Uudet tiimit 2010

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Niin, onhan tuolla lisäksi vielä Ferrari F60 autostakin tehty vielä "campos" ... :thumbup: (sivu 15...)

Hienoa työtä kyllä :D, taitotaso kuvankäsittelyissä ja sommitteluissa on luokkaa sinnepäin mielestäni tässä tapauksessa...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Camposin PR-höpinästä tulee mieleen lähinnä "Ostakaa meidät äkkiä!" -epätoivoisuus. Kunhan eivät nyt lankeaisi tuohon Teixeiran syöttiin...
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Adrían Campos on varmasti hyvä jätkä ja hieno ex-kuski, mutta näillä eväillä ei kyllä kovin pitkälle pötkitä. Tuosta brosyyristä mieleen juolahtaa lähinnä eteläisen Euroopan ravitsemusliikkeiden sisäänheittäjien turisteille suoltama litania. Bruno Sennan kannaltahan tämä on suuri harmi, on odottanut monta vuotta mahdollisuutta ja nyt koko projekti on vahvasti kallistumassa hautaansa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Hienoa nähdä ettei luottamukseni Metaan Camposin kumppanina ole mennyt hukkaan. On siinä dynaaminen duo. Teixeira vielä sekaan ja on kunnon Bingo-rivi kasassa :D
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Nyt on pakko heittää ilmoille sellanen kysymys, että millä perusteilla nämä uudet tallit valittiin, jos 50 prosentilla on jo nyt pahoja talousvaikeuksia? oliko siellä sitten oikeasti sellanen "ottakaa-kossun-moottorit-tai-teillä-ei-ole-mitään-mahdollisuuksia-saada-paikkaa" -mentaliteetti!

Ei voi ku ihmetellä :jaska:

asiasta päättäneille iso :thumbfh: :thumbdown
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Nyt on pakko heittää ilmoille sellanen kysymys, että millä perusteilla nämä uudet tallit valittiin, jos 50 prosentilla on jo nyt pahoja talousvaikeuksia? oliko siellä sitten oikeasti sellanen "ottakaa-kossun-moottorit-tai-teillä-ei-ole-mitään-mahdollisuuksia-saada-paikkaa" -mentaliteetti!
Kait tässäkin on taustalla tämä Mosleyn esittämä kulukatto, otetaan sinne semmosia talleja joilla on haluja kulukattoon. Ja nyt sitten jotkut näistä uusista talleista saavat tuskastella.

Mikähän idea oli edes otaa sellaisia tahoja mukaan joilla ei ole varmuutta sponsoreista/tukevaa taustajoukkoa?
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Kait tässäkin on taustalla tämä Mosleyn esittämä kulukatto, otetaan sinne semmosia talleja joilla on haluja kulukattoon. Ja nyt sitten jotkut näistä uusista talleista saavat tuskastella.

Mikähän idea oli edes otaa sellaisia tahoja mukaan joilla ei ole varmuutta sponsoreista/tukevaa taustajoukkoa?
Mun pointti tässä olis vielä se, että eihän sitä 45 miljoonaa ole mikään pakko ylittää ilman kulukattoakaan!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
oliko siellä sitten oikeasti sellanen "ottakaa-kossun-moottorit-tai-teillä-ei-ole-mitään-mahdollisuuksia-saada-paikkaa" -mentaliteetti!
Eräässä Cosworthia koskeneessa kirjoituksessa tätä sivuttiin vastikään ja tällaista vaatimusta ei ollut, moottorisopimius sitä vastoin oli ehtona. Sopimukseksi ei kelvannut ehdollinen jos-saatte-paikan-niin-kyllä-me-sitten-voidaan suostumus kuten ei myöskään F1-tallin päällikön sitoumus, vaan vahvistuksen piti tulla ylempää. Varsin loogiset ehdot - kuinka hyödyllinen Toyotan John Howettin allekirjoittama suostumus olisi juuri nyt?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toinen ongelma oli se, että sääntöjen mukaan tehtaalla saa olla vain yksi asiakastalli. Useammat asiakkaat vaativat FIA:lta erikoisluvan. Muilla tehtailla asiakas jo oli paitsi Toyotalla ja BMW:llä, mutta eipä ne enää itsekään ole mukana. Käytännössä tämä kyllä tarkoitti, että moottorit oli hankittava muualta kuin tehdastalleilta.
 
Viimeksi muokattu:

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Mun pointti tässä olis vielä se, että eihän sitä 45 miljoonaa ole mikään pakko ylittää ilman kulukattoakaan!
Sitähän juuri hain takaa. Otetaan mukaan sellaiset joilla on sen veran rahaa, että mahtuvat kulukaton alle, mutta ei varmisteta sitä, että tiimeillä olisi oikeasti taloudelliset edellytykset selvitä. :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Virgin Racing julkistaa autonsa pelkästään verkossa, osoitteessa virginracing.com keskiviikkona 3.2.2010. Seuraavana päivänä pitäisi aiempien tietojen mukaan olla tiedossa shakedown Silverstonessa. Yhteisiin testeihin talli tullee sitten seuraavalla viikolla.

Stefan GP on ilmoittanut, että sillä on jo suunnitellun auton lisäksi sopimus Toyotan kanssa teknisestä tuesta, ja Whitmarsh ihmettelee, että miten kukaan hyväksytyistä tiimeistä ei hyödyntänyt tätä olemassa olevaa tietotaitoa.

Kaikki linkit ovat Autosportin sivuille.
 
Viimeksi muokattu:

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tarkoittaako tuo sitä, että uusien tiimien ei ole pakko tulla 3 kisaan kaudella :eek!:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tarkoittaako tuo sitä, että uusien tiimien ei ole pakko tulla 3 kisaan kaudella :eek!:
Kyllä. Ei mitenkään yllättävää. Tällaista lupaahan "Meidän" F1 Teamin huhuttiin pyytäneen jo aiemmin.

Hyvin ne FIA:ssa kyllä vetää, jos tämä nyt paikkaansa pitää. :D
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Eiköhän tuo pykälä ole sorvattu puhtaasti Camposia ja Jenkkejä varten. Kummallakin on rahoitus niinsanotusti kuralla ja suurella todennäköisyydellä jommalla kummalla jää Bahrain näkemättä. Lotus ja Virgin ilmestynevät Sakhirin lähtöruudukkoon ja kiertävät koko kalenterin kunnialla, koska narsistiset tallipomot eivät halua pukeutua lentoemännän vaatteisiin marraskuussa.

Kyllä tässä voisi melkeinpä FIA jo laittaa Stefan GP:lle sähköpostia piakkoin vapautuvasta paikasta. Ei tuossa Camposin "tulemme Bahrainiin testaamatta" -strategiassa ole mitään mieltä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä tässä voisi melkeinpä FIA jo laittaa Stefan GP:lle sähköpostia piakkoin vapautuvasta paikasta. Ei tuossa Camposin "tulemme Bahrainiin testaamatta" -strategiassa ole mitään mieltä.
Esittelihän Minardikin uuden autonsa usein vasta Australian GP:n yhteydessä.

Sinänsä olisi ihan hauskaa, että jos joku talli jättäisi jonkin kisan väliin, niin Stefan GP olisi valmiina astumaan remmiin sen kisan ajaksi. Ei kuitenkaan taida käytännössä olla toteutettavissa, kun eihän serbitallilla voi olla täysiä valmiuksia jokaisella tarvittavalla osa-alueella, vaikka testejä aikovatkin ajaa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kyllä tässä voisi melkeinpä FIA jo laittaa Stefan GP:lle sähköpostia piakkoin vapautuvasta paikasta. Ei tuossa Camposin "tulemme Bahrainiin testaamatta" -strategiassa ole mitään mieltä.
Nähdäkseni se on myös potentiaalisesti hirveän vaarallista hyväksyä ketään mukaan ilman testaamista. Varsinkaan sarjassa, jossa oman auton rakentaminen on niin tärkeää, ei tällaisen riskin ottamisessa ole mitään järkeä.

Yksityyppiluokassa tiimi voisi tulla mukaan vaikka kokonaan ilman testaamista ja vaikkei minulla ole syytä epäillä Dallaran autoa, niin tässä pitäisi olla kyse jo periaatteesta. Saubereista ja McLarenistakin on irronnut takasiipiä, vaikka tallit ovat olleet mukana vuosia. Lolakin sentään oli ajanut testejä ennen Melbourneen lähtöä. Jos Campos on tällaisellä asenteella mukana ja siinä tilanteessa, ettei se pysty edes testaamaan ennen ensimmäistä kilpailua, niin silloin heidät mukaan ottaneiden pitäisi tosiaan myöntää, että virhe tuli tehtyä ja tämän tiimin ei kuulu olla mukana. Vaikka kuinka nyt Teixeira sieltä jostain tuleekin pelastamaan tätäkin päivää... :doubtful:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
No joo tuon kolmen kisan poissaolon sääntö olisi kyllä aika huono... Vaikka rahapulan takia ymmärrettävä... Kyllä nyt nykyajan formuloissa luulisi pystyvän mukaan vaikka miten olisi vaikeaa. Campoksella ja USF1:llä ei kyllä todellakaan nyt hyvältä näytä... Petrovin mentyä Rellulle Maldonado on melko varma menijä Campokselle ja USF1:lle on vielä ehdokkaina Adam Carrol, Jaques Villeneuve ja James Rossiter...
 
Ylös