Uusi kännykkä

Thunder

Vihan aiheuttaja
Sain viime kuussa synttärilahjaksi Nokia N8 kännykän. Pimahtaakohan tuostakin kosketus näyttö samalla lailla kun edellisestä 5230 mallista.
Ei pitäisi, sen verran hirmuisesti positiivisia juttuja on tullut tuolta matkapuhelininfon foorumissa. Sentään parasta pitkästä aikaa. Menehän sinne katsomaan.

Minulla lienee aika laatukännykkä, joka on 5800XpressMusic ja toimii, enkä koskaan ole nähnyt sen temppuilevan 1,6 vuoden aikana käsissäni hankintaostoksesta. Vaikka olen lataillut siihen monta sovellusta ja poistellut. Ikinä ei tullut vastaan ongelmia. Eikä akku ollut mikään ongelma, ikinä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Itsehän ostin navigaattoriksi Nokian 5230:n ja käytän sitä myös Sports Trackerin kanssa. Todella tyytyväinen olen ollut, toki halpa hinta näkyy jossain (72€ maksoin), mutta kokonaisuuten hinta-laatusuhde on loistava...

... eilen sain duunipuhelimena E5:n, johon tähän astisten kokeilujen perusteeella olen kanssa ollut tyytyväinen :ahem: :thumbup:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Ei pitäisi, sen verran hirmuisesti positiivisia juttuja on tullut tuolta matkapuhelininfon foorumissa. Sentään parasta pitkästä aikaa. Menehän sinne katsomaan.

Minulla lienee aika laatukännykkä, joka on 5800XpressMusic ja toimii, enkä koskaan ole nähnyt sen temppuilevan 1,6 vuoden aikana käsissäni hankintaostoksesta. Vaikka olen lataillut siihen monta sovellusta ja poistellut. Ikinä ei tullut vastaan ongelmia. Eikä akku ollut mikään ongelma, ikinä.
Pitääpä käydä katsomassa.

Mulla tuossa 5230 mallissa oli semmonen vika että se ei ottanut enää vastaan sormen/tikun kosketusta näyttöön ja rupesi vähän ennen nuita oireita sammuilemaan itsekseen. Muuten kyllä kännykät ovat hyvin pelanneet tuota lukuun ottamatta, tuo oli itselleni ensimmäinen kosketusnäyttö känny.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Itse näpyttelen puhelimella kohtuumonta tekstiviestiä (lienee noin 1200-1500/kk) ja tosi paljon sähköpostejakin joten oikea QWERTY-näppis on ehdoton pakko olla puhelimessa.
Noh, nykyinen E90 saa palvella vielä hetken. Johkohan Nokialta tulisi kohta joku hyvä kosketusnäytöllinen kera aidon näppäimistön. Ilman sitä puhelimet on leluja.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Itse näpyttelen puhelimella kohtuumonta tekstiviestiä (lienee noin 1200-1500/kk) ja tosi paljon sähköpostejakin joten oikea QWERTY-näppis on ehdoton pakko olla puhelimessa.
Noh, nykyinen E90 saa palvella vielä hetken. Johkohan Nokialta tulisi kohta joku hyvä kosketusnäytöllinen kera aidon näppäimistön. Ilman sitä puhelimet on leluja.
Ei ole kiirettä, E7 Qwerty voisi sopia tai sitten keväällä tuleva MeeGo N9. Tiedotustilaisuus pitäisi tulla marraskuun puolessavälissä, ainakin blogistin mukaan iloisia uutisia kaikille MeeGo-jutusta.

jjv

Arschloch
Missäs hinnoissa ne mahtaa olla nuo iskunkestävät puhelimet? Tekeekö niitä muutkin kuin Nokia?

Mulla on tollanen Nokia 5140 ollu nyt 6 vuotta ja eihän siinä nyt mitään suurempia vikoja ole, mutta vois kai sitä lähivuosina uudempaankin vaihtaa, jos sais aikaseks. Iskunkestävä se pitää ehdottomasti olla, eihän nuo tavalliset kestä edes peruskirjopyykkiä.

SamiJ

Well-known member
Eilen tuli päiviteltyä Android 2.2 Samsung Galaxy S:ään, kun viimein saivat sen pykättyä jakeluun. Tyytyväinen olen tuohon luuriin ollut, varsinkin kun Sauniksen kampajasta tuo irtosi hyvin edukkaaseen hintaan.

Edit: ja qwerty-näppistä en ole tuohon kaivannut, sen verran nätisti tuo kirjoittaminen tuolla Swypellä toimii.

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Ei ole kiirettä, E7 Qwerty voisi sopia tai sitten keväällä tuleva MeeGo N9. Tiedotustilaisuus pitäisi tulla marraskuun puolessavälissä, ainakin blogistin mukaan iloisia uutisia kaikille MeeGo-jutusta.
En ollut ajatellut työnantajaa köyhdyttäväni vielä kuin ehkä ensi kesänä. Saa mennä vielä vuoden tuo nykyinen (ellei tietty hajoa ennen sitä).
Mutta toi E7 näyttää kyllä ihan pätevältä.

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Puheenymmärtämistoiminto olis vielä pareempi. Vois sopertaa kaikenlaista känniörvellystä tyyliin: "...vhittu shä oot kaikkeinnparas tyyppi tiätsä shäoot vitun kova kaveri hei etsäuskovai jumalauta hei..." -matskua ja puhelin muuttais keiken tekstiksi ja lähettäis satunnaiseen numeroon.

Lunssila

Well-known member
Onko JPP:llä vielä tuo sama puhelin, josta on tällä sivulla maininta?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Onko JPP:llä vielä tuo sama puhelin, mistä on tällä sivulla maininta?
On, mutta ykköspuhelimenä käytän eri vehjettä. Eli tuo tällä sivulla (?) mainittu puhelin on sitten ikäänkuin, no, kakkosvehje.

edit. Oli kirjoitusvirhe päässyt livahtamaan viestiin. Ja tosiaan, varsin tarkasti olin näköjään kuvannut tuon nykyisen kakkospuhelimen ominaisuudet aikaisemmin tähän ketjuun. Paitsi että hiton huonosta kuuluvuudesta en ollut osannut kertoa kun paremmasta ei ollut siihen aikaan kokemusta.

edit2. Livahti sitten kirjoitusvirhe ensimmäiseen edittiinkin :rolleyes:.

Viimeksi muokattu:

Sinäputki

Troll
Sijainti
Trollhättan
Sama luuri. Ollut käytössä vuoden päivät. Opera Miniä käyttäessäni tuppaa sovellus usein kaatumaan. Ja normiselain on yksinkertaisesti paska. Valikot ovat kohtuu hitaat. Jotenkin softa on tahmean tuntuinen.

Mutta on tuossa varsin mainiosti ominaisuuksia hintaan nähden. GPS, WLAN, hyvä kamera ja niin edespäin. Softa ja akkukesto eivät vain ole mitään maailman parhaita. Ei onneksi ole vielä hajonnut, vaikka netissä kerrotaan kaikenlaisia kauhutarinoita kosketusnäyttöpuhelimista.

SamiJ

Well-known member
Puheenymmärtämistoiminto olis vielä pareempi. Vois sopertaa kaikenlaista känniörvellystä tyyliin: "...vhittu shä oot kaikkeinnparas tyyppi tiätsä shäoot vitun kova kaveri hei etsäuskovai jumalauta hei..." -matskua ja puhelin muuttais keiken tekstiksi ja lähettäis satunnaiseen numeroon.
Androidissa on puheenymmärtävä Google-haku, tosin englanniksi. Ei se varmaan ymmärrä kännienglantiakaan. Yllättävän hyvin toimii, mutta aika turhan oloinen ominaisuus loppujen lopuksi. Tuntuu tyhmältä höpäjää itekseen.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Androidissa on puheenymmärtävä Google-haku, tosin englanniksi. Ei se varmaan ymmärrä kännienglantiakaan. Yllättävän hyvin toimii, mutta aika turhan oloinen ominaisuus loppujen lopuksi. Tuntuu tyhmältä höpäjää itekseen.
Tuohon kun lisää suomalaisen vääntämän kännienglannin niin hyvä tuuri on jos ei kännykän kondensaattorit sun muut kompnentit poksahda silmille samantien. Kyllähän moista kännissä varmaan kuitenkin uskaltaisi kokeilla :doubtful:.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Sama luuri. Ollut käytössä vuoden päivät. Opera Miniä käyttäessäni tuppaa sovellus usein kaatumaan. Ja normiselain on yksinkertaisesti paska. Valikot ovat kohtuu hitaat. Jotenkin softa on tahmean tuntuinen.

Mutta on tuossa varsin mainiosti ominaisuuksia hintaan nähden. GPS, WLAN, hyvä kamera ja niin edespäin. Softa ja akkukesto eivät vain ole mitään maailman parhaita. Ei onneksi ole vielä hajonnut, vaikka netissä kerrotaan kaikenlaisia kauhutarinoita kosketusnäyttöpuhelimista.
Mulla on ollut 5800 jo vuoden 2009 heinäkuusta lähtien. Alusta asti on ollut ongelmana se, että kello jätättää yleensä 1-3 minuuttia viikon aikana = aikaa saa muuttaa viikoittain. Onkohan tähän ongelmaan ratkaisua? Muuten olen ollut kännykkään melko tyytyäinen, mutta em. ongelma on suoraan sanoen todella vittumainen..

Sinäputki

Troll
Sijainti
Trollhättan
Mulla on ollut 5800 jo vuoden 2009 heinäkuusta lähtien. Alusta asti on ollut ongelmana se, että kello jätättää yleensä 1-3 minuuttia viikon aikana = aikaa saa muuttaa viikoittain. Onkohan tähän ongelmaan ratkaisua? Muuten olen ollut kännykkään melko tyytyäinen, mutta em. ongelma on suoraan sanoen todella vittumainen..
Ensimmäisenä tulee mieleen tarkistaa, että onko firmware päivitetty uusimpaan versioon. (joka on 51.0.006) Version näet menemällä siihen numeronäppäilytilaan ja kirjoittamalla *#0000#.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Ensimmäisenä tulee mieleen tarkistaa, että onko firmware päivitetty uusimpaan versioon. (joka on 51.0.006) Version näet menemällä siihen numeronäppäilytilaan ja kirjoittamalla *#0000#.
Jaahas, ohjelmistoversio on 21.0.025 ja version päivämäärä 2.4.2009. :eek: Pitääpä tehdä heti päivitys ja katsella tulevina päivinä, että pysyykö kello ajassa. Kiitti avusta!

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Jaahas, ohjelmistoversio on 21.0.025 ja version päivämäärä 2.4.2009. :eek: Pitääpä tehdä heti päivitys ja katsella tulevina päivinä, että pysyykö kello ajassa. Kiitti avusta!
Päivityksiä ei ollut muka saatavana. :doubtful: Kokeilin eilen illalla ja vielä tänään aamulla. Mitähän nyt pitäisi tehdä, osaako joku neuvoa avutonta? :eek: