Tyhmiä kysymyksiä tietokoneista...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vilperi sanoi:
Juu, toi firefoxin oma oli kyseessä. Eikä se ongelma ollut siinä, että halusin sen pois kokonaan, vaan se, että halusin sieltä noita ylimääräisiä hakuja pois ja se ei taas tuntunut onnistuvan. Mutta toi profiilin deletoimisen luulisi auttavan, täytyy koittaa sitä myöhemmin illalla.
Auttaa varmasti, mutta muista, että sillon sulta lähtee myös kaikki extensionit. Sulla niitä tosin ei montaa ollu, joten ei luulis olevan uudelleenasentaminen kova urakka :rolleyes:

Ja vielä kerran: bookmarkit talteen! :wink:

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Auttaa varmasti, mutta muista, että sillon sulta lähtee myös kaikki extensionit. Sulla niitä tosin ei montaa ollu, joten ei luulis olevan uudelleenasentaminen kova urakka :rolleyes:

Ja vielä kerran: bookmarkit talteen! :wink:
On niitä! 2 kappaletta!!! :mad:

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Hetkinen... sulla on varmaan se firefoxin oma search bar, sehän ei edes ole mikään extension vaan sisäänrakennettu. Sitä ei voi (eikä tarvi) erikseen päivittää. Noi haut sun muut se hakee sun profiilistas, joka siis ei tuhoudu vaikka deinstalloitkin.

Sen oman googlehaunhan (kuten kaikki muutkin namiskat) saa pois sieltä ylhäältä, jos haluaa, klikkaa vaan sitä ylimmäistä valikkopalkkia (sitä, jossa lukee file, tools jne. ) oikeella hiirennappulalla ja valitsee öö... no sen alimmaisen vaihtoehdon (muokkaa tms., mulla on saksankielinen :eek: ) ja drag & drop menetelmällä vaan sitten siirtelee niitä namiskoita joko valikkoon tai valikosta veke.

Jos haluat aloittaa puhtaalta pöydältä, niin sun tarttee deletoida profiili, joka löytyy hakemistosta C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ Sieltä löytyy myös bookmarkit (bookmarks.html), jotka kannattaa ottaa talteen ;)

Ittehän käytän tätä Googlen ikiomaa toolbaria, Firefoxin oman olen poistanut näkyviltä.
Noniin, vihdosta viimein sain homman suoritettua. Meinasin kyllä alkaa repimään hiuksia päästä kun tota application dataa ei löytynyt millään. Ei vaikka searchilla haki, mutta sitten selvisi että se onkin piilotettu. Ei tarvinnutkaan alkaa tuhoamaan mitään, vaan toi jostain syystä jemmasi tonne sen imdb.src tiedoston jota sain sitten muokattua. Hyvä näin! :ahem: Mutta kiitoksia avusta, kahvit voin tarjota jos tohon essolle eksyt, mutta pullaa en! Emmänyniinhövelioo!! :thumbdown

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Mikähän on ongelmana, kun media player ja divX player toistavat videot väärin?
Värejä on liikaa etenkin punaista ja kuva on erittäin tummaa. Ikään kuin kuvan päällä olisi tummanpunainen kalvo.

Asensin jo Media player kympin, Mpeg4, Xvid ja DivX kodekit uudestaan, mutta ei auttanut.

Mikähän ihme voisi olla, ongelma on ilmestynyt yhtäkkiä, ei minkään asennuksen yhteydessä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jusban sanoi:
Mikähän on ongelmana, kun media player ja divX player toistavat videot väärin?
Värejä on liikaa etenkin punaista ja kuva on erittäin tummaa. Ikään kuin kuvan päällä olisi tummanpunainen kalvo.

Asensin jo Media player kympin, Mpeg4, Xvid ja DivX kodekit uudestaan, mutta ei auttanut.

Mikähän ihme voisi olla, ongelma on ilmestynyt yhtäkkiä, ei minkään asennuksen yhteydessä.
Kokeiles hakea uusimmat näytönohjaimen ajurit, deinstalloit vanhat ja asennat vasta sitten uudet.

Jos sulla on nVidian kortti, niin deinstalloinnin päälle käyttäisin vielä eism. tota tai jotain vastaavaa removeria. Jos sulla taas oli ATI:n kortti, niin sama hoituu esim. Catalyst Uninstallerilla.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
OoPee sanoi:
Kokeiles hakea uusimmat näytönohjaimen ajurit, deinstalloit vanhat ja asennat vasta sitten uudet.

Jos sulla on nVidian kortti, niin deinstalloinnin päälle käyttäisin vielä eism. tota tai jotain vastaavaa removeria. Jos sulla taas oli ATI:n kortti, niin sama hoituu esim. Catalyst Uninstallerilla.
Näytönohjaimen ajurien uudelleen asennus auttoi. Kiitos OoPee, ongelma ratkaistu jälleen kerran! :thumbup:

vermula

Well-known member
Tietäskö joku oikean suomennoksen sanalle pipeline, esim. rendering pipeline?

markoj

Custom User
Windowsin roskiksessa on joku Dc1844.tmp, joka ei suostu poistumaan ja aiheuttaa erheitä tarkistuksessa.

Windows havaitsi virheitä, mutta korjauksia ei tehdä,
koska parametria /F ei ole määritetty.
Viennin \Recycled\Dc1844.tmp linkki on viallinen.
Viennin \Recycled\Dc1844.tmp koko ei kelpaa.

Jos ton tarkistuksen laittaa käynnistykseen niin se vaan jumittuu ton tiedoston kohdalle. MITÄ MÄ TEEN?!?!? :jaska:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Windowsin roskiksessa on joku Dc1844.tmp, joka ei suostu poistumaan ja aiheuttaa erheitä tarkistuksessa.

Windows havaitsi virheitä, mutta korjauksia ei tehdä,
koska parametria /F ei ole määritetty.
Viennin \Recycled\Dc1844.tmp linkki on viallinen.
Viennin \Recycled\Dc1844.tmp koko ei kelpaa.

Jos ton tarkistuksen laittaa käynnistykseen niin se vaan jumittuu ton tiedoston kohdalle. MITÄ MÄ TEEN?!?!? :jaska:
Ootsä kokeillu mennä suoraan explorerilla rycecleriin ja poistaa sieltä kaiken mitä löytyy? Esim. semmosia S-1-5-21-1991382670-1707217074-1373009395-1469 -tyyppisiä jutskia :eek:

Mitäpä jos teet tiedoston nimeltä Dc1844.tmp ja paiskaat sen roskakoriin, minkä jälkeen kokeilet tyhjentää sen? Tjah.. se tiedosto kait pitäis olla just sillä samalla polulla missä toi alkuperäinen oli?

markoj

Custom User
Tein toisen tiedoston ja windows nimes sen uudelleen. Ton tiedoston voi siis poistaa, mutta joku ohjelma tekee sen aina uudelleen. Semmonen huomio kans, että sen voi kyllä siirtää ilman valitusta. Ongelmatkin sitten siirtyy sen mukana toisaalle.

Roskiksen oon tyhjentänyt juu. Toi tiedosto oli alunperin jossain mun omissa tiedostoissa. Ei muista enää missä :thumbfh: mutta siellä se alko aiheuttaan harmia, kun käynnistyksen yhteydessä jumitti toi YHTENÄISYYDEN TARKISTUS.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
markoj sanoi:
Tein toisen tiedoston ja windows nimes sen uudelleen. Ton tiedoston voi siis poistaa, mutta joku ohjelma tekee sen aina uudelleen. Semmonen huomio kans, että sen voi kyllä siirtää ilman valitusta. Ongelmatkin sitten siirtyy sen mukana toisaalle.

Roskiksen oon tyhjentänyt juu. Toi tiedosto oli alunperin jossain mun omissa tiedostoissa. Ei muista enää missä :thumbfh: mutta siellä se alko aiheuttaan harmia, kun käynnistyksen yhteydessä jumitti toi YHTENÄISYYDEN TARKISTUS.
No senhän näkee sieltä roskiksesta, että mistä hakemistosta se tiedosto on sinne tullu :wink:

Eli tarkottiko sä nyt, että sä saat sen tiedoston veke sieltä roskiksesta, mutta sitä ei edelleenkään pysty tuhoamaan?

Hmmhmm.. mulla on kerran ollu ihan vastaava ongelma. Mä pystyin jopa luomaan samaan hakemistoon uuden samannimisen tiedoston, jonka poistaminen ei tietenkään tuhonnu sitä viallista tiedostoa. Tossa oli joku semmonen juttu, että siihen tiedostoon puuttui linkki hakemistotaulusta. Muistaakseni siinä kävi niin, että mä en sitä tiedostoa koskaan saannu tuhottua, mutta kun ostin uuden emon, jouduin jokatapauksessa asentamaan XP:n uusiksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jos sä saat siirrettyä sen tiedoston jonnekin muualle, niin kokeiles deletoida se suoraan dos-boxista (cmd)