Urheiluautot

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Itseänikin kyllä häiritsi tuo baijerilainen tuossa vertailussa lähinnä tosin sen vuoksi, että oli joukossa ainoa 4-vetoinen (X-drive) jostain syystä. :eek:
Voisiko syynä olla esim. se, että Maseratia ja Jaggea ei saa nelivetoisina coupeina.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Voisiko syynä olla esim. se, että Maseratia ja Jaggea ei saa nelivetoisina coupeina.
Näinhän se on, muttä jos Bemarilta välttämättä haluttiin ottaa 4-vetoinen malli, olisi se kannattanut laittaa kahta muuta saks. Audia ja M-B:tä vastaan joita saa myös AWD:nä, tähän vertailuun olisi Münchenista voinut suosiolla ottaa aivan "takaapotkivan" mallin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

F & M Evantra on tällä hetkellä uusin superurheiluauto. Faralli & Mazanti on kehittänyt Luca Mazantin johdolla uuden urheiluauton, jonka muodot lokinsiipiovineen tuovat oitis mieleen Zondan. Auton mallinimi, Evantra, ei ehkä kuulosta seksikkäältä, mutta muinaisesta etruskin kielestä otettu sana tarkoittaa harvinaista ja ylellistä. Viiden kappaleen tuotanto sopii hyvin molempiin adjektiiveihin. F & M Evantra on kooltaan aika kompakti, sillä se on 4,32 metriä pitkä, 1,95 metriä leveä ja vain 1,2 metriä korkea. Valittavana on kaksi korirakennetta, joista PRO-BODY on komposiittirakenteiinen ja ONE-BODY on käsin muotoiltua alumiinia ja asiakkaan toiveiden mukaan yksilöitävissä. Yhteistä molemmille on keveys ja Evantran paino jääkin 1 200 kilon kieppeille.

Voima saadaan kuusisylinterisestä 3,5-litraisesta vastaiskumoottorista, joka kehittää vapaasti hengittävänä 297 kW. Suurin osa ostajista päätynee kahdella ahtimella piristettyyn moottoriin, jolloin tehoa on 50 prosenttia enemmän eli 444 kW. Suorituskyky on kiitettävä eli nollasta sataan ehtii alle neljässä sekunnissa.

F & M lupaa, että ensimmäinen auto valmistuu vuoden 2012 puolessa välissä. Siihen mennessä selviää varmaan auton hintakin, sillä sitä ei ole vielä kerrottu.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391

F & M Evantra on tällä hetkellä uusin superurheiluauto. Faralli & Mazanti on kehittänyt Luca Mazantin johdolla uuden urheiluauton, jonka muodot lokinsiipiovineen tuovat oitis mieleen Zondan. Auton mallinimi, Evantra, ei ehkä kuulosta seksikkäältä, mutta muinaisesta etruskin kielestä otettu sana tarkoittaa harvinaista ja ylellistä. Viiden kappaleen tuotanto sopii hyvin molempiin adjektiiveihin. F & M Evantra on kooltaan aika kompakti, sillä se on 4,32 metriä pitkä, 1,95 metriä leveä ja vain 1,2 metriä korkea. Valittavana on kaksi korirakennetta, joista PRO-BODY on komposiittirakenteiinen ja ONE-BODY on käsin muotoiltua alumiinia ja asiakkaan toiveiden mukaan yksilöitävissä. Yhteistä molemmille on keveys ja Evantran paino jääkin 1 200 kilon kieppeille.

Voima saadaan kuusisylinterisestä 3,5-litraisesta vastaiskumoottorista, joka kehittää vapaasti hengittävänä 297 kW. Suurin osa ostajista päätynee kahdella ahtimella piristettyyn moottoriin, jolloin tehoa on 50 prosenttia enemmän eli 444 kW. Suorituskyky on kiitettävä eli nollasta sataan ehtii alle neljässä sekunnissa.

F & M lupaa, että ensimmäinen auto valmistuu vuoden 2012 puolessa välissä. Siihen mennessä selviää varmaan auton hintakin, sillä sitä ei ole vielä kerrottu.
Melkomoinen superauto, teho-painosuhde 2kg/hv! Muodoissa havaittavissa piirteitä Zondasta, Veyronista ja Alfan 8C:stä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Melkomoinen superauto, teho-painosuhde 2kg/hv! Muodoissa havaittavissa piirteitä Zondasta, Veyronista ja Alfan 8C:stä.
Keveyttä on juu, mutta kuinkahan on näiden ultralight ultrafast urheiluautojen laita TüV:n kolaritesteissä? Eikös juuri kolariturvallisuuden vuoksi nykyaikaisiin autoihin ole lisätty niitä erikoisteräksiä, jotka painavat suunnilleen yhtä paljon kuin punainen kryptoniitti.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Keveyttä on juu, mutta kuinkahan on näiden ultralight ultrafast urheiluautojen laita TüV:n kolaritesteissä? Eikös juuri kolariturvallisuuden vuoksi nykyaikaisiin autoihin ole lisätty niitä erikoisteräksiä, jotka painavat suunnilleen yhtä paljon kuin punainen kryptoniitti.
Jos Suurlujuus teräksiä meinaat niin niitä sopivasti käyttämällä saadaan auton korijäykkyyttä lisättyä ilman että paino ei juurikaan lisäänny. Ovat ne nykyaikaiset teräslaadut vain niin pitkälle kehitettyjä :cool:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Intian ihme DC Avanti, jossa jyllää Fordin-moottori on esitelty äskettäin New Delhissä.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Neljällä pytyllä ei superauto markkinoille maailmaa tulla parantamaan, toi veekutonen alkaa jo olemaan sielä päin mutta kukas muistaa NSX Hondan?
Onhan se nätti ja aika nopea radalla, heino Veekutonen mutta ostaisitko?
Joo ei, kylllä siitä sylintereitä ja palleja puuttuu.:rolleyes:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Huomaa helposti, että Cizeta on saman suunnittelijan kynästä mitä Lambon Diablo.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Huomaa helposti, että Cizeta on saman suunnittelijan kynästä mitä Lambon Diablo.
Joo siitä käytiin Lambon puolella aika pitkä vääntö, kuka sen Countach:n seuraajan sitten saa tehtäväkseen. Lopulta sitten jopa Ryslerin suunnitelijoidenkin luonnoksia pohditiin ja oli siinä vielä joku isokin nimi mukana Italiasta kunnes sitten Lamborghinilla päätettiin, että Marcello Gandini saa tehtävän (muista luonnoksista kun puuttui sitä Lambolle vaadittua MUNAA) ja antoivat sitten tämän Cizetan "anteeksi" ja pistivät nimen Marcellon vielä auton kylkeen, ettei ole jossiteltavaa.

Citizeta oli kyllä ennen Diabloa, mutta itse nään Diablon kiehtovampana. Puhtaampana mallina ja se V12.:thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Huhut väittävät Mersun kehittäneen (matkineen) CLK-GTR:n tätä varten ostetusta MacLaren F1:stä.
Ei tuohon aiheeseen liittyvää, mutta Videoo Mercedes CLK-GTR auton suunnitteluvaiheista ja auto ensimmäisestä testistä Espanjan Jaramassa, testivastuussa Schneider/Wurz.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Juha Kankkusen kokoelma

Nyt saa sitten huhut lopettaa, mitä tuola tallissa on.
288GTO, F40, 512BBi on aika kovia sanoja näin Suomessa.:thumbup:
Ja nuo rallilaitteet...huh huh.
Siviilimallin 037 ja Stratos sekä F50 ja Enzo/FXX tuohon lisäksi niin kokoelma olisi kutakuinkin täydellinen. Punainen siviilimallin S4:n (?) siellä jo näytti olevan.

Ja se valkonen viistokeula-Escort RS 2000 olisi voinut olla kyllä Teboil Gold värityksissä Jussin ekan MM-rallin muistoksi. Muutoin kuvasarjasta ei käynyt ilmi mitä nuo muut Fordit siinä rivissä oli. Arvaan että RS BDA ja Lotus Cortina ja joku tunnistamaton muu siellä rivin perällä.
 
Ylös