Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Hyvinhän se meni. Lähiviikkoina täytyisi ilmoittaa otanko työn vastaan. Jäniksen seljässä ei ole kumpikaan osapuoli. Varsinkaan minä. 50-40.
Se on just noin helppoo ku asuu jossain Pirkanmaalla, jossa niin paljon vähemmän työnhakijoita kuin pääkaupunkiseudulla. Jos asuisit esim. Vantaalla, et sinäkään ikinä sais kunnon duunia ja milläs hei muutat muuallekaan, kun ei ole duunia -> ei voi ostaa omistuskämppää.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Se on just noin helppoo ku asuu jossain Pirkanmaalla, jossa niin paljon vähemmän työnhakijoita kuin pääkaupunkiseudulla. Jos asuisit esim. Vantaalla, et sinäkään ikinä sais kunnon duunia ja milläs hei muutat muuallekaan, kun ei ole duunia -> ei voi ostaa omistuskämppää.
Pirkanmaallahan on ihan vitun helppoa. Töinhakijoita huomattavasti vähemmän kuin pk-seudulla. Mutta töipaikkoja ihan yhtä paljon?
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Pirkanmaallahan on ihan vitun helppoa. Töinhakijoita huomattavasti vähemmän kuin pk-seudulla. Mutta töipaikkoja ihan yhtä paljon?
Loogisestihan se menee niin, että mitä vähemmän muita työnhakijoita, sitä helpompi saada töitä. Töitä saadakseen kannattaa siis muuttaa esim. Huippuvuorille tai Bouvetille tai vastaavaan paikkaan, missä asuu vähän ihmisiä. Vantaalla työnsaantihan on jo lähes mahdotonta.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Teistä ei kenkään lie eilen uskonut kun kerroin olevani hieman alle 30v elektroniikka-asentaja. Että uskoisikohan tuota kenkään jos kertoisin olevani töissä vantaalla?
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ei hemmetti, mähän olen itsekin töissä Vantaalla. Ainakin osittain ja tavallaan. Nostaa itsetuntoa kuitenkin roimasti tämä valaistuminen.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Surkea otus täytyy olla, jos ei pääkaupunkiseudulta töitä saa. Ei kannata siinä kohtaa muuta Suomea miettiäkään.

Antakaa sit viikko, jos koette tarpeen.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4460
Sijainti
Salo
Ongelma onkin siinä, ettei joka työpaikassa asioita noin voi sopia. Työnantaja voi kieltää saman alan kilpailevassa firmassa työskentelemisen ja tarvittaessa jättää sellainen työntekijä lähes tai kokonaan ilman työntunteja joka ei miellytä ja työntekijä joutuu itse irtisanoutumaan jääden kolmeksi kuukaudeksi ilman työttömyskorvausta.
Kieltämättä se onkin hankala paikka, jos lätkäistään ensin kilpailukieltosopimus ehdoksi ja sitten ei vuoroja riitäkään.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei hemmetti, mähän olen itsekin töissä Vantaalla. Ainakin osittain ja tavallaan. Nostaa itsetuntoa kuitenkin roimasti tämä valaistuminen.
Sä olet onnekas saatuasi työpaikan, veikkei Joni ole.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kieltämättä se onkin hankala paikka, jos lätkäistään ensin kilpailukieltosopimus ehdoksi ja sitten ei vuoroja riitäkään.
Mulle yksi asiakas aikoinaan ehdotti ehdotti kilpailukieltosopimusta saman toimialan asiakkaisiin, vastasin pyyntöön, että mikäs siinä kunhan teet sitovan sopimuksen vähintään puolen miljoonan vuosiostoista. Ei sitten halunnutkaan tehdä moista diiliä, pysyi kuitenkin asiakkaana.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Teistä ei kenkään lie eilen uskonut kun kerroin olevani hieman alle 30v elektroniikka-asentaja. Että uskoisikohan tuota kenkään jos kertoisin olevani töissä vantaalla?
Emmä tiiä elektroniikka-asentajista. Yhden sähköasentajan tunnen varsin hyvin, on toimarina vajaan 35 miljoonan liikevaihtoa pyörittävässä yrityksessä, joten kai se ihan ok koulutus on.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös