Vapaan F1-keskustelu 2004

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Uusi toikki kaikille niille, joita huvittaa jauhaa Formuloista ja joita ei kiinnosta mennä tuonne yläkerran hiekkalaatikolle! Niin kun esim minua :thumbup:

No niin, ajattelin itse avata keskustelun viiltävällä analyysillä sunnuntai-aamun kisasta:

1) Kimi kauden ensimmäinen keskeyttäjä. Hienoa! Yksi titteli siis jo ansaittu!

2) BOOOOOORING!!!! BOOOOORING!!!!

Juu ei tartte taas katsella totakaan lajia ennen Monacoa. Son meinaan hienoa kun FIA muutti sääntöjä, jotta hommasta saatais vieläkin mielenkiintoisempi kun viime vuonna: 6 pääsi samalla kierroksella maaliin voittajan kanssa vain sen takia kun se helläs lopussa. Kunnon ohituksia näkyi kaksi eikä kilvanajoa näkynyt ollenkaan.

Vähän kun katsois tennistä, jossa ei ole kun 1 pelaaja :D

:nope: :nope:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Onks harakoilla ikinä ärrävikaa?

72

Well-known member
Mä sanon sen verran, että 72:n perinteiseen veikkaukseen osallistuneet voivat käydä veikkauspalstalta katsomassa sijoituksensa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tylsää oli oli kyllä nyt juu ja McLarenin sekä etenkin Mersun poikain autonrakennustaito alkaa pikkihiljaa nostattaa suuria ?-merkkejä :eek!: On se jumalauta, koko syksyn jaksoivat jauhaa, että ei tää suoraan automuseoon menny Hopeasilakka mikään floppi ollu eikä missään nimessä menny fyrkat hukkaan, koska nyt siittä saadaan upea pohja ensi kauden autolle. No niin näköjään saatiin! :eek!: :eek!: :D Tätä logiikkaa seuraten vois olettaa, että ilman tuota viime kauden floppausta olisi ilmeisesti tällä kertaa hävitty Minardeillekin kierroksella tahi parilla :rolleyes:

Noh, onhan Kimillä toki vielä mahdollisuudet tehdä ennätys, nimittäin maailman vanhinpana koskaan maailmanmestaruuden voittaneena kuljettajana :eek!:

Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että tuo nykyinen aika-ajosysteemi on niin syvältä penaalista kuin vaan joku asia voi olla. Kilpailusta kun on nykyään turha jännitystä hakea, niin yrittäisivät nyt hjerranjumala edes hakea pikkuisen jännitettävää aika-ajoissa. Niinkuin jo muualla totesin, ne aika-ajo tulokset voi ihan yhtähyvin hakea teletekstistä, kun ei se lähtöjärjestys ainakaan periaatteessa kerro yhtään mitää.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Juu nimenomaan tuo, että koko viime vuosi vedettiin jollain vanhalla mallilla (ja paikoin varsin mallikkaasti) ja aina vaan hoettiin, että uutta autoa ei kantsi ottaa käyttöön vasta kun ensi kaudella. Se pitää ensin testata kestäväksi ja luotettavaksi... Eli niillä oli periaatteessa baut vuosi aikaa rankentaa ja testata sitä autoa, mutta mitä jäi käteen? Saatanan hidas ja ennen kaikkea epäluotettava auto :D Toki ollaan vasta eka kisa ajettu, mutta jo helmikuun testien perusteella, jopa tiimin sisällä on paniikkia havaittavissa...

Ihmettelen miten ne voi sössiä noin pahasti koko homman?? Mitä ne on siellä tehneet koko sen ajan kun ne vakuutteli saavansa "ensi vuodeksi" varsinaisen tykin?? :D Mitä ne on tehneet niissä testeissään koko talven kun tulos on tollanen?? :confused: Tietotaitoa pitäisi olla, mutta... :eek!:

Todella amatöörimäistä touhua koko paska. Dennisin ja Haugin olis pitänyt katsoa peiliin jo reilu puoli vuotta sitten ja tunnustaa tilanne. Nyt siellä on menty ilmeisesti vaan sormet ristissä koko talvi ja toivottu, ettei kukaan muukaan (paitsi Ferrari) olisi edistynyt...

:nope: :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
On tosiaan Wokinking poikain pasmat sen verran sekaisin, että alkaa koko touhu saada jo hieman humoristisia piirteitä :rolleyes:

Noh, luottavaisin mielin katse kohti tulevaisuutta ;)

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
McLarenin joukot testasivat sen autonsa loppuun, ei ole ihme, ettei enää kisan mittaa kestänyt. Sielä sitä ollaan kaiken maailman jordaneitten seassa, vaikka voitosta pitäisi kisata (Kimiä vapaasti lainaten.)

