Freak
Well-known member
Juu. Bottaksen ristinä on kantaa Suomessa usein toistettua slogania. Kisaa ei voi voittaa ensimmäisessä mutkassa. Hän ottaa sen usein liiankin tosissaan.
Bottaksen onboard videosta kuulee että ennen jarrutusta nostaa hetkellisesti jalan kaasulta, mutta antaa viel sen jälkeen hetken kaasua ennen jarrutusta. Siinä kohtaa Leclerciä ja Alonsoa alkaa valumaan edelle. Ylivarovaisuutta vaan.Ei se tuossa kohtaa varmasti vielä jarruttanut, mutta katoin kans kisan aikana, että jotain kummallista taas tapahtui. Olisiko moottori/laatikko pätkäissyt tuossa, kun mentiin vauhdilla joka puolelta ohi. Mutta olisi Vale siitä varmaan sanonut. Kaasulta nostamisellekään ei ole mitään syytä, tai ainakaan näy omaan silmään.
Nyt kun katoin tota ilmakuvaa, niin taitaa vaan inusta noi tulla niin paljon nopeammin ohi, kun välimatka edellä oleviin pysyy kuitenkin ennallaan.Bottaksen onboard videosta kuulee että ennen jarrutusta nostaa hetkellisesti jalan kaasulta, mutta antaa viel sen jälkeen hetken kaasua ennen jarrutusta. Siinä kohtaa Leclerciä ja Alonsoa alkaa valumaan edelle. Ylivarovaisuutta vaan.
Itse kiinnitin huomiota Leclercin ja Sainzin vauhtieroon suoran päässä. Leclerc tais käydä jopa Sainzin edellä, mutta latu oli tukossa, niin ei ohitus toteutunut.Nyt kun katoin tota ilmakuvaa, niin taitaa vaan inusta noi tulla niin paljon nopeammin ohi, kun välimatka edellä oleviin pysyy kuitenkin ennallaan.
Edit. Juu, kyllä siinä jo kiihdytyksen loppupuolella vauhti hidastuu, mutta tuskin sekään kaasusta kiinni. Miksi ede nostaisi kesken suoraa kaasua, kun tilaakin vaikka kuinka. Taitaa olla tossa kapistuksessa vaan niin suuri ilmanvastus. Outo juttu
Ainakin Oskari Saaren podcastissä sanoi, että kun nuorena joutui välttämään kolareita rahan vähyyden takia, niin se heijastuu edelleen vähän pehmeenä ajamisena usein.Voi olla, että otti liian pehmeästi ekan kurvin. Valtteri kyllä tuntuu olevan varmanpäälle pelaaja ja välttää kolareita viimeiseen asti. Olisko se kahden Red Bullin kolaus Mersulla ja sen jälkeinen polemiikki jättänyt jälkensä pääkoppaan?
Aikanen jarru liittynee osalraan myös radan pölyisyyteen ja liukkauteen, kun oli pois linjalta.Ainakin Oskari Saaren podcastissä sanoi, että kun nuorena joutui välttämään kolareita rahan vähyyden takia, niin se heijastuu edelleen vähän pehmeenä ajamisena usein.
Outoa että tuollaisella merkillä ollaan aika-ajossa toisen Ferrarin edellä.Bottaksella oli vuosi sittenkin jarrumerkki paljon aikaisemmassa kuin kellään muulla. Epävarmuus toiminnasta eniten huokuu.
Verstappenilla samanlainen tilanne, sisälinja Bottaksen tavoin. Russell tulee imusta rinnalle, mutta Verstappen menee Russellia myöhemmin jarrulle ja pitää sijoituksen. Onboard kuvasta näkee miten Leclerc ja Alonso tulevat kuin torpedot ohi kun Bottas menee jarrulle aikaisemmin, Alonso ei ollut edes rinnalla ennen jarrutusta. En tiedä katsoitko äänillä ilmakuvavideon, mutta Vilander ihmettelee myös Bottaksen aikaista kaasun hölläystä ja jarrutusta.Nyt kun katoin tota ilmakuvaa, niin taitaa vaan inusta noi tulla niin paljon nopeammin ohi, kun välimatka edellä oleviin pysyy kuitenkin ennallaan.
Edit. Juu, kyllä siinä jo kiihdytyksen loppupuolella vauhti hidastuu, mutta tuskin sekään kaasusta kiinni. Miksi ede nostaisi kesken suoraa kaasua, kun tilaakin vaikka kuinka. Taitaa olla tossa kapistuksessa vaan niin suuri ilmanvastus. Outo juttu
Onboard videosta kuulee kun Bottas höllää kaasua ja palaa kaasulle ennen jarrutusta.Ite kuuntelin, enkä huomaa mitään ihmeellistä kaasun käytössä. Jarruttaakin samoin kuin edessä oleva ja sitten Alo jarruttaa huomattavasti myöhemmin. ALO on myös puhtaalla linjalla, joka myös auttaa siinä.
Ferkun pata ei kyllä muutenkaan ohuessa ilmassa näyttänyt toimivan, niin veikkaan tuon pienen hyytymisen kiihdytyksessä johtuvan enemmänkin siitä.
En kuule, muuta yritin puhelimen kautta kuunnella, niin voinee johtua siitäkin.Onboard videosta kuulee kun Bottas höllää kaasua ja palaa kaasulle ennen jarrutusta.
Jos katsot ilmakuvasta niin Bottaksen edessä oleva on Sainz joka myös jarruttaa tosi aikaisesti ja sen takia myöhään jarruttanut Leclerc torpedoi Sainzinkin rinnalle, mutta Sainz sai pidettyä paikkansa. Sama pata Sainzilla ja Leclercillä joita vastaan Bottas ajoi startissa että kyllä tässä avaintekijä oli tämä jarrutuksen suorittaminen jolloin Leclerc ja Alonso syöksyivät ohi.
Leclerc valitteli ettei ihan täysiä tehoja Ferrari saanut ulos Meksikossa. Ja löihän Vale hänet aika-ajossa. Oli tuosta spekulaatiota miksi Valtterilla tämä rata sopii.Ite kuuntelin, enkä huomaa mitään ihmeellistä kaasun käytössä. Jarruttaakin samoin kuin edessä oleva ja sitten Alo jarruttaa huomattavasti myöhemmin. ALO on myös puhtaalla linjalla, joka myös auttaa siinä.
Ferkun pata ei kyllä muutenkaan ohuessa ilmassa näyttänyt toimivan, niin veikkaan tuon pienen hyytymisen kiihdytyksessä johtuvan enemmänkin siitä.
En tiedä oletko sokea vai muuten vaan *****? Tuossahan juuri olen laittanut kuvan missä Alonso on Valen rinnalla ENNEN 150 metrin kylttiä. Leclerc on siinä vaiheessa jo OHI. Turha sun on inttää vastaa päin selvää asiaa. En tiedä pitäisikö tässä sanoa, että ota ne lasit päästä vai että laita ne lasit päähän?Alonso ei ollut edes rinnalla ennen jarrutusta.
Miksi tuo 150 -kyltti on niin tärkeä sinulle? Ehkäpä Bottas alkoi, jos ei jarruttamaan, niin ainakin nostamaan jo ennen 150 kylttiä.En tiedä oletko sokea vai muuten vaan *****? Tuossahan juuri olen laittanut kuvan missä Alonso on Valen rinnalla ENNEN 150 metrin kylttiä. Leclerc on siinä vaiheessa jo OHI. Turha sun on inttää vastaa päin selvää asiaa. En tiedä pitäisikö tässä sanoa, että ota ne lasit päästä vai että laita ne lasit päähän?
Sokealle kuva uusintana.
Näytä liitetiedosto 2920
Näin kauan jaksoit sitten pinnistellä kiukuttelematta, mitä juuri oli puhetta siitä herkkänahkaisuudesta. Niin että sinun piirtämistä viivoista ja screenshotista pystyy havaitsemaan millon jarrutus alkaa? Onboard kamerasta huomaa että Bottas alkaa himmaamaan jo ennen 150 kylttiä. Bottaksen jarrutus alkaa aikaisemmin kuin Alonson ja Leclercin ja siksi he sieltä singahtivatkin ohi vauhdilla.En tiedä oletko sokea vai muuten vaan *****? Tuossahan juuri olen laittanut kuvan missä Alonso on Valen rinnalla ENNEN 150 metrin kylttiä. Leclerc on siinä vaiheessa jo OHI. Turha sun on inttää vastaa päin selvää asiaa. En tiedä pitäisikö tässä sanoa, että ota ne lasit päästä vai että laita ne lasit päähän?
Sokealle kuva uusintana.
Näytä liitetiedosto 2920