Uusia paljastuksia JFK:n murhasta

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Itse en usko mihinkään salaliittoteoriaan, mutta Warrenin komission ns. taikaluotiteoria on kaikkiaan käsittämätöntä tuubaa.

En kyllä yhtään ihmettele, että salaliittoteorioita on syntynyt, kun ajatellaan mitä muuta asiaan liittyy taikaluodin lisäksi: Kennedyn aivojen katoaminen, ruumiinavauspöytäkirjojen katoaminen, Oswald ammuttiin liian sopivasti ennenkuin ehti kertoa oikeastaan mitään jne. jne. Lisäksi kannattaa muistaa Oswaldin oleskelu Neuvostoliitossa ja mahdolliset hyvinkin kiinteät siteet sinne. Olihan hänen vaimonsakin neuvostoliittolainen.
Sellainen kuriositeetti muuten, että Oswald vieraili myös Suomessa matkallaan Neuvostoliittoon.

Törni

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Itse en usko mihinkään salaliittoteoriaan, mutta Warrenin komission ns. taikaluotiteoria on kaikkiaan käsittämätöntä tuubaa.
Puhutaanpas hieman tästä. Mikäs tästä tuubaa tekee. Pelkkä reikien lukumäärä vai.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Törni sanoi:
Puhutaanpas hieman tästä. Mikäs tästä tuubaa tekee. Pelkkä reikien lukumäärä vai.
Ampumista koko ikäni harrastaneena en tule koskaan uskomaan että luoti tekee niin montaa lävistystä niinkin vähän vaurioituneena ja että se sellaisen jälkeen löydetään irrallisena paareilta. Pidänkin uskottavampana että esim. vaikkapa Oswald ampui neljä laukausta.

A bullet had entered the base of the back of his neck slightly to the right of the spine. It traveled downward and exited from the front of the neck, causing a nick in the left lower portion of the knot in the President's necktie. Before the shooting started, Governor Connally had been facing toward the crowd on the right. He started to turn toward the left and suddenly felt a blow on his back. The Governor had been hit by a bullet which entered at the extreme right side of his back at a point below his right armpit. The bullet traveled through his chest in a downward and forward direction, exited below his right nipple, passed through his right wrist which had been in his lap, and then caused a wound to his left thigh. The force of the bullet's impact appeared to spin the Governor to his right, and Mrs. Connally pulled him down into her lap. Another bullet then struck President Kennedy in the rear portion of his head, causing a massive and fatal wound. The President fell to the left into Mrs. Kennedy's lap.
Salaliittoteoreetikothan mielellään kertovat, että luoti oli täysin vaurioitumaton ja että se kaiken lisäksi löydettiin ihan eri paareilta, millä Connally oli sairaalaan tuotu.

Kuitenkin siinä on nähtävissä selviä vaurioita mutta käsittämättömän vähän siihen nähden että se Warrenin komission väittämän mukaan on tehnyt 7 reikää ja iskeytynyt ihmiseen 4 kertaa.
Asiaan sinänsä liittymättömänä mutta eriskummallisena seikkana: Taikaluodin paareilta löytänyt tyyppi (O.P. Wright) kertoi haastattelussa vuonna 1966, että virallisessa todistekuvassa on 100% varmuudella eri luoti kuin hänen löytämänsä. Niin tai näin, se Wrightinkin väittämänsä mukaan alkunperin löytämä luoti oli niin ehjä, että hän pystyi kertomaan sen olleen teräväkärkisen.
Kaikki nämä eriskummalliset seikat ruokkivat ihmisten mielikuvitusta ja teorioita syntyy.