Tulipa niin mieleen vanhat Häkkisen epätoivon vuoden, joina peugeotit ja muut mersut savusivat pientarella. Silloin kuitenkin keljutti paljon enemmän.

Sam.S.Walken

alias SSW
Sijainti
Espoo, Suomi
Itse sanoisin että olli niinkuin tennistä kahden pelaajan pelaamana. (Tuosta ehkä huomaa että en ole kovin kiinnostunut tenniksestäkään) :D

Olipa tosiaan aikoihin tylsin kisa, mitä olen katsonut. :thumbdown Aino hyöty aamuyöstä heräämisessä oli se että sain vietyä veljeni lentokentälle. (eikä kyse ole siitä että haluaisin hänestä eroon päästä. <-huomio vääräleuoille) :thumbup:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kisahan oli erinomainen huomioden lähetysajan, nukahdin noin 15 kierroksen jälkeen. Uusintalähetystä katsoessani torkahdin vain pariin kertaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Sam.S.Walken sanoi:
Olipa tosiaan aikoihin tylsin kisa, mitä olen katsonut. :thumbdown Ainoa hyöty aamuyöstä heräämisessä oli se että sain vietyä veljeni lentokentälle. :thumbup:
Onko Sinulla muuten huonot välit veljesi kanssa, kun veit hänet väkisin lentokentälle - ja vielä ihan aamuyöllä? :confused: ;)

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Mä luulen että 99%:sti McLarenin hitaus johtui :

1) Mersun moottorin irvikuvasta
2) Michelinin renkaista, jotka olivat selkeästi heikommat kuin Bridgestonet Melbournessa.

Ei ne Stuttgartin pojat osaa F1-moottoria tehdä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Tulipa niin mieleen vanhat Häkkisen epätoivon vuoden, joina peugeotit ja muut mersut savusivat pientarella. Silloin kuitenkin keljutti paljon enemmän.
Häkkisen tilanne noina Pösön ja Mersun epätoivon kausina oli periaatteessa melkein sama kuin Kimin nyt. Kundi oli vielä nuori ja ainakin itse vakaasti uskoin, että kyllä se vielä voittaa (ja niinhän se sitten voittikin :)), kun saa alleen kunnon auton, ajovuosia kun on vielä jäljellä, joten ei mua nekään ajat silloin niin kauheasti keljuttaneet. Enemmän mua keljutti ne kausien 98-99 keskeytykset ja muuten vaan huonot kisat, koska silloin tosiaan ajettiin jo mestaruudesta autolla, jolla mestaruuden voi myös voittaa.

Ainoa asia mikä tosta Melbournen kisassa edes hiukan nostatti positiivisa fiiliäksiä oli, settä vaikka Kimi ryssikin lähtönsä (tai no virallisesti Kimi väitti autossa olleen vikaa, uskokoon ken tahtoo, minä väitän että se ryssi sen ihan itse), niin silti parin mutkan jälkeen kundi roikkui jo taas kiinni Cutin vaihdelaatikossa ja vaikutti että vauhti olisi saattanut riittänyt ohitukseenkin, mutta eipä tainnut tulla lupaa ylemmältä taholta edes yritykseen.

Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Niinpä. Kimi/tekniikka tössi lähdön, mutta sen jälkeinen alkukierrosten agressiivinen ohittelu nosti toivoa, kunnes ekan mainoskatkon jälkeen jo ennen keskeytystä saattoi vain todeta, että paska mikä paska. Keskeytyshän johtui sitten kuulemma väärän taktiikan valitsemisesta.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
AJ sanoi:
Niinpä. Kimi/tekniikka tössi lähdön, mutta sen jälkeinen alkukierrosten agressiivinen ohittelu nosti toivoa, kunnes ekan mainoskatkon jälkeen jo ennen keskeytystä saattoi vain todeta, että paska mikä paska.
Maikkarin kannattaisi siirtää eka mainoskatko kisan aikana mahdollisimman myöhäiseen ajankohtaan, koska Kimi keskeyttää joko mainoskatkon aikana tai heti sen jälkeen!

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
ml sanoi:
Maikkarin kannattaisi siirtää eka mainoskatko kisan aikana mahdollisimman myöhäiseen ajankohtaan, koska Kimi keskeyttää joko mainoskatkon aikana tai heti sen jälkeen!
Eikös se tolla logiikalla kantsis poistaa kokonaan? Joka tapauksessa valittuja sanoja.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
AJ sanoi:
Eikös se tolla logiikalla kantsis poistaa kokonaan? Joka tapauksessa valittuja sanoja.
Ei ne voi tehdä sitä, koska Maikkari on voittoa tavoitteleva yritys. Kisan jälkeen ruokamainokset menevät masennuksen huumassa kuin kuumille kiville.

Ensimmäinen mainos on hankala optimointitehtävä, jossa kassatulot ja katsojien häviäminen pitää optimoida sopivasti.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.