Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2003

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Joo, akka näki ton jo Jouluna Torontossa ja kehui kanssa! Täytyy mennä kattomaan tuota pikaa! Lupas kattoo uudestaan mun kanssa. Ja onhan Hanks ihan ykönen kyllä!

Belgialaista suklaata eek! Noh, se on maailman parasta, notta sikäli! Tää on kyllä sikäli paradiisio, että täällä on noita suklaatikauppoja niin pergamasti ja niissä kaikissa on käsintehtyjä konvehteja ja marmelaateja ja muutakin nami namia! Aina on finnejä perseessä! eek!

Kävin muuten, tuli vaan tosta mieleen, äsken IKEAssa ostamassa akalle yst.päiv. lahjaksi 20 sellasta kynttilän"jalkaa" ja kynttilää sen uuteen kylpyhuoneeseen ammeen ympärille... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Niii, ja sit samalla mä harrastin sitä ykkösjuttua, et suljuttelee vaivihkaa hyllyjen välissä samalla kun kävelee... wink Vittu se on siistii! :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli:
Belgialaista suklaata eek! Noh, se on maailman parasta, notta sikäli!
Niin, ainakin jos asiaa kysyy belgialaisilta itseltään. Uskallan väittää, että mm. sveitsiläiset ovat asiasta hyvinkin toista mieltä wink

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
OoPee:
Nopeahuoli:
Belgialaista suklaata eek! Noh, se on maailman parasta, notta sikäli!
Niin, ainakin jos asiaa kysyy belgialaisilta itseltään. Uskallan väittää, että mm. sveitsiläiset ovat asiasta hyvinkin toista mieltä wink
Fazerin sininen on parasta, kyllakin rezepti on varastettu Sveitsista. Niih.

Mutta asiaan. Mulla on frendi duunissa Nestleella suklaaosastolla (ei, se ei ole ruotsalainen haarakonttori) ja se kertoi etta esim. Ameriikkalaisten ja Eurooppalaisten suklaamaku on erilainen, ja siksipa tunnetut tavaramerkki-suklaat tehdaan itseasiassa eri resepteilla nuihin kahteen kontinenttiin.
(eurooppalaiset tykkaavat enämpi hienompirakeisesta, jos nyt oikein muistan)

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mites muuten Oube, saako Return to Castle of Wolfensteinia sielta Oostriasta?

Kuulemma sen myynti on hiukka rajoitettua saksankielisissa maissa, mutta sain kopsun tuolta ameriikan matkalta.
Kylla kuiteski Max Payne on paree. Tulis jo se kakkonen.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
OoPee:
Varmasti, mutta molempien suklaat tuntien, minä uskallan taas väittää, että se miten täällä tehdään suklaata, millaiseen lopputulokseen nää pääsee ja kuinka suuri osa suklaasta edelleen tehdään käsityönä, sveitsiläiset on lähinnä piparinpaistajia siihen verrattuna. Siinei Tobleronet paljoo paina wink :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Myllis:
Mites muuten Oube, saako Return to Castle of Wolfensteinia sielta Oostriasta?
Saa toki, esim. meidän firman serveriltä, josta sen aikoinaan itsekin poltin wink

Ei kun siis juu, myynti ei Itävallassa ja Saksassa ole rajoitettua niin kauan kunhan myytävänä on saksankielinen versio, josta on poistettu kaikki natsitunnukset ja jossa natsien sijasta lahdataan jotain mystistä lahkolaisporukkaa (en nyt muista olivatko karismaatikkoja... wink ) doubtful

Noh, itsellä kuitenkin on U.S. versio, tosin jo jo tuon U.S. version omistaminen on käsittääkseni kielttyä näissä ex-natsimaissa :rolleyes:

Kesällä tuosta on muuten tulossa kakkososa (Return to Castle Wolfenstein - Enemy Territory).

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli:
Varmasti, mutta molempien suklaat tuntien, minä uskallan taas väittää, että se miten täällä tehdään suklaata, millaiseen lopputulokseen nää pääsee ja kuinka suuri osa suklaasta edelleen tehdään käsityönä, sveitsiläiset on lähinnä piparinpaistajia siihen verrattuna. Siinei Tobleronet paljoo paina wink :D
Joo, no Tobleronet nyt on sellasta tusinakamaa. No enhän mä noista suklaista sen paremmin tiedä, muitta musta noitten pelkialaisten "meitin suklaa on maailman parasta" on ihan yhtä huvittavia kuin suomalaisten "meillä on kaikki paremmin kuin muualla" heitot, joista täälläkin taannoin katkerasti taisteltiin :rolleyes:

Noh, ehkä ne sit on maailman parhaita :)

Itävaltalaisten mielestä muuten niillä on maailman paras keittiö (enkä nyt tarkota niitä hyllyjä, vaikka uskoisin että nekin ovat Össien mielestä maailman parhaat :rolleyes: )!

