No oon kyllä vähän eri mieltä. Ja tuskin tuunaus ois niin monelle työ tai harrastus jos toi ois yleinen mielipide.
Virityspajat kyllä omalta osaltaan vievät autotekniikkaa eteenpäin mm. parempien jarrujen myötä ja täydentävät valmistajien mallistoja mahdollisesti puuttuvilla tehoversioilla. Usein virityspajat asettavat valmistajalle riman, millainen huippumallin tulisi olla ennen merkin oman sporrtiversion julkaisemista,
esim. tämä AC Schnitzerin ACS5
tuli vähän ennen BMW:n varsinaisen M5:n julkaisua:
BMW onnistuikin ylittämään yksityisen virityspajan tekeleen tehon (540 hv) 560 hv:n suorituskyvyllä.
Jotkin yksityiset virityspajat ovatkin lopulta saaneet emoyhtiöltään virallisen statuksen (Alpina-BMW, AMG-Mercedes) ja jotkut ovat alkaneet tehdä myös omia mallejaan kuten Mersujen virittäjänä tunnetun Carlssonin C25:
http://www.carlsson.de/carlsson/en/index.php
Morriksen virityspaja Morris Garagesta aikoinaan jopa kehittyi oma automerkkinsä MG, joka on tuotannossa nykyäänkin emomerkin ollessa kuopattuna jo 80-luvulta alkaen, joten katsoisin virityspajoillakin olevan ansaittu paikkansa maailmassa.