OoPee
Nuori ikäisekseen
Joo, no me ei sitten ihmetellä!
Noubella on aina hävyttömiä suunnitelmia, mutta kyllä sä näköjään on kovaa touhua muuttamassa (vastahan se muutti, kyllä kannattielle sanoi:Mulla on niin hidas tämä yhteys etten viitsi selata noita aikaisempia juttuja, mutta olenko mä nyt ymmärtänyt oikein -> Noppiksella on siis hävyttömiä muuttosuunnitelmia .. onko muutto jo varmaa ??
Tässä jasun pyynnöstä ellelle viesti eiliseltä.Olga sanoi:Äläs nyt, kun jasu haluaa tehdä vaikutuksen.![]()
Ett silleen ja sitt elleen!!!!1![]()
Ok, sillälailla! Nyt mä tiedän taas missä mennään ..OoPee sanoi:.. minä nyt tässä vaan hieman referoin ensi hätään!
Siinä tapauksessa sä olet ainoaelle sanoi:Ok, sillälailla! Nyt mä tiedän taas missä mennään ..
Ainahan minä höpsin:thumbup:elle sanoi:Mitä se Sam höpisee ..
Yrittää selittää minun mielistelevän sinua, kun en pidä tämmöisistä pakkasista!elle sanoi:Mitä se Sam höpisee ..
Tv-tähti suututti homopuheilla kanadalaiset
Conan O'Brien pyysi anteeksi sohaistuaan herkkiä naapurisuhteita
Tunnettu amerikkalainen talk show -isäntä Conan O'Brien on onnistunut sohaisemaan tahtoen tai tahtomattaan ampiaispesää nimeltään kanadalaisten ja amerikkalaisten herkät suhteet. Viime viikolla Torontoon ohjelmansa vieneen O'Brienin vierailu päättyi siihen, että hän suututti kanadalaiset aina hallitusta myöden.
O'Brienin tapausta voidaan pitää jälleen yhtenä osoituksena siitä, että amerikkalaiset eivät ymmärrä kanadalaisia ja päinvastoin. Naapurukset nokittelevat toisiaan milloin mistäkin ja kansalaisten asennetta toisiinsa voidaan hyvin verrata suomalaisten ja ruotsalaisten viha-rakkaus-suhteeseen.
Tällä kertaa monien kanadalaisten malja läikkyi yli, kun O'Brienin ohjelmassa annettiin ymmärtää, että kaikki Kanadan ranskankieliset ovat englantia taitamattomia homoseksuaaleja.
O'Brien tunnetaan siitä, että hän käyttää säännöllisesti ronskia kieltä kotimaansa poliitikoista aina presidenttejä myöten. Kanadalaisille hänen huumorinsa ei kuitenkaan avautunut – ainakaan nyt, kun se kohdistui heihin itseensä.
Miljoonaluokan katsojaluvut ympäri maailmaa keräävä Late Night with Conan O'Brien -ohjelma lähetetään New Yorkista. Viime viikolla O'Brienin ohjelmat nauhoitettiin kuitenkin poikkeuksellisesti Torontosta.
Ajatus oli kanadalaisten, jotka halusivat käyttää suositun esiintyjän vetovoimaa saadakseen amerikkalaiset turistit innostumaan jälleen Torontosta, jonka matkailu on kärsinyt viime vuoden sars-epidemiasta.
Maan hallitus ja Ontarion provinssi maksoivat miljoona Kanadan dollaria (noin 650 000 euroa) veronmaksajien rahoja ja onnistuivat hankkimaan amerikkalaisen myöhäisillan talk show -isännän ensi kertaa maahansa.
Aluksi kaikki olivat tyytyväisiä. Show'ssa vieraili tunnettuja kanadalaisia, kuten filmitähdet Jim Carrey ja Mike Myers. Mutta viimeinen Torontossa purkitettu jakso pilasi monien tunnelmat.
O'Brienin ohjelman yksi "vakiovieraista" on Triumph-käsinukke. Tämä sikaria pureskeleva rääväsuinen koirahahmo laukoo sellaisia kommentteja, että herkempien korvat punottavat.
Quebecissa, Kanadan vahvalla ranskankielisellä alueella, Triumph otti kohteekseen paikallisväestön. Eräälle Kanadan ranskalaiselle hän laukoi muun muassa, että "olet ranskalainen, olet vastenmielinen etkä puhu englantia". Toiselle hän totesi, että "olet Pohjois-Amerikassa, opettele (englannin) kieltä".
Kaiken lisäksi O'Brienin tuotantoryhmän väki vaihtoi joidenkin katukilpien tilalle homoseksuaalisuuteen viittaavia kylttejä.
Kanadassa ranskankielisten alueiden itsenäistymispyrkimykset ovat jo pari vuosikymmentä olleet sisäpoliittisesti kaikkein arkaluonteisin aihe. O'Brien tekikin pahan virheen: ulkopuolisten ei pidä siihen puuttua, ei edes huumorin keinoin.
Ranskankielinen väestö loukkaantui verisesti, mikä sai myös liittohallituksen reagoimaan. Ministeri Mauril Belanger sanoi, että "me haluamme sanoutua irti lähetyksessä esitetyistä kommenteista, koska emme tue niitä millään lailla".
Vasemmalle kallellaan olevan Uudet Demokraatit -puolueen kansaedustaja Alexa McDonough käytti suorasukaisempaa kieltä. Hän luonnehti ohjelmaa "rasistiseksi saastaksi" ja "kerrassaan halpamaiseksi".
McDonough vaati myös hallitusta perimään O'Brienin tuotantoryhmälle annetut miljoona dollaria takaisin.
O'Brienin ohjelman Kanadaan tuomiseen vaikuttanut liikemies Peters Soumalias puolestaan ihmetteli syntynyttä kohua. "Se on typerä nukke, joka kertoo typeriä vitsejä. Useimmat ihmiset pitävät sitä hauskana", Soumalias sanoi.
Show'n Kanadassa lähettänyt CHUM-televisio ilmoitti, ettei se esitä kohuttua jaksoa uusintana.
Tiistaina O'Brien pyysi lähetyksessään anteeksi quebeciläisiltä. "Quebecin ihmiset, olen pahoillani", O'Brien sanoi englanniksi. Samaan aikaan tulkki käänsi puheen ranskaksi, ja sanomiset käännettiin takaisin englanniksi tekstityksen avulla. "Quebecin ihmiset, olen albiino typerys", O'Brien totesi lopuksi.
O'Brienin talk show'ta esittää Suomessa Subtv.
HS 19.02.2004
Niin kun OoPee jo sanoielle sanoi:Noppiksella on siis hävyttömiä muuttosuunnitelmia .. onko muutto jo varmaa ??