IsoAhven
Well-known member
- Liittynyt
- 16.3.2012
- Viestit
- 2700
Seuraavassa tekstissä on täysin mutuja. En tiedä moottoreista mitään, mut ehkäpä joku korjaa ja tekee minustakin fiksumman tän suhteen:Ei kyllä taida olla teholukema tuo. Siinä ennen uuden kierroksen alkua moottorin käydessä tasanopeudella kierrosluku on niin alhainen, ettei siitä voi tuolla koneella millään saada ruudussa näkyvää 852 "hevosvoimaa". Joku muu arvo on tuo.
Kai ny heppoja saa irtoamaan pienemmilläki kierroksilla? Maksimit kuite tarvitaan juurikin kiihdytysvaiheessa ja keskivaiheilla suoraa (isoimmilla kierroksilla) ei heppoja enää tarvita niin paljoa? En näistä MITÄÄN ymmärrä, mut käsitin tässä videossa, että 15-18krpm ois aikalailla piikit tehoissa (ku vaihteita vaihdellaa sillä välillä) ja 12-13krmp vastais tuota toisen videon "tasanopeutta"?
mitä ny nopeasti googlettelin, niin:
JIS on japanilaisten käyttämä mittaustapa ja vastaa lähinnä SAE brutto -mittausta.
Eli tuo tonni voi hyvinki pitää paikkansa. En keksi muutakaan tuollaista korostettua lukeamaa kuin hevosvoimat? ja edelleen, älkää naurako jos oon iha hukassa, se voi olla hyvinkin mahdollistaSAE brutto (SAE gross horsepower) mittaustapaa (SAE standardit J245 and J1995) käytettiin ennen vuotta 1972. Moottori mitattiin irtonaisena ilman lisälaitteita, joten tulos oli lähinnä teoriittinen maksimiarvo eikä vastannut autoon asennettua moottoria. Yleensä näin ilmoitetut tehot oli suuresti liioiteltuja massa-autoissa kun taas sen aikaisissa "muskeliautoissa" tehot olivat yleensä aliarvioitu.