Uusittu foorumi

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Sun of the pits sanoi:
Jo pikaisella silmäyksellä täältä huomaa, että vBulletin-pohjalta voi tehdä hyvän ja luettavan näköisiä keskustelupalstoja. Eiköhän tämäkin (sekavuus) tästä parane, jahka ylläpito ehtii paneutua asiaan.
Juu annetaan Antille aikaa rakentaa tää foorumi sellaiseksi, että sopii F1-Forum 2004 ulkonäköön! Kyllä me voimme tän näköselläkin foorumilla riehua ;)
Ett silleen!!!!!!!!1
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
jaska sanoi:
Eihä oo :eek:
Ett silleen!!!!!!!!!
Jos ei löydy, niin katso olisiko se päällimmäisenä. :p

Foorumi toimii kyllä nyt todella nopeasti. Asetuksista sen verran, että ne ovat juuri nyt hyvät, eikä niitä varmaan tarvitse paljon muutella. Ulkoasu onkin sitten toinen juttu...

Edit: Jäsennumerot ovat näköjään myös muuttuneet.
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Charlie sanoi:
Nyt on memberlist ja Top10-posters käytössä, ainakin toistaiseksi. ;)
Juu ootte oikeessa. Tai minäkin oon, koska jotenkin onnistuin lukemaan tuohon Charlien kommentiin sanan "pois"
Ett silleen!!!!!!!!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Pääsivulla ei näy viimeisen postauksen topicin nimeä...näkyi UBB:ssa.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
vBulletin 3.0 Final julkaistaan lähiaikoina. Tällä hetkellä on saatavilla testiversio, mutta siinä on bugeja. En ala asentamaan hackeja tähän kakkosversioon, koska 3.0 asennetaan joka tapauksessa lähiaikoina. Samalla tulee rutkasti lisää parannuksia, mukaanlukien parempi Last Post -ominaisuus.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Valitettavasti nuo bannerit ovat harrastelijamaisuutta vielä, koska netti ei edelleenkään ole mainosmediana kantava. Televisio ja lehdet ajavat korkealta ohi - jopa radiokin. Netissä toiminta perustuu edelleen interaktiivisuuteen, nopeaan tiedonvälitykseen ja hyvin kapeisiin kuluttajasekmentteihin.

Pelkkä autonromuttamoiden kiertely heidän logojaan kyselemässä ei saittia saati sitä kiertäjää elätä.

Pitäisi miettiä paremminkin yhteistyökumppania joka voisi vahvistaa omaa toimintaansa forumin kotimaisella kielellä tarjotusta uutis- ja tulospalvelusta. Tai voisi tarjota heille ( esim radiokanavalle ) tekstisisältöisen kontaktin - valitettavasti Sport-FM lopetettiin. Mutta tämä noin ajatuksena toisiaan täydentävistä medioista - tietenkin yhteistyö rakentuisi siten, että radiomainosaikaa ostanut esiintyisi myös forumilla.

Kaikkein tuskallisin työ eli mainostajien hankinta tapahtuisi näin toisaalla. Näin Forum ei joutuisi lisäämään toimintaansa tätä riskipitoista työpanosta. Myöskään mahdollisia sisällöllisiä remontteja ei joutuisi mittavasti harkitsemaan eikä toisaalta toimituksellista vastuuta tarvitsisi jakaa eri tahojen kesken.

NO - tähän asti tämä oli helposti sanottu. Mutta mistä tämä kumppani?

Radio oli siis luonteva ajatus mediana jolta puuttuu usein kiinnostava tekstisisältöinen foorumi. Kaikilla tietenkin jonkilainen saitti on. Kuitenkaan edes urheilu sellaisenaan ei riittänyt elättämään radiokanavaa saati että se olisi vain moottoriurheilu. Joten mitä kanavaa kiinnostaisi kytky tähän osaan?

Mobiilipalvelut ovat nekin kuviteltavissa hyödyntämään formuloiden suosiota ja kenties yhteistyöhön edellisen kaltaisesti. Joku saunalahden kaltainen saattaisi saada yhteistyöstä lisäarvoa.

Aikakausimediakin voisi tarvita täydennystä silloin kun itse lehti ilmestyy harvakseltaan tyyliin VM. Kotimainen tarjonta tässäkin vain on kovin suppeata ja suurten lehtitalojen omavaraista toimintaa jota Yhtyneet kuvalehdetkin tältä osin on.

Nuorten mikroauto ja karttijärjestöt tai vastaavat voisivat saada lisäarvoa yhdistymisestä mutta mainostajien tai rahan suhteen tuo ei liene mikään ratkaisu. Alan tarvikkeiden maahantuontikin on perin pienten yrittäjien sekalaisessa hoivassa ja markkinat pienet. Joku Mika Salo circutin tapainen yhteistyökumppani voisi toimiakin jos saittien informaatio tukusi toisiaan mainostajia myöden.

Jopa maikkaria voisi harkita jos Forum palvelisi tahollaan lähetysaikojen ja muun vastaavan suhteen maikkarin omien sivujen rinnalla ns vapaana keskustelupaikkana. Ihan vain vuosikustannusten kattamiseksi ilman suurempia remontteja.

Pelkästään joku autotarvikeketjukin voisi olla ajateltavissa tälläisenä yhden mainostajan forumina - mutta näissäkin skenarioissa saiteilla tulisi olla palveleva funktio esim kuvastona, päivittäistarjouksina, postimyyntikontaktina jne...

Miksei samalla ajtuksella jokin käytettyjen autojen ketjukin toimisi RintaJoupin tapaan yhdistettynä Forumiin.

No ajatellaan lisää, terv Mikael.
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Tässä tästä harrastelijoiden toiminnasta. Pientähän tuo toki muuhun on vielä. Kuitenkin kasvo mainosmedioista eniten ja on jo kolmannes radiomainonnan koosta.


Verkkomediamainonta ampaisi 14 prosentin kasvuun

Suomen mediamainonta kasvoi viime vuonna edellisvuodesta 2,5 prosenttia ja ilman vaalimainontaa 1,7 prosenttia 1,08 miljardiin euroon. Verkkomediamainonta kasvoi peräti 13,9 prosenttia, ja se nosti osuutensa 1,6 prosenttiin koko mainoskakusta.

Mainonnan Neuvottelukunnan tilaaman ja TNS Gallup Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan verkkomainontaan käytettiin viime vuonna 17,1 miljoonaa ja vuotta aiemmin 15 miljoonaa euroa.

Verkkomediamainonnan luvuissa on mukana varsinainen ja luokiteltu mainonta, muttei sähköisiä hakemistoja eikä hakupalveluita.

Joulukuussa verkkomediamainonta kasvoi edellisvuodesta 41 prosenttia reiluun miljoonaan euroon.

Telepalveluja jumpattiin

Mainostajista finanssiala vähensi viime vuonna mainontaansa 14,8 prosenttia ja it-ala 13,5 prosenttia.

Vastaavasti telepalveluja mainostettiin 18,1 ja moottoriajoneuvoja 13,9 prosenttia edellisvuotta enemmän. Myös rekrytointimainonta on nousussa vuosien 2001/2002 vaihteen aallonpohjastaan.

Merkkimainostajista eniten mainosti Sonera Oy perässään Volvo-Auto, Valio, L´Oreal ja viidentenä Nokia Mobile Phones.

Kaupan mainostajista suurin oli K-Citymarket perässään Prisma, K-supermarket, Lidl ja Anttila.


Lievää kasvua

Sanomalehtimainontaan käytettiin viime vuonna euroja 2,1 prosenttia edellisvuotta enemmän. Kaupunki- ja noutopistelehtien mainonta lisääntyi 9,6 prosenttia. Sanoma- ja kaupunkilehtien osuus mediamainonnan määrästä oli 55,2 prosenttia.

Aikakauslehdissä mainostettiin euromääräisesti 0,3 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2002. Aikakauslehtiryhmässä yleisölehdet kasvattivat mainostulojaan 0,7 prosenttia ja asiakaslehdet 8,1 prosenttia.

Aikakauslehtien kokonaiskehitystä laskivat ammatti- ja järjestölehdet, joiden mainostulot laskivat 3,3 prosenttia. Aikakauslehtimainonnan osuus mediakakusta oli 16,5 prosenttia. Printtimainonnan osuus mediamainonnasta oli 71,7 prosenttia.

Televisiomainonta kasvoi kolme prosenttia ja sen osuus oli 19,2 prosenttia. Radiomainonta lisääntyi 8,3 prosenttia ja sen osuus oli 4,4 prosenttia.

Kaikkiaan sähköisen mainonnan osuus mainoskakusta oli 25,2 prosenttia.

Ulko- ja liikennemainonta väheni 3,4 prosenttia ja sen osuus oli 2,9 prosenttia. Elokuvissa mainostettiin 5,5 prosenttia vähemmän kuin vuotta aiemmin ja sen osuus oli 0,2 prosenttia.

Suoramarkkinoinnin arvo oli 504 miljoonaa euroa, ja se kasvoi edellisvuodesta o2,5 prosenttia.
Luulisi tuosta potista jotain löytyvän foorumillekin. Tuostahan löytyy firmojakin, jotka suhtautuu nettimainontaan positiivisesti :D
Ett silleen!!!!!!!!
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
Nopeaa oli toiminta, siitä kiitos :)

Ja hyvältä näyttää tämä uusi look :)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Viittasin näillä bannereilla lähinnä logoin esiintyviin saittien lakanoihin. Mainitussa kokonaiskakussa on mukana netissä mainostavien omien sivujen kustannukset.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
mikæl sanoi:
Viittasin näillä bannereilla lähinnä logoin esiintyviin saittien lakanoihin. Mainitussa kokonaiskakussa on mukana netissä mainostavien omien sivujen kustannukset.
Oisko lähdettä, ottaen huomioon nämä luvut
Mainonnan Neuvottelukunnan tilaaman ja TNS Gallup Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan verkkomainontaan käytettiin viime vuonna 17,1 miljoonaa ja vuotta aiemmin 15 miljoonaa euroa.
en oikein usko väitteeseesi. Liian pieniä lukuja.
Ett silleen!!!!!!!!1
 

eph

Well-known member
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2641
Sijainti
Jyväskylä
Herää kysymys, miksi maksaa boardin lisenssistä kun saatavilla on monia (parempiakin) palstasoftia ilmaiseksi?

Olen ymmärtänyt asian vain näin että raha on vähissä, vai kuinka?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jaska: nettimarkkinointi kehittyy koko ajan, sitä tuskin kukaan kiistää. Mutta kuten itsekin sulle kerroin toisessa toikissa aiemmin niin nettimainonta on tällä hetkellä vielä lapsen kengissä verrattuna tv-, radio-, ja lehtimainontaan. Se kehittyy koko ajan, ihan niinkuin varmasti tarkoititkin, mutta ei käsittääkseni sitä kehittymistä ole kukaan kiistännyt? Vaan kokoajan on ollut puhe nettimainonnan historiasta ja nykytilasta, mikä ei ole vielä kovin korkealla, kehityksestä huolimatta.

No anyway, mikaelilta hyvä teksti, olen pitkälti samaa mieltä.. Vaan parempi ettei tätä mainosjarnausta tuo joka toikkiin?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Jaska: nettimarkkinointi kehittyy koko ajan, sitä tuskin kukaan kiistää. Mutta kuten itsekin sulle kerroin toisessa toikissa aiemmin niin nettimainonta on tällä hetkellä vielä lapsen kengissä verrattuna tv-, radio-, ja lehtimainontaan.
Kaikki mainonta kehittyy, toki nettimainonta on eniten kehittyvä koska se on nuorin. Mutta se ei tosiaankaan ole niin lapsenkengissä, kun monet luulee. Se on viimeisen vuoden aikana kehittynyt saatanasti, kerrankin voisit uskoa muo, etkä periaatteesta vastustaa. Mä olen tehnyt asian parissa töitä.

Mikaelin tekstissä oli hyviä pointteja, kyllä. Mutta jotain jotka herättää kysymyksen missä mies on ollut viimeset vuodet. Esim. mobiilijuttuja foorumilla on ollut ikuisuuden.
Ett silleen!!!!!!!!1
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
jaska sanoi:
Kaikki mainonta kehittyy, toki nettimainonta on eniten kehittyvä koska se on nuorin. Mutta se ei tosiaankaan ole niin lapsenkengissä, kun monet luulee. Se on viimeisen vuoden aikana kehittynyt saatanasti, kerrankin voisit uskoa muo, etkä periaatteesta vastustaa. Mä olen tehnyt asian parissa töitä.

Mikaelin tekstissä oli hyviä pointteja, kyllä. Mutta jotain jotka herättää kysymyksen missä mies on ollut viimeset vuodet. Esim. mobiilijuttuja foorumilla on ollut ikuisuuden.
Ett silleen!!!!!!!!1
No täytyy myöntää - en käy juuri koskaan Forumin "etusivulla" vaan komentoin lähinnä yleisellä tasolla asiasta ( mikä muuten kuvaan näiden bannereidenkin kontaktipintaa ). Toisaalta viittasi nimenomaan hyvin tiiviiseen integraatioon mahdollisen partnerin kanssa joka tarkoittaisi sivujenkin yhdistämistä jollakin tasolla.

Nettiin käytetyt rahat menevät suurelta osin itse sivujen tekemiseen - siis kunkin yrityksen omiin tai mehdollisen sidosryhmän sivujen tekemiseen. Eikä ihme - onhan näiden tuottaminen saman hintaista kuin esim esitetuotanto.

Varsinaista "ilmoitusmyyntiä" tai vastaavaa funktiota ei netissää juurikaan ole ja tämä alue bannereineen on suurista odotuksista huolimatta jäänyt syntymättä. Poikkeuksia ovat vain kapeiden nuorisoryhmien KissFM-tyyliset mediat tai vastaavat elämäntapafoorumit - mutta varsinaista massaa näistä ei nettiin synny. Edelleenkin painopiste on tiedonvälityksessä ja interaktiivisissa palveluissa per kukin yritys erikseen.
 
Ylös