OoPee
Nuori ikäisekseen
Elikkäs http://www.lavasoft.nu/. Siis Ad-Aware.markoj sanoi:Asia kyljys.
Elikkäs http://www.lavasoft.nu/. Siis Ad-Aware.markoj sanoi:Asia kyljys.
Löytyykö sulla tulostimen asetuksista 'fit to page' tai joku vastaava (oletettuna, että tulostusmedia on määritelty kokoon 10x15cm)?Palkopoika sanoi:Ja taas mennäänTällä kertaa tämmönen homma; kun koitan tulostaa kuvaa jonka olen muokannut esmes. kokoon 10x15cm niin siitä ei tule kun 8x12cm tulostettuna. Koittanut HP:n Photo & Imaging- sekä Microsoftin Office Picture Manager-ohjelmilla. Tämmöstä ongelmaa ei ollut aiemmin, sain kuvista juuri sen kokoisia kun halusinkin. Ilmeisesti joku settinki viturallaan, varmaan oon itse asennellut taas jotain
![]()
Vellu sanoi:Löytyykö sulla tulostimen asetuksista 'fit to page' tai joku vastaava (oletettuna, että tulostusmedia on määritelty kokoon 10x15cm)?
Voisin kuvitella, että kuvanlaatu on sitten erilainen kuvankäsittelyohjelmassa kuin tulostimessa. Esmes 1200dpi vs 1000dpi. Jos kuvankäsittelyohjelmassa on 1000dpi ja 10x15, niin 1200dpi:llä se lyhyempi sivu olis suoraan tulostettuna 10cm / (1200/1000) = 8,3 senttiä ja pidempi sivu olis 15cm / (1200/1000) = 12,5 senttiä.
Lause, jonka jokaikinen käyttäjien kanssa tekemisissä oleva atk-dunari kuulee lähestulkoot päivittäinPalkopoika sanoi:Oudointa tässä on että en todellakaan ole mitään asetuksia muutellut.
AllekirjoitanOoPee sanoi:Lause, jonka jokaikinen käyttäjien kanssa tekemisissä oleva atk-dunari kuulee lähestulkoot päivittäin![]()
OoPee sanoi:Lause, jonka jokaikinen käyttäjien kanssa tekemisissä oleva atk-dunari kuulee lähestulkoot päivittäin![]()
Ootko asennellut mitään uutta viime aikoina? Uusien ohjelmien asentelut voi muuttaa olemassaolevia tulostinasetuksiakin..Palkopoika sanoi:Jep, huomasin että laseri oli laitettu letter-asentoon. Vaihdoin sen a-neloseen ja jo pelitti. Inkjettiä en ole vielä testannut, siinäkin tais olla sama homma. Oudointa tässä on että en todellakaan ole mitään asetuksia muutellut. Tunnustaiskohan eukko? :idea:
Ihan mielenkiinnosta, mikä näyttö? Itsekin oon haaveillut moisesta.Rusina sanoi:Näyttö löytyy [1920x1200 resoon pystyy..
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/41833Vellu sanoi:Ihan mielenkiinnosta, mikä näyttö? Itsekin oon haaveillut moisesta.
Mulla on kotona Compaq V1100 ja käytän resoluutiota 1600x1200. Tokihan tuo vaatii paljon pöytätilaa, mutta rappusten alla syvyys ei ole ongelmaVellu sanoi:Ihan mielenkiinnosta, mikä näyttö? Itsekin oon haaveillut moisesta.
Ok. Kokeilenpa tuota, jos vaan saan systeemit irti repimättä. Tahmeudesta en tiedä, ehkä liian kosetea ilma, kun on "keittiökin" samassa huoneessa.Vellu sanoi:1. Tarkista virransäästöominaisuudet (Mulla löytyi seuraavasti: hiiren oikealla näppäimellä desktopin päällä, properties, screen saver, power, power schemes, turn off hard disks)
2. Itse varmaan kokeilisin ensin jotain alkoholipitoista puhdistusainetta (tai vaihtoehtoisesti mietoa fairyliuosta). Tosin ei oo ollut miesmuistiin tarvetta puhdistaa tahmeaa pölyä mistään.