S.A (Orginal)
Well-known member
Tästä Strosekin tunaamasta Lamborghinista voi olla montaa mieltä:
No joo tuo on kyllä pilattu.:frown:
Eiköhän tuo Diablo ole parhaimmillaan alkuperäisenä, oli sitten mikä tahansa malli kyseessä.
Tästä Strosekin tunaamasta Lamborghinista voi olla montaa mieltä:
No joo tuo on kyllä pilattu.:frown:
Eiköhän tuo Diablo ole parhaimmillaan alkuperäisenä, oli sitten mikä tahansa malli kyseessä.
Yleisestikin ottaen lähes kaikki autot ovat parhaimmillaan alkuperäisenä. Ehkä jotain pieniä muutoksia sallittakoon, mutta kyllä tuunaus on pahinta autojen raiskausta mitä on.Tästä Strosekin tunaamasta Lamborghinista voi olla montaa mieltä:
No joo tuo on kyllä pilattu.:frown:
Eiköhän tuo Diablo ole parhaimmillaan alkuperäisenä, oli sitten mikä tahansa malli kyseessä.
Tuunauksella ja räpellyksellä on kuitenkin vielä pieni ero. :wink:Yleisestikin ottaen lähes kaikki autot ovat parhaimmillaan alkuperäisenä. Ehkä jotain pieniä muutoksia sallittakoon, mutta kyllä tuunaus on pahinta autojen raiskausta mitä on.
No AMG ja BMW-motorsport ovat kumminkin olennaisia osia valmistajan toimintaa. Ne eivät tuunaa autoja vaan rakentavat autoja. Tietysti kaikki maltillisimmat modaukset ovat aina parhaita. Kaikki överituunaus on aina perseestä. Maltilliset korisarjat, maltillisesti isommat vanteet ja leveämmät renkaat, maltilliset madallukset ja alustan muutokset. Konepuolella ei tarvitse olla niin maltillinen, mutta kyllä silläkin puolella voi pistää överiksi. Koneen pitää vastata muuta autoa. Esim. BMW M3 ja M5 ovat jo tarpeeksi tuunattuja. Niihin ei pitäisi enää koskea kenenkään, eikä perusmallin autostakaan saa parempaa. Sama AMG:n kohdalla. Lamborghinit, Ferrarit ja Porschet pitäisi jättää tyystin rauhaan. Moni firma raiskaa noita autoja ihan huolella. Siis ihan hirveetä överipaskaa suoltavat. Muovia ja lasikuita vaan.Tuunauksella ja räpellyksellä on kuitenkin vielä pieni ero. :wink:
Itse tykkään tehdasvirittäjien kuten AMG:n ja BMW Motorsportin sekä viripajoista ainakin Alpinan, Hamannin ja AC Schnitzerin tyyleistä modata autoja. Niissä ei puututa yleensä esim. valoihin jotka ovat olennainen osa auton ulkonäköä. Muutokset ovat melko mietoja ja sopivat autojen tyyliin liki täydellisesti.
Boldattua rohkenen epäillä.Esim. BMW M3 ja M5 ovat jo tarpeeksi tuunattuja. Niihin ei pitäisi enää koskea kenenkään, eikä perusmallin autostakaan saa parempaa Sama AMG:n kohdalla. Lamborghinit, Ferrarit ja Porschet pitäisi jättää tyystin rauhaan. Moni firma raiskaa noita autoja ihan huolella. Siis ihan hirveetä överipaskaa suoltavat. Muovia ja lasikuita vaan.
En tiie joo, itse jättäisin silti väliin kaikki EI TEHTAAN tekemät virityssetit, kun kyseessä on tälläset autot.Boldattua rohkenen epäillä.
Tarkoitit varmaan muovilla ja lasikuidulla hiilikuitua , mitä pääsääntöisesti kunnon tuningfirmat Porschen ja Ferrarin tasoisissa autoissa käyttää.
Onhan noita onnisistuneita virityksiä varsinkin Porchen kohdalla lukuisia ja Ferrarin tuunaajista tulee mieleen ensimmäisenä Novitec Rosso , minkä tuotokset yleensä ovat tyylikkäitä ja kova kulkuisia .
Se on aivan sama onko se muovia, lasikuitua vai hiilikuitua kun raiskaa autoa. Porsche ja Ferrari käyttävät miljoonia euroja ja tuhansia tunteja tehdessään autoista aerodynaamisia ja ottaessaan moottorista kaiken irti. Auto on suunniteltu toimimaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ajettavuus on juuri sellainen kun valmistaja haluaa. Sitten tulee joku tuunaajafirma joka iskee siihen korisarjan, madallussarjan ja lastuttaa koneen. Aerodynamiikka menee, ajettavuus menee, ulkonäkö menee, koneen kestävyys menee, luotettavuus menee, takuu menee ja siitä kaikesta saa vielä maksaa. 50 vuoden päästä kun autot ovat harvinaisuuksia niin parhaimman hinnan saa juuri noista ei-tuunatuista autoista. Alkuperäisyys kunniaan!Boldattua rohkenen epäillä.
Tarkoitit varmaan muovilla ja lasikuidulla hiilikuitua , mitä pääsääntöisesti kunnon tuningfirmat Porschen ja Ferrarin tasoisissa autoissa käyttää.
Onhan noita onnisistuneita virityksiä varsinkin Porchen kohdalla lukuisia ja Ferrarin tuunaajista tulee mieleen ensimmäisenä Novitec Rosso , minkä tuotokset yleensä ovat tyylikkäitä ja kova kulkuisia .
Näimpä.Se on aivan sama onko se muovia, lasikuitua vai hiilikuitua kun raiskaa autoa. Porsche ja Ferrari käyttävät miljoonia euroja ja tuhansia tunteja tehdessään autoista aerodynaamisia ja ottaessaan moottorista kaiken irti. Auto on suunniteltu toimimaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ajettavuus on juuri sellainen kun valmistaja haluaa. Sitten tulee joku tuunaajafirma joka iskee siihen korisarjan, madallussarjan ja lastuttaa koneen. Aerodynamiikka menee, ajettavuus menee, ulkonäkö menee, koneen kestävyys menee, luotettavuus menee, takuu menee ja siitä kaikesta saa vielä maksaa. 50 vuoden päästä kun autot ovat harvinaisuuksia niin parhaimman hinnan saa juuri noista ei-tuunatuista autoista. Alkuperäisyys kunniaan!
Ihan 1. auto, jossa oli 7-pykäläinen käsivaihteisto taisi olla Ford Sierra Sapphire Cosworth 4x4 ralliauto:
Noin äkkiä katsottuna ennen Gallardoa Lambolla ei noita kisastarttejakaan ole liiemmälti ollut. Racing Sports Cars tietää kertoa mallijakaumasta tällaista:Olen joskus maininnutkin, että kunnon urheiluautomerkillä on hyvä olla kilpa-automenestystä maineensa tukena, kaikilta tärkeimmiltä merkeiltä esim. löytyy vähintään yksi LeMans-voitto:
Bentley - useita kertoja (1. kerran 1924)
Bugatti - 1937 & 1939
Jaguar - useita kertoja (1. kerran 1951)
Ferrari - myös useamman kerran (1. kerran 1958)
Porsche - sama juttu (1. kerran 1970)
Mercedes-Benz - 1952 (Sauberin moottorivalmistaja 1989)
BMW - 1999
McLaren - 1995
Tässä kuitenkin on Lamborghinin heikkous imagon suhteen, merkki on 80-luvun nuorisoleffoista alkaen yhdistetty makeaan elämään, mutta absoluuttiset näytöt suorituskyvystä varsinkin ajettavuuden suhteen puuttuvat. :dunno:
Asia selittyy pitkälti historialla, Lambolla ei koskaan panostettu kilpailutoimintaan.Noin äkkiä katsottuna ennen Gallardoa Lambolla ei noita kisastarttejakaan ole liiemmälti ollut. Racing Sports Cars tietää kertoa mallijakaumasta tällaista:
1488 Entries (21 DNS, Finishing ratio 64%)
- Gallardo 948 starttia
- Diablo 298 starttia
- Murcielago 224 starttia
- Miura 6 starttia
- Countach 5 starttia
- Countach QVX 1 startti
- 400 GT 1 startti
35 kokonaiskilpailun voittoa, 85 additional class wins
Tuon Countach QVX:n ainoan startin ajoi muuten eräs Tiff Needel Kyalamin radalla v.86 :ahem: sijoittuen lopputuloksissa viidenneksi.
Enpä ole tällästäkään ennen nähnyt. Varsin.........utopistiset linjat täytyy sanoa. Vaikka nopea onkin, edelleen käännän katseeni 90-91' Diabloon.Jos on kamala tuo Strosekin näkemys Diablosta, niin mitäs sanotte tästä Automóviles Lamborghini Latinoamérica S.A:n raisk... räätälöimästä Coatl (nimi jo kuulostaa lausuttuna oksennukselta)-versiosta:
385 km/h huippunopeus toki on nykyäänkin vielä vakuuttava:
http://www.lambocars.com/archive/diablo/special.htm
Tästä olisi voinut tulla Lamborghinin 1. kunnon kilpa-auto:Asia selittyy pitkälti historialla, Lambolla ei koskaan panostettu kilpailutoimintaan.
Siinä vaiheessa kun asia selvisi Mr.Bizzarrinille; tämä otti ja lähti muihin projekteihin. Ferruciolla ei ollut tosiaan haaveita eikä intoa lähteä kilparadoille, vaikka moottorissa olisikin potenttiaalia ollut varmasti mielinmäärin.
No oon kyllä vähän eri mieltä. Ja tuskin tuunaus ois niin monelle työ tai harrastus jos toi ois yleinen mielipide.Yleisestikin ottaen lähes kaikki autot ovat parhaimmillaan alkuperäisenä. Ehkä jotain pieniä muutoksia sallittakoon, mutta kyllä tuunaus on pahinta autojen raiskausta mitä on.