Ulkomaanpellejen Talvipuutarha 2004-2005

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jones sanoi:
Hei nahkis!

Meitillä on täällä tänään ilmaiset uimahallivuorot:eek!:

Meneenkö pyörimään lailla pesupallon altaaseen?:doubtful:
Tunge sormi perseeseen, upota pääs vessanpyttyyn ja pyydä akkaas vetämään vessan. Siinä sulle uimahallivuoroa loppuvuodeks!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Tunge sormi perseeseen, upota pääs vessanpyttyyn ja pyydä akkaas vetämään vessan. Siinä sulle uimahallivuoroa loppuvuodeks!
Kuulostaisi hyvältä idealta käyttää työaikaa, mutta kun tämän vuoden duunit on jo tehty...:tongue:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Luonnollisesti piti tänäänkin käydä rautakaupassa, kun kuivillaan ollut hana ei enää pitänytkään vettä:mad_old: :jaska: Ostin sitten pari liitintä ihan vain vastaisuuden varalle:thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mun yleisönosastokirjoitus oli muuten tänään Iltalehdessä.:(

Olin ihan varma etteivät julkaise koska siinä oli henkilöön kohdistuvaa vittuilua niin paljon.:D

Hämmästys oli valtaisa:eek!:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Sanoinpa äsken vetäiseväni yhden kultaisen fasaanin, vaimo arveli sen liittyvän samaan aiheeseen, mitä oopee täällä on yhdessä kuvassa viljellyt :D :D :D

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Sam sanoi:
Sanoinpa äsken vetäiseväni yhden kultaisen fasaanin, vaimo arveli sen liittyvän samaan aiheeseen, mitä oopee täällä on yhdessä kuvassa viljellyt :D :D :D
Lukeeko vaimosi foorumia? :eek!:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :) Nyt kun toi rupusakki on lahtenyt lomille, niin mina nostan jalat poydalle ja relaksaan taalla puutarhan kuppilassa!

Hyvaa lomaa vaan :thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jo rupes heti aamusta puhelin soimaan. Piti äkkiä laittaa siihen 'olen lomilla'-viesti.

Ja Noppis, jalat pois pöydältä. Tämä on sentään yhden tähden baari.:mad:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Etusumuvalot

Taustaa: Iltalehden lukija Moskovasta on sitä mieltä että kun Moskovassa saa ajaa sumuvalot päällä niin pitäisi saada ajaa Suomessakin. Lisäksi hän haukkui poliisia pikkumaiseksi kun sakottaa (850 kpl vuonna 2003) etusumareitten käytöstä. Lisäksi hän 'tiesi' että sumuvalot parantavat näkyvyyttä ja etteivät ne häikäise muita.

Vastineeni:
Nimimerkki Iltalehden Moskovan lukija väittää kirjoituksessaan että etusumuvalot eivät häikäise. Voi olla ettei häikäise Moskovassa, mutta hajataittoista Suomessa ne häikäisevät. Lyhyet valot näkyvät neljänä pisteenä ja kun siihen lisätään sumuvalot, niin silmissä on kahdeksan valopistettä. Kyllä nimittäin häikäisee. Eikä se että niitä sumuvaloja käytetään pimeällä maantiellä, mutta kun ne palavat keskellä päivää kaupunkiajossakin. Itse olen asiaan niin tympääntynyt etten edes vaihda pitkiä valoja pois jos vastaantulija tulee etusumarit päällä vastaan. Tietääpä ainakin miltä monesta kuskista tuntuu olla sokaistuneena liikenteessä. Enkä muuten ole ainoa joka näin tekee. Jos poliisi siitä minua sakoittaa, niin vaadin tasavertaisuutta ja sakottamaan myös kaikkia muita väärillä valoilla ajajia.

Itse ajan noin 60000-70000 kilometriä vuodessa maantiellä. Joka toinen viikonloppu ajan Kuopio – Hanko – Kuopio reitin. Viimeksi laskin että väärillä valoilla ajajia (12.12. Hanko – Kuopio) oli yli 250 kappaletta. Poliisi on sakoittanut viime vuonna 850 kuljettajaa. Mielestäni kyseessä on enemmän piittaamattomuutta kuin yliaktiivisuutta. Lisäksi kehoittaisin tutustumaan ihan tutkimustietoon miten etusumuvalojen käyttö haittaa kuljettajan näkemistä, sillä valot valaisevat, kuten nimimerkki oli oivaltanut, vain lähialueen. Silmä ei pysty silloin havaitsemaan kauempana olevaa kohdetta johtuen suuresta kontrastista. En ole tietoinen onko tutkimus julkaistu Moskovassa tai Venäjän kielellä.

Itsekin Moskovassa käyneenä kysynkin, tuleeko nimimerkki ehdottamaan myös turvavöiden laiminlyöntiä ja humalassa ajamista Suomessa, kun kerran Moskovassakin niin tehdään? Itse yli 10 vuotta venäläisten kanssa yhteistyötä tehneenä en herkästi toisi heidän käytäntöjään tänne Suomeen.

Autolevin terveisin

nimim: Kaupparatsu Savosta
Aika provoksi meni...:( :thumbup: