Uudet tiimit 2010

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Jos Ferrari on sitä mieltä, ettei se ole velvoitettu osallistumaan sarjaan ja Bernien mielestä taas on, niin molemmat eivät voi olla oikeassa. Paljon riippunee Ferrarin kanssa tehdyn erityissopimuksen tarkasta sisällöstä normaalin Concorden lisäksi.
Totta. Frank W. oli kuitenkin sitä mieltä että heidän sopimuksensa velvoittaa Williamsia, joten tuskin Ferrarin sopimus niin paljon periaatteeltaan erilainen voisi olla, että he lupautuvat, mutta se ei sitten pätisikään. Vaikka voihan olla, että joku detalji vapauttaa Ferrarin.

Tässä Ferrarin tapauksessa sattaa myös olla enemmän kyse periaatteesta, jonka takana seistään ja maksetaan se hinta mikä siitä on maksettava, jos niin pitkälle mennään. Ferrari ei kai ole tuota Bernien lausuntoa tai osallistumisvelvoitetta missään kiistänytkään; he ovat vain ilmoittaneet että eivät aio osallistua jos ja jos ja jos.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tässä Ferrarin tapauksessa sattaa myös olla enemmän kyse periaatteesta, jonka takana seistään ja maksetaan se hinta mikä siitä on maksettava, jos niin pitkälle mennään.
Aittoniemi spekuloi IS Veikkajassa, että kyseessä on lähinnä Mosleyn ja Montezemolon arvovaltataistelu, eikä Lucan päämääränä enää olisi pelkästään sääntöihin vaikuttaminen, vaan Mosleyn savustaminen ulos FIA:n johdosta. Ehkei ihan noin pitkällä olla, mutta arvovaltataistelu varmasti on totta. Osapuolet ovat vähän liian syvällä juoksuhaudoissa ylettääkseen sovitteluetäisyydelle toisistaan.

Ferrarin ja Toyotan pysyessä jyrkkinä muut tallit olisivat olleet valmiita suostumaan Mercedeksen ehdottamaan portaittaiseen pudotukseen (100 -> 45). Jollain ilveellä tiukka kaksikko kuitenkin sai muut paitsi Williamsin yhtymään tiukempaan rintamaan.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Aittoniemi spekuloi IS Veikkajassa, että kyseessä on lähinnä Mosleyn ja Montezemolon arvovaltataistelu...
Kullahan tämä alkaa jo aikamoiselta kukkotappelulta jo vaikuttaa. Nyt mitatataan kellä on suurin k*#%ä... :eek:

Joten otetaan sille :alppu:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Joo'o. Ihmettelinkin jo missä tämä Super Agurin jäämistön itselleen haalinut heppu viipyy. Nimi on kyllä vähän... öh... no perse - en vaan tajua miksi pitää ostaa oikeus jonkin vanhan tiimin nimeen. Keksisivät oman (tai tässä tapauksessa sanoisi sitten tiimiään vaikka Super Aguriksi (tai Arrowsiksi) kun siihen suuntaan historiaa on). Vähän samat fiilikset ku tossa Marchissa - siis nimen osalta, muutenhan tää on ihan realistisen oloinen rojekti.

Ja eiku lisää:

Italiassa kohistaan uudesta italianotiimistä ja Italiaracingin mukaan asialla on Mauro Sipsz.

Sipsz tunnetaan parhaiten N.Technology-firmastaan, joka ajatti tehtaan Alfa Romeoita ja myöhemmin Honda Accordia ETCC/WTCC-sarjassa. Formulakokemusta löytyy Formula Master (Formula S2000) -luokan pyörittämisestä... Tuon Masterin perusteella Italiaracing ehdotteleekin, että F1-autonkin rakentamisesta saattaisi vastata Tatuus.

RML puolestaan ilmoitti, ettei ole ilmoittautunut F1-sarjaan, vaikka ajatus olisikin himottanut. Tallien ja FIA:n valtataistelusta johtuva sääntöjen epäselvyys oli ratkaiseva tekijä päätöksessä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3451
Sijainti
Lahti
March ja Brabham, siinäpä pari vanhan tallin nimeä. Hyvältähän tuo näyttää, kun uusia ja uusvanhoja talleja tulee ilmoittautumisineen niin ovista kuin ikkunoistakin. Politikointi ja vastaanvänkyttäminen, jonka kenties suurimpana vaikuttimena on mustasukkainen oman tontin varjelu ja etuaseman säilyttäminen tavalla tai toisella, voi pitkässä juoksussa kääntyä isoja talleja vastaan. Ja silloin kun se niin tekee, myös tukijat alkavat huolestua tukirahoillensa saadusta vastineesta. Isot tallit ovat ennenkin muuttuneet pienemmiksi ja lopulta ihan pieniksi talleiksi. Jotkut ovat tykkänään kadonneet kartalta!

Toisaalta minua ärsyttää ihan silmittömästi koko venkoilu, puolin ja toisin, mutta toisaalta on mielenkiintoista nähdä miten tässä lopulta käy. Jos ei muuta, pitää kutsua Martti "Nobel" Ahtisaari ratkaisemaan konflikti.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Niin tosiaan. Täytyypä vielä mainita, että mielestäni N.Technology olisi loistava F1-tiimi. Onhan tällä porukalla sentään kokemusta viivästyneestä KERS:stä :tongue:

Kun Formula Master -auto esiteltiin ensi kertaa vuonna 2006, oli spekseissä mukana "hybrid system acceleration with electric motor boost" eli buustinappula... Vielä tähän päivään mennessä tuota hybridivoimalinjaa ei kuitenkaan ole autoihin toteutettu, eikä siitä enää sarjan sivullakaan mitään mainita.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Epsilon Euskadi vahvisti ilmoittautuneensa.

Joan Villadelpratin mukaan ilmoittautumisesta ei haluttu sanoa mitään ennen kuin talouspuoli saatiin kuntoon. Nyt neuvottelut ovat nytkähtäneet eteenpäin ja rahoitus on kuulemma selvillä neljäksi kaudeksi.

Villadelpratin mukaan kulukaton ollessa 45 miljoonaa puntaa + kuskit, markkinointi yms, tarvittava budjetti on noin 70-75 miljoonaa puntaa... Kulukaton mahdollinen korotuskaan ei hirvitä, sillä rahaa on tarpeeksi asioiden hoitamiseen kunnolla – mitä ikinä se tarkoittaakaan.

Lisää löytyy Villadelpratin haastattelusta.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Hienoa! Mun mielestä EE on yksi vakavimmista talliehdokkaista. On rahaa, on tarvittavaa tekniikkaa ja taitoa. Toivottavasti pääsevät mukaan :thumbup:
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Jopas tulee ilmoittautuneita talleja.

Kyllä tuo vaikuttaa melko vakuuttavalta tuo Villadelpratin paketti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Itse toivon myös sen pääsevän mukaan. :thumbup: Brittitalleja on liian PALJON.
Lisenssien mukaan vain kolme (sijainnin mukaan kuusi). Perinteisesti brittitalleilla onkin ollut selvä enemmistö, joten F1:n peruspilareita ollaan taas kaatamassa? :D

Nythän noita ilmoittautuneita alkaa kohta olla niin paljon, että grid saadaan täyteen vaikka ilman FOTAa.

Mosley sanoi tänään haastattelussa, että FOTA:n vaatimukset ovat "epärealistisia". "Me teemme säännöt. Olemme tehneet ne 60 vuotta aiomme tehdä vastakin."

Samalla Max kritisoi vanhojen tallien viime hetken ilmoittautumista. "On ilmeistä, että ne yrittivät tehdä tilanteen vaikeaksi uusille talleille." (F1-Live)
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Kuinkas monta tässä nyt on?
Williams,Prodrive,Campos Meta,Lola,March,Epsilon Euskadi,Superfund F1,Litespeed ja Brabham. Tuossa on jo 9 tiimiä :O Sitten jos(kuten veikkaan) McLaren,Force India ja Brawn ilmoittautuvat uudestaan jälkikäteen niin saadaan silti 12 tallia :D BMW:kin tuntuu lämpeävän kulukatolle joten se olisi sitten 13
Tämä on vain spekulointia, älkää suuttuko
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Hyvällä pohjalla vaikuttaisi olevan tuo EE:n hanke. Se, USF1 ja varmaan Prodrive lienevät ne vakavimmin otettavat ehdokkaat ensi vuoden tiimeiksi. Vaikka mitään ei olla vielä lyöty lukkoon ja varmaa on vain epävarmuus, niin silti voitaneen sanoa, että enemmän kuin yksi uusi tiimi nähdään joka tapauksessa ensi vuoden ruudukossa. :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kuinkas monta tässä nyt on?
Williams,Prodrive,Campos Meta,Lola,March,Epsilon Euskadi,Superfund F1,Litespeed ja Brabham. Tuossa on jo 9 tiimiä
Ja USF1.

Lisäksi Wirthistä ja iSportista on spekuloitu (ja uusimpana Italiaracingistä), mutta vahvistuksia ei ole kuulunut.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Kuinkas monta tässä nyt on?
Williams,Prodrive,Campos Meta,Lola,March,Epsilon Euskadi,Superfund F1,Litespeed ja Brabham. Tuossa on jo 9 tiimiä :O Sitten jos(kuten veikkaan) McLaren,Force India ja Brawn ilmoittautuvat uudestaan jälkikäteen niin saadaan silti 12 tallia :D BMW:kin tuntuu lämpeävän kulukatolle joten se olisi sitten 13
Tämä on vain spekulointia, älkää suuttuko
Tässä sen näkee millainen Lada F1-sarja tästä ollaan pykäämässä. Ei ole vaikea arvata ketkä sarjaa vie jos nuo olisivat tiimit.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Eli jos kaikki FOTA teamit lähtevät ja kaikki uudet hyväksytään, on sarjassa silti 10 teamia :0 plus sitten nuo huhut(Brabhamkin oikeastaan lukeutuu niihin)
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Kieltämättä olisi paljon mielenkiintoisempaa seurata yli kolmeakymmentä autoa missä tahansa kuin kahdenkymmenen auton nyhräystä. Hyvältä vaikuttaa tällä hetkellä.

Ja jos kaikki nykyiset ja spekuloidut tallit lasketaan yhteen saadaan autojen lukumääräksi 38 :eek:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kieltämättä olisi paljon mielenkiintoisempaa seurata yli kolmeakymmentä autoa missä tahansa kuin kahdenkymmenen auton nyhräystä. Hyvältä vaikuttaa tällä hetkellä.

Ja jos kaikki nykyiset ja spekuloidut tallit lasketaan yhteen saadaan autojen lukumääräksi 38 :eek:
Kieltämättä olisi, mutta ei niitä ole tulossa kuin maksimissan 26.
 
Ylös