(Typerien) kysymysten topic

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2021
Pienen hässäköinnin jälkeen mulla suostui vaihtamaan salasanan ja sen jälkeen rokkaa uusi rally.tv.
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
713
Sijainti
Full send
itellä mobiili appi edelleen jumissa, kertoo vain että "coming soon" ja sitten numerorimpsu.
 

Runkipaikan metsästäjä

Well-known member
Liittynyt
16.8.2022
Viestit
137
Pienen hässäköinnin jälkeen mulla suostui vaihtamaan salasanan ja sen jälkeen rokkaa uusi rally.tv.
Täälä oli kanssa kunnon hässäkkää ja vääntöö. Sain varmaan kolme tai neljä kertaa vaihtaa uutta salasanaa ennen, kun suostu toimimaan ja meni kirjautuminen läpi. Onneks rupes toimiin meinaan oli ihan saatanan lähellä lähtee tonne wrc+ aspan sähköpostiin homopornoa otsikolla pitäkää tunkkinne! 🤣
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Täälä oli kanssa kunnon hässäkkää ja vääntöö. Sain varmaan kolme tai neljä kertaa vaihtaa uutta salasanaa ennen, kun suostu toimimaan ja meni kirjautuminen läpi. Onneks rupes toimiin meinaan oli ihan saatanan lähellä lähtee tonne wrc+ aspan sähköpostiin homopornoa otsikolla pitäkää tunkkinne! 🤣
Itse lähettelin tästä vanhentuneen sähköpostin uusimisesta tuohon WRC+ osoitteeseen ja joku botti sieltä vastaili. Äsken tulikin vastaus että WRC+ supportti onkin loppunut. Eli alusta asti taas kyselee. 🤬 No mikäs se Rally.tv supportti on? Ei semmosta ole. Laitoin nyt ton info alkuiseen postiin.

”As a security measure, you will be prompted to change your password. If you no longer have access to the email registered with WRC+ or RX+, please get in touch with us for assistance.”
Get in touch, niin minne?
 

Runkipaikan metsästäjä

Well-known member
Liittynyt
16.8.2022
Viestit
137
Itse lähettelin tästä vanhentuneen sähköpostin uusimisesta tuohon WRC+ osoitteeseen ja joku botti sieltä vastaili. Äsken tulikin vastaus että WRC+ supportti onkin loppunut. Eli alusta asti taas kyselee. 🤬 No mikäs se Rally.tv supportti on? Ei semmosta ole. Laitoin nyt ton info alkuiseen postiin.

”As a security measure, you will be prompted to change your password. If you no longer have access to the email registered with WRC+ or RX+, please get in touch with us for assistance.”
Get in touch, niin minne?
Puhelimen apissa on ihan oma contact us valikko mistä pääsee jonkun chatbotin kanssa jutteleen, mutta en määkään sieltä rally.tv apista löytänyt mitään sähköpostiosoitetta mihin lähestyä ongelmissani. Ne homopornot meinasin siis tunkea tuonne info alkuiseen wrc:n sähköpostiin.

Ihan vitun perseestä kyllä, että tehdään täysin uusi sovellus missä ei ole mitään sähköpostiosoitetta mihin laittaa postia ongelmista vaan joku automaattinen botti vastailemassa tyhjänpäiväisiä toistenongelmiin.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3829
Osa on varmaan täältäkin käynyt Rally Legendiä katsomassa. Miten tuo siis toimii? Monenlaisia lippuja tuonne on, mutta ei oikein selitetty mitä ne pitää sisällään.

San Marinossa ei varmaan ainakaan majoituksia löydy, mutta onhan tuossa lähistöllä vaikka mitä. "Shuttle buses" osiokin on olemassa, mutta ei vie mihinkään. Eli meneekö vuokra-autolla reissailuksi?

Kankkusta ja muitahan tuolla yleensä on ollut, onko tuolla mitään nimmari-/yleisötilaisuuksia järkkäilty?
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
589
Sijainti
Tallissa
Osa on varmaan täältäkin käynyt Rally Legendiä katsomassa. Miten tuo siis toimii? Monenlaisia lippuja tuonne on, mutta ei oikein selitetty mitä ne pitää sisällään.

San Marinossa ei varmaan ainakaan majoituksia löydy, mutta onhan tuossa lähistöllä vaikka mitä. "Shuttle buses" osiokin on olemassa, mutta ei vie mihinkään. Eli meneekö vuokra-autolla reissailuksi?

Kankkusta ja muitahan tuolla yleensä on ollut, onko tuolla mitään nimmari-/yleisötilaisuuksia järkkäilty?
Kokemukset on useamman vuoden takaa mutta:
Majoituksen osalta Rimini on varmasti halvin ja helpoin, on offseason aikaan joten tilaa on ja hinnat edukkaita. Oltiin ryhmä porukalla matkassa jolloin oli vuokrattu paikallinen pikkubussifirma hoitamaan meille kuljetukset hotellilta pätkälle. Jos riittää se pätkä joka ajetaan huoltoparkin ympäristössä aina, sinne varmaan pääsisi Riminiltä ihan normi bussinkin kanssa. Ja "possujuna" tyyppinen shuttle bus vie huoltoparkista sille pätkälle.
Koko tapahtumahan on yksi suuri yleisötilaisuus sen huoltoparkin ympäristössä, siellä ainakin ennen ollut sermonialähtöä ja autot olleet ennakkoon katseltavissa ihan vapaasti olympiastadionin kentällä.
Lippujen osalta oltiin ryhmän ainoat jotka osti ennakkoliput, vain todetaksemme että sehän oli kalliimpaa mitä paikan päällä... Selkeästi lippuhommat ovat muuttuneet ja myös kallistuneet tuosta reissusta...
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9498
Sijainti
Helsinki
Kutsutaanko ainoastaan mm-sarjan pääluokkaa voittajaa maailmanmestariksi? Support-luokkien voittajat ovat siis vain luokkamestareita.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Poikkeuksena kausi 1986, jolloin maailmanmestaruus jaettiin sekä B- että A-ryhmissä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Poikkeuksena kausi 1986, jolloin maailmanmestaruus jaettiin sekä B- että A-ryhmissä.
tai siis oli rallin maailmanmestarit ja A-ryhmän maailmanmestarit. Kyllä A-ryhmäläiselläkin olisi voinut teoriassa voittaa sen yleisen mestaruuden.

Sama harhahan toistuu edelleen, puhutaan Rally1/WRC1-sijoituksista/pisteistä tai ihmetellään miksi kympin sakkiin ajava WRC2-kuski vie maailmanmestaruuspisteitä.
 
Viimeksi muokattu:

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
319
Sama harhahan toistuu edelleen, puhutaan Rally1/WRC1-sijoituksista/pisteistä tai ihmetellään miksi kympin sakkiin ajava WRC2-kuski vie maailmanmestaruuspisteitä.
Kun Bugalski meni ja voitti Citruunan KitCarilla Korsikan(?) Rallin, niin pääluokan talleissa se sai aikaan runsaasti itkua ja hammasten kiristystä. Sellainen peli ei vain käynyt et täyteluokan kalustolla tultiin hämmentämään heidän soppaansa. Yhtäläisyys tähän päivään ja Rally2 luokkaan on huomattava. Jos vain Rally1 autoja olisi viivalla riittävästi, niin varmasti Rally2 kuskit laitettaisiin ruotuun. Toki normi olosuhteissa Rally2 autolla ei pitäisi olla mitään asiaa Rally1n vauhtiin vaikka kuskina olisi Serderis tai al Quassimi.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Kun Bugalski meni ja voitti Citruunan KitCarilla Korsikan(?) Rallin, niin pääluokan talleissa se sai aikaan runsaasti itkua ja hammasten kiristystä. Sellainen peli ei vain käynyt et täyteluokan kalustolla tultiin hämmentämään heidän soppaansa. Yhtäläisyys tähän päivään ja Rally2 luokkaan on huomattava.
Kuka on ajanut Rally2-autolla kovempaa kuin Rally1-tehdaskuskit useiden pätkien ajan?

niin, ei kukaan.

näissä tilanteissa ei ole mitään samaa.

alempien luokkien autoilla on ennenkin ajettu top kympin jämäsijoille.
 

Sendaaja

Active member
Liittynyt
14.12.2020
Viestit
34
Itsellä suurimmat tyhmät kysymykset liittyvät ralliautoilun rahoittamiseen. Miten esimerkiksi äärimmäisen ansioitunut ja legendaarinen kuljettaja kuten Juha Salo, on pystynyt ajamaan yli kymmenen vuotta työkseen, kun kuitenkin ajohommat ovat olleet oikeastaan kokonaan SM:issä? Ilmeisesti on yleistä, että ralliautoilua varten perustetaan firma, jonka kautta hommat veivataan. Summat joista puhutaan tuolla tasolla ovat kuitenkin huimia.

Toinen rahaan liittyvä kysymys on, että ovatko rallikuskit perheineen lähes aina erityisen varakkaita, vai moniko rahoittaa uraansa esimerkiksi puhtaalla velalla? Starletista Rally 2:seen on kuitenkin pitkä ja kallis matka.
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
589
Sijainti
Tallissa
Itsellä suurimmat tyhmät kysymykset liittyvät ralliautoilun rahoittamiseen. Miten esimerkiksi äärimmäisen ansioitunut ja legendaarinen kuljettaja kuten Juha Salo, on pystynyt ajamaan yli kymmenen vuotta työkseen, kun kuitenkin ajohommat ovat olleet oikeastaan kokonaan SM:issä? Ilmeisesti on yleistä, että ralliautoilua varten perustetaan firma, jonka kautta hommat veivataan. Summat joista puhutaan tuolla tasolla ovat kuitenkin huimia.

Toinen rahaan liittyvä kysymys on, että ovatko rallikuskit perheineen lähes aina erityisen varakkaita, vai moniko rahoittaa uraansa esimerkiksi puhtaalla velalla? Starletista Rally 2:seen on kuitenkin pitkä ja kallis matka.
Salon tapauksessa ralliautoilun ympärille on kehittynyt bisnes: https://saloracing.com/korjaamo/ .
Rallikuskit perheineen eivät välttämättä ole varakkaita, mutta toki helpottaa asiaa kummasti. Puhtaalla velallakkin varmasti rahoitetaan, mutta ei ehkä niin rajusti mitä joskus aiemmin...
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1374
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Itsellä suurimmat tyhmät kysymykset liittyvät ralliautoilun rahoittamiseen. Miten esimerkiksi äärimmäisen ansioitunut ja legendaarinen kuljettaja kuten Juha Salo, on pystynyt ajamaan yli kymmenen vuotta työkseen, kun kuitenkin ajohommat ovat olleet oikeastaan kokonaan SM:issä? Ilmeisesti on yleistä, että ralliautoilua varten perustetaan firma, jonka kautta hommat veivataan. Summat joista puhutaan tuolla tasolla ovat kuitenkin huimia.

Toinen rahaan liittyvä kysymys on, että ovatko rallikuskit perheineen lähes aina erityisen varakkaita, vai moniko rahoittaa uraansa esimerkiksi puhtaalla velalla? Starletista Rally 2:seen on kuitenkin pitkä ja kallis matka.
Juuri Juha Salon rahoituskuviot pystyy varmaan päättelemään ihan kohtalaisen hyvin ihan vaan auton kylkiä katselemalla. Myös Tomin Nuoteista -jaksonsa jonkun verran muistaakseni näitä aiheita käsittelee. Varsinkin alkuvaiheessa paljon paikallisia yrityksiä tukemassa, osa niistä edelleen. Salo on osannut hoitaa yhteistyökumppanuudet hyvin. Kuten myös esimerkiksi Sebastian Lindholm, jolla on ollut jatkuvasti "vanhat" kilpurit asiakaskyyditysautoina. Näin käsittääkseni Salollakin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Salo ja Asunmaa ovat myös tavallaan olleet töissä itsellään pyörittämällä omaa rallitiimiä siinä missä joku toinen tilaa palvelut ja vuokraa kaluston vaikka TGS:ltä.

Starletista Fabiaan on pitkä matka mutta myös parikymmentä menestyksekästä vuotta välissä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Eikä parane unohtaa taustapirujen roolia. Siellä on esim. Salolla ollut takana Pekka Koski ja Asunmaalla Hannu Lehesaari. Eli pirun kovia ja taitavia rahankäytön ammattilaisia joiden neuvot ja suhteet ovat olleet kultaakin arvokkaampia. Ja hyvä niin että on olleet. Nuorten jullien mielessä ei ole muu kuin ajaa täysillä, joten oikeat neuvot oikeaan aikaan ovat tärkeitä ja niiden avulla pikkuhiljaa on luotu ihan oikeaa yritystoimintaa joka tuottaa valtiolle verotuloja. Eikä se Salonkaan kohdalla tähän lopu vaikka varsinainen ajaminen jääkin vähemmälle...
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
365
Mikä on Vellu Ketolan yhteys ralliin? Oli taannoin Rallin ystävien suurajoissa Primulan jengin kanssa ja nyt lätkämatsissa Primulan jengin kanssa.
 
Ylös