Alfa Romeon paluulle :alppu:Tämä on käynyt mielessä itselläkin. Jos joku taho (Ecclestone) vaatii että Ferrari ajaa 2012 asti, niin voisi hyvinkin olla mahdollista ajaa "minimimiehityksellä" ja miksei vaikka muuttaa tiimin nimeäkin jotta käy selväksi ettei se ole "täysi tehdastalli"...
Toisaalta, tulee varmaan halvemmaksi silti maksaa useita miljoonia bernielle ettei tarvi ajaa ollenkaan, kyllä se 2010-2012 kausien ajaminen vaatisi pienelläkin porukalla rahaa paljon...
Näin kun täällä "saivarrellaan" oikein urakalla niin jotain lähteitä/linkkejä olisi kiva lueskella.Hei, täällä saa siis saivarrella? Vuonna 1950 alkoi World Championship for Drivers, ja siitä tuli vasta v:nna 1981 Formula 1 World Championship. Vuosina 1952 ja 1953 Ferrari 500 F2 ja Alberto Ascari dominoivat "Formula 1:tä", joka ajettiin F2-säännöillä - siis kaikkien aikojen kovin "F1-auto" olikin F2-auto (voitti kaikki paitsi yhden MM-osakisan, johon osallistui). Lisäksi v:ina 1950-1960 Indy 500 oli mukana MM-sarjassa, mutta omilla teknisillä säännöillään.
Mutta asiaan palatakseni... Jos Ferrari haluaa ajaa uudessa sarjassa, ja se pakotetaan F1:een, tulee varmaan (suhteellisen) halvaksi ajattaa Genétä ja Badoeria (tai miksei vaikka jotain maksavaa kuljettajaa) F60:llä (ei R&D-kustannuksia!). Ja tietysti NART-väreissä. :ahem:
Ferrari tulee kisoihin kolmella Chevy Vanilla. Kahden perässä on trailerit missä formulat ja yhdessä asuntovaunu tiimille Kyllä rahaa säästyyMutta asiaan palatakseni... Jos Ferrari haluaa ajaa uudessa sarjassa, ja se pakotetaan F1:een, tulee varmaan (suhteellisen) halvaksi ajattaa Genétä ja Badoeria (tai miksei vaikka jotain maksavaa kuljettajaa) F60:llä (ei R&D-kustannuksia!). Ja tietysti NART-väreissä. :ahem:
ero F1-kilpailun ja MM-sarjan kilpailun välilläNäin kun täällä "saivarrellaan" oikein urakalla niin jotain lähteitä/linkkejä olisi kiva lueskella.
Niin, kysehän siis oli luokan nimeltä Formula 1 synnystä, ei jonkin kilpasarjan synnystä ja millä vehkeillä siinä kilpasarjassa mahdollisesti ajeltiin.Hei, täällä saa siis saivarrella? Vuonna 1950 alkoi World Championship for Drivers, [--]
On Adrian Campos miettinyt ykkösiin nousua jo jonkin aikaa. Esim. hän oli myös aikeissa ostaa Super Agurin jäämistön, joka sitten menikin Formtechille. Campos myös jättäytyi tämän kauden GP2-sarjasta pois valmistauituakseen F1-nousuun, vaikkei se edes ollut varma.Kaipailisin lajin pariin lisää tehdastekijöitä ja uusia, aidosti pitkään F1-tallia harkinneita mukaan. Joku Adrian Campos on selkeä opportunisti, joka pääsisi nyt tuhkaluukun kautta mukaan muutama kehäraakki muassaan köröttelemään Dallara-rungolla ja Cosworth-koneella.
Miksi ART kelpaa, mutta viime vuoden GP2-tallimestari ja ARTia tuplasti pitkäikäisempi Campos ei?Pienistä tekijöistä ainakin ART Grand Prix olisi ilo nähdä Ykkösissä.
Koskas Camposin tiimi on perustettu? ART (ASM) oli mukana Ranskan F3-sarjassa ainakin jo vuonna 1992...Miksi ART kelpaa, mutta viime vuoden GP2-tallimestari ja ARTia tuplasti pitkäikäisempi Campos ei?
1998. ART perustettiin suoraan GP2:een 2005. Toisella omistajalla Vasseurilla toki oli oma ASM-tallinsa jo ennen sitä. Sitä en tiedä fuusioitiinko tallit myöhemmin vai ottiko ASM vain ARTin nimen selvyyden vuoksi. Mutta käsittääkseni ainakaan aluksi kyse ei ollut samasta tallista. Nicholas Todt siis oli ainakin aluksi mukana vain GP2:ssa.Koskas Camposin tiimi on perustettu? ART (ASM) oli mukana Ranskan F3-sarjassa ainakin jo vuonna 1992...
Eikös ART ole ns. sisartalli ASM:lle? Omistajan halusta laajentaa F3:sta GP2:een kai johtui tuo järjestely, ainakin wikipedian mukaan...Sitä en tiedä fuusioitiinko tallit myöhemmin vai ottiko ASM vain ARTin nimen selvyyden vuoksi. Mutta käsittääkseni ainakaan aluksi kyse ei ollut samasta tallista. Nicholas Todt siis oli ainakin aluksi mukana vain GP2:ssa.
Toki, mutta Wikipediakin puhuu uudesta tallista, ei ASM:n noususta ylempään sarjaan. Oletan, ettei ainakaan aluksi Nicholas Todt ollut missään tekemisissä F3-toiminnan kanssa, vaan osaomisti vain GP2-tallin. Talleilla olisi (ainakin ollut) siis osittain eri omistajat. Joka tapauksessa ART-nimistä tallia ei ollut ennen vuotta 2005.Eikös ART ole ns. sisartalli ASM:lle? Omistajan halusta laajentaa F3:sta GP2:een kai johtui tuo järjestely, ainakin wikipedian mukaan...
Valmistautui myös WTCC-nousuun, muttei saanut siihen projektiin sponsoreita... Pahoitteluni siis, jos usko mieheen ei ole kovinkaan vahva...Campos myös jättäytyi tämän kauden GP2-sarjasta pois valmistauituakseen F1-nousuun, vaikkei se edes ollut varma.
Kyse ei ole siitä, vaan F1:n jatkuvuudesta. Jos jatkettaisiin vanhaan malliin, ja joku nykyisistä talleista saa tarpeekseen, olisi talleja enää yhdeksän. Jos toinenkin, kahdeksan. Homma on nyt niin kallista, ettei ole mitenkään varmaa, että joku halukas ostaisi poistuvan tallin jäämistön ja tulisi tilalle. Kuten Mosley sanoi, tilanne, jossa F1:ssä on jatkuvasti vapaita vakansseja uusille talleille kertoo siitä, että tilanne on epäterve.Maxin fiksaatio uusien tallien saamiseen on johtanut F1:n jakaantumisen partaalle. Se laittaa kyllä miettimään, miten paljon parempaa kilpailua tai viihdettä me saammekaan 6 uudella rataa kiertävällä autolla.
Ei sitä kukaan halua. Kolme uuttahan mahtuu mukaan ilman, että kukaan lähtee. Mutta joku vanha saattaa lähteä ihan riippumatta siitä haluavatko fanit sitä vai ei.Henkilökohtaisesti en olisi valmis uhraamaan yhtään nykyisistä talleista uusien vuoksi (ehkä FI vs EE/Lola/Dallara menee siinä rajoilla).
Kalleuden ongelma tiedostettiin jo ennen nykyistä lamaa, se vain kärjistyi ajankohtaisemmaksi. Ilman uusia talleja olisi ollut hyvin mahdollista, ettei ensi kaudella oltaisi nähty edes 20 autoa.Jokainen tajuaa, että uusien tallien houkutteleminen ei näinä aikoina ole helppoa. 20 autoa on riittänyt tähän asti aivan hyvin, joten miksei FIA odottanut parempia aikoja sellaisella säästämisellä, joka pitää nykyiset mukana? Uudet tallit ovat ihan hyvä juttu, mutta todella suuri tappio, jos yksikin nykyisistä lähtee sen takia.
Joo, Maserati ja Lancia kanssa. Eikun hetkinen...jo mainittu Alfa Romeo