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tähän vois kerätä faktoja ja omituisuuksia Kennedyn murhasta:

Faktat:
- Kennedy tapettiin ampumalla
- Surma-aseeksi on pystytty osoittamaan kirjavarastosta löytynyt ase
- Sen aseen kiistatta omisti Oswald
- Ainakin kolme laukausta ammuttiin

Omituisuudet:
- Taikaluotiin liittyvät ristiriitaisuudet. Em. juttujen lisäksi mm. Bardwell Odumin lausunnot.
- Oswaldin käytös. Kun "Yksinäinen susi" tai jopa järjestön jäsen suorittaa salamurhan, (Paul Goguloff, Gavrilo Princip, Sirhan Sirhan, François Ravaillac, Mark Chapman jne. jne. ) hän useimmiten tunnustaa sen heti kiinni jäätyään ja hänellä joko on tai ei ole joku murhaan liittyvä julistus. Oswald sensijaan kiisti heti syyllisyytensä ja väitti joutuneensa lavastuksen uhriksi. Kummaa käytöstä korkean tason salamurhan tekijältä.
- HSCA:n (Yhdysvaltain senaatin asettaman salamurhaa tutkineen komitean) päinvastainen päätelmä Warrenin komission kanssa. HSCA:n mukaan "salamurhien takana oli todennäköisesti salaliitto" ja Oswaldin syyllisyyttä asiaa ei pystytty selvittämään. Jos juttu olisi kiistaton, luulisi että HSCA olisi päätynyt samaan lopputulokseen Warrenin komission kanssa
- HSCA:n raportin tutkimusaineisto julkistaminen salaiseksi vuoteen 2029 asti. Miksi ihmeessä, jos se on uusinta ja tarkinta tutkimustietoa mitä asiasta on? HSCA:lla kuitenkin on asiasta taatusti varmempaa ja tarkempaa tietoa kuin kenelläkään tavallisella kansalaisella voi olla, joten miksi salailu?
-Jack Ruby. Mikä mies se oikein oli? On esitetty että alemman tason mafia-konna. Kuitenkin tämä "mafia-konna" oli jo 40-luvulla todistettavasti työskennellyt tulevan presidentin, Richard Nixonin palveluksessa:

- Tulevan presidentin, George Bush seniorin puheet siitä, että James Parrot-niminen henkilö olisi kertonut hänelle salamurha-aikeista:

-Oswaldin, yleensä vaietut CIA-kytkennät? :

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Niin, ja jos Törnille ei esim. minun henkilökohtainen käsitykseni asiasta tullut selväksi, niin sanottakoon se ihan suoraan:
En usko minkäänlaisiin salaliittoteorioihin itse murhan suhteen.
Mutta Salaisen palvelun toiminnan kiistattomia virheitä on saatettu jälkikäteen yrittää peitellä, jolloin seuraa automaattisesti ristiriitaisuuksia ja siementä salaliittoteorioihin.
Vähän sama suhtautuminen kuin yliluonnollisiin ilmiöihin: En usko niihin, mutta uskon että ihmiset jotka ovat moisia kokeneet, uskovat vakavissaan kokemiinsa ilmiöihin. Uskon myös, että Grassy Knollilta mielestään laukauksia kuulleet todistajat tosiaan uskovat kuulleensa niitä sieltä. Eri asia sitten on, kuuluiko sieltä oikeasti mitään.
Kaikkeen ei pysty luonnollista selitystä antamaan, mutta se ei silti todista että väitetyt yliluonnolliset ilmiöt (tai laukaukset Grassy Knollilta) ovat tosia.

Esimerkkinä vaikkapa poltergeist ilmiöt: osaan löytyy täysin luonnollinen selitys ja onpa niitä selityksiä dokumentoitu filmillekin. Mutta kaikelle ei tyydyttävää selitystä löydy. Silti en usko poltergeist-ilmiön aitouteen missään tilanteessa.

JFK-tapauksen suhteen esimerkkinä tämä leffa:
http://video.google.com/videoplay?docid=2928756561478705121

En pysty läheskään kaikkeen mitä tuossa on keksimään loogista selitystä, mutta uskon että sellainen löytyisi jos kaikki arkistot olisivat avoinna.
Siksi oliskin kiva lukea, miten Törni kumoaa tuon leffan tärkemmät väittämät. Ja unohdetaan nyt nuo Stonen leffasta peräisin olevat kohdat kokonaan ja myös Maria Lorenzin osuus tuosta leffasta. Tämähän on sulle ihan tuttu leffa kuitenkin ennestään kun olet asiaa sentään aktiivisesti tutkinut lähes yhtä kauan ja samalla antaumuksella kuin minäkin?

