Vanha sananlaskukin sanoo että... (Sisältää erittäin lievää avautumista)

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei tartte jarnata. Katton että tässä asiassa Google-esiintymät puhuu niin vankkaa kieltä että turha edes jarnata.
Eipä tuo Google aina puhu täyttä totta.
Totuuden löytämiseksi asia on pollattava F1-Forumin Vapaa keskustelu -keskustelupalstalla. :ahem:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ei tartte jarnata. Katton että tässä asiassa Google-esiintymät puhuu niin vankkaa kieltä että turha edes jarnata.
Älä ny viitti. JUST silloinhan on kaikkein paras hetki jarnata, kun todisteet on noin heikot! Varma tieto! :ahem:

P.S. en oo minäkään muuten koskaan kuullu tota Nomin versiota
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Runar ja Kyllikki sanoi:
Aika rohkea olet jos uskallat väittää. ;)

Noh, itse en ole koskaan ennen edes kuullut 'kuultaa'-sanaa tässä sananlaskussa. Googlekin on sitä mieltä että 'kultaa' on oikea muoto, toki jokunen sivu löytyy jossa se on typotettu.
Kävin itsekin myös kuuklettamassa ennen "rohkenen" -kommenttiani. Esiintymien määrä ei kyllä todista sitä, että sananparsi "aika kuultaa muistot" olisi väärin tai ei olisi ns. alkuperäinen muoto. Ehkä siitä voi päätellä mitä muotoa käytetään nykypäivänä enämpi...

Eihän lause "Aika kuultaa muistot" edes tarkoita mitään järjellistä.
Tarkoittaapahan. ;)
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
burb sanoi:
Eipä tuo Google aina puhu täyttä totta.
Totuuden löytämiseksi asia on pollattava F1-Forumin Vapaa keskustelu -keskustelupalstalla. :ahem:
Asia on jo hoidettu!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Kävin itsekin myös kuuklettamassa ennen "rohkenen" -kommenttiani. Esiintymien määrä ei kyllä todista sitä, että sananparsi "aika kuultaa muistot" olisi väärin tai ei olisi ns. alkuperäinen muoto. Ehkä siitä voi päätellä mitä muotoa käytetään nykypäivänä enämpi...


Tarkoittaapahan. ;)
Älä Nomi välitä, kuvittelin mäkin tosi pitkään, pitkälle yli kymmenvuotiaaksi, että huhtikuu on huuhtikuu! Asia selvis mulle vasta, kun huomautin mutsille, että almanakassahan on kirjoitusvirhe :eek:

Mikä tosta tekee ehkä astetta :eek::man on se, että toi on mun syntymäkuukausi :rolleyes:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Älä ny viitti. JUST silloinhan on kaikkein paras hetki jarnata, kun todisteet on noin heikot! Varma tieto! :ahem:

P.S. en oo minäkään muuten koskaan kuullu tota Nomin versiota
Musta tuntuu, että en ole muuta käyttänytkään....siksi toi Jaskan versio särähti näköön.

Sen Jaskan kommentin jälkeen kävin kyllä vielä kooklettamassa ja huomasin tuon saman kuin Ruunarikin.

Kysykääpäs joltakin vanhemmalta immeiseltä mitä mieltä ovat ?
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
OoPee sanoi:
Älä Nomi välitä, kuvittelin mäkin tosi pitkään, pitkälle yli kymmenvuotiaaksi, että huhtikuu on huuhtikuu! Asia selvis mulle vasta, kun huomautin mutsille, että almanakassahan on kirjoitusvirhe :eek:

Mikä tosta tekee ehkä astetta :eek::man on se, että toi on mun syntymäkuukausi :rolleyes:
Ai oot syntyny huuhtikuussa?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Musta tuntuu, että en ole muuta käyttänytkään....siksi toi Jaskan versio särähti näköön.

Sen Jaskan kommentin jälkeen kävin kyllä vielä kooklettamassa ja huomasin tuon saman kuin Ruunarikin.

Kysykääpäs joltakin vanhemmalta immeiseltä mitä mieltä ovat ?
Mutta kai sunkin on myönnettävä, että "aika kultaa muistot" kuulostaa loppujenlopuksi jotenkin loogisemmalta kuin toi toinen versio? :rolleyes:
 

72

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
16061
Tilliliha oli inhokkikouluruoka, muut hyviä, paitsi tietty hernekeitto jota en syö vieläkään.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Ai oot syntyny huuhtikuussa?
Oon joo ja oon aika varma, että toi oli alunperin huuhtikuu, mutta toi on vaan vääntyny kansan suussa tohon lyhyempään muistoon.

Vähän niinku yks sananlaskukin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Mutta kai sunkin on myönnettävä, että "aika kultaa muistot" kuulostaa loppujenlopuksi jotenkin loogisemmalta kuin toi toinen versio? :rolleyes:
On helpompi ymmärtää ja loogisempi. Edit: Enkös muuten kirjoittanut tämän jo aikaisemmin. :doubtful: Kaiketi muuttunut helpommin ymmärrettäväksi aikaa myöten.

Jos nyt katsotaan tässäkin toikissa olleita sananparsia, eivätpä nuo kaikki välttämättä aukene ihan ensisilmäyksellä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Kaiketi muuttunut helpommin ymmärrettäväksi aikaa myöten.
Tietenkään tää ei oo täysin poissuljettu vaihtoehto, mutta tarttis ny kyllä vähän enämpi todisteita ennenku uskon :doubtful:

Kuka soittaa kielitoimistoon ja kysyy? Anyone? :eek:
 

Zetor

Traktormiäs
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
5792
Sijainti
Walko-Wenäjä
OoPee sanoi:
Jokos siellä on muuten maansuru lakannu? Kai muistit vittuilla? :eek:
Mun kotikasvatukseni esti moisen... niin ja meno on tosiaan hiljennyt Saksan tappion jälkeen. Naapurin Amelion kanssa vedettiin parit bisset toki Italian kunniaksi heti matsin jälkeen.
 
Ylös