Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Outlook Expressissa toi hakemisto on eri:

c:\Documents And Settings\Olga\Local Settings\Application Data\Identities alta pitäis löytyä semmonen kummallisenniminen hakemisto. Mulla se on nimeltään {4EF7EC65-B145-4FBD-9B90-5F4C9C4344D3}. Sen alta sitten \Microsoft\Outlook Express. Siellä ovat. Backuppaa koko hakemisto.
Löytyi kaikki ihan hyvin tuohon saakka. Siellä oli sitten vain pelkkää tyhjää. :mad_old:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Löytyi kaikki ihan hyvin tuohon saakka. Siellä oli sitten vain pelkkää tyhjää. :mad_old:
Oliskohan sulla sitten hakemistona joku muu kuin oletushakemisto. Jokatapauksessa sen käyttämäsi hakemiston löydät Outlook Expressin asetuksista. Eli ylävalikosta Tools (olisko työkalut suomeksi). Sieltä asetuksiin (options englanniksi).

Sen jälkeen sulla aukee tommonen ikkuna, joka tossa alemmassa kuvassa on ja sieltä ettit Maintenace-välilehden (mikä sitten onkaan suomeksi) ja painat Store Folder-namiskaa. Sieltä löytyy siis se hakemisto, johon sun mailis on talletettu.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Huhhuijjaa. Nyt näyttäisi, että pääsen vaikeuksien kautta voittoon. Mistään hakemistojen tms. kautta ei löytynyt, vaikka poistin kaikki mahdolliset näkymisrajoitukset, mutta sitten 'etsi' -käskyyn sopivia sanoja asettelemalla löysin. Kun siinä näkyvän osoitteen mukaan katsoin paikkaa, ei sellaista ollut olemassakaan. Nyt Nero polttelee niitä rompulle ja sitten voin tuhota koko koneen.

Olisi tietysti ääretön kiusaus tyhjentää kone itse ja viritellä alusta alkaen uudelleen, mutta ... en taida uskaltaa. Toisaalta mitä siinä menettääkään. En tiä.

Kiitos ja kumarrus kaikille ystävällisiä neuvoja antaneille ja antaville guruille ympäri Euroopan. :ahem:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee! Juuri tuota reittiä pitkin etenin sitten viimeisessä vaiheessa. Siellä annettiin osoite, jossa ne muka olisivat, vaikka ei mitään sitten ollutkaan. Sitten kokeilin, että jos vaihtaisin siihen toisen paikan, johon ne postit siirrän ja siirron jälkeen ne sitten näkyivät siellä uudessa tiedostossa. Sieltä sitten polttaa ryikäsin. Millähän tästä palkitsisin kaikkia osapuolia. :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niin ja se, että jonkun hakemiston sisältöä ei näy, voi myös johtua Windows-asetuksista. Eli jos sulla on asetukset niin, että esim. systeemitiedostot ja hekemistot eivät näy eivätkä myöskään piilotetut-tiedostot, niin niitä eisitten tosiaankään näe.

Tuolta selviää, miten saa kaikki tiedostot näkyviin.

Tärkeitä kohtia siis tossa kuvassa toi ylin, sekä noi kaksi keltaisella korostettua. Aseta kyseiset kohdat kuten kuvassa.

EDIT: jaahas, turha! :eek:

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Huhhuijjaa. Nyt näyttäisi, että pääsen vaikeuksien kautta voittoon. Mistään hakemistojen tms. kautta ei löytynyt, vaikka poistin kaikki mahdolliset näkymisrajoitukset, mutta sitten 'etsi' -käskyyn sopivia sanoja asettelemalla löysin. Kun siinä näkyvän osoitteen mukaan katsoin paikkaa, ei sellaista ollut olemassakaan. Nyt Nero polttelee niitä rompulle ja sitten voin tuhota koko koneen.

Olisi tietysti ääretön kiusaus tyhjentää kone itse ja viritellä alusta alkaen uudelleen, mutta ... en taida uskaltaa. Toisaalta mitä siinä menettääkään. En tiä.

Kiitos ja kumarrus kaikille ystävällisiä neuvoja antaneille ja antaville guruille ympäri Euroopan. :ahem:
Hienoa :)

Kokeile ihmeessä itse, eihän sulla oo mitään hävittävääkään. Itse tekemällä oppii.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Hienoa :)

Kokeile ihmeessä itse, eihän sulla oo mitään hävittävääkään. Itse tekemällä oppii.
Kiitos kannustuksesta. Tänä iltana ei ole aikaa, mutta jospa tässä myöhemmin.

