Vanhempiensa luona asuva aikuinen

• Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jjv

Arschloch
Toisen elossaolevan isovanhempani näin viime pääsiäisenä ja toisen keväällä 2001.

Alkuperäiseen aiheeseen niin tuo Racer X:n vinkki noista tukkukeräilytyöpaikoista on varmasti hyvä. Niihin porukkaa tarvitaan tulevaisuudessakin. Itsekin jotain varastoalan hommia suunnitellut hakea, kun nykyinen duuni loppuu. Nuo tukut kuitenkin isoja firmoja joissa kuulemani mukaan ihan hyvin TESiä ja työsuojeluohjeita noudatetaan ja työkaluihinkin jonkun verran panostetaan. Siinä on jo hyvä lähtökohta työpaikalle, jossa terve ihminen voi työskennellä. Netissä tietysti paljon katkeria entisten työntekijöiden vuodatuksia noista, muttei ne taiteilijasielujen haaveilupaikkoja olekkaan.

Lumipallo

Well-known member
Mitä nokittelua se on jos vastaa Pendelin kysymykseen rehellisesti?

Taitaa sulla olla vaan tarve provota tästäkin.
En tiiä provoaako joku jostakin, mutta ei mun mielestä Pendellin hienon kirjotuksen tarkotuksena ollu kartottaa että millon tarkalleen kukakin on viimeks nähny minkäkin mummonsa :eek:.

Mahtia, jos joku on koko ajan mummon kanssa tekemisissä ja puheissa ja on tiivis ja lämmin perheyhteisö niin ku telkkarin espanjalaisilla konsanaan ja on kiva kuulla että semmosta löytyy Suomen maasta. Mutta mitenkä tähän aiheeseen liittyy see että jonkun toisen mummo on kuollu 30 v sitten...(Taikka sitten tämä on taas jottain hassuttelua mitä en hoksaa :eek:.)

markoj

Custom User
Hyvä (idean tasolla) tää podium-haastattelu. Toimii ihan saatanan hyvin. Ikoneita riittää ja vanhimmasta ja kielitaidommimmista aina pisteet kisäjärjestäjille. Voisko kuvitella pientä loikkaa Monzaan? Jos ihan paavin raahaisivat Vatikaanista änkyttämään pallille...?
Juu, mutta millos näit mummus?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä sain ensimmäisen vakkariduunin vasta 25 vuotiaana ja se tuli siitä paikasta, jossa olin ollut työharjoittelussa lähes nollapalkalla. Tämän mainitsen nyt lähinnä sen takia, että Joni on aiemmin arvostellut sitä ettei työharjoittelu kannata. Joo eihän se kannatakaan, jos et ole omaksi eduksesi työharjoittelussa. Parhaimmillaan työharjoittelu on kuitenkin paras mahdollinen tilaisuus päästä työelämään heti opiskeluista valmistumisen jälkeen. Niin kävi minulle, ja tiedän, että samoin on käynyt monelle muullekin.
Tuo sisältää loistovinkin Jonille.

Kerron Jaqueksen tapaan (tätä on sitten turha yrittää tulkita rehvasteluksi tai yhtään miksi muuksikaan kuin rakkaan Jonderimme auttamiseksi),
että itsekin halusin saada juuri tietyn työpaikan nuorena kossina ja järjestin asian niin, että kävelin yrittäjän luokse, esittelin itseni, sanoin että ota kesähommiin, haluan oppia kaiken. Tulen vaikka ilmaiseksi.

No, kaveri otti mut töihin, opetti hommat paremmin kuin mikään ammattikoulu missään ja maksoi palkkaakin "omantunnon mukaan", itseasiassa ihan kohtalaisesti. Tämä "harjoittelupaikan" aktiivinen hankkiminen johti siihen, että olin kyseisellä yrittäjällä töissä vuosikausia, kunnes vaihdoin paikkakuntaa. Satunnaisesti kävin myöhemminkin tekemässä viikonloppu ja lomakeikkaa, kun pyysi apuja. Sama mies on yksi parhaita ystäviäni vielä tänäkin päivänä.

Että aktiivisesti Joni liikkeelle, itseä kiinnostavia töitä voi myös yrittää järjestää itselleen, kun ottaa oikeat välineet käyttöön.
Aktiivisuutta arvostetaan enemmän kuin uskotkaan.

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Isän isä 1977
Isän äiti 1984
Äidin äiti 1991
Äidin isä 1972

Isä kesäkuussa 2004
Äiti viikko sitten
Veli 1974
Mä olin jo osaa ottamassa ja kahlasin Puolipökäleen viime viikon viestit kunnes tajusin, että kysymys kuuluikin että "... millos näit..."

Perkele!

SamiJ

Well-known member
Mulla ei menny ku puol minuuttia.

*elvistelee*

Lumipallo

Well-known member
Minäpäs se en tajua vieläkään yhtikä mittään :frank:.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.