Uudet F1-moottorit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Haastamisesta oli puhe, ei täydestä nöyryyttämisestä.

Vielä.
Sähköautojen tulemista on odotettu jo yli 100 vuotta, en jännitä näillä tiedoilla.

Kaupungeissa varmaan ihan päteviä, ja sähköhän tulee... pistorasiasta. :D
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1424
Surullista että tämä palsta on menossa tuollaiseksi :thumbdown

Koneiden jakamisesta. Ok, jos FIA jakaa myllyt, niin mistä se itse asiassa päättää? Itse perusmyllystä vai kaikkine apulaitteineen. Joka tapauksessa tuskin ainakaan ECU:ja, eli moottorinohjauksesta. Joka noissa alkaa olla jo melkoisen oleellinen, nimenomaan ei huipputehon- tms kannalta vaan miten päästään optimienergialla ratakierros.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Ahtopaineeseen ei ole minkäänlaista rajoitusta, mutta Renault kertoi oman moottorinsa esittelyn yhteydessä, että polttoaineen virtausrajoituksesta johtuen maksimipaineet on n. 3.5 bar

Tuskin muut eroaa valtavasti tästä kun säännöt on mitä on.
Voi olla kyllä aika hyppykeppejä jos noin paljon työntää. Onkohan huipputehot ihan siellä rajoittajalla?
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Voi olla kyllä aika hyppykeppejä jos noin paljon työntää. Onkohan huipputehot ihan siellä rajoittajalla?
Polttoainevirtauksen maksimi on rajoitettu kierrosalueelle 10500-15000 joten huipputeho on aika vakio tuolla alueella, tarkoittaen että vääntö piikittää siinä 10500:n kohdalla huipussa ja laskee tasaisesti huippukierroksille jos niitä käytetään. Ja tuskin käytetään kun ei siitä ole kuin haittaa tehontuotolle.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Koneiden jakamisesta. Ok, jos FIA jakaa myllyt, niin mistä se itse asiassa päättää? Itse perusmyllystä vai kaikkine apulaitteineen. Joka tapauksessa tuskin ainakaan ECU:ja, eli moottorinohjauksesta. Joka noissa alkaa olla jo melkoisen oleellinen, nimenomaan ei huipputehon- tms kannalta vaan miten päästään optimienergialla ratakierros.

Eikö ECU ole standardi tyyppinen ja ennen ainakin McLaren tms. on toimittanut
sen? Mitenkähän lienee nyt?
 

Ganador

Banned
Liittynyt
17.3.2013
Viestit
389
Ei valittamista jos todella kuulostaa tolta uusi Ferrarin moottori.
Luultavasti kuulostaa ekoissa testeissä vielä paremmalta.

Mutta tuossa videon lopussa naukuvat äänet eivät ole ollenkaan niin huonon kuuloiset mitä aluksi kuvittelin turbokoneista lähtevän.
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Paljonkohan tuossa on ahtopaineet? Entä mites Mersun koneet?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös