Uusi Fiat!

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
mardemi sanoi:
Uutta Cromaa on lehdistö päässyt näköjään jo koeajamaan. Mitä tuossa googlettelin niin jotkut kehuvat ajettavuutta, mukavuutta ja varustelua, toiset haukkuvat tylsäksi ja mitäänsanomattomaksi. :rolleyes:
Tylsyys ja mitäänsanomattomuus tulee siitä kun ei löytynyt moitittavaa, vaan on auto paikallaan :(
 

Flex

New member
Liittynyt
30.11.2004
Viestit
1
Fiatit on hyviä autoja :doubtful: , tosin huonosti kohdeltuja yksilöitä on pilvin pimein (yli 200tkm auton ilmanputsarissa 10cm hiekkaa ym jännää on tullut vastaan). Itsellä on nyt 60tkm matkalta kokemuksia vanhan croman korjaamisesta: 20e-kytkinvaijeri 21e-kumipusla katsastukseen (joka oli ehjä mutta jousti nimensä mukaisesti). Mittarissa on nyt 400tkm ja autoon ei ole isoja remontteja tehty, jopa turbo on alkuperäinen ja remontoimaton kuten muukin tekniikka. Auton bensankulutus liikkuu 6.5-7.5l välillä mitatusti pitkältä aikaväliltä ja sekaan mahtuu kaupunki ajoakin. Takakonttiin mahtui kaksostenrattaat heittämällä ja tämä oli auton ostohetkellä tärkeä kriteeri. Tietysti abs jarrut, sähkökattoluukut+muut sähköhärpäkkeet jotka yllättävä kyllä toimivat mainiosti myös talvella. Tottapuhuen ostohetkellä pelotti tuo alle 1000e maksava laite, mutta auto yllätti täysin huolettomuudellaan. Ja jotain autosta kertonee että oli testivoittaja aikoinaan (mersut,saabit ym jäi taakse). :thumbup:

Äidilläni oli vm96 1.4 bravo 0-140tkm kunnes myytiin pois. Eipä tuohon edes jarrupaloja vaihdettu joten todella huoltovapaa auto. Samaa linjaa perheessä on pitänyt marea 1.8elx, tempra 1.6 MPI stw, 2.0ie sedan , brava 1.2 16v.

Tilastoja on joka lähtöön, tässä pestää toyta puhtaasti opelilla ja FIATILLA
http://www.reliabilityindex.co.uk/man_index_2.html?searchtype=relindex&apc=3128339010848601 mukaan fiat on keskitasoa mikä on yllättävän hyvä tulos ottaen huomioon väinpitämättömät omistajat :D
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Captain Howdy sanoi:
Itse asiassa ajattelin muuten syksyllä ajaa kortin. Kattelaan nyt.
Ja kattellaan edelleen. Ennemmin otan vasempaan käteen isohkon tatuoinnin kuin ajan sen kortin.

Autoksi muuten ei tarttunut Fiatia vaan VW Golf.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Captain Howdy sanoi:
Ja kattellaan edelleen. Ennemmin otan vasempaan käteen isohkon tatuoinnin kuin ajan sen kortin.
Saanen ehdottaa, että tatuoinnissa lukisi:
Varokaa! Olen aikamoinen molkkipää!

Siis jos et sitä muodikasta "siellä mylly missä tie"-tatuointia ota. Luultavasti otat.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
mardemi sanoi:
Kaikkiko ne nyt on keksiny, että vaihdekeppi tossa ylempänä ja lähempänä hallintalaitteita/radiota/jne. on paljon näppärämmässä paikassa kuin siellä alhaalla ja lähempänä penkkien väliä, jossa se perinteisesti on ollu (siis ei tää varmaan sillälailla uusi keksintö ole, ettiekä sitä olis aikojen saatossa useammassakin autossa ollu)? On meinaan tossa mun Mazdassa samassa paikassa ja onhan se kieltämättä kivempi käyttää :)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Kaikkiko ne nyt on keksiny, että vaihdekeppi tossa ylempänä ja lähempänä hallintalaitteita/radiota/jne. on paljon näppärämmässä paikassa kuin siellä alhaalla ja lähempänä penkkien väliä, jossa se perinteisesti on ollu (siis ei tää varmaan sillälailla uusi keksintö ole, ettiekä sitä olis aikojen saatossa useammassakin autossa ollu)? On meinaan tossa mun Mazdassa samassa paikassa ja onhan se kieltämättä kivempi käyttää :)
Tossa nähdään selkeesti miten erilaisia mielipiteitä pienikin asia voi aiheuttaa. Jossain autolehdessä oli jonkun auton, en muista enää minkä, koeajossa moite, että vaihdekeppi on tuollalailla liian lähellä kojelautaa ja että siihen joutuu kurkottelemaan vitoselle vaihtaessa.
(Maahantuojan vastine muuten asiaan oli, että vaihdekeppi oli millilleen samassa paikassa kuskiin nähden kuin aiemmissakin malleissa, mutta se oli konsolin muotoilulla tehty niin, että vaan näytti olevan lähempänä kojelautaa, eli samallalailla ku tossa Fiatissakin)
En mee satavarmasti väittämään, etteikö kyseessä ois voinu olla just tuon Fiatinkin koeajo.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tossa nähdään selkeesti miten erilaisia mielipiteitä pienikin asia voi aiheuttaa. Jossain autolehdessä oli jonkun auton, en muista enää minkä, koeajossa moite, että vaihdekeppi on tuollalailla liian lähellä kojelautaa ja että siihen joutuu kurkottelemaan vitoselle vaihtaessa.
(Maahantuojan vastine muuten asiaan oli, että vaihdekeppi oli millilleen samassa paikassa kuskiin nähden kuin aiemmissakin malleissa, mutta se oli konsolin muotoilulla tehty niin, että vaan näytti olevan lähempänä kojelautaa, eli samallalailla ku tossa Fiatissakin)
En mee satavarmasti väittämään, etteikö kyseessä ois voinu olla just tuon Fiatinkin koeajo.
Tuossa autossa onkin astetta hankalampaa vaihtaa penkkiä sisäkautta (jos vaikka toinen ovi on jäässä). Ei jalat mahdu vaihdekepin edestä :eek:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tossa nähdään selkeesti miten erilaisia mielipiteitä pienikin asia voi aiheuttaa. Jossain autolehdessä oli jonkun auton, en muista enää minkä, koeajossa moite, että vaihdekeppi on tuollalailla liian lähellä kojelautaa ja että siihen joutuu kurkottelemaan vitoselle vaihtaessa.
(Maahantuojan vastine muuten asiaan oli, että vaihdekeppi oli millilleen samassa paikassa kuskiin nähden kuin aiemmissakin malleissa, mutta se oli konsolin muotoilulla tehty niin, että vaan näytti olevan lähempänä kojelautaa, eli samallalailla ku tossa Fiatissakin)
En mee satavarmasti väittämään, etteikö kyseessä ois voinu olla just tuon Fiatinkin koeajo.
Fiatista en tosiaan osaa sanoa, mutta ainakin toi Mazdan vaihdekeppi on mun mielestä selvästi ylempänä kuin Renaultin vastaava, joka oli sijoitettu perinteisesti sieltä lattialta lähteväksi. Kurottelemaan en ainakaan minä joudu, päinvastoin Mazdassa joutuu ojentamaan kättään vähemmän.

Ehkä silmä valehtelee, mutta ainakin mun meilestä sen aikaisemman kepin olis pitäny olla aika saamarin pitkä, jos se nuppi olis millilleen samassa paikassa kuin tossa uudemmassa Fiatissa. Tai ehkä ne ei edes tarkoittanut korkeutta vaan ainoastaan läheisyyttä koelaudasta syvyyssuunnassa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
OoPee sanoi:
Fiatista en tosiaan osaa sanoa, mutta ainakin toi Mazdan vaihdekeppi on mun mielestä selvästi ylempänä kuin Renaultin vastaava, joka oli sijoitettu perinteisesti sieltä lattialta lähteväksi. Kurottelemaan en ainakaan minä joudu, päinvastoin Mazdassa joutuu ojentamaan kättään vähemmän.
Niin jos pyörität rattia kaksin käsin. Tai ehkä juuri tuosta johtuu, että mulla oikea käsi usein kaupunkiajossa lepää jossain muualla kuin ratissa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
J.Heldenview sanoi:
Niin jos pyörität rattia kaksin käsin. Tai ehkä juuri tuosta johtuu, että mulla oikea käsi usein kaupunkiajossa lepää jossain muualla kuin ratissa.
Öö... siis millatavoin tuo liittyy siihen joudunko kurottelemaan vaihdekeppiä vaiko en, siis ihan riippumatta siitä, missä kohden se vaihdekeppi sijaitsee? :confused:

Itte ajan myös aika usein yhdellä kädellä :eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Öö... siis millatavoin tuo liittyy siihen joudunko kurottelemaan vaihdekeppiä vaiko en, siis ihan riippumatta siitä, missä kohden se vaihdekeppi sijaitsee? :confused:

Itte ajan myös aika usein yhdellä kädellä :eek:
Silleen varmaan, että kun mulla esim. Opelissa ja Nissanissa oli käsi keskinojalla, niin kämmen oli about vaihdekepin kieppeillä. Nyt kun Chevyssä on keppi lähempänä kojelautaa niin nojatessani (lähes poikkeuksetta) siihen keskitukeen, tarttee siirtää käsivartta eteenpäin että ylettyis. Opelissa ja Nissanissa ei tarttenut siirtää käsivartta, pieni sormienliike riitti vaihteen vaihtoon.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
OoPee sanoi:
Öö... siis millatavoin tuo liittyy siihen joudunko kurottelemaan vaihdekeppiä vaiko en, siis ihan riippumatta siitä, missä kohden se vaihdekeppi sijaitsee? :confused:

Itte ajan myös aika usein yhdellä kädellä :eek:
Nokun sulla se keppi on siinä ratin vieressä eikä missään lattialla. Et joudu kurottelemaan alas jos ajat kaksin käsin. Tai no kurottelu on kyl ihan väärä sana tähän. Kumminkin sulla keppi on siinä ratin lähellä hollilla. Ei tarvii pyorittää kättä ympäri autoa ja töniä sillä vieressäistuvan jalkoja.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Runar ja Kyllikki sanoi:
Silleen varmaan, että kun mulla esim. Opelissa ja Nissanissa oli käsi keskinojalla, niin kämmen oli about vaihdekepin kieppeillä. Nyt kun Chevyssä on keppi lähempänä kojelautaa niin nojatessani (lähes poikkeuksetta) siihen keskitukeen, tarttee siirtää käsivartta eteenpäin että ylettyis. Opelissa ja Nissanissa ei tarttenut siirtää käsivartta, pieni sormienliike riitti vaihteen vaihtoon.
Se noijailu keskitukeen johtuu nimenomaan siitä, kun olis niin rasittavaa noissa vanhemmissa viedä kättä ratin ja kepin välillä. Toki uudemmassa joutuu kurottelemaan jos on tottunut nojailuun.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Silleen varmaan, että kun mulla esim. Opelissa ja Nissanissa oli käsi keskinojalla, niin kämmen oli about vaihdekepin kieppeillä. Nyt kun Chevyssä on keppi lähempänä kojelautaa niin nojatessani (lähes poikkeuksetta) siihen keskitukeen, tarttee siirtää käsivartta eteenpäin että ylettyis. Opelissa ja Nissanissa ei tarttenut siirtää käsivartta, pieni sormienliike riitti vaihteen vaihtoon.
Ja jos katot tosta Fiatin kuvasta keskinojan ja vaihdekepin etäisyyttä, niin aika fakiiri saa olla joka tohon nojaa ja käsivartta siirtämättä vaihtaa vaihdetta. Tuo on mun mielestä selkeesti huono suuntaus mukavuutta ajatellen. Ja itseasiassa sen vois lisätä asioihin, jotka Chevyssä nyppii.
 
Ylös