Ulkomaanpellejen terassiotsikko

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
No ny siella Pelkiassa varmaan riemuitaan kun iso-paha-swissair meni konkkaan. :(

Helevetti mun Barcelonan liput meni siina. :mad:

Juu, jaivat kentalle kello 12:30 kun bensanjakelu-firma muutti politiikka ja vaati maksun yhtakkia etukateen. Toisaalta ymmartaa etta huteralle firmalle pannaan hiukka tiukemmat saannot, mutta saali etta yksi maailman parhaista, moderneimmista ja luotettavista lentofirmoista ei lenna enaa. Talla hetkella, siis.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Originally posted by Myllis:
<STRONG>No ny siella Pelkiassa varmaan riemuitaan kun iso-paha-swissair meni konkkaan. :(
</STRONG>
Toi mun kommentti itse asiassa juontaa kahteen keskusteluun prysselilaisten kanssa, jotka molemmat muuttuivat vihaisiksi fanaatikoiksi kun vittuilin hiukka Sabenasta :rolleyes:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Originally posted by Myllis:
<STRONG> Toisaalta ymmartaa etta huteralle firmalle pannaan hiukka tiukemmat saannot, mutta saali etta yksi maailman parhaista, moderneimmista ja luotettavista lentofirmoista ei lenna enaa. Talla hetkella, siis.</STRONG>
Näin on. Swissair ei kuulemma enää uskalla lentää Brysseliin ollenkaan, koska eivät tiedä, mitä paikalliset militantit tekevät...

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Siis vaikka pystyisivätkin lentämään.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ei oo välttämättä tuo mitenkään hyvää mainetta Sveitsille, joka mainostaa itseään maailmalla maana, jossa osataan tehdä rahaa.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Nää on aika tulista lakkoporukkaa kyllä täällä, joten en yhtään ihmettelis, josko "+" ei lentäis enään tänne.

Mutta Sabenasta... miks mun pitäis olla iloinen Sabenan puolesta? :confused: Ensinnäkin Swissair on velkaa Sabenalle oliko 80 miljoonaa dollaria vai puntaa, joten siinä se menee se Sabenakin samalla vaikkakin aamun uutimissa vielä väittivät eri juttuja. Kaiketi rahoittaja vielä löytyy ja Sabena jatkaa normaaliin tyyliinsä. Koko johtoporukka sekä Sabenalta että Swissairilta on saanut paljon sapiskaa kansalta, ja uusimpien 'huhujen' mukaan Sabenan lentäjät vaativat yhtiön johtoportaan vaihtamista ennen kun työt lakon jälkeen jatkuvat... tämänpäiväistä poikkeusta lukuunottamatta.

Itselleni Sabena on vain "Such A Bad Experience Never Again". SAS on puolestaan "Same As Sabena".

Omat Suomen-lentoni pyrin hoitamaan järjestyksessä Finnair, SAS, KLM, Sabena. Esim kahden viikon päästä kun astun taas Suomen maankamaralle, lennättäjä on Finnair. Ei ollu vaikee valinta, kun firma maksaa... :) Siinä voi tilailla GT:nsä ihan suomeksi :D :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Originally posted by Nopeahuoli:
<STRONG>Siinä voi tilailla GT:nsä ihan suomeksi :D :D</STRONG>
Niinjoo, ulkomaisissa lentoyhtiöissä joutuu juomaa tilattaessa sanomaan "Gin Tonic", kun taas Finnairilla voi heittää reteesti ja vapautuneesti "tsitonik" :rolleyes:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
<STRONG>Nää on aika tulista lakkoporukkaa kyllä täällä, joten en yhtään ihmettelis, josko "+" ei lentäis enään tänne.

Mutta Sabenasta... miks mun pitäis olla iloinen Sabenan puolesta? :confused: Ensinnäkin Swissair on velkaa Sabenalle oliko 80 miljoonaa dollaria vai puntaa, joten siinä se menee se Sabenakin samalla vaikkakin aamun uutimissa vielä väittivät eri juttuja. Kaiketi rahoittaja vielä löytyy ja Sabena jatkaa normaaliin tyyliinsä. Koko johtoporukka sekä Sabenalta että Swissairilta on saanut paljon sapiskaa kansalta, ja uusimpien 'huhujen' mukaan Sabenan lentäjät vaativat yhtiön johtoportaan vaihtamista ennen kun työt lakon jälkeen jatkuvat... tämänpäiväistä poikkeusta lukuunottamatta.

Itselleni Sabena on vain "Such A Bad Experience Never Again". SAS on puolestaan "Same As Sabena".

Omat Suomen-lentoni pyrin hoitamaan järjestyksessä Finnair, SAS, KLM, Sabena. Esim kahden viikon päästä kun astun taas Suomen maankamaralle, lennättäjä on Finnair. Ei ollu vaikee valinta, kun firma maksaa... :) Siinä voi tilailla GT:nsä ihan suomeksi :D :D</STRONG>
Ihmetyttää vaan, kuka muu Sabenaa enää suostuisi rahoittamaan paitsi Belgian valtio. Ja sekin vaan siinä tapauksessa, jos EU-komissio taas kerran sen sallii.

:confused:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Originally posted by Jupee:
<STRONG>Tässä hyvä ja halpa Http://www.ryanair.com</STRONG>
Ryanair on hauska lentoyhtiö. Irlantilainen kolleegani mm meni viime viikonloppuna käymään Dublinissa (terkut Fowlerille!)... lento maksoi 30 markkaa :eek: . Lennot eivät kuitenkaan ole Brysselistä vaan niitten omalta lentokentältä Charleroista. Sinne menee bussit yhden Brysselin irkku-pubin oven edestä joka tunti (matkaa on tunnin verran) ja se bussimatka maksaa nelisen kymppiä. Ja pitäähän siihen pubin eteenkin päästä, joten taksi alle ja se maksoi viiskymppiä. Halpa matka silti, mutta hyvä toi hintarakenne akselilla kotiovi-Dublin :D

Koneissa ei tarjoilla mitään ja jotkut juovatkin siellä omia 'eväitään'. Stuertit katselee sormien läpi.

Yhtiö lentää Belgiasta kolmeen kohteeseen Irlannissa, Irlannista lisäksi joihinkin kohteisiin Englannissa ja sen lisäksi niillä on joitakin kohteita Ranskassa, Italiassa ja Espanjassa.

Mutta halpaa on!! Sadalla viidenkympillä pääset juuri mihin vaan! :eek:

Tblair2

Active member
Originally posted by Jupee:
<STRONG>Tässä hyvä ja halpa Http://www.ryanair.com</STRONG>
Halpa kylla, mutta en tosta hyvasta tieda. Lentoemot on ihan mukavia...

:rolleyes:

Parhaat lentoemannat mita on koskaan ollut oli Adriatic Airwaysilla. Lensin muutaman kerran Jugoslaviaan ennen sotaa. Hyvat safkat ja saaaaatanan hyvannakoisia ja muodokkaita lentoemoja. 4 tunnin lento meni puolessa tunnissa. :D :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mä kuvittelin jo et noi hinnat oli vitsejä tai mä olen ymmärtäny jotain väärin :rolleyes:

Millä helvetillä ne pystyy lentämään noin halvalla vai onks niillä koneina Cessnoja, joihin on mahdutettu 100 ihmistä? :D

Miten mahtanee olla turvallisuuden kannssa, meinaan että kun noilla hinnoilla pitäis se kone vielä huoltaakin? :eek:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Yks niitten idea on just toi, että niillä on omia lentokenttiä tai sit ne käyttää joitakin pikkukenttiä, joissa maksut on aivan eri luokkaa kun kansainvälisillä kentillä. Koneet on myös 'aina' täynnä.

Jupee

Well-known member
Sijainti
Albir
Originally posted by OoPee:
<STRONG>Mä kuvittelin jo et noi hinnat oli vitsejä tai mä olen ymmärtäny jotain väärin :rolleyes:

Millä helvetillä ne pystyy lentämään noin halvalla vai onks niillä koneina Cessnoja, joihin on mahdutettu 100 ihmistä? :D

Miten mahtanee olla turvallisuuden kannssa, meinaan että kun noilla hinnoilla pitäis se kone vielä huoltaakin? :eek:</STRONG>
Koneet on viimosenpäälle hyviä,omistajilla on vaan paaluu senverran että ei oo millään mitään väliä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
<STRONG>Koneet on myös 'aina' täynnä.</STRONG>
No noilla hinnoilla en yhtään ihmettele. Hitto, nehän lentää Salzburgiinkin, pitäiskö käväistä Lontoossa alta satasella :D

Wien-Salzburg-Wien maksais tosin bensoineen päivineen moninkertaisesti ton lentomatkan hinnan :rolleyes:

Tblair2

Active member
Originally posted by OoPee:
<STRONG>

No noilla hinnoilla en yhtään ihmettele. Hitto, nehän lentää Salzburgiinkin, pitäiskö käväistä Lontoossa alta satasella :D

Wien-Salzburg-Wien maksais tosin bensoineen päivineen moninkertaisesti ton lentomatkan hinnan :rolleyes:</STRONG>
Tanne vaan!!!

:D :D :D

Ma tarjoon kaksi ekaa kierrosta!!

:D :D :D