Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2003

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
OoPee:
Vittu, Pösöstä on kytkin paskana :(
Sama juttu Mamban poikien kertomana:

Kytkin paskana

Velipojan kanssa ajettiin Tampereelle
sen autosta oli kytkin paskana
jäätiin Essolle siihen oli kaunis ilma
päätettiin juoda kahvit ulkona

mä ehdotin et' jäätäis tähän odottelemaan
et' soitettais joku tyyppi hinaamaan
se vastas annetaan nyt mennä vaan
kai toi sen verran kestää et päästään perille

mut Ylöjärvellä tai niillä main
alkoi pellin alta kuuluu jotain kummallista
oli pakko pysähtyä multa meni hermot sanoin
siitäs sait täst tulee tosi kallista

kai velipoikakin siitä sitten hiukan lämpeni
se sanoi pidä sinä turpas kiinni
mut mä vaan urputin ja äkkiä sain tällin hampaisiin
suutuin ja iskin takaisin

tapeltiin tai oikeastaan painittiin
velipojan silmäkulma aukesi
mun huuli oli halki ja tietty vitutti
uudet lomakengät meni rikki

oltiin aika totisia molemmat ei paljon juteltu
kun hinausauto viimein tuli
kai se kuski vähän ihmetteli ainakin se naureskeli
veljekset kun siellä seisoskeli

ei siitä reissusta koskaan sen jälkeenkään
oo paljon meteliä pidetty
myöhemmin mua joskus harmitti
ne komeet lomakengät jotka meni rikki

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mikko A. Maunula:
Mistä Pösöstä?
Kakkosautosta, satakutosesta :(

Ihmettelin jo jonkin aikaa (ok, kesästä lähtien :rolleyes: ), että mikä tässä paskassa on, kun ei oikein tunnu olevaan enää potkua takana (se on 75 hepan versio ja se on paljon tollaselle pikkupaskalle), noh... ajattelin että kai mä muistan väärin ja kaipa tämä nyt sitten vaan on tämmöinen marjanpomijoitten menopeli kunnes sitten tässä ihan hiljattain alkoivat oireet olla jo sitä luokkaa, että kaasua kun vähänkin äkäisemmin paino (tapahtuu tuata... joo, aika usein), niin kierrokset kyllä nousi helvetin korkeelle, mutta auto taas ei liikkunut yhtään sen nopeemmin eek! eikä tuo vielä mitään, autosta poistuttaessa tulvi nenään sellainen vieno palaneen tuoksu...

Joo... oma moka, jos olisin viennyt heti huoltoon, kun alko tuntua hieman omituiselta, olis ehkä pelkkä kytkimen uudelleen sätäminen riittäny, nyt kun tuota on tullu "huomaamatta" luistatettua kuukausikaupalla, on kytkinlevy tietty aivan paskana. Noh, semmosta se on, kun ostaa käytetyn auton, jota on ajannu yli 50 000 km:n verran vanhempi naisihenkilö.... doubtful

Pienenä anekdoottina kerrottakoot vielä, että pyysin eilen vaimoa tarkistuttamaan sen kytkimen paikallisessa auto-klubissa. Noh, vaimo soitti iltapäivällä ennen sitä tarkastusta ja sano, että "ootsä hei ihan varma, eihän tässä mitään vikaa oo, just testasin..." ja sitten päälle: "no ok, meen sit ihan sun mielikses että rauhotut, mutta ei täsäs mitään vikaa kuitenkaan oo...." No olihan siellä, kuulemma pitää korjauttaa välittömästi eikä sais ajaa metriäkään :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
....niijoo, autohan siis katsastettiin muutama viikko sitten, ei sillon mitään vikaa löytyny, tosin eipä kai se katsastusmies sitten kytkintä sen kummemmin testaakaan :rolleyes:

Mikko A. Maunula

Banaanintaivuttaja
Sijainti
Hietsu
Sanoisinko tähän että tyypillinen naisnäkökulma autoiluun tuo vaimosi heitto. Kaikella kunnioituksella vaimoasi kohtaan.

72

Well-known member
Mä taas oisin nimenomaan (pessimistinä) aavistellut autoon kaikki viat, vaikkei oirehtiskaan.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
arnold:
Antoivatkos ne klubilaiset minkäänlaista hinta-arviota?
Eivät, mutta asiaa ehdittiin jo tiedustella (vaimon broidilla kun on huoltsikka wink ). varaosat abouttiarallaa 180 juuroa ja siihen sitten duuni päälle, eräs korjaamo (tosin ei merkkikorjaamo) velottaisi siitä työstä 250 euroa (kysyttiin), me taas maksamme todennäköisesti vähemmän, en tosin vielä tässä vaiheessa tiedä kuinka paljon vähemmän. Riippuu nyt hiukan siitäkin onko tua meitin Pösö sattumalta just sitä mallia, jossa joutuu hinaamaan koko moottorin ilmaan ennenkuin sen kytkimen saa vaihdettua :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mikko A. Maunula:
Sanoisinko tähän että tyypillinen naisnäkökulma autoiluun tuo vaimosi heitto. Kaikella kunnioituksella vaimoasi kohtaan.
Juu, tosin on sanottava että vaimo ei ole varsinaisesti kovin tyypillinen naisautoilija sillä yleensä vaimo huomaa viat hyvinkin varhaisessa vaiheessa ja lisäksi kiinnittää huomion pieneenkin sivuääneen (tosin toisinaan hyvinkin kuvitteelliseen sellaiseen) minkä lisäksi (tätä on vaikee uskoo, mutta totta on...) vaimo "vihaa" kaikkia naisautoilijoita, jotka "ei oo muuta kuin liikenteen tukkeena eivätkä muutenkaan osaa ajaa" eek! eek! :D

Vaimon puolustukseksi on kai lisäksi tunnustettava, että se olen minä joka sillä Pösöllä yleensä ajaa... :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Noista eilisistä "perätuuppari" -jutuista tuli mieleen, että kattelin eilen vaimon kanssa leffan nimeltä Boat Trip (myönnän ihan suoraan, että se oli törkeesti vilmiyhtiöiltä varastettu piraattikopio, jonka duunikaveri oli netistä imuroinnut enkä edes häpee eek! ). Hauska! Roger Moorekin oli päässy elämänsä ensimäistä kertaa filmirooliin, joka ihan oikeesti sopi sille (näytteli vanhemmanpuoleista hinttiä) :D

<small>[ 27-02-2003, 11:12: Message edited by: OoPee ]</small>

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mikko A. Maunula:
Aijjai, etkä kytkimen menoa huomannut.
Näin jälkikäteen on helppo todeta, että kyllähän mä oikeastaan huomasin, mutta tyhmyyttäni pidin noita pikkuhiljaa ilmenneitä oireita pelkkänä kuvitteluna ja otin asian tosissani vasta kun oli jo liian myöhäistä :(

Mutta toisaalta autosta jolla ei oo ajettu edes 80 000 km:ää ei pitäis kytkimen vielä hajota. Lisäks multa ei oo koskaan vielä hajonnu mistään autosta kytkin enkä ole myöskään eläissäni ajanu autolla, jossa on kytkin paskana. Seliseli :rolleyes:

Mikko A. Maunula

Banaanintaivuttaja
Sijainti
Hietsu
Silti mun on vaikea ymmärtää miten raavas mies ei huomaa auton jatkuvasti luistavan. Toisaalta mä olen ajanut autoa useinkin missä on kytkin paskana.

elle

-------
Huomenta!

Mä oon just lähdössä paikalliseen osuuskauppaan ostamaan grillausvärkkejä, marinadiaineksia ja sen semmosta kun huomenna pidetään aerobic-ryhmän mimmien kanssa pirskeet.

Sain jopa houkuteltua duunista yhden kakslahkeisen hoitamaan grillaushommat. Muuten ihan ok tyyppi, mutta kesällä se osti punaisen urheiluauton ja on siitä lähtien ruvennut vähän hihittelemään itsekseen. Palkinnoksi lupasin näppärän antiikkikaapin, joka on luonnollisesti kohteliaisuussyistä vietävä mennessään -> näin ne asiat hoituu.

Kummallisia miehet kyllä on -> tämäkin ensin sanoi grillausmestarin hommille ehdottoman jyrkän EI. Sitten kun rupesin markkinoimaan kuinka vaarallista puuhaa grillaaminen on -> seistä nyt siinä liekkien vieressä kun tusinan verran avuttomia kakskyt ja risat daameja on ympärillä, niin jo tämäkin rupesi ehdottamaan, että voisi tulla jo aikaisemminkin esim. drinkkejä tarjoilemaan.

Tämä siis tiedoksi, kuten täällä on tapana.

-elle-

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mikko A. Maunula:
Nii mutta et sitten tehnyt asialle mitään?
Sun luetunymmärrys on Mikko suoraansanottuna vähintäänkin yhtä huolestuttavalla tasolla kuin mun kytkimen vian analystointikykykin :D

Tblair2

Active member
Otin eilisen 'saikkaa'. Vitutti. Ei vaan yksinkertaisesti napannut. :D

Arvatkaas, missa olen huomenna? Vinkki: