Uusi Fiat!

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
S.A sanoi:
Joskus oli semmonen Stilo-mainosmissä oli söpö lapsi sekä mies.
Jaa niin siellä takapenkillä? Lapsi joka näytti purskahtavan hetkenä minä hyvänsä itkuun, kun joutui FIATin kyytiin. Mitä jos tarhakaverit näkisi :eek!:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
patriot sanoi:
Ostat kalliimmalla Volkkarin jossa myös vikoja riittää! Ja Audi josta Runar kertoi kauhuesimerkin!:nope: Todella lapsellista on luoda tuollaista jakoa. Ei nyt eletä enää 70-lukua.
No aika vähän tuota on meidän Volkkareissa vikoja ollut. Ainakaan jos vertaa noihin muihin mistä on kokemuksia saati Mardemin Fiat-kertomukseen.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Ostakaas hei multa toi auto pois kuleksimasta!

Fiat Marea ELX Weekend 1.8
vm. 99, ajettu n. 150 t km, ilmastointi, kaikki määräaikaishuollot merkkiliikkeessä, kesärenkaat aluvanteilla, 2 talvea ajetut kitkat (eli menee uusiksi ensi talvena).
Hp jotain > 8000 €, kattellaan

Osta.
 

Lassen

New member
Liittynyt
13.2.2004
Viestit
3
Sijainti
Tammerfors
Mulla on aika lailla päinvastaisia kokemuksia Fiateista kuin monella muulla.

Kyseisen automerkin eri malleilla on tullut liikuttua pitkin Suomea ja Eurooppaa jokunen 100tuhatta kilometriä. Ensin nuorempana kyydissä ja nyt myöhemmin ajaen. Kertaakaan en ole Fiat konsernin autolla tielle jäänyt. Ohessa kommentteja eri malleista:

128: Oli perheellä käytössä aikanaan 80-luvun alkupuolella. Itse olin aika pieni, joten hirveesti ei jäänyt mielikuvia. Ilmeisesti auto kuitenkin pelitti, koska seuraava auto oli...

127 Super Stella: Super mallinimi johtui autossa olleesta 5-vaihteisesta laatikosta. Tällä autolla 4-henkinen perheemme kiersi automatkoilla pitkin Suomea ja Pohjoismaita. Kummasti siihen aikaan mahduttiin kyytiin... Täytyy vaan ihmetellä miten moinen oli mahdollista! Mitään ongelmia ei ollut.

Croma: Jokusen harha-askeleen jälkeen pihaamme kaartoi taas Fiat. Välissä olleet Mitsu ja Seat saivat väistyä. Seat oli kuulemma hyvä auto, mutta Mitsu oli hirmuinen ritsa ajettavaksi. Se ei pihassa kauaa viihtynytkään. Cromalle tulikin kilometrejä mittariin lähemmäs 300tuhatta ilman mitään mainittavaa ongelmaa. Ainoastaan kulutusosia jouduttiin vaihtamaan.

Uno: Jossain vaiheessa äiti tarvitsin oman auton ja silloin hankittiin Uno. Myöhemmin tämä auto päätyi mulle ensimmäiseksi autoksi. Jokunen kannentiiviste paloi, mutta muuten ei ollut mitään ongelmia. Kun serkkuni osti tämän auton, mittarissa oli hieman päälle 200k km. Tämä peli on edelleen jokapäiväisessä käytössä. Uskomattoman hyvä ajaa oli kommentti, joka aika usein kuului autoa kokeilleilta. Lisäksi kokoisekseen erittäin tilava.

Punto: Äiti halusi uuden auton ja Unon tilalle tuli Punto. Ajossa tälläkin hetkellä. Mitään pahaa sanottavaa ei ole. Uusi sähköisesti tehostettu ohjaus on keskialueeltaan tunnoton ja vasemman puolen polttimon vaihto on ihan järjetön urakka.

Kaiken kaikkkiaan kaikki ovat olleet erittäin hyviä ajaa ja luotettavia kulkineita. Eihän niissä mitään kummallisia hienouksia ole ollut, mutta se ei ole haitannut. Tällä hetkellä perheessä on tuon Punton lisäksi 3 VW-konsernin tuotetta (Passat, A4 ja Bora) ja näistä Punto on ollut kaikkein huolettomin. Muihin on vaihdettu ilmamassamittareita, turbon ohivirtausventtiileitä, tietsikan virransyöttörele, jne. Erityisesti pieniä sähkövikoja on erittäin paljon. Ja LL-öljyä kuluu! Näiden nykyisten lisäksi isä on jo ehtinyt ajella kahdella muullakin Passatilla tuon Croman jälkeen. Kai näissä VW:ssäkin on jotain hyvää...

