Ulkomaanpell et silleen!!!!!!!1 2004

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Orbi tuossa ihmetteli, että muutinko juuri turhaan... En sikäli, että ei Nike olis maksanut tietenkään meidän muuttoa kahdesta osoitteesta. Plus että kun muutin (ja valmistelin muuttoa), niin tää juttu ei ollu sillai vielä tapetilla. Tää on tapahtunut aika äkkiä koko homma...
Lähinnä tuossa viittasinkin niihin Ikean kaappeihin :D

PÄRÄT KÄLÄSH! :eek:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Toi Conan juttu on kyllä hauska :D Kyseessä on ne perkeleen ranskankieliset kanukit. Kyllä sen muut ymmärsivät... Tai ainakin ne, jotka tietää mitä O'Brien on miehiään. Myrsky vesilasissa sanon minä.

Herjaahan ne Jenkkejä itseäänkin (sekä Conanissa että Lenossa) koko ajan...

Ranskankieliset ihmiset: waste of air! :D ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Ranskankieliset ihmiset: waste of air! :D ;)
Tosta muuten tulikin mieleen teema, millä ehkä saattas saada teitinkin perhekeskusteluun uutta jytkettä :D ;)

Nimittäin mun duunikaverin ja muutenkin hyvän kaverin broidi on naimisissa kanadalaisen (ranskankielisen Montrealista) akan kanssa ja nykyään myös asuu siellä. Tuli sitten jossain vaiheessa kaverin kanssa juttua tuosta Quebekicsta ja niiden itsenäisyyspyrkimyksistä. Minä kun asiasta ole niin hirveän perillä eikä nyt rehellisesti sanottuna ole sillai niin kauheesti edes kiinnostanu, niin kyselin hieman, että onko noissa aina säännöllisin väliajoin tapetille tulevissa eropyrkmyksissä (tähänhän mennessä enemmistö quebecklaissista on kuitenkin ollut tuota vastaan) taustalla muutakin, kuin puhdas kielikysymys. Kaveri (siis tää duunikaveri, ei se broidi, sitä en edes tunne) heitti kylmää faktaa (?), että eihän Quebeck Kanadaa tarvitse, sillä peräti kolme neljäsosa koko Kanadan bruttokansantuotteesta tulee nimenomaan juuri Quebeckista :eek!:

Tässä valossa tuo vaikuttaa hieman samanlaiselta paatokselta kuin Lega Nordinkin ajama Pohjois-Italian erottaminen köyhemmästä Etelä-Italiasta vai lieneekö tuo jo hieman vakavamminkin otettavaa?

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Polvet ruvella edelleenkin! :D
Kolmannella kerralla se menee sitten jo ihan rutiinilla. Tiedoksi :rolleyes:

btw. kun sä niiden kaappien laadusta marmatit, niin vaikka meilläkin puuttu niistä kaapeista joku ruuvi, joka piti erikseen käydä kinuamassa, niin ainakin noiden meidän vaatekaappien laatu kyllä täsmää. En nyt muista mallia enkä edes hintaa, mutta eivät ne mitenkään erityisen halvat olleet. Sama pätee itseasiassa mun työhuoneen pöytään sekä kirjahyllyyn :)

Mutta siis kyllä siellä paskaakin myydään, en vaan ole onneksi vielä kertaakaan tullu ostaneeks :rolleyes:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Mutta siis kyllä siellä paskaakin myydään, en vaan ole onneksi vielä kertaakaan tullu ostaneeks :rolleyes:
Hmm! Mulla on ikeasta vain tommoset puiset sälekaihtimet. Laadussa ei ole muuten mitään valittamista, mutta toisessa se naru millä verhoa nostetaan ja lasketaan rispaantu, joten menin vaihtamaan. Ilman kuittia tai mitään ja onnistu suoraan....
Ett silleen!!!!!!!!!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
OoPee sanoi:

Mun pointti tais kuitenkin olla se, että se hardware mikä siinä tulee mukana ei ainakaan meidän kaapistossa olli tarpeeksi jykevää pitämään sitä helevetin painavaa kaapistoa kasassa. Laadullisesti siis kama oli ok, suunnittelu oli vaan jääny puolitiehen Ikeassa... :(

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
Mun pointti tais kuitenkin olla se, että se hardware mikä siinä tulee mukana ei ainakaan meidän kaapistossa olli tarpeeksi jykevää pitämään sitä helevetin painavaa kaapistoa kasassa. Laadullisesti siis kama oli ok, suunnittelu oli vaan jääny puolitiehen Ikeassa... :(
Juu no kyllähän tuokin tavallaan on laatuongelma, siis jos eivät osat ole tarpeeksi hyvin suunniteltuja :(

Meillä ei onneksi tota oneglmaa ole vaikka kaapeilla on korkeuttakin pari metriä ja ovat muutenkin suhteellisen massiiviset, tai noh.. ok, jos oikein ruvetaan vikoja ettimään, niin ne hyllyjen pidikkeet on kieltämättä vähän perseestä, semmoiset muoviset sydeemit mitkä tuppaa ajan myötä taipumaan. Jossain vaiheessa korvaan ne metallisilla tapeilla, nehän ei paljoa maksa rautakaupassa ja kun reiät on kuitenkin valmiina, niin eihän toi vaihtaminenkaan oo ku parin minuutin duuni. Olisivat kyllä mun puolesta voinneet pistää hintaan pari euroa lisää ja samalla kunnon pidikkeet :doubtful:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Quebecin tilanteesta en tiedä tarkemmin, mutta veikkaan tilanteen olevan juuri se nin kun kaikkialla muuallakin: ketään muuta se ei kiinnosta kun heitä itseään (tässä siis quebeciläisiä). Itselläni on hieman negatiiviset fiilikset juuri nyt kaikkiin ranskankielisiin, notta pidättäytyn provosoitumasta tässä tästä asiasta, josta en paljoo edes tiedä. Voinhan mä kysellä siitä akalta, mutta veikkaanpa, että sen vastaus on juuri: jaa-a, enpä tiedä kun ei juuri kiinnosta.

Mitä tulee tohon 3/4 koko Kanadan bruttokansantuotteesta, niin sanon vaan (kun en tiedä), että hassulta kuulostaa. Länsi-Kanada, Ontario, Alberta, Nova Scotia ja Manitoba ym siis vastaavat vain 1/4 koko BKT:stä Kanadassa? Hassulle joo kuulostaa.

Kuulostaa oudolle ja quebeciläisen punaniskan paapatukselle, mutta mistäs sitä tietää kun ei tiiä ;)

Tästä voi lähtee etsimään jotain faktoja. Itse en todellakaan jaksa... :nope: ;)

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Oli hieno ilma polkea duuniin. Joku paskiainen veti uudella kilpapyoralla alamaessa ohi. Vittuunnuin. Tiesin, etta vahan matkan paassa on melkein kilsan mittainen ylamaki. Vedin siina jannusta ohi hampaat irvessa. Niinkuin Jari Isometsa ennen hemohessia. Periksi en antanut.

...kele. :mad:

:thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli sanoi:
notta pidättäytyn provosoitumasta tässä tästä asiasta, josta en paljoo edes tiedä. Voinhan mä kysellä siitä akalta, mutta veikkaanpa, että sen vastaus on juuri: jaa-a, enpä tiedä kun ei juuri kiinnosta.
Juu hei ei tota nyt herranjumala ollu provosoinniks tarkotettukaan :confused: Tuli nyt vaan mieleen tämä asia, kun noista ranskankielisistä kanukeista oli puhetta :) Mulla kun ei tosiaan ole edes oikein käsitystä, että millaiset suhteet niillä englanninkielisillä ja ranskankielisillä siellä päin maailmaa ovat, ts. elävätkö harmoonisesti yhdessä vai vittuilevatko jaktuvasti toisilleen :D

Eikä sun sitä sen paremmin tartte akaltaskaan udella ellet itse ole asiasta kiinnostunut, tuli vaan lähinnä mieleen, että jos teilläkin on asiasta jo keskusteltu, niin ehkä sulla on heittää tohon jotain faktaa, jolla voin pistää Tirolin kundin hiljaseks :D Mutta ei sit :nope: :ahem:

Noh, täähän on tosiaan oikeasti niitä asioita, jotka täältä Euroopasta katsottuna ovat luokkaa "kiviäkin kiinnostaa" :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tblair sanoi:
Oli hieno ilma polkea duuniin. Joku paskiainen veti uudella kilpapyoralla alamaessa ohi. Vittuunnuin. Tiesin, etta vahan matkan paassa on melkein kilsan mittainen ylamaki. Vedin siina jannusta ohi hampaat irvessa. Niinkuin Jari Isometsa ennen hemohessia. Periksi en antanut.

...kele. :mad:

:thumbup:
:D :D :D

Gauheetakun alko naurattaan kun mietin Teuvoa sotkemassa hapoilla hampaat irvessä tappamisen meiningillä ylämäessä ton jannun ohitte :D

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
:D :D Eiku tarkotin provosoimasta itse itseäni tässä asiassa... Ja juuri siksi kun en just nyt noista francofoneista niin välitä... Eli siis jos antaisin nk "laulaa", niin saattais tulla aika hurjaakin tekstiä... :D :D

Emmä sua tarkottanu :thumbup:

elle

-------
Hei enää 10 astetta pakkasta!

Mä taidan lähteä ajelemaan Tampereelle. Muistin, että mulla on siellä mökillä säilytyksessä pari Billnäs-tuolia, jotka bongasin viime kesänä yhdestä sisustusliikkeestä.