Oletko tosissasi Wanker? No näkisit ainakin lempitallisi Jordanin palkintokorokkeella!Otto Hokkanen sanoi:Kilpailukielto olisi paikallaan Michelin-talleille.
No mutta oli miten oli, en voi olla kuin samoilla linjoilla FIAn kanssa siinä, että soon täysin Michelinin vika, että eivät tuoneet kisaan toista rengasta, joka olisi kestänyt ihan varmasti, vaikka suorituskyky olisikin ollut mitä tahansa... Oma moka.
Millä perusteella?Otto Hokkanen sanoi:Kilpailukielto olisi paikallaan Michelin-talleille.
Juu, vaikka tuollainen 10-kilpailun kielto niin saataisiin lisää vihaisia katsojia kun rataa kiertäisi loppukaudesta säälittävät 6 autoa. Elinikäinen kilpailukielto olisi vieläkin parempiOtto Hokkanen sanoi:Kilpailukielto olisi paikallaan Michelin-talleille.
No mutta oli miten oli, en voi olla kuin samoilla linjoilla FIAn kanssa siinä, että soon täysin Michelinin vika, että eivät tuoneet kisaan toista rengasta, joka olisi kestänyt ihan varmasti, vaikka suorituskyky olisikin ollut mitä tahansa... Oma moka.
No perusteluja ehkä on ja mielipiteitä, mutta typerintä mitä FIA voisi tehdä on tappaa ihtensä, eli antaa kilpailukielto 7 tallille.Millä perusteella?Kilpailukielto olisi paikallaan Michelin-talleille.
nojoo, onhan sille firmalle sakko kohtuu pieni rike, mut toisaalta kinkkinen tilanne kun ilman lajin vahingoittamista ei voi kisakieltoakaan antaamn97 sanoi:Mielestäni pelkkä muhkea sakko olisi oikeudenmukainen siis Michelinille.
FIA:n ja jopa Ferrarin syytttelyn ymmärrän (Stodart linkkini toisessa toikissa) mutta sitä en kyllä millään keksi, miten tämä saadaan ratafirman syyksi. Ei nuo voi muuta tehdä, kuin noudattaa FIA:n määräyksiä.mustavihannes sanoi:En tiedä onko tämä ollut jo aiemmin, mutta melko räikeästi USGP järjestäjät pesevät kätensä hommasta: http://www.usgpindy.com/news/story.php?story_id=4898
Ok, ymmärrän että ratayhtiön olisi todella riskialtista julkisesti ottaa mitään vastuuta tapahtuneesta, mutta itse katsoisin myös, että ihan yhtälailla kuin Michelin oli kyvytön tekemään radalle sopivia renkaita, olivat USGP:n järjestäjät kyvyttömiä preppaamaan rataa, jolla voisi turvallisesti ajaa kilpaa.
Suurimmat syylliset fiaskoon ovat kuitenkin ne, jotka eivät suostuneet minkäänlaisiin myönnytyksiin Michelin-tiimien suuntaan... :idea:
Kuvitellaan vaan...Toyota ja Jordan voivat/saavat vapaasti tuoda uudet/erilaiset ja toimivat ripustussysteemit ihan mistä haluavat ja vaihtaa/korjata ne ennen aika-ajoja ilman rangaistusta niin moneen kertaan kuin haluavat. Renkaita taas ei perjantain jälkeen enää voi erillaisiksi sarjoiksi vaihtaa. Sillä rengastyypillä on mentävä mitkä on perjantaina testattu ja valittu. Asioilla on ero kuin yöllä ja päivällä.Kenny sanoi:Kuvitelkaa tilanne ett� Toyotalla ja Jordanilla olis ollu pari ripustusrikkoo perjantaina, olisko menny l�pi ett� heid�n ongelmien takia rataa muutetaan erilaiseks??
Heidän vikansahan se on, mutta täytyy myös osoittaa syyttävällä sormella FIA:n suuntaan. Luulisi nyt jonkinlaisen kompromissin löytyvän parin päivän aikana, että kisaan saadaan kaikki autot mukaan.Kenny sanoi:Ei tässä tarvi mitään muita esimerkkejä kun mietitään kenen ongelma on jos jollain ei laitteet kestä..
Tallin ja osan toimittajan, ei kenenkään muun.
Noiden "jumalattomien" sakkojen varjopuolena on sitten (ainakin osan) tallien kuralla oleva talous.Iacchus sanoi:Annetaan jumalattomat sakot ja velvoitetaan korvaamaan paikalle saapuneiden katsojien kulut. Lisäksi annetaan vaikka vuoden mittainen ehdollinen tuomio, kuten BAR:lle, tyyliin "jos vielä ryssitte niin kilpailukieltoa tulee".
Michelin saa tuntuvan rangaistuksen ja "porkkanan" olla säheltämättä ainakaan vuoteen. Lisäksi katsojat saavat edes jotain kompensaatiota.
Miten niin yhden tyyppistä? Kylläpä niillä siellä kahden tyyppistä rengasta on ollut miten muuten FIAkaan olisi ehdottanut että tallit voivat, rangaistuksen uhalla tosin, vaihtaa toiseen rengastyyppiin, kuin aika-ajossa käytetty, kilpailun aikana.General FUp sanoi:Tosiaankin, jos Michelin toi paikalle vain yhdentyyppistä rengasta.. hmm... eikös se ole aika selvä tapaus?
Hmh. Ilmaisin itseäni epäselvästi. Tarkoitin, että sakotetaan siis Micheliniä ei talleja.Formulanomi sanoi:Noiden "jumalattomien" sakkojen varjopuolena on sitten (ainakin osan) tallien kuralla oleva talous.
Koska sitä oltiin lennätetty Ranskasta? Doh...Jippo sanoi:Miten niin yhden tyyppistä? Kylläpä niillä siellä kahden tyyppistä rengasta on ollut miten muuten FIAkaan olisi ehdottanut että tallit voivat, rangaistuksen uhalla tosin, vaihtaa toiseen rengastyyppiin, kuin aika-ajossa käytetty, kilpailun aikana.
Haa....mutta eikös jo jossain aikaisemmin ole käynyt selville, että FIA ei voi suoraan sakottaa edit: Micheliniä. Tallit ovat sopimussuhteessa Misukoihin.Iacchus sanoi:Hmh. Ilmaisin itseäni epäselvästi. Tarkoitin, että sakotetaan siis Micheliniä ei talleja.