Urheiluautot

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Josta tulikin mieleeni, että suurin piirtein tässä ovat kaikkien V12 moottoristen Lamborghinien valmistusmäärät. Lukemat voivat heittää muutaman yksilön sinne tänne, mutta suurinpiirtein tässä ne ovat, kaikki Bizzarinin alkuperäisellä V12:lla valmistettut Lamborghinit.
Tuo uusi Aventador ei enää jaa "samaa perustusta" moottorinsa suhteen, vaan on ihan uudella V12:lla.

Eli todellakaan mistään tusinatuotannosta ei voi puhua, minkään mallin kohdalla. Vielä kun näistä otettaisiin ne mallisarjan sisäiset mallit irti, esim. Countach LP5000S n.325kpl; aletaan puhua jo todella harvinaisesta tavarasta.

1964-1966 350GT - 120kpl
1966-1968 400GT 2+2 - 273kpl
1966-1972 Miura - 764kpl
1968-1978 Espada - 1217kpl
1968-1970 Islero - 225kpl
1970-1976 Jarama - 227kpl
1974-1990 Countach - 2042kpl
1986-1992 LM002 - 301kpl
1990-2001 Diablo - 2884kpl
2001-2010 Murciélago - 4099kpl
2008 Reventón - 20kpl

Niin ja KRÖHÖM....

:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
http://www.automafia.net/uudet/uutiset/alfa-romeon-4c-concept-esitellaan-genevessa/

Mites onko tätä uutta sportti-Alfaa (Alfa Romeo 4C) noteerattu vielä tässä toikissa? Yleensä lyttään nämä 200hv "urheiluautot" samantien jo tuohon teholukemaan perustuen (siis uudet, koska uudet autot vaan painavat tonnikeijun verran vaikka olisi mikä Golf Gti), mutta Alfassa vakuuttavat kieltämättä väitteet alle 850kg omapainosta ja 0-100km/h alle 4 sekunnissa:thumbup:

Kaunis resepti: B-ryhmän rallipelien painoinen, takaveto, kaunis muotoilu ja puhutteleva kiihtyvyysarvo! Ja se on Alfa Romeo, ei VW, Toyota tai Opel.

Toivon todella noita saatavan Suomeen joskus ja fiksuun hintaan (Saksassa jää hinta vain 45 000€ tasolle!)

Ihanaa kun automaailmassa aletaan heräilemään:ahem:
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
4C ei kyllä minusta oikein kuulu tuohon 8C jatkumoon. Painii kuitenkin aivan eri sarjassa niin tehon kuin hinnankin puolesta. :rolleyes:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
http://www.automafia.net/uudet/uutiset/alfa-romeon-4c-concept-esitellaan-genevessa/

Mites onko tätä uutta sportti-Alfaa (Alfa Romeo 4C) noteerattu vielä tässä toikissa? Yleensä lyttään nämä 200hv "urheiluautot" samantien jo tuohon teholukemaan perustuen (siis uudet, koska uudet autot vaan painavat tonnikeijun verran vaikka olisi mikä Golf Gti), mutta Alfassa vakuuttavat kieltämättä väitteet alle 850kg omapainosta ja 0-100km/h alle 4 sekunnissa:thumbup:

Kaunis resepti: B-ryhmän rallipelien painoinen, takaveto, kaunis muotoilu ja puhutteleva kiihtyvyysarvo! Ja se on Alfa Romeo, ei VW, Toyota tai Opel.

Toivon todella noita saatavan Suomeen joskus ja fiksuun hintaan (Saksassa jää hinta vain 45 000€ tasolle!)

Ihanaa kun automaailmassa aletaan heräilemään:ahem:
Eipä ole pahemmin noteerattu.
Italianot kyllä pitäisi noteerata, mutta itsekään kaikkea ehdi ja muista tänne laitella.:frown:

Itse myöskin odotan tota Alffaa mielenkiinnolla. Auto on kaunis kuin synti, ja varmasti haluttua tavaraa. Tyypillinen Italialainen, erottuu massasta kun kuu taivaalta. En malta kyllä odottaa tuotanto versiota!:cool:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onpas kevyt auto tuo 4C :eek!:

Mielenkiintoinen nähdä millainen tuotantoversio on, etenkin verrattuna Lotuksen pieniin malleihin.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Mielenkiintoinen nähdä millainen tuotantoversio on, etenkin verrattuna Lotuksen pieniin malleihin.
Aivan, nuo 4C:n specsit ovat juuri sitä mitä esim. uudessa elisessä pitäisi olla (4C mukavat 250 kiloa kevyempi). Minusta on hienoa, että valmistajilla on yhä halua tehdä näitä todella kevyitä pikkusportteja. Lotusta kun ei näytä kiinnostavan.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
http://www.automafia.net/uudet/uutiset/alfa-romeon-4c-concept-esitellaan-genevessa/

