USA:n GP Texasissa Austinissa. 22-24.10.2021. Angloamerikkalaisen kaksoismaailmanvallan toinen osapuoli. Onko cowboyt ja tomahawkit vauhdissaūü§†ūüźéūü™ďūüŹĻ

Mikä on ikimuistoisista suomalaismuistoista hienoin USA:n GP:n liittyen

  • Keken mestaruuden varmistuminen LasVegasissa 1982

    √Ą√§net: 9 23,7%
  • Mika H√§kkisen viimeinen voitto F1:ss√§ kaudella 2001 Indianapolisissa

    √Ą√§net: 6 15,8%
  • Keken voitto Dallasissa 1984

    √Ą√§net: 2 5,3%
  • Kimi R√§ikk√∂sen viimeinen voitto F1:ss√§ kaudella 2017 Austinissa

    √Ą√§net: 21 55,3%
  • Valtteri Bottaksen voitto Austinissa kaudella 2019

    √Ą√§net: 0 0,0%

  • √Ą√§nest√§ji√§ yhteens√§
    38

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
1705
Onko Red Bull sitten Stewart? No onhan se. Kommee oli Barrichellon lento Imolassa. Hyvä kun ei sattunut mitään sen kummempaa.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1095
Sijainti
Vyborg
Toisaalta kun ajattelee sitä että Mercedeksellä on Tyrrell tallin tausta ja Red Bullilla on Stewart tallin tausta.
Niin onhan se tavallaan hieno jälkiperintö molemmille historiallisille tiimille, että nämä kaksi jälkeläistä on pystynyt menestymään jo yli vuosikymmenen ajan.

Mikä varmasti miellyttäisi Ken Tyrreliä.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
857
Mikä varmasti miellyttäisi Ken Tyrreliä.
Ken Tyrreliä tuskin kiinnostaisi kyseinen asia jos olisi elossa nykyään koska eihän tyrrelleillä ole ollut mitään tekemistä tiimin kanssa vuosikymmeniin.

Varmaan oli korkeintaan tyytyväinen että sai tiimin myytyä vuosien rämpimisen jälkeen
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Ken Tyrreliä tuskin kiinnostaisi kyseinen asia jos olisi elossa nykyään koska eihän tyrrelleillä ole ollut mitään tekemistä tiimin kanssa vuosikymmeniin.

Varmaan oli korkeintaan tyytyväinen että sai tiimin myytyä vuosien rämpimisen jälkeen
Voisi olla. Tai sitten toteaisi tyytyväisenä, että nykyisen Mercedeksen menestys laskettiin Tyrrellin perustalle. Tällä tiimillä, joka on lähtöisin siis Tyrrellistä, on muuten voitettu mestaruuksia kolmella nimellä:
; Tyrrell, Brawn GP ja Mercedes
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
857
Mercedeksen menestys laskettiin Tyrrellin perustalle.
Jos Mercedesin menestys laskettiin jonkun perustalle niin Ross Brawnin perustalle koska ilman häntä koko tiimi ei olisi selvinnyt Mercedes ajalle asti...

Kuinka monta entistä Tyrrelin työntekijää olivat/ovat vielä mukana tiimin työntekijöissä Mercedeksen aikana?

Sanoisin että jos joku tiimi luotiin Tyrrelin perustalle niin se oli BAR.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
1542
Historian havinaa. Ei uskoisi että ex-Minardillakin on otettu kaksi voittoa ja molemmat vielä samalla radalla Monzassa. Historian havinaa sekin että Toro Rosson voitto Italian maaperällä, italialaisella moottorilla, italiaa puhuvalla sekä pizzasta tykkäävällä kuskilla.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Jos Mercedesin menestys laskettiin jonkun perustalle niin Ross Brawnin perustalle koska ilman häntä koko tiimi ei olisi selvinnyt Mercedes ajalle asti...

Kuinka monta entistä Tyrrelin työntekijää olivat/ovat vielä mukana tiimin työntekijöissä Mercedeksen aikana?

Sanoisin että jos joku tiimi luotiin Tyrrelin perustalle niin se oli BAR.
Tuskinpa kovin moni Tyrrellin ajoilta on enää mukana. Tyrrellin vika kausi oli 1998, joten suuri osa on varmasti jo eläkkeelle siirtynyt. Ehkä joitain yksittäisiä henkilöitä voi olla vielä mukana.

Jacques Villeneuve sanoi aikanaan , että hän ei kadu BAR-siirtoaan. Toi esille sen, että BAR:ista tuli Mercedes. Oli luomassa jotain suurta siis.

 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Mika Salo ehti ajaa sekä Tyrrellillä että BAR:illa. Muista kuljettajista, jotka ajoivat samassa tiimissä sen eri nimellä voisi mainita vaikka Mark Webberin. Mies ajoi sekä Jaquarilla että Red Bullilla
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16779
Kieltämättä toi Red Bullin 2005 testiväritys oli kaikkein eniten lähellä miltä se alkuperäinen tuote näyttää tölkissä tänäkin päivänä. Miksei takasin sellaseen ensi vuonna?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7309
Sijainti
Vantaa
Mika Salo ehti ajaa sekä Tyrrellillä että BAR:illa. Muista kuljettajista, jotka ajoivat samassa tiimissä sen eri nimellä voisi mainita vaikka Mark Webberin. Mies ajoi sekä Jaquarilla että Red Bullilla
Kovalainen Renaultilla ja Lotuksella sekä Räikkönenkin tavallaan Sauberilla ja Alfalla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7309
Sijainti
Vantaa
Alonso? Eikös hän ainakin Benettonilla testannut, ajanut Renaultilla ja nyt Alpinella.
Onhan näitä nyt vaikka kuinka nykykuskeistakin, kun rupeaa miettimään

Perez: Force India ja Racing Point
Stroll: Racing Point ja Aston Martin
Ocon: Renault ja Alpine
Kubica: BMW Sauber ja Alfa Romeo
Giovinazzi: Sauber ja Alfa Romeo

Lisäksi mm.
Grosjean: Renault ja Lotus
Hulkenberg: Racing Point ja Force India
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Ja yhen maailmanmestarin porukka unohtaa lahjakkaasti.

Nappula

Ja toki myös Paristokello
Button tosiaan ajoi peräti kolmella eri nimellä samassa tiimissä. 2003-2005 BAR, 2006-2008 Honda ja 2009 Brawn GP. Jos olisi jatkanut vielä Mercedeksellä, niin olisi ollut samassa tiimissä neljällä eri nimellä. Aikamoista
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3828
Alonso? Eikös hän ainakin Benettonilla testannut, ajanut Renaultilla ja nyt Alpinella.
Alonson ja Räikkösen keissit ovat vähän heppoisia sen vuoksi, että tallin omistaa edelleen sama taho mutta sillä vain on eri nimi.

Muuten voisi laskea Buttoninkin, joka sentään ajoi BAR'a, Hondaa ja Brawnia! Kaikilla näillä kolmella tallilla oli eri omistaja mutten kyllä kehtaisi silti laskea niitä eri talleiksi tässä kontekstissa. Buttonillla oli mahdollisuus jäädä talliin ajamaan myös Mersun väreissä, mutta hän päätti valita ison palkkapussin McLarenilla.
 
Ylös