Vanhoja rallikarttoja ja -reittejä

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
636
Hienoja karttoja noi vanhat Championit ja muut. Munkin pitäisi saada aikaiseksi digitoida tonne Rally-Mapsiin noita 80-90 lukusia Waltikoita, Championeita, Viidennumeroita jne. tuolta kirjahyllystä.

Kun ei vaan olis niin perhanan laiska.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Hienoja karttoja noi vanhat Championit ja muut. Munkin pitäisi saada aikaiseksi digitoida tonne Rally-Mapsiin noita 80-90 lukusia Waltikoita, Championeita, Viidennumeroita jne. tuolta kirjahyllystä.
Täältä foorumilta löytyy kenties apuvoimia? Jos on yhtään etelään päin viittaava reitti, niin itse osallistun kernaasti talkoisiin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14528
Sijainti
Tampereen lenkki
Mulla on työn alla Championit 82 ja 84. Aikataulut puuttuu, pituudet sai VM-raporteista. Waltikkaakin on 90-luvulta tulossa.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Mulla on työn alla Championit 82 ja 84. Aikataulut puuttuu, pituudet sai VM-raporteista.
Jos on mun skannauksista, niin sieltä kuultaa kääntöpuolelta luultavasti aikataulu. Voin koittaa kaivella esiin, ellei joku toinen ehdi ensin. (y)
 

arskar1970

Well-known member
Liittynyt
14.10.2012
Viestit
170
Ne vois myös skannata tänne esille, niin saadaan historiaa esille sitäkin kautta.

Hienoja karttoja noi vanhat Championit ja muut. Munkin pitäisi saada aikaiseksi digitoida tonne Rally-Mapsiin noita 80-90 lukusia Waltikoita, Championeita, Viidennumeroita jne. tuolta kirjahyllystä.

Kun ei vaan olis niin perhanan laiska.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://www.rally-maps.com/Miljoona-ralli-1989
Avataan pää tämänkin osalta, eli vanha kunnon Miljoona-Cup. Ei mitään läpiyön ajamisia toki, mutta omalaatuisia yhtä kaikki ja olihan sarjalla aikanaan iso merkitys suomalaisessa ralliautoilussa. Itselläni on näitä vielä pari työn alla (vuoden 1990 sarjasta Kerava ja Uusikaupunki), mutta katsotaan josko vaikka kävisi niin hienosti, että saataisiin täydet sarjat 1989-1990 jossain vaiheessa näkyville.
Vaikka nimi näkyykin tuossa (toistaiseksi) hieman epämääräisesti vain Miljoona-rallina, niin kyseessä on siis vuoden 1989 Tikkurilan osakilpailu. Ensimmäistä pätkää voi tästä päivästä katsottuna kutsua melko eksoottiseksi. Itse olin natiaisena kolmosella, vähän lähdöstä eteen päin vasen-oikeassa.


Toinen aikanaan jo perinteikkään rallin maineen saanut kisa, jota ei aiemmin rally-mapsista löytynyt, on 100-ralli. Katsotaan saadaanko näitäkin enemmän dokumentoiduksi. Ensimmäisenä on vuorossa vuoden 1981 kisa, johon liittyy sellainen traaginen sivujuonne, että tämä kaksi viikkoa ennen Hankista kalenterissa ollut ralli jäi Ulf Grönholmin viimeiseksi kilpailuksi.

https://www.rally-maps.com/100-ralli-1981
 
Viimeksi muokattu:

Tiekirja

Active member
Liittynyt
25.5.2020
Viestit
36
https://www.rally-maps.com/Miljoona-ralli-1989
Vaikka nimi näkyykin tuossa (toistaiseksi) hieman epämääräisesti vain Miljoona-rallina, niin kyseessä on siis vuoden 1989 Tikkurilan osakilpailu. Ensimmäistä pätkää voi tästä päivästä katsottuna kutsua melko eksoottiseksi. Itse olin natiaisena kolmosella, vähän lähdöstä eteen päin vasen-oikeassa.
Kuriositeettina mainittakoon, että tuo ensimmäinen ek kulki nykyisen AKK:n pääkonttorin käytännössä pihalta. Lienee tosiaan maisemat ollet aika erilaiset silloin.
 
  • Like
Reaktiot: DC

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Heitetäänpäs vaihteeksi tällainen avunpyyntö: löytyykö keneltäkään arkistoistaan Helsinki-ralleja 1985 ja 1987? Molempia karttoja etsitään ns. tositarkoituksella.
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
831
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Nyt on näemmä omat viimeviikkoiset lisäilyt ilmestyneet rally-mapsiin.

Koillis-Savo Ralli 2020
Tengtools Rallsprint 2019 (Kitee)
Kerimaa Sprintit vuosilta 2009-2018.

Etenkin tuo Koillis-Savon reitti oli hieno, toki överinopea noille autoille. Kolmospätkän incar kertoo hyvin mistä kyse.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Siellä taitaa rally-mapsin adminilla olla nyt vähän ruuhkaa, kun joku jamppa oli työntänyt sinne vähintään kaikki Islannissa koskaan ajetut rallit.
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
831
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Siellä taitaa rally-mapsin adminilla olla nyt vähän ruuhkaa, kun joku jamppa oli työntänyt sinne vähintään kaikki Islannissa koskaan ajetut rallit.
Asiaankuuluvaa omistautumista kyseessä tuossakin, eikä kaikki rallit olleet edes mitään kyläralleja.

Itsellä jäi odottamaan vielä noin parikymmentä rallisprinttiä, mitä voi julkaista mutta niiden julkaisu menee lokakuulle. Ehkä ennen sitä Islannin rallit on saatu julki 😂
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11178
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Vaikka nimi näkyykin tuossa (toistaiseksi) hieman epämääräisesti vain Miljoona-rallina, niin kyseessä on siis vuoden 1989 Tikkurilan osakilpailu. Ensimmäistä pätkää voi tästä päivästä katsottuna kutsua melko eksoottiseksi. Itse olin natiaisena kolmosella, vähän lähdöstä eteen päin vasen-oikeassa.
Mulla ei oo reittikarttaa ja olin ykkösellä Koisotiellä Saarenpään ulosajopaikassa. Menikö toi pätkän keskiosa tosiaan noin? Noh, muisti voi pettää ja silloin en vielä osannut edes kokea painajais...ööh, arvata että pian asuisin kauan, kauan Vantaalla.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Mulla ei oo reittikarttaa ja olin ykkösellä Koisotiellä Saarenpään ulosajopaikassa. Menikö toi pätkän keskiosa tosiaan noin?
tikkurila_ek1.JPG
Tuolla tavalla se oli reittikarttaan piirretty, eli rally-mapsin kuvan pitäisi nyt olla ainakin sinne päin. Mikäänhän ei toisin takaa, etteikö reittiä olisi vielä kartan painamisen jälkeen muutettu. Pituuden puolesta on myös aika lähellä, mapfab näyttää 4,61 km ja pätkätuloksissa ilmoitettu pituus on tuo rally-mapsissa oleva 4,54 km. Tuo heittokin on aikalailla toleranssissa, sillä Sinikellonkujalta ei ole enää tieyhteyttä Sinikellontielle, joten se piti piirtää käsin.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Sattuisiko kenelläkään olemaan tallessa Itärallin-90 reittikarttaa? Ajettiin kesällä -90 Abloy-rallin nimellä.
 
Ylös