USA:n GP Texasissa Austinissa. 22-24.10.2021. Angloamerikkalaisen kaksoismaailmanvallan toinen osapuoli. Onko cowboyt ja tomahawkit vauhdissaūü§†ūüźéūü™ďūüŹĻ

Mikä on ikimuistoisista suomalaismuistoista hienoin USA:n GP:n liittyen

  • Keken mestaruuden varmistuminen LasVegasissa 1982

    √Ą√§net: 9 23,7%
  • Mika H√§kkisen viimeinen voitto F1:ss√§ kaudella 2001 Indianapolisissa

    √Ą√§net: 6 15,8%
  • Keken voitto Dallasissa 1984

    √Ą√§net: 2 5,3%
  • Kimi R√§ikk√∂sen viimeinen voitto F1:ss√§ kaudella 2017 Austinissa

    √Ą√§net: 21 55,3%
  • Valtteri Bottaksen voitto Austinissa kaudella 2019

    √Ą√§net: 0 0,0%

  • √Ą√§nest√§ji√§ yhteens√§
    38

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1095
Sijainti
Vyborg
Kun Button uhosi silloin 2007 Honda tallissa että kahden vuoden päästä eli 2009 taistelisivat maailmanmestaruudesta tulevien sääntömuutosten avulla. Niin monet lajin faneista nauroivat siihen aikaan Buttonin uholle.
Ja niin siinä lopulta kävikin että vuonna 2009 Button sitten Brawn autolla voitti mestaruuden näytöstyyliin, siitäkin huolimatta että välissä Honda ehti jopa lähteä 2008 kauden päätteeksi pois lajista taloudellisistä syistä vedoten.
Onneksi kuitenkin Ross Brawn osti punnalla Hondan luovuttaman tallin pohjan itselleen ja pystyi näin osallistumaan kaudeksi 2009 autolla. Johon Brawn oli panostanut parin vuoden ajan.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
933
Sijainti
Tampere
Jep ja kun nyt tässä Usa ketjussa ollaan, nii pysytään toki aiheessa niin aina kun puhutaan, että eri koneen istuttaminen autoon ei oikein sovellu, niin kas kummaa niin vain vaihtu Hondan koneet onnistuneesti Meseen, vaikka runko oli suunniteltu Hondan koneen ympärille.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Jep ja kun nyt tässä Usa ketjussa ollaan, nii pysytään toki aiheessa niin aina kun puhutaan, että eri koneen istuttaminen autoon ei oikein sovellu, niin kas kummaa niin vain vaihtu Hondan koneet onnistuneesti Meseen, vaikka runko oli suunniteltu Hondan koneen ympärille.
Mutta liek√∂ Brawn GP tai Honda ollut viel√§ ylivoimaisempi Hondan moottoreilla? Vai oliko Mercedes kuitenkin parempi moottori. Kun itse autoa ei ollut rakennettu kuitenkaan Mercedekselle. Spekulointi on kivaa ūüėÉ
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7309
Sijainti
Vantaa
Alonson ja Räikkösen keissit ovat vähän heppoisia sen vuoksi, että tallin omistaa edelleen sama taho mutta sillä vain on eri nimi.

Muuten voisi laskea Buttoninkin, joka sentään ajoi BAR'a, Hondaa ja Brawnia! Kaikilla näillä kolmella tallilla oli eri omistaja mutten kyllä kehtaisi silti laskea niitä eri talleiksi tässä kontekstissa. Buttonillla oli mahdollisuus jäädä talliin ajamaan myös Mersun väreissä, mutta hän päätti valita ison palkkapussin McLarenilla.
No Renaultin ja Alpinen välissä tallin omistus ja nimi oli toinen.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
8768
Näissä yhteyksissä voisi tehdä eron myös sille, kuka jatkaa tallissa ja kuka käy välissä muualla. Button työskenteli Brackleyssä päämajaansa pitävässä tallissa seitsemän vuotta putkeen ja siinä välissä tallin nimi vaihtui kahdesti. Kun taas vaikka Mark Webber kävi toisessa organisaatiossa (Williams) Jaguar- ja Red Bull -pestien välissä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
7309
Sijainti
Vantaa
Liekö Alonsolla eniten visiittejä yhdessä tallissa? Renault/Alpinella kolmesti.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Näissä yhteyksissä voisi tehdä eron myös sille, kuka jatkaa tallissa ja kuka käy välissä muualla. Button työskenteli Brackleyssä päämajaansa pitävässä tallissa seitsemän vuotta putkeen ja siinä välissä tallin nimi vaihtui kahdesti. Kun taas vaikka Mark Webber kävi toisessa organisaatiossa (Williams) Jaguar- ja Red Bull -pestien välissä.
En halua olla pilkunviilaaja, mutta tiimin nimi vaihtui kolmesti. 2003-2005 BAR, 2006-2008 Honda ja 2009 Brawn GP
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
1317
Onkohan ennätys kun 2005-2010 ja neljä eri nimeä ja kaksi automerkkiä vielä.
Taitaa olla kyllä. Ja Hondan tehdastiimistä Mercedeksen tehdastiimiksi. Jos otetaan aikaikkuna vuosista 1998-2010, niin peräti viisi eri nimeä samalla tiimillä. Tyrrell siihen vielä ennen BAR:ia.
 

ikuinen kakkonen

Well-known member
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1095
Sijainti
Vyborg
En halua olla pilkunviilaaja, mutta tiimin nimi vaihtui kolmesti. 2003-2005 BAR, 2006-2008 Honda ja 2009 Brawn GP
Lisäksi Buttonhan ehti ajaa Williamsilla 2000, Benettonilla, 2001,Renaultilla, 2002, BAR Tallissa 2003-2005, Hondalla 2006-2008 Brawnilla 2009, Mclarenilla 2010-2016. Eli monessa talli muutoksessa ja vaihdossa Jenson ennätti urallaan olla mukana.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
1705
Muuten voisi laskea Buttoninkin, joka sentään ajoi BAR'a, Hondaa ja Brawnia! Kaikilla näillä kolmella tallilla oli eri omistaja mutten kyllä kehtaisi silti laskea niitä eri talleiksi tässä kontekstissa. Buttonillla oli mahdollisuus jäädä talliin ajamaan myös Mersun väreissä, mutta hän päätti valita ison palkkapussin McLarenilla.
Olis ollut melkoinen tallijuna Jensonilla.
 

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
1705
Ja yhen maailmanmestarin porukka unohtaa lahjakkaasti.
Teillä on huonomuistista porukkaa!

Täytyy kyllä myöntää, että ihan hyvin sitä unohtaa joitakin kuskeja ja talleja. Sitten kun googlaa, niin kas, kaveri työntää jo koiranputkea. de Cesarikseksta tuli tämä mieleen, kun häntä yytsin.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
4147
Liekö Alonsolla eniten visiittejä yhdessä tallissa? Renault/Alpinella kolmesti.
Periaatteessa Kvyatilla on neljä stinttiä Toro Rossolla, koska ottivat kaudella 2017 vielä yhdeksi kisaksi takaisin, kun Gaslyn oli tarkoitus ajaa superformuloita. Eli siis:

2014
2016 Espanja - 2017 Singapore
2017 USA
2019-2020
 
Ylös