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Nopeahuoli:
OoPee:
Taytta totta Pelkia kirjeenvaihtajalta.
Unohdit viela mainita kuinka paljon resepteissa kaytetaan kaakaota. Siina Pelkialaiset ovat aivan omilla luvuillaan..

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
PERSE !

Siis meinasin jo menna, mutta hain kaffen. Lavazzaa. Nam. :p

Mutta mutta...
Nuorempi tytar tuossa lahti ensimmaista kertaa kamujen kanssa kauppaan ostamaan karkkia. Annoin muutaman frangin mukaan, ja silloin huomasin etta lompsastani on kadonnut 10 frankylaa. Se ei ole paljon mutta...
Eilen kysyin vaimolta onko tama kaynyt lompakollani, silla nyt kahtena aamuna perakkain on pitkan talvitakkini povari ollut auki (semmoinen napilla suljettava), vaikkakin Puolasta viisastuneena pidan sita "aina" kiinni. Siis joskus, erittain harvoin, se unohtuu auki. :(
Ihmettelin vaimolle ettei kai nyt sentaan tuo aupair sentaan kehtaisi minun lompsalla kayda, ja kavin laskemassa rahani varmuuden vuoksi josko tasku olisi taas auki.
Ei ollut auki tanaan, mutta 10,- puuttui. eek!

Aupairilla on aika tiukka fyffetilanne, silla meni holmoyksissaan "tienaamaan" 250,- sakot, unohtamatta joka viikonloppuisia skimbauksia. Tanaan lahti skimbaamaan Suomesta tulleen kamun kanssa, joten oisko niin etta ois ollut rahalle tarvesta? doubtful

No, en kuitenkaan tuomitse, toivon etta vaimo on sielta aamulla tarpeeseensa napannut kympin. Ei olisi ensimmainen kerta. :rolleyes:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Oho! eek! Onpa tilanne! :( Aika perseestä jos se on fyrkkaa vienyt... Miten homma selvitetään jne jne... Gyd lak!

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Nopeahuoli:
Oho! eek! Onpa tilanne! :( Aika perseestä jos se on fyrkkaa vienyt... Miten homma selvitetään jne jne... Gyd lak!
Juu ei ole kivaa ei. :(

Mutta toivotaan etta vaimo on napannut tuon.

Itse teinina pollin usein faijapuolelta fyrkkaa suhteellisen usein, joten tiedan etta on helppo ottaa muutama irtoseteli, silla harva meista muistaa kuinka paljon siella tarkalleen oli.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Mun piti tanaan perhana kirjoittaa yhta patenttia valmiiksi, mutta en ole duunikonetta avannutkaan. :rolleyes:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Nymma meen kyl.

HYVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE ! :cool:

(ja Tebalta Rapo Maanantaina :rolleyes: .)

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Myllis:
Itse teinina pollin usein faijapuolelta fyrkkaa suhteellisen usein, joten tiedan etta on helppo ottaa muutama irtoseteli, silla harva meista muistaa kuinka paljon siella tarkalleen oli.
Joo, mä vein skidinä mutsilta joskus vähän fyrkkaa mut sittemmin en oo pölliny kyllä rahaa...

Nyt kun on eurot ni on paljon helpompi muistaa paljo lompsassa on, kun nostot on yleensä luokkaa 150-250einaria. Ennen piru vie tuli nosteltua 10.000 frangia tai vastaavaa ja sillon ei kyllä ollu hajuakaan oliko siellä 5200 vai 5800, notta sikäli!

Tblair2

Active member
Mulla kavi puntien kanssa noin. Ekana vuonna taalla nostelin Suomen tililta ja yht-akkia tulikin 0 markkaa! eek!

Kuivasin opintolainan 2 kuukaudessa... frown

Tblair2

Active member
Noppis!!

Mita voi tehda jos tulee 'paitsio'?

Mun pitaisi tanaan menna yhteen baariin, mutta siella on yksi mimmi saletisti joka saattaisi hieman suutahtaa ja toinen joka saattaisi hieman hikeentya nahdessaan minut sen toisen mimmin kanssa ja minun pitaisi menna sinne yhden toisen mimmin ja sen frendin kanssa? :confused:

doubtful

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Mä en ymmärtänyt tosta mitään! :D :D

Mutta vittu älä mee mestoihin, jossa väärät ihmiset voi nähdä sut. Se on rule number one, kato! Jou toinen mesta, joku toinen mesta! Tai sit leikaat ja värjäät fledas! eek! :D :D Tai vaihda sukat! eek! eek!