Australialaisessa Auto Action lehdessä oli V8 Supercars kuljettajien palkkavertailuja, mutta siitä en ole ihan varma miten palkat on kokonaisuudessa laskettu, onko mukana ihan varmasti kaikki tulon lähteet. Jotain suuntausta luvut kuitenkin antavat.
Luultavasti syy siihen miksi James Courtney löytyy listalta ensimmäisenä on se että hän allerkirjoitti vuoden 2010 lopulla juuri mestaruuden voitettuaan pitkän ja rahakkaan sopimuksen Holden Racing Teamin kanssa, hänen manageri Alan Gow on myös erittäin osaava ja hyvä neuvottelija.
Katselin hieman sarjan kotimaisiakuskeja jotka ajavat tänä vuonna koko kauden, niin eipä James Courtneyn lisäksi kovin monta sellaista kaveri löydy lähtöruudukosta joilla olisi hirveämmin kokemusta euroopan/ameriikan sarjoista sillä vain Courtneyn lisäksi kotimaan ulkopuolella sarjan kuskeista ovat vierailleet seuraavat -> Craig Lowndes (1997/F3000), Russell Ingall (1991-1995/F3), Will Davison (2003-2004/F3), Karl Reindler (2005-2006/F3, 2006-07/A1GP), Jason Bright (Indy Lights/2000), Fabian Coulthard (Englannin F-Renault/2002-2003), Michael Patrizi (Formula BMW/2005-2006). Suurin osa Australialaiskuskeista ajaa vain kotimaan pikkuformula/GT sarjoja ja sieltä lopulta ponnahtavat V8 Supercars sarjaan, mutta on matkan varrelle mahtunut Australialaiskuskeja jotka eivät ole lainkaan vierailleet V8 Supercars sarjassa kuten ex F3000-kuski Rob Nguyen ja ex A1GP-kuskit Chris Alajajian ja Ian Dyk, viime mainittu on vasta 26-vuotias iältään siinä mielessä voisi miehen vielä joskus vaikka nähdä ajamassa V8:ssa, mut ei kaveri ole kilpaillut viime aikoina huippusarjoissa.
Sarjassa olevista merkeistä nykyinen Holden Racing Team (HRT) perustettiin 1988, nimi otettiin käyttöön vasta seuraavalla kaudella ja HRT teki heti kättelyssä yhteistyötä TWR Groupin kanssa, joka korvasi aiemmin Holdeneja ajattaneen Peter Brockin paja Holden Dealer Teamin ja tallipääliköksi HRT palkkasi Win Percyn, meni vuosia aikaa kunnes vuonna 2002 TWR:llä alkoi taloushuolet painaa päälle ja vuoden lopulla se olikin jo konkassa, seuraavaksi kaudeksi HRT:n uudeksi omistajaksi tuli Mark Skaife ja hänen Skaife Sports mutta silti apua tarvittiin. Lopulta Tom Walkinshaw palasi takaisin 2005, tällä kertaa konkkaan menneen TWR:n tilalle ilmestyi uusi Walkinshaw Performance joka tuotti HRT:lle ja Kmark Racingille tarvittavia osia ja viimein 2008 Tom Walkinshaw oli täysivaltainen Holden Racing Teamin omistaja. Nykyään pomona häärii Ryan Walkinshaw, sillä hänen isänsä Tom menehtyi pitkäaikaisen sairauden saattelemana marraskuussa 2010. HRT:n tallipäällikkönä häärii pitkän linjan Mclaren F1-tiimin entinen työntekijä Steve Hallam.
Ford Performance Racing perustettiin 2003 jota pyörittää David Richardsin Prodrive, sitä ennen Fordin virallinen "tehdastiimi" sarjassa oli Glenn Seton Racing. Tallipäällikkönä hääri FPR:llä Tim Edwards joka oli aiemmin töissä Jordan F1-tiimissä koko tiimin elinajan. Nykyinen FPR:n ja Prodriven sopimus ulottuu kauden 2013 loppuun saakka, mutta luultavasti jatkosopimus on syntymässä eteenpäinkin. Sarja on kiinnostava ja kiehtova mutta paljon on sarjassa vieläkin sellaista minkä sisälle ei ole oikein päässyt.