Kaiken kaikkiaan autot on sellainen aihe, jossa mielikuvilla on erittäin suuri merkitys. Kerran saatua leimaa on vaikea poistaa. Toi uusi Croma ei kyllä ole kovin hyvän näköinen peli. Varsinkaan jos vertaa samaan aikaan esiteltyyn 159 Alfaan!
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Mullei oo ollut Fiiua koskaan mutta viissatanen, kuussatanen tai satakolmeykkönen kelpais harrasteautoks. Eikös 131 oo sama kun Mirafiori? Skidinä ne oli mun mielestä sikaläyhyjä rallipelejä:thumbup:
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Tjooh, kyllähän se on niin että nykypäivänä ihan suotta noita halvempia eurooppalaisia mollataan. Esimerkiks Stilo-farmari on 3000€ halvempi kuin Primera-farkku (jota pidetään edullisena), ja tavaratila luokkansa suurin. Valituksia Fiatien nykylaadusta en ole kuullut keltään. Tai itseasiassa entisen duunikaverin ekan vuosimallin Mareassa oli jotain niveliä mennyt jossain 50 tonnin kohdilla. Omalla Cromallani ajoin vissiin lähemmäs 100.000 km, ja muutamia kulutusosia lukuunottamatta hyvä peli. Hemmetin hyvä ajaa. Kaverin Uno oli aikanaan myös varsin helppo auto omistaa, jotain mitä sen jälkeen olleet Mazda, Ford ja Honda ei ole olleet...

Opelit mitä tuttava piirissä on ollut ovat yhtä ruiskuongelmaista lukuunottamatta olleet helppoja pelejä. Kaveri osti tuon ongelmaisen Vectran sportti Astransa korvaajaksi, ja joku 150€ rempan jälkeen vaihtoi TDi Golffiin, mikä olikin sitten aivan hirveä pommi. Kun selvitteli asiaa niin sen takia entinen omistaja vaihtanut poies, "aina siinä oli jotakin. Alustasta on osa palikoista vaihdettu jo kolmeen kertaan ja iso osa kahdesti". Oli pahoitellut että ongelmat yhä jatkuvat. :thumbup:

Itselläni on ollut yksi ooppeli, 2.5l dti omega automaatilla. Aivan sairaan hyvä peli. Kerkesin ajaa n. 20.000km, joten toisaalta toki suhde jäi lyhyehköksi, mutta koko tuo aika meni ongelmitta. Autolla oli mittarissa n. 300.000km, mutta kori (farmari) oli erittäin jämäkässä kunnossa vieläkin, tekniikka pelasi hianosti jne. Tuosta autosta mulle muuten jäi nurkkiin pyörimään 15"-alumiinivanteet joilla ei liene ajettu kuin muutama tuhat km; täysin ehjät ja suorat. Myyn todella edullisesti jos joku tarvitsee. Käy ainakin siis B-koppaiseen omegaan, ja taitaa osua Saabbeihinkin.

Mistä tulikin mieleen sukulaisten murheenkryyni - '99 9-3 saba. Viimeisen puolen vuoden sisällä korjattu jarrut, automaatti-ilmastointi ja ilmastointi (siis se automatiikka ja ilmastointi. En muista vikaa) moottorinohjausjärjestelmä (aikuisten oikeasti kallis) jne. Vähän ajettu ja hyvin pidetty. Ajoneuvotietokoneen näyttö ei toimi juuri lain, mutta se on pientä.

Passattien etupään nivelet on jo surullisen kuuluisat, niin hinnastaan kuin vaihtotiheydestään.

Molemmat on varmasti hyviä autoja hintaluokissaan, mutta esimerkiksi Golffien huonot yksilöt, Passatin etupää, Audien yleinen laatu jne saa kyllä hieman karsastamaan kyseisiä merkkejä. Kaverin A4:een vaihdettiin ekan vuoden aikana (silloin 12kk takuu) vaihteisto, ja jotain satunnaisia osia. Takuun päätyttyä jakolaatikko tms -> kustannuksia reilusti. Auto nätissä ajossa, ei hinattu, ei mitään. Jälkeenpäin kuuli ettei voimansiirto "välttämättä ollut aivan linjassa", joka hajoitti sitten palikkaa - tuon huhun kertoi kyseisen huoltamon korjaaja myöhemmin.

Itsehän hairahduin jossain välissä Toyotien maailmaan, 2001 (saattoi olla 2000) Corollasta meni iskunvaimentimet alle 45tkm.

Tahtoo olla niin että muissa autoissa on vikoja, mutta niihin tiettyihin merkkeihin vaihdetaan kulutusosia.

Edellinen kerta muuten kuin kuulin että auto oli jättänyt tielle oli asiakkaan n.20.000 tkm ajettu E-mersu; P-paikalle pysähtynyt venyttelemään, tupakille ja tarpeille. Tämän jälkeen auto ei käynnistynyt. Ei edes "sahuuttanut". En muista tuliko virtoja. Joku boksi oli död.

Ja nyt kun pääsin vauhtiin niin muistutanpa siitäkin kun mersu jonkin aikaa sitten poisti jonkin 500 sähköistä toimintoa/anturia/whatever autoista (S-sarja jos muistini mua palvelee). Syy huono menestyminen vikatilastoissa jne. Mikäli jonkin pienen anturin liitos prakaa, niin hyvässä lykyssä hinausreissu. Kuskin tunnistavat avaimet vissiin poistuivat myös, eli se että säätää radion, penkit ja peilit automaagisesti. Ei ne "laatumerkit" niitä hommia tee juurikaan sen kummemmin kuin muutkaan. Paitsi tietysti pemari, mikä on kuninkaallinen merkki, missä ei vikoja ole lain, ja muutoinkin tosi fantsu. Ich liebe BMW.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Jees, ens lauantaina käyn tsiigamassa uutta Stilo Multi Wagonia. Saapi nähä, tarttuuko matkaan...
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Mut mä voin kyllä raportoida TUULILASIN läpinäykvyydestä sekä sen sellasen... sellasen JUTUN toiminnasta!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
312T4 sanoi:
Tee sitten koeajoraportti:ahem:

Moon ajanut. Suppea koeajoraportti:
Hintaisekseen erittäin tilava ja erittäin hyvin varusteltu ja jopa laadukaskin auto. Löytyy ilmastoinnit, kauko-ohjattavat keskuslukitukset, ajotietokoneet, 6-kaiuttiminen, hyvä-ääninen soitin, jäähdytettävä hanskalokero, lämpiävät tuulilasin pesusuuttimet, sähköinen jarruvoiman jakojärjestelmä sun muut hintaan 18500.

Stilossa on kaksasentoinen sähköinen ohjaustehostin. Kun se oli City-asennossa, ohjaus oli todella tunnoton, toisaalta parkkiin laittaminen onnituis rattia yhdellä sormella pyörittämällä.
Kun tehostimen käänsi katkaisijasta siihen toiseen asentoon, ohjaustuntumasta tuli mieleen VW Golf. Oli melkoisen jämäkkä ja tarkka. Kiihdytyksissä koneen ääni oli melko raaka, mutta ei häiritsevällä tavalla, lähinnä ääni oli urheilullinen. Normaaleilla kierroksilla koneen ääntä ei juuri kuule ja tyhjäkäynnillä auto on niin hiljainen ja värinätön että vain kierroslukumittarista voi todeta että auto käy.
Jos olisin tilavan ja mukavan, edullisen farkun tarpeessa, valintani saattaisi olla hyvinkin kyseinen Stilo. Jälleen kerran osoitus siitä, että Fiat on nykyisin mainettaan huomattavasti parempi auto.
Ajoin samana päivänä samalla reissulla Corolla Verson. Fiat päihitti ajettavuudessaan Corollan 6-0. Corolla tuntui todella rimpulalta jämäkän ja hyvin tehdyn Fiatin jälkeen.
 

mardemi

Well-known member
Liittynyt
4.2.2004
Viestit
753
Sijainti
Keski-Suomi
Uutta Cromaa on lehdistö päässyt näköjään jo koeajamaan. Mitä tuossa googlettelin niin jotkut kehuvat ajettavuutta, mukavuutta ja varustelua, toiset haukkuvat tylsäksi ja mitäänsanomattomaksi. :rolleyes:





 
Ylös