Uskotko Jumalaan?

Uskotko Jumalaan?

• Äänestäjiä yhteensä
    66
Sijainti
Oslo
Eilisellä reissulla keskustaan lasten kanssa tuputtajia tuntui riittävän. Ensin joku nainen ihan asiallisesti kysyi halusinko ilmaisen Lasten Raamatun. Muutama minuutti tämän jälkeen oli molemmille (3.4 / 7v) pojille työnnetty käteen CD- jonka sisällöksi osoittautui:

1. Hallo!
2. Ø-laulu
3. Onko Jumala olemassa?
4. Toivottavasti on!
5. Hän on olemassa.
6. Millainen on Jumala?
7. Enemmän Jumalasta.
8. Täysin fantastista
9. Raamattu
10.Partalaulu
11. Synneistä
12. Toivo, osa 2
13. Tarvitsemme Jeesusta
14. Jeesus, sinä olet..!
15. Evankeliumi
16. Naurulaulu
17. Mitä minun nyt pitäisi tehdä?
18. Mitä jatkossa tapahtuu?
19. Jumalan "seuraaminen"
20. Harkitse tarkoin
21. Kristuksen tarina
22. Harkitse tarkoin 2
23. Lopetus

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
S.A sanoi:
15 vuotta täyttänyt henkilö voi huoltajien kirjallisella suostumuksella itse liittyä uskonnolliseen yhdyskuntaan tai erota siitä.
Kirkon kanta on se, että ihminen kykenee tekemään päätöksiä omista uskonnollisista näkemyksistä jo 15-vuotiaana, mutta valtio on sitä mieltä, että vasta 18 vuotiaana

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Rusina sanoi:
Kirkon kanta on se, että ihminen kykenee tekemään päätöksiä omista uskonnollisista näkemyksistä jo 15-vuotiaana, mutta valtio on sitä mieltä, että vasta 18 vuotiaana
Myös näitten kaikenmaailman hihhuli-uskonlahkojen?

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
kouvotsvoni sanoi:
Pakastehernepussit vai ne mitä oli ala-asteen liikuntatunnteilla?
Se kumpa silmittömän raivon sumentaessa tajunnan sattuu ensimmäisenä käteen tarttumaan

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Iltalehti sanoi:
Paaville tehtiin eutanasia?

Italialainen tutkija väittää tuoreessa artikkelissaan, että lääkärit suorittivat paavi Johannes Paavali II:lle katolisen kirkon kiivaasti vastustaman eutanasian.

Tohtori Lina Pavanelli kertoo lääketieteellisessä MicroMega -lehdessä julkaistussa kirjoituksessaan tutkineensa tarkasti vuonna 2005 tapahtuneen vakavasti sairaan paavin kuoleman olosuhteita.

Pavanellin mukaan tohtorit eivät laittaneet paavia letkuruokintaan, mikä puolestaan nopeutti hänen kuolemaansa. Katolinen usko ei kuitenkaan hyväksy armokuolemaa, vaan sen mukaan elämää pitkää pitkittää kaikin mahdollisin keinoin.

Pavanelli arveli, että lääkärit ehkä selostivat tilanteen paaville itselleen ja hän päätti itse kieltäytyä letkuruokinnasta jouduttuaan kaksi kertaa sairaalaan lyhyen ajan sisällä.
Mitenkähän katolilaisissa maissa otettu tämä vastaan?

Mangelo

Well-known member
jenan sanoi:
Yleensähän vanhemmat kasvattaa lapsensa oman katsomuksensa mukaan. On vaan vähän käsittämätöntä, että kun nuori on itse miettinyt asioita ja tullut johonkin lopputulokseen, eivät vanhemmat välttämättä anna liittyä tai erota uskontokunnasta.
Se kuuluu asiaan, että nuori kelaa asioita ja kyseenalaistaa vanhempiansa kasvatuksen. Lapsen ei silti tarvitse vielä päättää omista asioistaan.

jenan

Kääkkä
Zaikom sanoi:
Se kuuluu asiaan, että nuori kelaa asioita ja kyseenalaistaa vanhempiansa kasvatuksen. Lapsen ei silti tarvitse vielä päättää omista asioistaan.
Miksi ei? Mitä haittaa siitä olisi ollut, jos olisin saanut 15-vuotiaana erota kirkosta? Tai toisin päin, miksi minun piti kuulua 18-vuotiaaksi asti kirkkoon, vaikka en uskonut sen oppeihin ja kävin kirkossa kerran vuodessa ja senkin pakotettuna? Erityisesti kun asia oli ollut minulle selvä jo pidemmän aikaa ja kun mitään oikeita perusteluita eroamista vastaan ei ollut. Oikeaksi perusteluksi en laske sitä, että "no kun äiti sanoo niin".

Mangelo

Well-known member
jenan sanoi:
Miksi ei? Mitä haittaa siitä olisi ollut, jos olisin saanut 15-vuotiaana erota kirkosta? Tai toisin päin, miksi minun piti kuulua 18-vuotiaaksi asti kirkkoon, vaikka en uskonut sen oppeihin ja kävin kirkossa kerran vuodessa ja senkin pakotettuna? Erityisesti kun asia oli ollut minulle selvä jo pidemmän aikaa ja kun mitään oikeita perusteluita eroamista vastaan ei ollut. Oikeaksi perusteluksi en laske sitä, että "no kun äiti sanoo niin".
Miksi pitää olla ikärajoja? Miksei voisi vaan tehdä kaikkea kivaa :)