Mä en jaksa ryhtyä kelaamaan taaksepäin ja ettimään, mitä tosta aiheesta on tullu aiemmin keskusteltua, mutta onko sulla nyt varmasti asennettunaVellu sanoi:Nyt (kun koneessa on se SATA-levy ja 2xIDE -levyjä, niin siltä SATA-levyltä kopiointi sujuu kohtalaisella nopeudella. Windowsin Admin Toolsien Performancella ei jostain syystä tuo SATA-levyn (Gluku/kirjoitusnopeutta löydy tai siis se on jatkuvasti nollana. Mutta kun kopioin G:ltä C:lle, niin C:lle kirjoitetaan jotain 10-15 Megaa sekunnissa tuon mukaan, joten luulisi, että luku G:ltä on jotakuinkin samaa tahtia ;-)
Vois ehkä varmuudeksi asennella tuon XP:n tolle SATA-levylle uusiksi ja kattoa, että lähteekö se toimimaan yhtään. Jos ei lähde, niin täytyy suosiolla laittaa tonne 2 levyä ja bootti IDE:ltä. Tai myydä toi STANAn levy veks.
No kato ku on sama tyhmä pää kesät ja talvet, koittakaa ny vaan kestääCharlie sanoi:Onpas OoPeella ollut paljon tyhmiä kysymyksiä tietokoneista. :frank:
Juu, tossa oli varmasti useampikin bitti poikittain, mutta nyt on asennettu winxp uusiks ja alustavasti vaikuttaa toimivan paremmin kuin aiemmin. Asensin ilman tota nebulaa ja nyt tyrkkäsin sen nebulankin sinne sisään ja asentelen noi perusohjelmat sinne.OoPee sanoi:Mä en jaksa ryhtyä kelaamaan taaksepäin ja ettimään, mitä tosta aiheesta on tullu aiemmin keskusteltua, mutta onko sulla nyt varmasti asennettuna
a) tuoreimmat piirisarjan ajurit
ja ennenkaikkea
b) sen SATA-kontrollerin tuoreimmat ajurit, jotka yleensä löytyy kontrollerin valmistajan kotisivulta
sekä vielä
gee) uusin emolevyn SEKÄ SATA-kontrollerin BIOS ?
Jotenkin toi haiskahtais ajuriongelmalta tahi sitten se vois sukata ton bioksen kohdalla.
Saa, mutta siihen tarttet ohjelman, joka ei oo ilmainen. Sopivia olis. Mm. Drive Image, Ghost ja Acronis True Image. Firmassa käytellään sekä Drive Imagea että Acronista, hyviä kumpainenkin.Vellu sanoi:Tähän liittyen tuli mieleen sellainen, että kun tuo perushärdelli on nyt asennettuna tärkeimmiltä osiltaan, niin saako tuosta koko osiosta (alle 4,7 gigaa) poltettua imagen tms, jonka sais palautettua tarpeen tullen?
Palomuureista noi kaikki kolme ovat käsittääkseni jokseenkin hyviä, joskin Sygaten kohdalla on tilanne se, että Symantec (norton) osti sen ja sitä ei enää kehitetä. Itte olen käyttänyt aikaisemmin ZoneAlarmia, on ainakin hemmetin helppokäyttöinen. Keriota en ole koskaan käyttänyt, mutta kuulemani mukaan hyvä palomuuri sekin.Teemu-84 sanoi:http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm
Tuolla on noita ilmaisia ohjelmia, virustorjuntaa ja palomuuria.. Olen tosissaan miettinyt että laittaisi koneeseen joskus tuollaiset ilmaiset virustorjunnat & palomuurit. Sellaista vaan että ovatko hyviä, verrattuna näihin maksullisiin ja mitä niistä voisitte suositella meikäläiselle?
Hmm...hetkinen, nyt vasta luin tän vähän tarkemmin. Siis tarkoitatko sä sitä, että toi SATA-levy on normaalioloissa se systeemilevy, mutta backupit ottaisit niin, että boottaat ide:lle asennetulta Windowsilta ja kopsaat SATA:n sisällön DVD:lle?Vellu sanoi:JEli siis niin, että boottaus ide -levyltä ja sata-levyn sisältö dvd:lle talteen. Täytyy kokeilla varmaan huomenna. Täytyy vaan säätää toi swäppifilu mahd pieneksi, että mahtuu sinne levylle varmasti ;-) ...kun se nyt kerran toimii![]()
![]()
Azureuksen kohdalla kaikki oleellinen löytyy tuolta. BitCometista löytyy näkööjään vastaava.Teemu-84 sanoi:Niin tulikin tässä mieleen että milläs kikalla tuota latausta saa nopeutettua? Tällä hetkellä asetuksissa lataus -ja lähetysnopeudet mulla tuossa on molemmat "Ei rajaa". Nopeus nysvää siinä 20-30 kilon välillä useimmiten.
Liittymäsi nopeus on siis 2 megaa sisään?OoPee sanoi:Asetukset kun sai kohdalleen, niin alko tulla reippahasti yli satasta, tosin vasta tossa jossain gigan paikkeilla, siihen asti mentiin vielä selvästi hiljaisempaa kyytiä. Kokoahan tolla pläjäyksellä on noin 4.5 GB :eek!:
Ei vaan 4 megaa, mutta ei toi sydeemi nyt sentään niin nopea ole, että se kama tulis täydellä kaistanleveydellä sisäänTörni sanoi:Liittymäsi nopeus on siis 2 megaa sisään?
Joo, ei sellaista kukaan oletakaanOoPee sanoi:Ei vaan 4 megaa, mutta ei toi sydeemi nyt sentään niin nopea ole, että se kama tulis täydellä kaistanleveydellä sisään![]()
Niinkuin jo sanottua, mulla ei näistä Torrent-systeemeistä ole aikaisempaa kokemusta, mutta aikaisempien eMule-kokeumusten perusteella pidin tota Lara Croftin kera suoritettua blowjobia suorastaan ällistyttävän nopeana :eek!: Mutta ei kai se sitten olluTörni sanoi:Joo, ei sellaista kukaan oletakaan![]()
Laskennallinen nopeus koneeseesi päin on 4 megan yhteydellä 500 Kt/s. Minulla on sellainen kokemus, että nimenomaan torremolinoksella tuota kaistaa saa tehokkaimmin hyödynnettyä. Kaikki tietenkin riippuu kovin monesta tekijästä. Ratkaisevaa on seedereiden laatu ja määrä (ei siis pelkästään määrä) ja tietenkin ruuhka ylipäätään verkossa.
Itselläni on 8 megan yhteys ja jos laadukkaiden seedereiden määrä nousee edes useisiin kymmeniin, tulee tavaraa melko helposti sisään 500 - 700 Kt:n vauhdilla, välillä jopa nopeammin.
Tätä kokemusta vasten tuo nopeutesi ei kuulosta kovin huimalta. Torven täydeltä ei kukaan toki oleta tavaraa tulevankaan, mutta sinähän et tuon hautaseikkailijasi kanssa päässyt kuin vähän yli viidesosaan laskennallisesta maksimista. Enhän toki tiedä millainen joukko tuota tiedostoa on ollut jakamassa ja millä nopeudella.