Venäjä/USA/Nato/EU politiikka ja toiminta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lunssila

Well-known member
Mitä vittua? Miten me voidaan tietää mikä on sallittua ja mikä ei, jos teidän asenne on tämä? Se on teidän duuni moderoida keskustelua ei käyttäjien. Te luotte säännot ja pidätte niistä kiinni emme me.
:D

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mitä vittua? Miten me voidaan tietää mikä on sallittua ja mikä ei, jos teidän asenne on tämä? Se on teidän duuni moderoida keskustelua ei käyttäjien. Te luotte säännot ja pidätte niistä kiinni emme me.
Jos joku jättää viestiensä sisällön täysin moderaattorien tarkkaavaisuuden varaan ja kirjoittaa mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan ilman mitään filttereitä, niin sellaisen tapauksen kannattaa jättää nettikirjoittelu vallan väliin. Ja mennä vaikka lauantai-iltaisin nakkikioskijonoon testailemaan mistä niitä rajoja löytyy. Palautekin on aika reaaliaikaista sekä tuntuvaa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Tämä tässä on aika oivallinen villakoiran ydin. Kyllä sitä räikeimpiin ylilyönteihin puututaan, kuten eilen. Mutta jokaiseen nahisteluun on turha lähteä puuttumaan. Kuitenkin täällä kirjoittelee pääasiassa täysi-ikäisiä ja oikeustoimikelpoisia ihmisiä, joten olettaa sopii että itse jokainen osaa miettiä mikä on sopivaa toimintaa ja mikä ei. Vaikka siihen ei moderaattori puuttuisikaan.
Jaa että mä olin väärässä nyt vai? Ok.
Pitäisikö sitten jokaiseen riitaan ja kilahdukseen ja keulimiseen puuttua rangaistuksella?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Jos joku jättää viestiensä sisällön täysin moderaattorien tarkkaavaisuuden varaan ja kirjoittaa mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan ilman mitään filttereitä, niin sellaisen tapauksen kannattaa jättää nettikirjoittelu vallan väliin.
Ehdottomasti, vaan entäpä, jos eivät kuitenkaan ymmärrä itse näin tehdä? Harmillinen asia vaiko ehkä hetki, jolloin asiaan tulisi puuttua? Asiaan puuttumista ei ole mielestäni se, että deletoidaan muodon vuoksi pari viestiä ja lyödään itteensä tyytyväisinä yläfemmoja kuvitellen, että kyllä ne nyt varmaan ymmärsi.

Mulle on periaatteessa ihan helvetin sama mitä mieltä nämä arvon herrat ovat toisistaan ja toistensa poliittisista mielipiteistä ja suoraansanottuna en kauheesti surisi, vaikka hakkaisivat toisensa teho-osastolle, koska *darwin*, mutta minkä helvetin takia meidän muiden on pakko seurata tätä jatkuvaa, naurettavaa ja ennenkaikkea äärettömän lapsellista paskanheittoa? Ah, ans ku mä arvaan, ei tietenkään ole pakko, koska ainahan von pistää iggeen ja homma on sillä ratkaistu, right? :nope:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Pitäisikö sitten jokaiseen riitaan ja kilahdukseen ja keulimiseen puuttua rangaistuksella?
Jos sitä jatkuu viikko- tai kuukausikaupalla, niin pitäis ihan vaan yleisen viihtyvyyden ja hyvinvoinnin vuoksi. Piste.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pitäiskö nämä moderointiin liittyvät keskustelut käydä tuolla ylläpidon puolella eikä ulkomaanpolitiikkaa käsitettävässä toikissa.

Viimeksi muokattu:

burb

.
Vapaan moderoinnin pitäminen minimissään ei taida olla ihan tämän modetiimin valinta, eiköhän se käytäntö kumpua jostain vuosien takaa, ellei peräti aivan alusta asti. Selkeimmät ylilyönnit, spammiroboit yms. toki on siivottu lähes aina, mutta noin muuten on oltu kuin Ellun kanat.
Mulle itselleni sopii kyllä tiukempikin linja, jota OoPeekin tässä taitaa peräänkuuluttaa, mutta en ole varma ovatko kaikki siihen valmiita.
Noin muuten vetoan kaikkiin osapuoliin tilanteen ratkaisemiseksi.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Nomi näköjään saanut bannia. Odottaen lässytystä kun pääsee jäähyltä. Oho ja aika pitkiä jäähyjä.

burb

.
Jaa. Banneja sittenkin napsahdellut. Natsimodet! Jättäkää meidät rauhaan!

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nyt sitten vedettiin rangaistuslinjaa. Piti vaan ensin vaihtaa modejen norsunluutornissa kuulumiset ja kysellä, että onko kuka saanut minkäkinlaista viestiä miltäkin taholta mahdollisesti ja onko töissä tullut oltua millä kellonlyömällä, kun joskus tuli kovasti kritiikkiä telepatialaitteistojen alikäytöstä moderointitoiminnan yhteydessä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vapaan moderoinnin pitäminen minimissään ei taida olla ihan tämän modetiimin valinta, eiköhän se käytäntö kumpua jostain vuosien takaa, ellei peräti aivan alusta asti. Selkeimmät ylilyönnit, spammiroboit yms. toki on siivottu lähes aina, mutta noin muuten on oltu kuin Ellun kanat.
Mulle itselleni sopii kyllä tiukempikin linja, jota OoPeekin tässä taitaa peräänkuuluttaa, mutta en ole varma ovatko kaikki siihen valmiita.
Noin muuten vetoan kaikkiin osapuoliin tilanteen ratkaisemiseksi.
Vitut mä tässä mitään natsilinjaa ole vaatimassa, mutta kyllä se linja vaan on lepsunut viimeaikoina melko hälyttävästi siitä mitä se aiemmin oli.

McRäkä

Banned
IL:

Tämä on räikeää osoittamista ja tiedän että Rägä postaa jotain "vastapuolen" kauheuksia tähän.
Esimerkiksi jo vuonna 2001 oikeusvaltio Yhdysvalloissa kohdeltiin toisinajattelijoiden mielenosoituksen osallistujia seuraavasti:

- poliisi hyökkäsi mielenosoittajia vastaan kyynelkaasulla, pippurisuihkeella, vesitykeillä ja pidätti osallistujia tekaistuilla syytteillä
- vangittujen mielenosoittajien päitä hakattiin betoniseinään, heitä pidettiin ilman ruokaa ja juomaa, pakotettiin kusemaan päälleen, kahlittiin käsiraudoilla siten että nukkuminen oli mahdotonta
- naisvankeja ahdisteltiin seksuaalisesti
- poliisi takavarikoi ja rikkoi mielenosoittajien omaisuutta mm. kameroita, lääkkeitä jne.

Tuohan olisi tietysti kovin kauheata jos olisi tapahtunut Venäjällä, mutta Ameriikassa se on ihan OK. Samaan aikaan kun oman maan toisinajattelijoita kohdellaan näin, syytää Yhdysvaltain hallinto jatkuvasti miljoonittain rahaa vieraiden valtioiden oppositioille. Reilua, eikö?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Toiset ei osaa keskustella ja toiset ei käy ylläpito-keskustelua täysin väärässä paikassa.

Mulqt

Status
Ei avoinna uusille viesteille.