Uusittu foorumi

eph

Well-known member
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2641
Sijainti
Jyväskylä
Sellainen vielä Antille jos ongelma on liiallisen kaistankulutuksen kanssa mistä on tehty jopa jotain tutkielmia.. Eli yksittäinen ketju (engl. thread) kannattaa jakaa useammille sivuille, yleensä nimittäin ko. ketjun lukija katsoo pari ekaa viestiä ja päättää sen perusteella jatkaako lukemista.. Tällaisessa tapauksessa 48 viestiä ladataan turhaan ja kulutetaan turhaa kaistaa. Jotkut taas tahtovat lukea vain viimeisimmät viestit ko. threadista jolloin niitä ensimmäisiä viestejä ladataan ihan turhaan.

Hyvä jako voisi olla 10-20 viestiä per sivu.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
mikæl sanoi:

Nettiin käytetyt rahat menevät suurelta osin itse sivujen tekemiseen - siis kunkin yrityksen omiin tai mehdollisen sidosryhmän sivujen tekemiseen. Eikä ihme - onhan näiden tuottaminen saman hintaista kuin esim esitetuotanto.
Varmasti menee. mutta ne ei ole noissa luvuissa mukana. Ajattele nyt 17.1 miljoonaa koko suomessa nettisivuihin. Eikö suomma kuulosta pieneltä. Foorumin tasosia sivustoja webbihotellissa saisi 17 000 kpl. Mitään muta tekemättä. Suurilla firmoilla on varmaan omat palvelimet, jolloin kulut nousee ja reilusti. Turha edes ajatella, että tuo summa sisältäisi nettisivujen kustannuksia.

mikæl sanoi:

Varsinaista "ilmoitusmyyntiä" tai vastaavaa funktiota ei netissää juurikaan ole ja tämä alue bannereineen on suurista odotuksista huolimatta jäänyt syntymättä. Poikkeuksia ovat vain kapeiden nuorisoryhmien KissFM-tyyliset mediat tai vastaavat elämäntapafoorumit - mutta varsinaista massaa näistä ei nettiin synny. Edelleenkin painopiste on tiedonvälityksessä ja interaktiivisissa palveluissa per kukin yritys erikseen.
Hienosti puhut, mutta väärässä olet. Usko minua, olen tehnyt viimeiset 6kk duunia ainakin jossain määrin asiaan liittyen. Mediamyyntiä netissä todellakin on. Mediatoimistotkin myy jo Internettiä mediana.
Ett silleen!!!!!!!!1
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
on on ja pyrkimyksiä on. Mutta ei vakavasti otettavaa vieläkään. Ja siltikin toimiakseen vaatii ns idean miksi käydä sivuilla - siis palveluja
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Kyllä totta helvetissä vaatii idean. Ei TV, tai lehdet saa mainostuloja, jos ei ole katsojia / lukijoita. Ei netti perinteisiä lakeja muuta mihinkään.
Ett silleen!!!!!!!!1
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Niin siis vielä kerran: pohdiskelin juuri aiemmassa turinassani tätä ideapuolta - että mikä se voisi olla suhteessa Forumiin. Juuri näitä ideoita netissä edelleen uupuu siksi että siitä vieläkään olisi varteenotettavaa vaihtoehtoa mainosmediana printille tai tv:lle tai radiolle. Useimmiten kyseessä on ns tukiväline edellisille. Ja juuri bannerit ovat se aidan matalin kohta jos meinaa asiasta yli mennä - siihenkin viittasin. Eli ei tässä mitään keksijää esitetä kunhan pohdin ns ääneen. Siksi näin Foruminkin helpommin jonkun muun konseptin kainaloon kuin pelkkänä mainospintana jota olisi työläs myydä.

Tuohon nimenomaiseen tutkimukseen on vaikea ottaa kantaa mutta muuten ihan tyhjäpäisenä en lähtenyt horisemaan.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Uusien viestien kuvakkeet ei näytä toimvan etusivulla. Väittää että on lukemattomia viestejä vaikka olen lukenu. No vanhassa foorumissa ei toiminu toi.
 

