Tätä mä en kyllä just ymmärrä. Ollaan muka niin vihreitä ja yritetään saada formuloista egolokisempia ja viimeisintä tekniikkaa käyttäviä edelläkävijöitä, mutta sitte ei kuitenkaan saa käyttää viimeisimpiä hienouksia, mitä henkilöautoissa on ollo jo yli 10v käytössä?? Just, esimerkiksi tämä muuttuva venttiilien ajotus, muuttuvakurkkuiset imusarjat, yms. No, ehkä noissa formuloissa se alakierrosvääntö ei ehkä ole se olennaisin asia, mutta pitäis antaa vapaus kehittää oikeesti tuota teknologiaa. Turboahdin on kuitenkin jo aika vanha keksintö, ja sitä ei enää kyllä kovin ihmeellisesti tai mullistavasti voi enää paremmaksi suunnitella.
Jos tulevilla moottoriuudistuksilla on haettu moottorien kestävyyttä ja sitä kautta muka kulujen pienentämistä, ni miks moottorin tilavuus on pienennetty tonne pienen henkilöauton moottorin luokkaan, jossa viritysaste joudutaan nostamaan erittäin korkeeksi? Olis laittanu iskutilavuuden rajaksi vaikka 3-litraa, turbo, kerserssit ja maksimi polttoainevirtauksen. Tadaaa, ja olis ehkä nuo 5-moottoria per kausi riittänytkin ehkä. 3-litrasen ja 1.6-litrasen f1-moottorin valmistuskustannuksissa ei varmasti ole mitään eroa, jos sylinterimäärä ja muu perus konstruktio pysyy samana. Fyysisiltä mitoiltaan olisi ehkä hivenen isompi, mutta ei mitenkään merkittävästi.