Melinda kirjoitellut vanhalla nickillään?Tampereella muutenkin ihan jees wappen.
Melinda kirjoitellut vanhalla nickillään?Tampereella muutenkin ihan jees wappen.
Se kuules poika niin, että oikea työväenliikettä tukeva vasemmisto on kantanut punalippuja vappumarsseilla vähintään jo 60-luvulta lähtien. Eli noin 50 vuotta. Ehkä jo jopa heti sotien jälkeen? 1940-luvun lopulta asti?Ymmärrän täysin miksi poliisi noita "lisää kaljaa" kylttejä kantavia vähän kurnutti, mutta sitä en hyväksy, että 20 vuotta on vasemmisto marssinut punaisten lippujen kanssa ja yhtäkkiä se on jokin ongelma? Niin ja miksi poliisi ei suostu kertomaan syytä lippujen takavarikointiin?
Osin olen, mutta en tietenkään kokonaisuudessaan.Oletko ihan vakavissasi?
Toistaiseksi paras kuva, mitä olen löytänyt näistä hengenvaarallisista teroitetuista astaloista.Hei, onks poliisi näyttänyt jossain niitä teroitettuja keppejä? Varmasti ovat kuvanneet, jos sellaisia on olemassa.
Osin olen, mutta en tietenkään kokonaisuudessaan.
Juurikin näin. Sitä paitsi nimenomaan SAK:n todelliset vappumarssijat eivät näitä repuuseja huolineet samaan kulkueeseen eli pyysivät poliiseja blokkaamaan tyypit pois kulkuestaan. Eikä nämä anarkistisiat todellakaan ole työläisten asialla, ennemminkin heitä vastaan (kuuluvat eri yhteiskuntaluokkaan)Se kuules poika niin, että oikea työväenliikettä tukeva vasemmisto on kantanut punalippuja vappumarsseilla vähintään jo 60-luvulta lähtien. Eli noin 50 vuotta. Ehkä jo jopa heti sotien jälkeen? 1940-luvun lopulta asti?
Vasemmiston vappumarssit eivät muistini mukaan ole koskaan olleet mikään ongelma poliisille, eikä pahemmin edes oikeistolle. Ei edes vasemmistoradikalismin nousun aikoihin 1960-luvun lopulla. Mielenosoituksia ja kahnauksia toki oli silloin, ainakin pääkaupunkiseudulla, mutta niistä selvittiin pahemmitta ongelmitta.
1990 -luvun lopulla ja 2000 -luvun alussa jostain syystä työväenliikkeen vappumarssit ja järkevät kannanotot päivänpolitiikkaan vähenivät dramaattisesti. Ehkä asiat olivat jo hetken "liian" hyvin? Sitä en tiedä... Enkä osaa sanoa.
Näillä viime aikojen kiakkoviarailla mailoineen ja tämän vapun mielenosoittajilla naamioineen ja terävine keppeineen ei ole mitään tekemistä oikean työssäkäyvän tai työssä käyneen työväenliikkeen edustajiston kanssa. He ovat mielestäni nykypäivän valitettavista syistä työelämästä syrjäytyneitä ja/tai ns. väliinputoajia. Heitä ei pidä mielestäni laskea perinteiseen vasemmistoon kuuluviksi. En tiedä, että onko termi anarkistikaan oikea? Olen sitä väärä ihminen tulkitsemaan.
Mun mielipide on se, että näillä nykyajan nuorien "vasemmistoräyhääjien" pointti on jokin muu, kuin perinteisen työväenliikkeen toimien tukeminen ja siihen osallistumisen. Heidän riehumisensa oikeaa pointtia en valitettasti tiedä.
Niin, ja kertoihan poliisi (teroitettujen) lippukeppien takavarikoinnin syyksi sen, että ne luokiteltiin "astaloiksi".
Juurikin näin.Vittu mitä paskaa.
Poliisi on ongelma.
https://www.facebook.com/TheArtistFormerlyKnownAsJaakko/posts/10152366448622929
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=amzDRXSXiLE
http://yle.fi/uutiset/poliisi_otti_kiinni_10_mielenosoittajaa_anarkistien_vappumarssilla__video/7216795
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-J66Do3Xe8
Näyttää aika selvästi siltä, että poliisi jo vakiintuneeseen tapaansa valehtelee silmät päästään.
Oletko ihan vakavissasi?Poliisi on ongelma.
Eipä niillä mitää asiaa olekaan. Joka sukupolvessa on omat ongelmayksilönsä, jotka sitten tietyssä iässä aktivoituvat pseudopoliittisiin aktiviteetteihin.Mun mielipide on se, että näillä nykyajan nuorien "vasemmistoräyhääjien" pointti on jokin muu, kuin perinteisen työväenliikkeen toimien tukeminen ja siihen osallistumisen. Heidän riehumisensa oikeaa pointtia en valitettasti tiedä.
Ryytimaalle nuo oli tarkoitus viedä porkkanarivin merkiksi.– Asian tarkemmassa selvittelyssä on ilmennyt, että autosta haltuun otetut lippusalot eivät liittyneet anarkistien mielenosoitukseen, poliisi kertoo tiedotteessaan.
Olisit nyt laittanut koko uutisen. Tämä koski varmaan sitä tilannetta, jossa poliisi otti vappumarssijoiden lippuja (sak/vasemmistoliitto) talteen.– Asian tarkemmassa selvittelyssä on ilmennyt, että autosta haltuun otetut lippusalot eivät liittyneet anarkistien mielenosoitukseen, poliisi kertoo tiedotteessaan.