Mites onko tätä uutta sportti-Alfaa (Alfa Romeo 4C) noteerattu vielä tässä toikissa? Yleensä lyttään nämä 200hv "urheiluautot" samantien jo tuohon teholukemaan perustuen (siis uudet, koska uudet autot vaan painavat tonnikeijun verran vaikka olisi mikä Golf Gti), mutta Alfassa vakuuttavat kieltämättä väitteet alle 850kg omapainosta ja 0-100km/h alle 4 sekunnissa:thumbup:

Kaunis resepti: B-ryhmän rallipelien painoinen, takaveto, kaunis muotoilu ja puhutteleva kiihtyvyysarvo! Ja se on Alfa Romeo, ei VW, Toyota tai Opel.

Toivon todella noita saatavan Suomeen joskus ja fiksuun hintaan (Saksassa jää hinta vain 45 000€ tasolle!)

Ihanaa kun automaailmassa aletaan heräilemään:ahem:
-No kunhan tuohon ei vain tule tätä moottoria. :eek:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Kaivarissa tuli korkattua kevät kunnolla käyntiin. Vanhanajan vanilja puikko oli erittäin hyvää näin rankan talven jälkeen ja ei se F355:sen äänen kuuleminen pitkän puuduttavan raskaan pimeän kylmän kolean lumisen talven jälkeen ollut yhtään pahitteeksi!:cool:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
355 on itselleni "se" Ferrari yhdessä 288GTO:n kanssa :cool:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Entinen Ferrari pääsuunnittelija Rory Byrne rakentaa Ferrarille uuden superauton ja lähtevät kenties haastamaan sillä MP4-12:sen?...
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
355 on itselleni "se" Ferrari yhdessä 288GTO:n kanssa :cool:
Joo itselle tuo F355 on myös yksi niistä ikuisista klassikoista. Yksi kauneimmista Ferrareista ikinä.
Häkellyttävän kaunis, yksinkertaisen kaunis laite. Ja se moottori vielä kruunaa koko homman, 3,5 litraa, korkealle kiertävä 5 venttiiliä per sylinteri- oleva V8; tämä kun vielä on sitten open gate-manuaalilla, niin minä olen myyty.:thumbup:

F355:nenhan teki historiaa olemalla ensimmäinen F1 pädlesifhtpädel- optiolla saatu Ferrari, sillon jo oli kun tuo F1 optio tuli listalle; suunta oli selvä. F1 lootat yleistyy ja nyt jokaisessa urheilautossa on rattivaihteet.

Itse odotan sitä hetkeä, kun GT1 autoissa esim. olevat sequentiaali-lootat tulevat urheilautoihin, enemmän tai vähemmän kehitettyinä versioina.
Olisikos se niin kallista sittenkään, tehdä "race-gearbox", joka ei ole kuitenkaan suorahampainen, mutta toimisi kuten tämän päivän Hirvosen ralli Foordin loota tai GT1 autojen vaihteistot? ;)

Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo, en usko millään että nämä tuplakaksoiskytkin-lootat rattiläppyineen sun muiden nappeineen ovat viiminen sana tässä kohtaa......;)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
On tämä SV- Murci kyllä niin jumalattoman kaunis.
Kumma juttu, että tätä Aventadoria katsellessa tämä Murciélago alkaa näyttämään todella yksinkertaisen kauniilta, päivä päivältä enemmän ja enemmän. Siis tarkoitan, että Murci näyttää vielä kauniimmalta mitä aiemmin.
Alkaa pahasti näyttämään siltä, että Murciélago nousee arvoon arvaamattomaan; onko Aventadorissa menty liian pitkälle muotoilun kikkailuissa, meinaa Murci kun on ajattoman kaunis, Diablon veroinen tyylipuhdas kaunis brutaali; onko Aventador sitttenkin överi?:dunno:

NO katsokaa tämä ja nauttikaa.
http://www.jaylenosgarage.com/video/2010-murcielago-lp-670-4-sv/1319094/

Niin ja nämä kuvat ovat Sipoosta 19.6.2010.......




:cool:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Lamborghini ja autostereot

Countach ja Diablo mainostivat Alpinea:



Gallardo, Murcielago ja Reventon Kenwoodia:


-Nähdäänköhän Aventador jossain esitteessä taoi mainoksessa myös? :rolleyes:
 
Ylös