan. Kone (Windows 2000) on verkossa Wlanin kautta. Wlanin tarkkailuohjelma kertoo signaalin tukiasemaan olevan moitteeton, mutta windows väittää että: network cable unplugged.
Tuo windows 2000 vaatii vähintäänkin 5 vuoden käyttäjäkoulutuksen, että sillä osaisi muodostaa edes uuden verkkoyhteiden. Heti alkuunsa kysellään jotain käsittämättömiä aluekoodeja...

Ongema alkoi suunnilleen samaan aikaan, kun ajoin spybotin ja Ad-Awaren. Muutama matonen löytyi ja poistin ne. Nyt kone ei menekään verkkoon. Rekisterin backuppeja ei ole :) Voi olla, että ongelma syntyi tuossa, mutta varmaksi en sano.

Kone ei siis mene windowsin puolesta verkkoon, vaikka wlan yhteys on toimiva. Selaimessa vika ei ole, sillä asensin testimielessä firefoxinkin. Neuvoja kaivataan...
Minä en enää muista noita Win2000: n verkkoasetuksien järjestystä, mutta mene vain niistä aluekoodeista ohi. Mitään väliä niillä ei ole (ellet motukkaa käytä)

... mutta ongelmasi kuulostaa siltä, että Wintoosalla ei ole oikeutta käyttää tuota Wlan-asemaa (joka lienee suojattu, onhan? Jos työ Wlanista on kyse..) Eli tarttet ko wlanin passun (tai millä nimellä tuota nyt nykyään kutsutaankin) jotta käyttö onnistuis.

Niin ja se, että firefoxi ei toimi, ei tarkoita etteikö yhteys pelaisi. Esim. proxy saattaa puuttua.

Katoppa minkä olosta IP:tä kone pitää itellään:
-> Suorita -> cmd -> "ipconfig"

JOC

tavallinen virtanen
Onko jollain kokemusta wake on lan - kortilla varustetun koneen käytöstä kotiverkossa? Mitä pakettia/ohjelmaa olette käyttäneet koneen herättämiseen? Muuta kiinnostaava? Mulla tulossa kauko-ohjattava säilytystila tänne, ja tarkoituksena olisi voida käyttää sitä ihan mistä tahansa.

vermula

Well-known member
Sellanen tyhmä kysymys, että kun tuo Windows Media Player haluaa aina yhdistää nettiin johonkin microsoftin osoitteeseen (go.microsoft.akadns.net), voinko jotenkin vain estää tuon mutta kuitenkin sallia sen nettiin pääsyn muuten?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
vermula sanoi:
Sellanen tyhmä kysymys, että kun tuo Windows Media Player haluaa aina yhdistää nettiin johonkin microsoftin osoitteeseen (go.microsoft.akadns.net), voinko jotenkin vain estää tuon mutta kuitenkin sallia sen nettiin pääsyn muuten?
Editoit tiedostoa C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts ja lisäät sinne rivin:
127.0.0.1 go.microsoft.akadns.net

Ton jälkeen ei tonne osoitteeseen sitten pääsee mikään muukaan sovellus, et edes sinä browserilla.

Saa ton osoitteen varmaan blokattua firewallillakin.

vermula

Well-known member
OoPee sanoi:
Editoit tiedostoa C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts ja lisäät sinne rivin:
127.0.0.1 go.microsoft.akadns.net

Ton jälkeen ei tonne osoitteeseen sitten pääsee mikään muukaan sovellus, et edes sinä browserilla.

Saa ton osoitteen varmaan blokattua firewallillakin.
Näköjään tuo hosts-lista ei toimi microsoftin sivuille? Muille näytti toimivan.

Mut löysin palomuurista kohdan että se kysyy lupaa sovellus+ip, aiemmin oli vain sovellus. Ja sillä se hoitui.

JOC

tavallinen virtanen
Millä saan oikein kotiverkossa olevan koneen sammumaan etänä? Shutdown -s -m \\10.0.0.3 ei toimi, vaikka ton pitäis olla mun mielestä ihan oikein. Palomuurit yritin tsekata läpi, muttei tahdo toimia siltikään. Missä vika?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
JOC sanoi:
Millä saan oikein kotiverkossa olevan koneen sammumaan etänä? Shutdown -s -m \\10.0.0.3 ei toimi, vaikka ton pitäis olla mun mielestä ihan oikein. Palomuurit yritin tsekata läpi, muttei tahdo toimia siltikään. Missä vika?
Joo, ainakin toi komento on ihan oikein. Olettaen siis, että ip-osoite on oikea :eek:

Tosin jos sulla on siinä välissä joku hardispalomuuri/routeri tai muu vastaava hilavitutin niin ihan noin simppelisti ei tietenkään toimi.

JOC

tavallinen virtanen
No perus adsl-loota löytyy, ja sitä olenkin tässä miettinyt, että mitäs sille tekis. Mitäs sille pitäis duunata?