JFK:n murha on muuten erittäin hyvä jarna-ansa eri forumeilla ja olen sitä monasti käyttänytkin. Ollut milloin muka mitäkin salaliittoteoriaa kannattavalla tai sitten ne täysin tyrmäävällä kannalla, en näe asiassa mitää epäselvyyksiä tai selitettävää. ;) Oikea kantani sitten tosiaan tuossa yllä.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Runar ja Kyllikki oli kyllä sätissä muistaakseni sitä mieltä, että Oswald ei mitenkään voinut olla ainut ampuja. Uskoit myös, että Oswaldin oma murha oli osa suurempaa suunnitelmaa. Ja ainakin Marilyn Monroen murhan suhteen uskoit salaliittoteoriaan. Ei oo logia nyt, mutta... Niin tai näin ihan mielenkiintoista settiä postasit. JFK:n murhassa on todellakin liikaa ristiriitaisuuksia. Miksei Oswald saattanut hyvinkin olla yksi ampujista, mutta mutta.

No en nyt jarnaa enempää olen oman kantani tuonut jo esiin. Sen verran vielä, että jos Oswald oli ainut ampuja, niin miksi se ei ampunut JFK:tä kun presidentin auto kääntyi koulukirjavarastoa päin? Sehän olisi ollut yhdelle ampujalle loogisin hetki ampua...

Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Runar ja Kyllikki oli kyllä sätissä muistaakseni sitä mieltä, että Oswald ei mitenkään voinut olla ainut ampuja. Uskoit myös, että Oswaldin oma murha oli osa suurempaa suunnitelmaa. Ja ainakin Marilyn Monroen murhan suhteen uskoit salaliittoteoriaan.

Mähän olen milloin mitäkin mieltä tästä asiasta, pääasia että saa mielenkiintoista keskustelua aikaan.

Joo, JFK:n salaliittoteoriaan vaikka en uskokaan, niin uskon salaliittoteoriaan Marilynin "itse"murhan suhteen.

Törni

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Siksi oliskin kiva lukea, miten Törni kumoaa tuon leffan tärkemmät väittämät.
Jos tutkitaan taikaluotiteoriaa, on erittäin olennaista luodin kunnon lisäksi selvittää millaisia haavoja luoti teki Kennedyyn ja eritoten, millaisia reikiä luoti teki Conallyyn. Näistä eivät salaliittoteorioitsijat puhu. Tämä yhdistettynä todistajien lausuntoihin laukauksien lukumäärästä. Merkittävimpiä todistajia ovat ne jotka olivat lähimpänä Oswaldin kivääriä. Aivan parin metrin päässä.

Toinen merkittävä asia ovat lukuisat tekaistut jutut ja puolivillaiset teoriat, joista näkee lapsikin ettei niissä ole päätä tai häntää. Miksi niitä kehitellään. Ne toimivat minusta itseään vastaan ja syövät uskottavuutta kaikilta teorioilta ja väitetyiltä "epäselvyyksiltä" ylipäätään.

Ihmiset saavat uskoa mitä haluavat. Minä en voi millään pitää todennäköisenä, että yhtään salaliittoteoriaa ei ole kyetty osoittamaan oikeaksi, mutta sellainen olisi silti olemassa. Salaliitto ei ole paljastunut 40 vuoteen, mutta sellainen on olemassa koska on niin paljon "epäselvyyksiä". Uskovatko ihmiset sitten, että seuraavien 40 vuoden aikana löytyy todisteita jotka osoittavat jonkun salaliittoteorian totuudeksi. Joku uskottava ihminen avautuu kuolinvuoteellaan tai paljastuu joitain "asiakirjoja". Minä en usko. Jos joku uskoo, niin ei muuta kuin leppoisia odotushetkiä :thumbup:

patriot

Foorumin senaattori
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mähän olen milloin mitäkin mieltä tästä asiasta, pääasia että saa mielenkiintoista keskustelua aikaan.

