Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2003

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Palkopoika:
Mun mielestä pahin on kuitenkin mediamarkt; "Otetaan tää ja tää, toikin vois olla hyvä, oisko meillä käyttöä jne." Alunperin piti mennä hakemaan nippu tyhjiä romppuja ja kun pääsee ulos niin visa huutaa happea ja magneettiraita kipinöi. :confused:
Totta eek! eek! eek! Tosin minä käyn useinmiten joko Saturnissa tai Makromarketissa, mutta ne on periaatteessa kaikki samaa puljua Mediamarktin kanssa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Nopeahuoli:
Tulin Bricosta (tiedoksi!) ja mukaan tarttui 10 meetriä TV-kaapelia ja pari ylimääräistä tv-"pistoketta" ja pari ruuvaria.

Mä oon kyl yks FYI... eiku DIY-mies koko Knoppis! :)
Tuosta tulikin mieleen, että vakavasti pohdin, josko paiskaisin kaapeli-tv:n nevadaan ja siirtyisin digitaalisateliittiaikaan. Tulis meinaan halvemmaks, varsinkin kun naapuri tuntee jonkun, joka kuulemma toimittaa hyvinkin edullisia köh.. "kortteja" :rolleyes:

<small>[ 26-02-2003, 15:23: Message edited by: OoPee ]</small>

elle

-------
OoPee:
Kierrekorkilla? eek! eek! :confused:

Noh, sellaisesta viinistä tulee kyllä täälläkin tulee pää kipeäksi wink
Ei, ei, eikun Sveitsissä laatutilatkin käyttävät kierrekorkkeja. Perustelevat, että näin viinin laatua voidaan tarkkailla paremmin. Esim. toi Allamanin tila tässä lähellä käyttää kierrettä

-elle-

<small>[ 26-02-2003, 15:36: Message edited by: elle ]</small>

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
:D :D

Joo ja sveitsiläinen suklaa on maailman parasta!

Kyllä ne kaikkea keksii... Hyviin viinipulloihin kierrekorkit, dtsziizeez kraist! :D :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Joo, täällä, niinkuin melkein kaikkialla, se kierrekorkki on halpaviinin merkki :rolleyes:

Nojuu, ei kai sille kierrekorkin käytölle mitään todellista estettä ole, kyse taitaa olla lähinnä perinteestä ja siitä mielikuvasta, joka tuotteelle halutaan luoda :)

Noh, saa nähdä miten käy, kuulemma aika moni laatuviininkin valmistaja on pikkuhiljaa siirtymässä keinokuitukorkkeihin, tosin ei nyt kuitenkaan kierresellaisiin wink

Mites muuten on viininviljelyn laita Sveitsissä?

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Uudessa SK:ssahan oli ihan oiva juttu noista korkeista, ja kun kehitys vaan näyttää kehittyvän niin toki kierrekorkkeja tullaan näkemään enemmän ja enemmän pulloissa. Varsinkin niitten vuosikertojen, jotka ovat hyviä jo "nuorena", esim 2000 punkut.

Mutta niin kun sanoit, se on kaiketi enemmänkin tunneasia ja vain osin sitä onko se korkki paree vai ei. Hieman halvaksi se sen voi vielä tehdä, mutta tekeekö enää viiden vuoden perästä?

Jaa-a! :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Aha, eli tuolta mä ton jutun siis luin, mietinkin just että oliko toi joku saksalainen dokumentti, mutta oorait, SK :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Suonette anteeksi kysymykseni karkean muotoilun, mutta olosuhteet huomioonottaen rohkenen tiedustella, jotta missäs vitussa Teuvo taas on? eek!

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
On se vaan hyvä kun Palggis ja -elle- on ottaneet aktiivisemman asenteen tähän meininkiin, kun Mynsä ja Terppo on ajautumassa selkeesti 2-ketjuun lukuisine poissaoloineen!!!! :)

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Eukko kun käväs vähän shoppailemassa Madridissa viime viikolla niin mä sain tuliaisiks kassillisen heikäläisten skieguroita, hyvin maustettuja sellaisia. Aika hyvää esim. hapankorppujen päällä. wink Tiedoksi.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
"Malakakos mä nyt sanoin; tarkotin tietysti Matrit... noooh, Ameriikan mantereen puolella kuitenkin!"

:D

elle

-------
OoPee:
Mites muuten on viininviljelyn laita Sveitsissä?
Sveitsissä ongelma on oman viinin korkea hinta laatuun nähden. Harvassa on ne paikat, jossa ulkomailla sveitsiläistä viiniä tapaa. Itse tietty suosin mun oma kanttoonini, Vaudin viinejä, kun tällä alueella ei ole raskasta teollisuuttakaan tilojen lähistöllä ja taitaa tämä olla maan toiseksi suurin viinialue. Ja Chasselasiahan täällä tuotetaan.

Tuo Allaman on ihan loistotila ja siellä olen muutamia asiakkaitakin käynyt pyöräyttämässä -> tietty työajan ulkopuolella, koska silloin tila ei saa myydä tuotteitaan ja ainakin Allamanista saa ilmaiset kolmen viinipullon näytteet tuliaisiksi.

Geneven kanttooni on seuraavaksi suurin ja jos Perrierin tilan tuotteita näkee, niin heillä on yksi kelvollinen tammitynnyri-punaviini -> saman viinin saa myös ilman tammitynnyrivaihetta, mutta makueroa on! Muutenkin kelvollisia kesäisiä valkoviinejä. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tila on jotakin mainetta niittänyt Aasiassa. Hieman ärsyttää kun ovat ruvenneet perimään maksua viininmaistajaisista.

Mun oma duunipaikka tai toimisto sijaitsee pienen viinitilan yhteydessä, vaikkei mulla ole viinintuotannon kanssa mitään tekemistä enkä siitä mitään tiedä. Kun nyt kuitenkin rahojen kanssa työkseni pelaan niin todetaan vielä, että tänä vuonna ostivat sitten kellariin halvimmat tammitynnyrit käytettyinä Espanjasta (9000 euroa kappale muuten) -> että kait se jotakin kertoo tulevasta.

-elle-

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Myllis:
Ja taas mennaan. :(

Kuuluttivatten sitten Gatelle.

Huomiseen (siis jos D:dorffin lounkesta paasee tannes) doubtful
Paasee kuin paaseekin. :)

On vain yksi kones, mutta ma olen sen vallannut. Ja taalla saa ottaa juoman viereensa. :)