Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Yksi lysti kuka virkakyösti päätöksen on tehnyt.

Kuvastaa vaan tätä hyvää meininkiä kokonaisuudessaan tässä maassa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Yksi lysti kuka virkakyösti päätöksen on tehnyt.

Kuvastaa vaan tätä hyvää meininkiä kokonaisuudessaan tässä maassa.
Ongelma on virkamiesten tunnollisuus pykälien noudattamisessa. Ei käytetä järkeä, eikä ajatella lopputulosta, vaan tehdään tiukasti niin kuin lainsäätäjät ovat määränneet. Sitten kun tulee tapauksia, jotka poikkeavat hiemankin lainsäätäjän ajattelemasta normaalitilanteesta, niin seuraukset ovat tolkuttomat.

Tässäkin tapauksessa päätökset on tehty epäilemättä täysin oikein, mutta lopputulos on kohtuuton millä tahansa mittarilla. Toisaalta Kelan virkamiehillä ei ole mahdollisuutta tehdä muunlaista päätöstä, koska syyllistyisi silloin virkavirheeseen - ei niille ylenmääräistä harkintavaltaa ole suotu.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tuosta aiemmasta kommentistani tuli mieleen, kun olin kolmisenkymmentä vuotta sitten kesäkissana vakuutusyhtiössä, niin asiakkaalta tuli vahinkoilmoitus. Siinä kertoi olleensa iltavuorosta matkalla fillarilla kotiin ja joutuneensa pahoinpitelyn uhriksi. Eihän siitä korvauksia voitu maksaa työtapaturmavakuutuksesta, koska kyseessä oli rikos. Kun sitten päätös pistettiin postiin, niin saatteeseen kirjoitin, ettei korvauksen maksamiselle esteitä olisi, jos olisi ihan omin avuin nurin mennyt. Viikon päästä tuli vahinkoilmoitukseen korjaus, jossa kertoikin kaatuneensa ja sitten lähti samantien myönteinen korvauspäätös.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
jps valtakunnan johtavaksi virkakyöstiksi.

*kannatetaan*
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Pitäisi rustata taas töihakemus ensi viikolla. Ihan hullu juttu. Soittelin tänään töipaikan valitsevalle henkilölle (tunnen). Sanoi lopuksi suoraan kysyessäni, että kannattaako mun oikeasti hakea, niin kuulemma jos hän olisi minä niin hakisi häneltä paikkaa.

Soitin lisäksi yhdelle töipaikan tyypille ja tivasin palkkaansa. Kertoikin haarukan etuineen ja se osui aika hyvin omiin kaavailuihinkin.

Lisäksi soitin herrasmiehelle, jolta olen eniten "vienyt" asiakkaita viimeisen vuoden aikana. Lupautui ilomielin suosittelijaksi.

Tuskin tämä mihinkään johtaa. Tulee jokin hygieniaeste mutta jos johtaa, niin olisi hulluin juttu evö.
Ei ilmeisesti ole hygieniaestettä, ainakaan haastatteluun saakka. Sellaiseen juuri kutsuttiin. Mua sinne oteta mutta mennään nyt juttelemaan kuitenkin.

Faggikselle tiedoksi, kyseessä ei ole Norjan presidentin paikka. Tai pressan ylipäätään...
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4900
Sijainti
Vantaa
Osastopäällikkö kysyi tulisinko töihin elokuussa. No minähän suostuin. Viisi viikkoa on työrupeaman kesto silloin.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Al-setä seikkailee, osa 107

Hyvin mä vedän.
Tapojeni vastaisesti olin muutenkin 5 minuuttia myöhässä työhaastattelusta, mikä jo sinällään oli kamalaa. Kun sain hikisenä vihdoin fillaroitua paikalle, huomasin että ko. ennestään tuttu firma olikin yllätysyllätys muuttanut 7 kilometrin päähän! Enpä ollut tajunnut asiaa tarkistaa, kun vanhasta muistista paikalle vedin.
Maailma 1 - Al-setä 0
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Hyvin mä vedän.
Tapojeni vastaisesti olin muutenkin 5 minuuttia myöhässä työhaastattelusta, mikä jo sinällään oli kamalaa. Kun sain hikisenä vihdoin fillaroitua paikalle, huomasin että ko. ennestään tuttu firma olikin yllätysyllätys muuttanut 7 kilometrin päähän! Enpä ollut tajunnut asiaa tarkistaa, kun vanhasta muistista paikalle vedin.
Maailma 1 - Al-setä 0
No voi hitto. :dunno:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Huomenna tunnin pidempi päivä. Tää rupee jo nyt näkymään, vaikka neuvottelutkin kesken. Elokuussa puolet täältäkin painaa 6pv/vko 16h vuoroja. Toinen puoli jonottaa vessaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Työkaveri sitten hieman repäisi.

Reilut kolme vuosikymmentä talossa vakkarina ja nyt lähtee ulkomaille uuden työnantajan palvelukseen.

Ammattimiehillä on kysyntää keski-iän loppupuolellakin. :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös