Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
OoPee sanoi:
No ei se kyllä voinnu noin olla :nope: Mahdollisesti joku sun käyttämäs ohjelma on näyttäny ne samannimisinä, mutta windows ei. Ainoo mitä voin kuvitella, että tossa kopioinnin yhteydessä on tapahtunu jonkunlainen automaattinen uudelleennimeänimen eli leffa.sub ja leffa(1).sub, mutta kahta leffa.sub -tiedostoa sulla ei oo ikuna ollu samassa hakemistossa, se kun ei yksinkertaisesti onnistu.
Voi olla että mulla oli joku plugin mikä oli juuri tätä varten. Tietty vois koittaa nimetä yhdet subit .srt ja toiset .sub. *testaa*

Palkopoika

Sijainti
Denver
Palkopoika sanoi:
Voi olla että mulla oli joku plugin mikä oli juuri tätä varten. Tietty vois koittaa nimetä yhdet subit .srt ja toiset .sub. *testaa*
Toimii :eek!: Nyt pitää vielä testata josko dvd tajuaa näyttää molemmat subit.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Palkopoika sanoi:
Sanokoo sulle semmonen kuin VobSub jotakin?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mä vähän kuukletin :eek:

Löytämäni perusteella tän pitäis skulata:
leffa.avi
leffa.englanti.sub
leffa.hollanti.sub

Ja vielä kaikenlisäks sulla näkyy tekstitystä valittaessa nimenomaan valittavina englanti ja hollanti eikä kaks kertaa leffa :D

Tosin mun mielestäni just sillä vobsubilla pystys myös jotenkin valitsemaan useamman sub-tiedoston ja se sitten fiksaa niistä käyttökelpoisen kokonaisuuden.

Palkopoika

Sijainti
Denver
OoPee sanoi:
Mä vähän kuukletin :eek:

Löytämäni perusteella tän pitäis skulata:
leffa.avi
leffa.englanti.sub
leffa.hollanti.sub

Ja vielä kaikenlisäks sulla näkyy tekstitystä valittaessa nimenomaan valittavina englanti ja hollanti eikä kaks kertaa leffa :D

Tosin mun mielestäni just sillä vobsubilla pystys myös jotenkin valitsemaan useamman sub-tiedoston ja se sitten fiksaa niistä käyttökelpoisen kokonaisuuden.
Toipas oli hyvää tietoa, tattista :thumbup: Koitin polttaa leffan levylle kaksilla subeilla, .sub ja .srt. Skulas ainakin dvd-soittimessa:ahem:

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Pasi73 sanoi:
Enpä osaa sanoa mistä nyt on kyse, mutta seuraavat asiat vois vielä tsekata:

- Antaako emolevy mitä volttia AGP:lle, vissiin nämä uudet kortit toimii vain 1,5V? Vai onko sillä edes merkitystä :D joku muu vois kertoa, mä en tiedä.
- Onko bioksesta agp fastwrite disabloitu?
- Poistitko vanhat näyttiksen ajurit kokonaan koneelta pois... ekaksi lisää/poista jutulla --> boot... sitten vikasietotilassa ajurin putsaus ohjelmalla esim. Driver Cleaner prolla --> boot?
- Tsekkaa ettei ole ristiriitoja keskeytysporteissa... vapauta lisää poistamlla esim. tulostinportti/peliportti tai mitä siellä onkaan tarpeettomina ja käynnistä kone uudestaan, niin vapautuneet portit menee uudestaan jakoon.
- Koita käynnistää kone pelkästään vanhoilla muistikammoilla.. jos ei auta niin koita käynnistää vanhalla näyttiksellä.

Vielä tivaan missä kohtaa tulee se jumi? Kun kone lataa biosta vai sen jälkeen kun windows lataa ajureita? Tuleeko jotain virhesanomaa äänimerkillä tms.?
Kokeilen noita kun ehdin. Kiitän vasta sitten.

markoj

Custom User
Miten sais LPT-liitännällä olevan pikkasen wanhan laserin kiinni kannetavaan, jossa on vain sarja- ja usb-liitännät, vai onnistuuko toi kätevästi lain? Ne verkkotulostin palikat tais olla aika tyyriitä, eikä tohon viittis uutta tulostinta kalliimpaa rakaisua laittaa.

markoj

Custom User
markoj sanoi:
Miten sais LPT-liitännällä olevan pikkasen wanhan laserin kiinni kannetavaan, jossa on vain sarja- ja usb-liitännät, vai onnistuuko toi kätevästi lain? Ne verkkotulostin palikat tais olla aika tyyriitä, eikä tohon viittis uutta tulostinta kalliimpaa rakaisua laittaa.
No ny löysin tommosen

TARGUS USB TO PARALLEL PORT ADAPTER (PA096E) 32,70 €

Toi se kai pitää olla.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
No ny löysin tommosen

TARGUS USB TO PARALLEL PORT ADAPTER (PA096E) 32,70 €

Toi se kai pitää olla.
Toimiiks toi nyt sit varmasti just siihen suuntaan kuin sä haluut? :doubtful:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Tässä läppärissä on Norman virus judanssi, tuli kaupantekijäisinä (FujitsuSiemens siis tää on), no tuo ei ainakaan nykyisillä asetuksilla osaa päivittää itseään automaattisesti, vaan ne pitää etsiä manuaalisesti.

Enkö löydä oikeaa asetusta, vai onko tuo oikeasti noin tyhmä ohjelma?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Tässä läppärissä on Norman virus judanssi, tuli kaupantekijäisinä (FujitsuSiemens siis tää on), no tuo ei ainakaan nykyisillä asetuksilla osaa päivittää itseään automaattisesti, vaan ne pitää etsiä manuaalisesti.

Enkö löydä oikeaa asetusta, vai onko tuo oikeasti noin tyhmä ohjelma?
En tunne tota ohjelmaa, mutta tsekkaas varmuuden vuoksi löytyykö Scheduled Tasksin alta jotakin? Nortonihan ainakin aikaisemmin suoritti päivitykset nimenomaan juuri sen kautta, ehkäpä Normankin.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
En tunne tota ohjelmaa, mutta tsekkaas varmuuden vuoksi löytyykö Scheduled Tasksin alta jotakin? Nortonihan ainakin aikaisemmin suoritti päivitykset nimenomaan juuri sen kautta, ehkäpä Normankin.
Ajastuksen alta löytyy vain tarkistamisen ajastusta, ainakaan mä en näe mitään valintaa virusmääritysten tarkistamiselle...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Ajastuksen alta löytyy vain tarkistamisen ajastusta, ainakaan mä en näe mitään valintaa virusmääritysten tarkistamiselle...
Puhutaanko me nyt varmasti samasta asiasta? :doubtful:

Mä tarkotan sitä siellä windowsin control panelin takana olevaa sydeemiä (en tiä mikä on suomeks, lontooks Scheduled Tasks), en Normanin omia asetuksia.

...jaahas, ajoitetut tehtävät.

No kai sä sitten just niitä tarkoitit. Ai että tarkistuksenkin ajoitukset on siellä? :doubtful: Niinnoh, mikä ettei sit...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Ei puhuttu :D Mä tosiaankin puhuin Nortonin omista asetuksista :rolleyes:

... mutta pitänee kokeilla tuota, kiitos vinkistä :thumbup:

Niin ja kuriositeettina todettakoon, jotta tuo äskeinen kommenttini hajotti tän toikin Operalla, IE:llä toimii, mutta Opera sano, jotta "Access denied to this file
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?p=676981 "

Näyttää palkkiksen 17.5 16.31 kirjottaman kommentin ja sitten loppuu...

Viimeksi muokattu: