Uskotko Jumalaan?

Uskotko Jumalaan?

• Äänestäjiä yhteensä
    66

Thunder

Vihan aiheuttaja
En usko siihen ihmisten tekemään raamattuun, joka on vääristeltyä, uskon kuitenkin olemassa olevaan korkeampaan voimaan, joka vaikuttaa jokaisten ihmisten elämään.

Puussa on monta oksaa ja haaroja, jotka edustavat monenlaisia uskontolahkoja, jos katkaisen sen suoraan rungosta poikki. Tuo runko elää edelleen ja koittaa kasvattaa taas uusia, tämä on se korkeampi voima ja puun juuret edustaa elämän lähdettä. Oksia ja haaroja minua ei kiinnosta yhtään.

belated

Well-known member
Sijainti
Αθήνα
Jokaisella ihmisella uskonnosta riippumatta, on halu kuulua johonkin laumaan. Loppu on sitten tuurista kiinni missa sattuu syntymaan. Lapsuuden aivopesun jalkeen voi itse sitten etsia omia vastauksia.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jossain määrin sama kuin Thunderilla, joskaan kyse ei ole niinkään sokeasta uskomisesta vaan siitä, että en sulje jonkin korkeamman meille käsittämättömän voiman olemassaoloa pois laskuista.

Pistin näinollen ruksin vikaan vaihtoehtoon, koska nuo kaksi muuta pätevät vielä huonommin.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Joidenkin kommenteissa täällä haisee melko vahvasti se, että jossain vaiheessa on käännytty rajusti yhdestä suunnasta toiseen. Mutta mikäs siinä, sehän kuuluu elämään. :)

Uskon Jumalaan, mutta en osaa vielä oikein itsellenikään määritellä minkälaiseen. Prosessi on työn alla.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
^Melissa sanoi:
Joidenkin kommenteissa täällä haisee melko vahvasti se, että jossain vaiheessa on käännytty rajusti yhdestä suunnasta toiseen. Mutta mikäs siinä, sehän kuuluu elämään. :)

Uskon Jumalaan, mutta en osaa vielä oikein itsellenikään määritellä minkälaiseen. Prosessi on työn alla.
Heillä on ihmisen vääntämä tiede uskontona :thumbup: Siihen ei mahdu suvaitsevaisuutta eikä ymmärrystä ihmisen rajallisuudesta ym.

Näin niinkuin hieman ylilyötynä heitettynä (Acen mieliksi)

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Heillä on ihmisen vääntämä tiede uskontona :thumbup: Siihen ei mahdu suvaitsevaisuutta eikä ymmärrystä ihmisen rajallisuudesta ym.

Tökkään hieman tätä jarna-ansaa.

Tieteen näkökulmasta ihminen nimenomaan on pieni, rajallinen ja suhteellisen merkityksetön otus kaikkeudessa. Jotkut uskonnothan ihmistä yrittää nostaa 'valituksi' ja 'jumalan kuvaksi'.. ;)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Ylen Sankia Priha sanoi:

Tieteen näkökulmasta ihminen nimenomaan on pieni, rajallinen ja suhteellisen merkityksetön otus kaikkeudessa. Jotkut uskonnothan ihmistä yrittää nostaa 'valituksi' ja 'jumalan kuvaksi'.. ;)
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tämän enempää en tähän toikkiin aio tarttua.

Nyt nautiskellaan suomalaisten hyvästä lentopalloilusta :thumbup:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En ainakaan toistaseks taida uskoa, mutta pidän mahdollisena että ihan kaikkeen ei ihmisen ymmärrys vielä riitä, ja että siks voi olla olemassa jotain suurta, mitä ei nyt käsitetä, mutta jonain päivänä se on ihan selvä asia. Yhtä paljon pidän myös mahdollisena sitä, että edellinen on täyttä puutaheinää.
Varmaa tässä on vaan se, etten voi olla varma.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Sam:
Heillä on ihmisen vääntämä tiede uskontona Siihen ei mahdu suvaitsevaisuutta eikä ymmärrystä ihmisen rajallisuudesta ym.

Originally Posted by Ylen Sankia Priha

Tieteen näkökulmasta ihminen nimenomaan on pieni, rajallinen ja suhteellisen merkityksetön otus kaikkeudessa. Jotkut uskonnothan ihmistä yrittää nostaa 'valituksi' ja 'jumalan kuvaksi'..
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tämän enempää en tähän toikkiin aio tarttua.

Nyt nautiskellaan suomalaisten hyvästä lentopalloilusta :thumbup:
Tää nyt on niin kovin tyyppillistä aceilua. Heitetään pallo pelikentälle ja häivytään muualle. Vähän sama kuin ei uskallettaisi vastata julkisiin polleihin.:D

Minä en viitsi edes tökätä tohon jarna-ansaan, mutta YSP:ltä hyvin sanottu.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Formulanomi sanoi:
Tää nyt on niin kovin tyyppillistä aceilua. Heitetään pallo pelikentälle ja häivytään muualle. Vähän sama kuin ei uskallettaisi vastata julkisiin polleihin.:D

Minä en viitsi edes tökätä tohon jarna-ansaan, mutta YSP:ltä hyvin sanottu.
Luin: "...vastata julkisiin palleihin."

Örfil

Guest
Hassu tulkinta että jos jonkun tai oma elämä menee päin persettä, niin se johtuisi Jumalan olemassaolon puutteesta.

Mä uskon että Iso-J on olemassa eikä mun tartte sitä sen enempää perustella. Olen vaan siitä kiitollinen että olen saanut mahdollisuuden syntyä tähän hahmoon, hetken täällä törttöillä ja sen jälkeen poistua taka-alalle. Se on parempi kuin ei laisinkaan :)

K.Yrjola

Well-known member
Sijainti
Thunder Road
"Mää en usko mihenkkä yleluanolisse. Kuinkas voi jotta syntty ittestäs, nii ettei sitä tehrä? Jumalan täyty oll olemas."
(alik. Hietanen Tuntemattomassa)

Örfil

Guest
... ja toinen kommentti: jos ihminen saa siitä lohtua ja voimaa elämäänsä, niin mitä siitä on haittaa? a) jos hän on väärässä, kuoleman jälkeen hän ei siitä saa tietää eikä siitä ole näinmuodoin enää haittakaan b) jos hän on oikeassa, niin... :)

Mä olen oikeastaan vähän kateellinen ihmisille, jotka ovat oikeasti syvästi uskossa. Ja on kornia väittää että jos ihminen on intellektuelli, niin hän kieltää Jumalan olemassaolon ja muut ovat "typeryksiä".

Lupaan maksaa miljoonan todistajan haluamassa valuutassa, jos hän voi aukottomasti todistaa ettei ihmistä älykkäämpää olomuotoa ole ollut tai ole olemassa, jolla olisi ollut mahdollisuutta puuttua ihmisen evoluution tms.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jussi sanoi:
Lupaan maksaa miljoonan todistajan haluamassa valuutassa, jos hän voi aukottomasti todistaa ettei ihmistä älykkäämpää olomuotoa ole ollut tai ole olemassa, jolla olisi ollut mahdollisuutta puuttua ihmisen evoluution tms.
Herrarotu arjalaiset, saanko miljoonan ruplina?