Joo, JFK:n salaliittoteoriaan vaikka en uskokaan, niin uskon salaliittoteoriaan Marilynin "itse"murhan suhteen.
Hmmm... Vaikka Marilynin jutusta on vähemmän "todisteita". Laitetaan lainausmerkit Törnin mieliksi. Mutta hyvä, että tuli nyt tämäkin selväksi. Puhut siis harvemmin totta. :) Mielipiteet vaihtelee kuin Matxilla konsanaan.

Mutta uskot siis Runar, että Oswald ampui ja toteutti JFK:n murhan yksin? Olet siis samaa mieltä Törnin kanssa?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Törni sanoi:
Jos tutkitaan taikaluotiteoriaa, on erittäin olennaista luodin kunnon lisäksi selvittää millaisia haavoja luoti teki Kennedyyn ja eritoten, millaisia reikiä luoti teki Conallyyn.
Ristiriita ainakin on siinä, että tuo todisteena esitetty luoti rikkoi (salaliittoteorijoitsiijoidenkin mukaan) mm. Connelyn kylkiluuta monen sentin matkalta eikä luoti vaurioitunut tuon enempää.
Lisäksi fakta on, että luodin sirpaleita löytyi ranteesta, kuitenkaan kyseisestä luodista ei puutu sirpaleita. Mutta siihen on niinkin yksinkertainen selitys, että todisteissa saattaa tosiaan olla jostain syystä (sekaannus tms) väärä luoti, kuten luodin alkuperäinen löytäjä väittääkin. Mutta jos näin on, siinäkin tulee taas kummallinen juttu eteen: Luoti on kuitenkin ammuttu Oswaldin aseella.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Hmmm... Vaikka Marilynin jutusta on vähemmän "todisteita". Laitetaan lainausmerkit Törnin mieliksi. Mutta hyvä, että tuli nyt tämäkin selväksi. Puhut siis harvemmin totta. :) Mielipiteet vaihtelee kuin Matxilla konsanaan.

Mutta uskot siis Runar, että Oswald ampui ja toteutti JFK:n murhan yksin? Olet siis samaa mieltä Törnin kanssa?
Matxihan on jutunkerrontataidoissan suuri esikuvani ja innoittajani. :thumbup:

Joo, oikeasti uskon että Oswald toimi yksin, mutta silti koko totuutta murhaan johtaneista töppäilyistä yms. ei tunneta. Salainen palvelu teki selviä virheitä, onko niitä yritetty salata tms?
Sellasen takaportin toki jätän, että mulla ois suuri kiusaus uskoa että Oswaldin oleskelu Neuvostoliitossa on saattaanut vaikuttaa asiaan. Lähinnä hänen asenteisiinsa, ideologiaansa ja kykyynsä toimia. Vaikka hän olikin aikamoisen vittuuntunut koko maahan poistuessaan NL:stä. En siis aja sitä takaa, että käsky murhaan olisi käynyt NL:stä tai Kuubasta.

Seuraavaksiko tapaus Sirhan Sirhan? Tappoi siis Robert Kennedyn ja väittää vielä tänäpäivänäkin, että hänet aivopestiin tekemään tuo murha. Lusii siis edelleen ja salaliittoteorioita on hänenkin ympärilleen kyhätty.

patriot

Foorumin senaattori
Törni sanoi:
Jos tutkitaan taikaluotiteoriaa, on erittäin olennaista luodin kunnon lisäksi selvittää millaisia haavoja luoti teki Kennedyyn ja eritoten, millaisia reikiä luoti teki Conallyyn. Näistä eivät salaliittoteorioitsijat puhu. Tämä yhdistettynä todistajien lausuntoihin laukauksien lukumäärästä. Merkittävimpiä todistajia ovat ne jotka olivat lähimpänä Oswaldin kivääriä. Aivan parin metrin päässä.
No kerro nyt toki meillekkin millaisia haavoja se "taikaluoti" aiheutti. Mä olen vain ihan virallisten tietojen varassa. Ja se virallinen totuus tästä asiasta ei ole uskottava.

patriot

Foorumin senaattori
Runar ja Kyllikki sanoi:
Matxihan on jutunkerrontataidoissan suuri esikuvani ja innoittajani. :thumbup:
Huonompi juttu.

Joo, oikeasti uskon että Oswald toimi yksin, mutta silti koko totuutta murhaan johtaneista töppäilyistä yms. ei tunneta. Salainen palvelu teki selviä virheitä, onko niitä yritetty salata tms?
Eli siis ne kolme laukausta ammuttiin toisella tavalla kuin Warrenin komission raportti kertoo? Tossa sun linkittämässä dokkarissa oli mielenkiintoista juttua siitä päässä olevasta luodin ulosmenoreiästä. Kaikki asiantuntijat sanoivat, että se luoti oli tullut edestä päin.

Mites tuo JFK:n ruumiinavauksen tehnyt tyyppi? Oliko todellakin niin, että hemmo ei ollut koskaan aikaisemmin tehnyt ruumiinavausta? Sitten hänet vain pyydettiin tutkimaan USA:n kuollut presidentti?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
No kerro nyt toki meillekkin millaisia haavoja se "taikaluoti" aiheutti. Mä olen vain ihan virallisten tietojen varassa. Ja se virallinen totuus tästä asiasta ei ole uskottava.

Niin, itse olen ollut siinä uskossa että Warrenin komission raportissa on oikeat tiedot luodin aiheuttamista haavoista...mutta olenko väärässä? Onko Törnillä Warrenin raportista poikkeavaa tietoa?
Kennedyyn kaksi reikää (Sisäämeno ja ulostulo) Conallyyn ekaks yks sisäänmeno ja ulostulo. Sitten ranteen lävistävät reiät ja sitten reiteen yks reikä. Seitsemän reikää ihmisiin yhdellä luodilla ja luoti on melkoisen vaurioton eikä siitä puutu siruakaan...vaikka siruja Connalyn ranteesta löytyikin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Huonompi juttu.

Eli siis ne kolme laukausta ammuttiin toisella tavalla kuin Warrenin komission raportti kertoo? Tossa sun linkittämässä dokkarissa oli mielenkiintoista juttua siitä päässä olevasta luodin ulosmenoreiästä. Kaikki asiantuntijat sanoivat, että se luoti oli tullut edestä päin.
Mä uskon, että ne ammuttiin kuten Warrenin komissio on todennut, mutta todisteena ollut luoti on väärä. Mutta sen teorian paha aukko on tosiaan se, että todisteenakin ollut luoti on ammuttu Oswaldin aseella.
Se jenkkien kovimman "CSI-pomon" todistus siitä, että luoti on mahdollisesti tullut edestäpäin on kyllä kovan luokan lausunto...muta hänkään ei sano sitä ehdottomana totuutena.

Mites tuo JFK:n ruumiinavauksen tehnyt tyyppi? Oliko todellakin niin, että hemmo ei ollut koskaan aikaisemmin tehnyt ruumiinavausta? Sitten hänet vain pyydettiin tutkimaan USA:n kuollut presidentti?
Oli tehnyt ruumiinavauksia, mutta ei ampumalla tapetulle.

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Oli tehnyt ruumiinavauksia, mutta ei ampumalla tapetulle.
Juuri tuon takia virallinen totuus on hiukkasen kyseenalainen. Tutkittiinko niitä ampumahaavoja koskaan kunnolla? Nyt jälkikäteen päätellen vois päätellä, että tuon pään ampumahaavan ulostuloreikä todistaa, että yksi laukaus on tullut edestä.

Törni

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin, itse olen ollut siinä uskossa että Warrenin komission raportissa on oikeat tiedot luodin aiheuttamista haavoista...mutta olenko väärässä? Onko Törnillä Warrenin raportista poikkeavaa tietoa?
Kennedyyn kaksi reikää (Sisäänmeno ja ulostulo) Conallyyn ekaks yks sisäänmeno ja ulostulo. Sitten ranteen lävistävät reiät ja sitten reiteen yks reikä. Seitsemän reikää ihmisiin yhdellä luodilla ja luoti on melkoisen vaurioton eikä siitä puutu siruakaan...vaikka siruja Connalyn ranteesta löytyikin.
Sinä kierrät nyt itse asian ydintä kuin kissa kuumaa puuroa, vaikka olet harrastanut ammuntaa koko ikäsi. Millainen oli Connallyn selästä löytynyt sisäänmenoreikä? Samanlainen kuin Kennedyn selästä löydetty reikä, jolloin voidaan väittää, että se tuli eri aseesta? Niinkö? Se ei nimittäin ollut samanlainen, koska luoti oli Kennedyn läpäistyään kääntynyt poikittain. Eli Conallyn selässä ei ollut luodin ulostuloreikää, vaan sisäänmenoreikä. Mutta ei tavallinen, vaan sellainen joka osoitti luodin olleen poikittain.

Lisäksi väite siitä, että luoti oli täysin koskematon, ei pidä paikkaansa. Se oli litistynyt peräpäästä juuri siksi, koska se oli kääntynyt. Ja siitä puuttui sirpaleita. Sinänsä luoti kyllä oli vielä kokonainen.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Ampumista koko ikäni harrastaneena en tule koskaan uskomaan että luoti tekee niin montaa lävistystä niinkin vähän vaurioituneena
Minä olen ollut ammunnan kanssa tekemisissä jopa työni puolesta. Ja myöhemmin harrastusten. Siitä tulikin mieleeni, että tiedätkö miksi hirveä ei saa ampua kokovaippaisella kovakärkisellä sotilasluodilla? Siis sellaisella jota Oswald käytti? Ja vielä pienenä vihjeenä; Kennedy ja Conally eivät taida yhdessäkään olla hirven kokoisia. Salaliittoteorioitsijat jättävät myös kovin mielellään kertomatta millainen tuo viimeinen haava -johon luoti pysähtyi- Conallyn reidessä oli. Luoti oli hädin tuskin kyennyt lävistämään ihon menetettyään siinä vaiheessa lähes kaiken liike-energiansa. Seitsemän ampumahaavaa kuulostaa paljon dramaattisemmalta ;)

Ja sitten vielä yksi kysymys. Miksi kaikki single bullet teoriaa kritisoivat esittävät Kennedyn ja Kuvernöörin istumassa täsmälleen peräkkäin, samalla tasalla, rintamasuunta suoraan eteenpäin, vaikka se ei pidä paikkaansa? Minä kyllä tiedän miksi. Koska silloin luodin lentorata ei täsmää. Conally istui paljon Kennedyä alempana ja hänestä selkeästi vasemmalla limousinen niin kutsutulla jump seatilla. Lisäksi miesten rintamasuunnat eivät osoittaneet suoraan eteenpäin. Ja näissä oikeissa asennoissa luodin lentorata täsmää.

Jos halutaan analyyttisesti tutkia asiaa ja päästä totuuteen, niin miksi miesten sijainti esitetään kriitikkojen piirissä toistuvasti väärin? Eli vääristellään asioita jo lähtökohtaisesti?

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Warrenin komissiolla ei ollut kovin moderneja tutkimusmenetelmiä, kuten ei ollut Bodomin tutkijoilla 60-luvun alussa. Viimeisimmät tutkimukset perustuvat erittäin tarkkoihin Dealey Plazasta tehtyihin 3d mallinnoksiin. Näitä on tehnyt Dale Myers ja niitä on esityllyt mm. Gerald Posner kirjassaan Case is Closed. 3D analyysit osoittavat, että toisen ammutun laukauksen luodin lentorata täsmää täydellisesti Kennedyn ja Connalyn haavoihin. Tämä yhdistettynä todistajanlausuntoihin ja Zapruderin kaitafilmiin on painava todiste yhden luodin teoriasta.

Jos on olemassa joku kilpaileva teoria tapahtumien kulusta, kuuntelen sen mielelläni. Ja tietenkin myös tuota teoriaa tukevat todisteet. Sitten puntaroidaan vaikka yhdessä, kumpaa teoriaa puoltavat todisteet ovat painavammat. Näin minä muodostan käsitykseni. Jos kilpailevaa teoriaa puoltavat todisteet ovat ne, että yksi luoti "ei voinut, tehdä tuollaista jälkeä" varsinkin kun se oli "koskematon" (vaikka se ei ollutkaan), niin se on sitten OK. Mutta mikä on tuo vaihtehtoinen tapahtumien kulku? Kertokaa se. Minun vaakakupissani tuota yhden luodin teoriaa puoltavat todisteet nimenomaan kokonaisuutena painavat enemmän ja tekevät siitä todennäköisemmän vaihtoehdon.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Törni sanoi:
Sinä kierrät nyt itse asian ydintä kuin kissa kuumaa puuroa, vaikka olet harrastanut ammuntaa koko ikäsi. Millainen oli Connallyn selästä löytynyt sisäänmenoreikä? Samanlainen kuin Kennedyn selästä löydetty reikä, jolloin voidaan väittää, että se tuli eri aseesta? Niinkö? Se ei nimittäin ollut samanlainen, koska luoti oli Kennedyn läpäistyään kääntynyt poikittain. Eli Conallyn selässä ei ollut luodin ulostuloreikää, vaan sisäänmenoreikä. Mutta ei tavallinen, vaan sellainen joka osoitti luodin olleen poikittain.
Niin? Mitä siitä sitten? Millä tavalla mä nyt kierrän kuin kissa kuumaa puuroa? En ole tässä toikissa nähnyt yhtään väittämää, että se reikä Connallyn selässä/olkaseudussa (Onko se selässä? En ole nähnyt kuvaa mutta näihin päiviin asti olen käsittänyt sen olleen lähempänä olkapäätä, noin kainalon korkeudella) olisi eri aseen aiheuttama kuin Kennedyn lävistäneet haavat aiheuttanut. Itse pidän selvänä sitä, että reikä on Oswalin aseen aiheuttama. Miten joku voi sen edes kiistää?

Lisäksi väite siitä, että luoti oli täysin koskematon, ei pidä paikkaansa. Se oli litistynyt peräpäästä juuri siksi, koska se oli kääntynyt. Ja siitä puuttui sirpaleita. Sinänsä luoti kyllä oli vielä kokonainen.
Ainakaan liittämäni kuvan mukaan sirpaleita ei puutu. Se on kuva virallisesta todistusaineistosta. Kukaan ei ole myöskään tässä toikissa väittänyt, että luoti on täysin koskematon, vaan esitin tuolla aiemmin itseasiassa täysin päinvastaista. ("Kuitenkin siinä on nähtävissä selviä vaurioita")

Minä olen ollut ammunnan kanssa tekemisissä jopa työni puolesta. Ja myöhemmin harrastusten. Siitä tulikin mieleeni, että tiedätkö miksi hirveä ei saa ampua kokovaippaisella kovakärkisellä sotilasluodilla? Siis sellaisella jota Oswald käytti? Ja vielä pienenä vihjeenä; Kennedy ja Conally eivät taida yhdessäkään olla hirven kokoisia.
Tuttua asiaa. Mutta jos työsi puolesta olet ollut ampumisen kanssa tekemisissä, sinun pitäisi tiedää mitä kokovaippaluodille käy kun se osuu luuhun. Tuon todisteen nro 399 kunto ei vastaa mukaan kolmeenkin eri otteeseen luuhun osuneen ja mm. 10 senttiä kylkiluuta tuhonneen luodin kuntoa.
Warrenin komission mukaan se siis osui luuhun kolmeen eri otteeseen. Ekaks Kennedyyn osuessaan, sitten tuhotessaan Connallyn kylkiluuta ja sitten Connallyn ranteessa.
Salaliittoteorioitsijat jättävät myös kovin mielellään kertomatta millainen tuo viimeinen haava, johon luoti pysähtyi, Conallyn reidessä oli. Luoti oli hädin tuskin kyennyt lävistämään ihon menetettyään siinä vaiheessa lähes kaiken liike-energiansa. Seitsemän ampumahaavaa kuulostaa paljon dramaattisemmalta ;)
Se heille sallittakoon.
Itse en näe reikien määrää ongelmana millään tavalla.
Vain luodin kuntoa. Se on aivan liian vähän litistynyt ja hyväkuntoinen. Uskon sen löytäneen tyypin vakuutteluihin siitä, että kyseessä on eri luoti kuin hänen löytämänsä ja kyseessä on vain sekaannus todisteiden luetteloinnissa ja numeroinneissa. Se on selkeästi loogisin selitys.

Ja sitten vielä yksi kysymys. Miksi kaikki single bullet teoriaa kritisoivat esittävät Kennedyn ja Kuvernöörin istumassa täsmälleen peräkkäin, samalla tasalla, rintamasuunta suoraan eteenpäin, vaikka se ei pidä paikkaansa? Minä kyllä tiedän miksi. Koska silloin luodin lentorata ei täsmää. Conally istui paljon Kennedyä alempana ja hänestä selkeästi vasemmalla limousinen niin kutsutulla jump seatilla. Lisäksi miesten rintamasuunnat eivät osoittaneet suoraan eteenpäin. Ja näissä oikeissa asennoissa luodin lentorata täsmää.

Jos halutaan analyyttisesti tutkia asiaa ja päästä totuuteen, niin miksi miesten sijainti esitetään kriitikkojen piirissä toistuvasti väärin? Eli vääristellään asioita jo lähtökohtaisesti?

Kaikki?
En ole niin kovin tarkkaan, myönnettäköön, lukenut tästä toikista kaikkien salaliittoa kannattavien postauksia mutta mun käsittääkseni tässä toikissa ei ole edes vihjailtu tuon aikoja sitten kumotun legendan suuntaan. Käsittääkseni suurin osa salaliittoteoreetikoistakin on jo aikoja ennen Stonen filmiäkin myöntänyt tuon teorian vääräksi. Teoriahan perustuu täysin väärään oletukseen istuma-asennoista ja sijainneista autossa.

Mitä tohon vääristelyyn tulee, niin sehän on aivan tyypillistä kaikille salaliittoteoreetikoille. Yhtä räikeänä esimerkkinä kuin Kennedyn murha ovat 9/11 tapahtumat.

Ei tästä tuu nyt mitään...kaks salaliittoteorioiden vastustajaa jarnaa keskenään salaliittoteorioista. Joku tekijä tässä yhtälössä on pielessä. :D Ois ehkä mielekkäämpää keskittyä kumoamaan salaliittoteoreetikkojen väittämiä kuin etsiä epäolennaisuuksia salaliittoon uskomattoman postauksista.

Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Tuttua asiaa. Mutta jos työsi puolesta olet ollut ampumisen kanssa tekemisissä, sinun pitäisi tiedää mitä kokovaippaluodille käy kun se osuu luuhun. Tuon todisteen nro 399 kunto ei vastaa luuhun osuneen kokovaippaluodin kuntoa.
Sinun taas pitäisi ahkerana harrastajana tietää, että tuo on täysin riippuvainen luodin nopeudesta, tulokulmasta luuhun, luodin asennosta, luun paksuudesta yms ;) (Toivottavasti et ammuskele säännönmukaisesti isoja eläimiä kokovaippaluodilla :p ) Jos sinä ammut Patriotia kokovaippaluodilla, minä en uskalla mennä Patriotin taakse seisomaan. Jos minä ammun, niin uskallatko sinä :D :D :D

Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei tästä tuu nyt mitään...kaks salaliittoteorioiden vastustajaa jarnaa keskenään salaliittoteorioista. Joku tekijä tässä yhtälössä on pielessä. :D Ois ehkä mielekkäämpää keskittyä kumoamaan salaliittoteoreetikkojen väittämiä kuin etsiä epäolennaisuuksia salaliittoon uskomattoman postauksista.
Mitä sitten jaaraat:D Jos et usko luotien osalta siihen mihin minä, niin kerro nyt ihmeessä mitä siellä sinusta on tapahtunut. Minä olen oman versioni esittänyt :p