Outsider

Ulkopuolinen
Liittynyt
14.1.2004
Viestit
84
Sijainti
Ulkopuolelta
Semmoista vaan, että noihin arkistoituihin topikkeihin voi näköjään tehdä postauksia. :doubtful: Kokeilin (ja deletoin) äsken.
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
jaska sanoi:
Kaikki mainonta kehittyy, toki nettimainonta on eniten kehittyvä koska se on nuorin. Mutta se ei tosiaankaan ole niin lapsenkengissä, kun monet luulee. Se on viimeisen vuoden aikana kehittynyt saatanasti, kerrankin voisit uskoa muo, etkä periaatteesta vastustaa. Mä olen tehnyt asian parissa töitä.
Kerro lisää!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jooh.. kirjoitin äsken vähän turhaakin tekstiä. Tiivistän vähän.. :)

Eli siis ainakin mun ja jaskan lähtökohdat tähän keskusteluun on aivan erit. Jaskalla on selvästi pohjalla kiinnostus talouteen ja minä taas lähden ajattelemaan käyttäjälähtöisestä näkökulmasta. Mua ei niinkään kiinnosta luvut vaan sisältö.. Eli siis se miten nettimainonta on teknisesti kehittynyt ja miten se tulee kehittymään. Ja tällä hetkellä tilanne on se, että nettimainonta ja käytettävyys on ristiriidassa keskenään. Ja tulevaisuudessa tullaan varmasti suuntautumaan siihen miten saadaan sivuille mainontaa siten ettei käytettävyys kärsi, tai jopa siten että se tukisi käytettävyyttä. Tämä siksi että siirrymme koko ajan enemmän ja enemmän siihen suuntaan että käyttäjä on suunnittelussa pääasiana, eikä tuote. Ja siinä mielessä nettimainonnan nykytila on lapsenkengissä kun verrataan siihen tilanteeseen mitä se joskus hamassa tulevaisuudessa tulee olemaan. Silloin tuskin on bannereita, ainakaan siinä muodossa missä ne nyt käsitämme. :)

Mut siis se näkökulma mistä mä lähden ei liity millään tavalla rahaan, josta jaska lähtee tätä asiaa käsittelemään. Ja näin ollen puhumme hiukan eri asioista, jolloin keskustelu on kyllä järkevää, mutta tämmöinen "sä oot väärässä, mä oikeassa" väittely on täysin jonnin joutavaa ja turhaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
jaska sanoi:
Mä olen tehnyt asian parissa töitä.
Tämä on kyllä mieletön perustelu! :D

Samalla periaatteella voidaan kaikki F1-aiheiset keskustelut lopettaa, sillä sarla tietää kaiken, koska hän on ajanut F1-autolla (ellen väärin muista).

Vastaavasti ralli-keskustelu voidaan lopettaa samalla tulkinnalla, sillä Frank tietää kaiken, koska hän on rallikuski.

Ja niin ikään muu urheilu voidaan lopettaa, sillä Sam mäiskii joskus vähän pesäpalloa ja hänen mielipiteensä siis voittaa muiden mielipiteet.. ;)
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
Tämä on kyllä mieletön perustelu! :D

Samalla periaatteella voidaan kaikki F1-aiheiset keskustelut lopettaa, sillä sarla tietää kaiken, koska hän on ajanut F1-autolla (ellen väärin muista).

Vastaavasti ralli-keskustelu voidaan lopettaa samalla tulkinnalla, sillä Frank tietää kaiken, koska hän on rallikuski.

Ja niin ikään muu urheilu voidaan lopettaa, sillä Sam mäiskii joskus vähän pesäpalloa ja hänen mielipiteensä siis voittaa muiden mielipiteet.. ;)
No lähinnä tuolla perustellulla tarkoitin sitä, että täällä kun väitettään, että tuolla ei raha liiku. Kun mulla on työelämästä täysin toiset kokemukset. tuo oli tarkoitettu kumoamaan "Mutu-tuntuman" väitteet.

Siinä oot oikeessa, että meillä on eri näkemys foorumin kehittämisestä, kuten kaikesta muustakin ;)

Minusta vain pitkäkestonen ratkasu ei voi olla pelkkä VIP-käyttäjien rahastus . . . Ja täysin huomaamattomat ja käyttäjiä häiritsemättömät mainokset ei sitä rahaa tuo...
Ett silleen!!!!!!!!!1
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Olet oikeassa että pelkkä vip rahastus ei riitä.. Mutta jotenkin pitäisi keksiä sellainen keino ettei käytettävyys kärsisi..
 

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
Eikohan se perimmainen ongelma ole se, etta ei taalla ole noille mainostajille juurikaan potentiaalista asiakaskuntaa. Se etta taalla on tuhansia kavijoita, niin se ei viela tarkoita mitaan.

Muistan taannoin kun Ana kiroili kun kukaan ei edes klikkaa noita bannereita... :rolleyes: Jos niin todella oli niin kuinka moni sitten kaytti niiden palveluita kautta osti jotain sielta?

Ostovoimaisimmat (duunissa kayvat) tyypit taalla on pitamassa vain hauskaa taalla eika monikaan heista edes F1 puolella juurikaan kay. F1 Forumilla on joku shop:kin... paljonko sen myynti on? Tuottaako se rutkasti? Jos ei, niin miksikohan? Sillekin olisi pikku ideoinnilla tehtavissa vaikka mita, veikkaisin.

Eli kun mainostajien tarkoitus on ensi kadessa tehda mainostamisella rahaa eika todellakaan vain tukea jotain webbi saittia, niin pitaisi ajatella kuinka moni esim Vapaassa ja F1 puolella on todellista potentiaalista ostaja porukkaa eika vain koululaisia, jotka vain hengailevat taalla huvin vuoksi. Niin kun tekevat monet vanhemmatkin :rolleyes: silla jos ihan tosissaan ollaan, niin ei taalla monia ole jotka ovat ostovoimaisempia kuin UPt ja kun UPtkin asuvat ulkomailla, niin oli se banneri suurinpiirtein kenen tahansa, se ei ole tarkoitettu valitettavasti meille. Ihan siis vaan esimerkkina

Olisi tehtava linjajako: jatketaanko samalla linjalla, etta Ana myy t-paitaa ja pyytaa lahjoituksia vai yrittaako se tehda talla fyrkkaa. Jos, niin onko se talla kayttajakuntaprofiililla realistisesti edes mahdollista. Yhtaan siis ketaan vaheksymatta, mutta realiteetit pitaa tunnustaa eika vaan luottaa sokeasti, etta "kun saadaan mainostajia niin sitte kaikki on hyvin"...

Noh, kunhan vaan osallistuin keskusteluun...
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Jacques sanoi:
Ja tällä hetkellä tilanne on se, että nettimainonta ja käytettävyys on ristiriidassa keskenään. Ja tulevaisuudessa tullaan varmasti suuntautumaan siihen miten saadaan sivuille mainontaa siten ettei käytettävyys kärsi, tai jopa siten että se tukisi käytettävyyttä. Tämä siksi että siirrymme koko ajan enemmän ja enemmän siihen suuntaan että käyttäjä on suunnittelussa pääasiana, eikä tuote. Ja siinä mielessä nettimainonnan nykytila on lapsenkengissä kun verrataan siihen tilanteeseen mitä se joskus hamassa tulevaisuudessa tulee olemaan.
TV-mainonta ei taida olla enää lapsenkengissä, mutta niin ne ohjelmat vaan keskeytetään häiritsevästi mainoksien vuoksi...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Nopeahuoli sanoi:

Olisi tehtava linjajako: jatketaanko samalla linjalla, etta Ana myy t-paitaa ja pyytaa lahjoituksia vai yrittaako se tehda talla fyrkkaa. Jos, niin onko se talla kayttajakuntaprofiililla realistisesti edes mahdollista. Yhtaan siis ketaan vaheksymatta, mutta realiteetit pitaa tunnustaa eika vaan luottaa sokeasti, etta "kun saadaan mainostajia niin sitte kaikki on hyvin"...
Tuotahan minä olen jankannut. Ei välttämättä tartte tehä rahaa miljoonia. Mutta että kulut katettais ja antti sais leivälle muutakin kuin ylähuulta.

Mutta kun saadaan mainostajia, niin kaikki on hyvin - jos ne saadaan vielä pidettyäkin... :D Tosin se ongelma on niiden saaminen ;)
Ett silleen!!!!!!1
 

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
Aivan ;) "kun saadaan mainostajia". Miten ja milla ne ne saadaan? Miten markkinoit tata palstaa? Suomen johtava F1 keskustelupalsta on hyva slogani, mutta kuten sanoin jo edellisessa, sen kayttajakunta kun ei taida sittenkaan olla sita aktiivisinta ostajakuntaa... Sen mainostajat huomaavat kylla viikossa kahdessa kun klikkeja ei tule, saati sitten fyrkkaa.

Otetaan pieni esimerkki. Montako loppujen lopuksi naista muutamasta tuhannesta lupasi/innostui maksamaan sen VIP maksun? Prosentti ei paata huimaa? Kuinka moni sen sitten todella maksaa? Moniko naista muutamasta tuhannesta osti t-paidan tai pipon? Moniko ostaisi ne uudelleen jos esim niiden varia vaihdettaisiin?

En millaan halua lyoda hyvaa ideaa, vaan haluisin olla realistinen... Se YDINjengi taalla on harmittavan pieni ja siita kun rajaa viela pois ulkomailla asuvat ja koululaiset/opiskelijat (joilla ei ostovoimaa juuri ole), niin pienemmaksi vaan kay...

Ja sitten kun esittelet potentiaaliselle mainostajalle nama sata, muutama sata aktiivia, niin Forumin kokonaiskuva muuttuu aika rajusti siita alkuperaisesta "muutamasta tuhannesta" ja Suomen suurimmasta...

Eiko?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Edelleen moon sitä mieltä että hyvä tekstiviestipalvelu tuottaisi mannaa. Onhan tuosta nähty jo esimerkkejä, esim. tekstiviesti-chatit ja irc-gallerian tekstiviestihärpäkät. Jotain tuollaista pitäisi kehittää tännekin, koska se vetoaa nuorempiin ihmisiin ja siellä piilee potentiaalia joka peittoaa UP:tkin. :rolleyes:

Mulla muuta...
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin varmaan pitäisi lähteä siitä että yrittäisi saada foorumin tunnettuutta paremmaksi ja sitä kautta lisää käyttäjiä ja sitäkautta myös mainostajia.

Jaaa taas palaamme tähän yhteen isompaan yhteistyökumppaniin. Jos F1-Forum ois yhtenä osana esim. nelosen sivuja, niin nelonen varmaan hoitaisi mainonnan, ja varmaan Antin kulutkin tulisi kuitattua?
Silloin tosiin forumin ulkoasu saattaisi muuttua enemmän yhteistyökumppanin tyyliin, jolloin täytyy miettiä miten pitkälle ollaan valmiita pyörimään yhteistyökumppanin pillin mukaan..

Ja kuka ties Antti voisi saada toimittaja apua nelosen ammattilaistoimittajilta jos yhteistyökumppani olisi nelonen?

Ja sitten palataan taas siihen että miten saada tällainen yhteistyökumppani.. Kehässä pyörii tämä keskustelu! ;)
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Onko täältä keskustelualueelta mitään linkkiä itse F1-forumin sivustoon? En ole löytänyt ja kaipaisin sellaista.
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Sam sanoi:
Onko täältä keskustelualueelta mitään linkkiä itse F1-forumin sivustoon? En ole löytänyt ja kaipaisin sellaista.
Hyvä huomio. Tuon voisi toteutta jotenkin.
 
Ylös