Loistavan kuvan meikäläisen taidoista sai äsken, kun kirosin tämän uutukaisen kannettavani kursorin juuttumista tuohon Sinun liittämääsi kuvaan. Meni tosin vain sekunti, että huomasin, ettei se ole minun koneeni kursori. :eek: :D

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Ittehän sä oikeestaan kaiken löysit ja selvitit :D
Se oli etäopetusta parhaimmillaan, kun sopivasti johdattelemalla ja rohkaisemalla saadaan avuton ihminen tekemään itse ihmetekoja. :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Loistavan kuvan meikäläisen taidoista sai äsken, kun kirosin tämän uutukaisen kannettavani kursorin juuttumista tuohon Sinun liittämääsi kuvaan. Meni tosin vain sekunti, että huomasin, ettei se ole minun koneeni kursori. :eek: :D
:D :D :D :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Se oli etäopetusta parhaimmillaan, kun sopivasti johdattelemalla ja rohkaisemalla saadaan avuton ihminen tekemään itse ihmetekoja. :ahem:
Juu, parhaitenhan tietysti oppii, kun joutuu itsekin vähän etsimään ja pohtimaan :)

Sä oot kohta itseoppnut Windows-Guru :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Kiitos kannustuksesta. Tänä iltana ei ole aikaa, mutta jospa tässä myöhemmin.
btw. onko sulla ihan aito asennus-cd vai onko sulla joku koneen mukana tullut windows-levy, joka todennäköisesti ei ole varsinainen asennus-cd lain vaan ainoastaan "pelastusromppu", joka palauttaa systeemin sellaiseksi kuin se ostettaessa oli? Vai onko tietoa?

Jos meinaan on tommonen puhdas palautussysteemi, niin siinähän ei sitten paljoa edes tartte asennella eikä sen puoleen mistään ymmärtääkkään. Nettiasetukset sun muut tosin joutuu itse virittelemään, mutta niihin löytyy varmaan tarkat ohjeet sun nettitarjoajan manuskoista, mahdollisesti sulla on jopa cd.

Tommonen cd ei sitten toimi (tai siis cd kyllä toimii, mutta sillä aikaansaatu Windows-asennus tod.näk. ei) kuin just siinä sun ostamassasi koneessa tai tasan samanlaisessa toisessa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
btw. onko sulla ihan aito asennus-cd vai onko sulla joku koneen mukana tullut windows-levy, joka todennäköisesti ei ole varsinainen asennus-cd lain vaan ainoastaan "pelastusromppu", joka palauttaa systeemin sellaiseksi kuin se ostettaessa oli? Vai onko tietoa?

Jos meinaan on tommonen puhdas palautussysteemi, niin siinähän ei sitten paljoa edes tartte asennella eikä sen puoleen mistään ymmärtääkkään. Nettiasetukset sun muut tosin joutuu itse virittelemään, mutta niihin löytyy varmaan tarkat ohjeet sun nettitarjoajan manuskoista, mahdollisesti sulla on jopa cd.

Tommonen cd ei sitten toimi (tai siis cd kyllä toimii, mutta sillä aikaansaatu Windows-asennus tod.näk. ei) kuin just siinä sun ostamassasi koneessa tai tasan samanlaisessa toisessa.
Pahoin pelkään, että se on vain pelastusrengas. En tänään ala kaivella sitä, koska muuten jää kaikki muu tekemättä. Nettiviritykset laitoin tähän kannettavaan itse eilen. Onnistuin.

Palataan seuraaviin virityksiin päällimmäisen kiireen hellitettyä. :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Pahoin pelkään, että se on vain pelastusrengas. En tänään ala kaivella sitä, koska muuten jää kaikki muu tekemättä. Nettiviritykset laitoin tähän kannettavaan itse eilen. Onnistuin.

Palataan seuraaviin virityksiin päällimmäisen kiireen hellitettyä. :)
Jos se on pelastusrengas, niin sinä tapauksessa sulla ei ole todellakaan mitään syytä viedä sitä konetta jonkun muun asennettavaksi ja vielä maksaa siitä :nope:

Romppu sisään, boottaus ja palautuksen käynnistys. Soon siinä!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Yks kysymys vielä. Varmistitko Olga, että ne sun vanhatkin mailit tosiaan siirtyi siihen uuteen hakemistoon, kun muutit sitä outlook expressin tallennuspolkua?

Itte en ole tuollaista koskaan tehnyt, joten en tiedä varmuudella. Todennäköisesti ne siirtyivät, mutta jos kyseessä on todella tärkeistä maileista, niin varmistathan ennenkuin on myöhäistä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Yks kysymys vielä. Varmistitko Olga, että ne sun vanhatkin mailit tosiaan siirtyi siihen uuteen hakemistoon, kun muutit sitä outlook expressin tallennuspolkua?

Itte en ole tuollaista koskaan tehnyt, joten en tiedä varmuudella. Todennäköisesti ne siirtyivät, mutta jos kyseessä on todella tärkeistä maileista, niin varmistathan ennenkuin on myöhäistä.
Enämpi vitutti se 200 e-mailosoitteen häviäminen kun kone hajos :rolleyes: