Eräät taas hehkuttivat Ferrarin vain kasvattavan etumatkaansa viimekaudesta. wink Muistan ne kommentit F2003GA:n julkaisun jälkeen hyvin. Tottakai Kimin tai/ja Mäkin kannattajat halusivat kuitata takaisin, kun Schumi ja Ferrari rämpivät alkukaudesta.Ferrari 4ever:
Se on huvittavaa, että kauden alussa hehkutettiin auton nopeutta ja sanottiin, että Ferrari tulee kaatumaan. Muistuu hyvin kommentit mieleen. Observer varmaan itsekkin tunnustaa, että alkukaudesta tuli hehkutettua Mclarenin nopeutta suhteessa Ferrariin. Loppukaudesta alkavat sitten ne kuuluisat selittelyt kun Kimi ei olekkaan maailmanmestari - todennäköisesti. Auto oli ihan paska, taktiikat vituista, "nokun se jarru/ratti/kaasu/kytkin/vaihde ei toiminu", moottori pamahti Nyrrellä jne. Kannattaa myös muistaa, että Kimi mokasi pariin otteeseen, oikein kunnolla, aika-ajoissa.
En siltikään kiistä Kimin hyvää kautta. Kunhan vaan heitän kylmää vettä hehkuttajien niskaan.
Totta, Kimi mokasi aika-ajoissa pari kertaa, mutta maksoi siitä oikeastaan vain Espanjassa. Australia meni upeasti ja Kanadassa ei Kimillä olisi ollut mahdollisuuksia taistella voitosta, vaikka aika-ajo olisi onnistunutkin. Sen verran kovaa menivät Williamsit, Renaultit ja Ferraritkin. Esim. Rubens pystyi voittamaan Kimin, vaikka taktiikan ansiosta Kimi nousikin hetkeksi Rubensin edelle. Kimi kuitenkin nappasi siinä tilanteessa kaikki mahdolliset pisteet, mitä saatavissa oli.
McLaren on selvästi ollut vasta(korkeintaan, kun katsotaan myös DC:n suorituksia) kauden kolmanneksi paras auto. Alkukausi ja etenkin Brasilian GP hämäsi, koska Ferrari ja Williams ampuivat itseään jalkaan muutaman ekan GP:n ajan. McLaren onnistui kuitenkin taktiikoissa tällä kaudella kerrankin hyvin ja auto on kerrankin ollut kohtalaisen luotettava. Paljon on kuitenkin annettava arvoa Kimin suorituksille. Ilman Kimin loistavaa työtä mestaruushaaveet olisivat saatu unohtaa jo kauan, kauan sitten.
Mitään selittelyjä ei tarvita. McLaren EI vain yksinkertaisesti vieläkään pärjää vauhdissa Ferrarille ja Williamsille. Monzassa nähtiin se karu tosiasia, että tehoja puuttuu edelleen moottoripuolelta kahta muuta huipputiimiä vastaan.
Suurin ongelma McLarenilla oli kuitenkin se, että medioissa paljon etukäteen hehkutettu MP4-18 ei koskaan päässyt tällä kaudella radoille. MP4-17D:n kehitystyö kärsi tästä, varsinkin kesän aikana, jolloin Kimillä oli hieman vaisumpi jakso. Kun vanhaan autoon alettiin panostamaan uudestaan ja suunnitelmat MP4-18:n tuonnista radoille tälle kaudelle haudattiin, nousivat Kimin tuloksetkin taas normaalille tasolle.