Vanha sananlaskukin sanoo että... (Sisältää erittäin lievää avautumista)

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Itsehän söin koulussa kaikkea muuta kouluruokaa paitsi maksalaatikkoa. :thumbup:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Miten niin pakko? Ei meillä ainakaan koskaan ollut koulussa pakko syödä. Sai jättää syömättäkin jos siltä tuntui.
Juu ei ollu meilläkään ja mä suhtkoht varma, ettei yhdelläkään maikalla oo minkäänlaista mahdollisuutta edes halutessaan pakoittaa kersoja syömään, laki kun ei semmoiseen pakoita.

Lastentarhassa tosin oli semmonen sääntö, että oli pakko ainakin maistaa. Tuskinpa toikaan sääntö olis pitäny, jos siittä olis joku metelin nostanu. Toisaalta mun mielestä on oikeestaan ihan ok, että yrittävät saada alle kouluikäiset penskat edes maistamaan ruokaa ennenkuin päättävät ettei se maistu.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Moe Szyslak sanoi:
Muakin nyppii se että jotkut vinkuu että ENNEN VANHAAN oli kaikki paremmin.
Joo. Kyllä ennen vanhaan oikeasti oikeastaan kaikki asiat oli huonommin. Ehkä joku lähimmäisestä välittäminen ja elämän hektisyyden suhteen oli paremmin mutta muuten kyllä huonommin.

Mistäköhän luin jutun, jossa joku mummo kans tuosta kirjoitteli. Sanoi suoraan, että ihan puhdasta paskaa, kyllä nykyään on about kaikki paljon paremmin kuin ennen.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
OoPee sanoi:
Juu ei ollu meilläkään ja mä suhtkoht varma, ettei yhdelläkään maikalla oo minkäänlaista mahdollisuutta edes halutessaan pakoittaa kersoja syömään, laki kun ei semmoiseen pakoita.
Jaahas, mun koulun opettajat ovat siis käyttäneet hyväksi sitä, että tenavat ei kuitenkaan tiedä oikeuksiaan. :thumbdown
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Itsehän söin koulussa kaikkea muuta kouluruokaa paitsi maksalaatikkoa. :thumbup:
Lastentarhassa söin maksalaatikon, mutta rusinat kippasin vieruskaverin lautaselle sen jälkeen, kun olin kiinnittänyt sen huomion muualle sillä perinteisellä "kato hei, mikä tuol on, oho, se meni jo" -tempulla. Toimi jokaikinen kerta. Ei tullu edes huonoa omatuntoa, koska sille kaverille maistu ne rusinat :D

Pinaattikeitto, joka lastentarhassa oli mulle niin kauhee kokemus, että mulla meinas ihan oikeesti tulla oksennus, kun sitä suuhuni pistin (jo se haju herätti yökköreaktion), kehitin toisenlaisen kusetustempun, joka perustu tohon maistamispakkoon. Läikytin keittoa lautasen reunalle sillälailla, että näytti, että sitä keittoa olis ollu alkuvaiheessa enämpi kuin siinä vaiheessa, kun kerroin lastentarhanopettajalle, että moon nyt maistanu enkä haluu enempää. Toimi :eek:

Koulussa en sitten enää muista, että olis ollu mitään semmosta safkaa, mitä ei olis tullu syötyä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Matxi sanoi:
Joo. Kyllä ennen vanhaan oikeasti oikeastaan kaikki asiat oli huonommin. Ehkä joku lähimmäisestä välittäminen ja elämän hektisyyden suhteen oli paremmin mutta muuten kyllä huonommin.

Mistäköhän luin jutun, jossa joku mummo kans tuosta kirjoitteli. Sanoi suoraan, että ihan puhdasta paskaa, kyllä nykyään on about kaikki paljon paremmin kuin ennen.
"Aika kultaa muistot"
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ace17 sanoi:
Jaahas, mun koulun opettajat ovat siis käyttäneet hyväksi sitä, että tenavat ei kuitenkaan tiedä oikeuksiaan. :thumbdown
Todennäköisesti :dunno:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Lindströmin pihvit lensivät kerran ikkunasta ulos ja minä niiden perässä.

Silloin oli pakko syödä. :frown:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Lastentarhassa söin maksalaatikon, mutta rusinat kippasin vieruskaverin lautaselle sen jälkeen, kun olin kiinnittänyt sen huomion muualle sillä perinteisellä "kato hei, mikä tuol on, oho, se meni jo" -tempulla. Toimi jokaikinen kerta. Ei tullu edes huonoa omatuntoa, koska sille kaverille maistu ne rusinat :D
Jos se kerta tykkäsi niistä niin miksi et tarjonnut sille niitä suoraan? Ilman huijaamisia?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Jos se kerta tykkäsi niistä niin miksi et tarjonnut sille niitä suoraan? Ilman huijaamisia?
Kävi oikeestaan just äsken sama mielessä, mutta ehkä mä arvelin sillon kuusvuotiaana, että kundi tekee siitä kuitenkin niin suuren numeron, että lastentarhan tätikin sen huomaa ja homma loppuu siihen :dunno:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
:confused: :confused:
Eihän 'kuultaa'-sana tuossa kohdassa olis edes suomenkieltä. Kyllä son "Aika kultaa muistot".
Uskallan väittää, että "aika kuultaa muistot" on varhaisempi muoto tästä sananlaskusta. Kaiketi muuttunut helpommin ymmärrettäväksi aikaa myöten.

Ei silti molemmat vaihtoehdot käyvät...;)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Formulanomi sanoi:
Uskallan väittää, että "aika kuultaa muistot" on varhaisempi muoto tästä sananlaskusta. Kaiketi muuttunut helpommin ymmärrettäväksi aikaa myöten.

Ei silti molemmat vaihtoehdot käyvät...;)
Aika rohkea olet jos uskallat väittää. ;)

Noh, itse en ole koskaan ennen edes kuullut 'kuultaa'-sanaa tässä sananlaskussa. Googlekin on sitä mieltä että 'kultaa' on oikea muoto, toki jokunen sivu löytyy jossa se on typotettu.

Tulokset 1 - 10 noin 27 500 osuman joukosta haulle "Aika kultaa muistot".
Tulokset 1 - 10 noin 32 osuman joukosta haulle "Aika kuultaa muistot"
Eihän lause "Aika kuultaa muistot" edes tarkoita mitään järjellistä.
 
Ylös