Juu ei ollu meilläkään ja mä suhtkoht varma, ettei yhdelläkään maikalla oo minkäänlaista mahdollisuutta edes halutessaan pakoittaa kersoja syömään, laki kun ei semmoiseen pakoita.Runar ja Kyllikki sanoi:Miten niin pakko? Ei meillä ainakaan koskaan ollut koulussa pakko syödä. Sai jättää syömättäkin jos siltä tuntui.
Joo. Kyllä ennen vanhaan oikeasti oikeastaan kaikki asiat oli huonommin. Ehkä joku lähimmäisestä välittäminen ja elämän hektisyyden suhteen oli paremmin mutta muuten kyllä huonommin.Moe Szyslak sanoi:Muakin nyppii se että jotkut vinkuu että ENNEN VANHAAN oli kaikki paremmin.
Jaahas, mun koulun opettajat ovat siis käyttäneet hyväksi sitä, että tenavat ei kuitenkaan tiedä oikeuksiaan. :thumbdownOoPee sanoi:Juu ei ollu meilläkään ja mä suhtkoht varma, ettei yhdelläkään maikalla oo minkäänlaista mahdollisuutta edes halutessaan pakoittaa kersoja syömään, laki kun ei semmoiseen pakoita.
Lastentarhassa söin maksalaatikon, mutta rusinat kippasin vieruskaverin lautaselle sen jälkeen, kun olin kiinnittänyt sen huomion muualle sillä perinteisellä "kato hei, mikä tuol on, oho, se meni jo" -tempulla. Toimi jokaikinen kerta. Ei tullu edes huonoa omatuntoa, koska sille kaverille maistu ne rusinatMoe Szyslak sanoi:Itsehän söin koulussa kaikkea muuta kouluruokaa paitsi maksalaatikkoa. :thumbup:
"Aika kultaa muistot"Matxi sanoi:Joo. Kyllä ennen vanhaan oikeasti oikeastaan kaikki asiat oli huonommin. Ehkä joku lähimmäisestä välittäminen ja elämän hektisyyden suhteen oli paremmin mutta muuten kyllä huonommin.
Mistäköhän luin jutun, jossa joku mummo kans tuosta kirjoitteli. Sanoi suoraan, että ihan puhdasta paskaa, kyllä nykyään on about kaikki paljon paremmin kuin ennen.
Todennäköisesti :dunno:Ace17 sanoi:Jaahas, mun koulun opettajat ovat siis käyttäneet hyväksi sitä, että tenavat ei kuitenkaan tiedä oikeuksiaan. :thumbdown
Täysin poikkeuksellisesti meinasin just kirjoittaa samaa kuin Jaska :eek!:jaska sanoi:"Aika kultaa muistot"
"kultaa" --> "kuultaa"jaska sanoi:"Aika kultaa muistot"
Jokos siellä on muuten maansuru lakannu? Kai muistit vittuilla?Zetor sanoi:Jätkät jarnaa täällä jostai kouluruuasta.
Se puolikas keitetty seassa lilluva kanamunakin... :yuck: :nope: :thumbdownSam sanoi:Pinaattikeitto oli ainoa ruoka mikä ei uponnut.
Formulanomi sanoi:"kultaa" --> "kuultaa"
Jos se kerta tykkäsi niistä niin miksi et tarjonnut sille niitä suoraan? Ilman huijaamisia?OoPee sanoi:Lastentarhassa söin maksalaatikon, mutta rusinat kippasin vieruskaverin lautaselle sen jälkeen, kun olin kiinnittänyt sen huomion muualle sillä perinteisellä "kato hei, mikä tuol on, oho, se meni jo" -tempulla. Toimi jokaikinen kerta. Ei tullu edes huonoa omatuntoa, koska sille kaverille maistu ne rusinat
Kävi oikeestaan just äsken sama mielessä, mutta ehkä mä arvelin sillon kuusvuotiaana, että kundi tekee siitä kuitenkin niin suuren numeron, että lastentarhan tätikin sen huomaa ja homma loppuu siihen :dunno:Matxi sanoi:Jos se kerta tykkäsi niistä niin miksi et tarjonnut sille niitä suoraan? Ilman huijaamisia?
Uskallan väittää, että "aika kuultaa muistot" on varhaisempi muoto tästä sananlaskusta. Kaiketi muuttunut helpommin ymmärrettäväksi aikaa myöten.Runar ja Kyllikki sanoi:
Eihän 'kuultaa'-sana tuossa kohdassa olis edes suomenkieltä. Kyllä son "Aika kultaa muistot".
Aika rohkea olet jos uskallat väittää.Formulanomi sanoi:Uskallan väittää, että "aika kuultaa muistot" on varhaisempi muoto tästä sananlaskusta. Kaiketi muuttunut helpommin ymmärrettäväksi aikaa myöten.
Ei silti molemmat vaihtoehdot käyvät...
Tulokset 1 - 10 noin 27 500 osuman joukosta haulle "Aika kultaa muistot".
Eihän lause "Aika kuultaa muistot" edes tarkoita mitään järjellistä.Tulokset 1 - 10 noin 32 osuman joukosta haulle "Aika kuultaa muistot"