Mitä vittua? Miten me voidaan tietää mikä on sallittua ja mikä ei, jos teidän asenne on tämä? Se on teidän duuni moderoida keskustelua ei käyttäjien. Te luotte säännot ja pidätte niistä kiinni emme me.
Jos joku jättää viestiensä sisällön täysin moderaattorien tarkkaavaisuuden varaan ja kirjoittaa mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan ilman mitään filttereitä, niin sellaisen tapauksen kannattaa jättää nettikirjoittelu vallan väliin. Ja mennä vaikka lauantai-iltaisin nakkikioskijonoon testailemaan mistä niitä rajoja löytyy. Palautekin on aika reaaliaikaista sekä tuntuvaa.Mitä vittua? Miten me voidaan tietää mikä on sallittua ja mikä ei, jos teidän asenne on tämä? Se on teidän duuni moderoida keskustelua ei käyttäjien. Te luotte säännot ja pidätte niistä kiinni emme me.
Tämä tässä on aika oivallinen villakoiran ydin. Kyllä sitä räikeimpiin ylilyönteihin puututaan, kuten eilen. Mutta jokaiseen nahisteluun on turha lähteä puuttumaan. Kuitenkin täällä kirjoittelee pääasiassa täysi-ikäisiä ja oikeustoimikelpoisia ihmisiä, joten olettaa sopii että itse jokainen osaa miettiä mikä on sopivaa toimintaa ja mikä ei. Vaikka siihen ei moderaattori puuttuisikaan.
Mitä vittua? Miten me voidaan tietää mikä on sallittua ja mikä ei, jos teidän asenne on tämä? Se on teidän duuni moderoida keskustelua ei käyttäjien. Te luotte säännot ja pidätte niistä kiinni emme me.
Pitäisikö sitten jokaiseen riitaan ja kilahdukseen ja keulimiseen puuttua rangaistuksella?Jaa että mä olin väärässä nyt vai? Ok.
Ehdottomasti, vaan entäpä, jos eivät kuitenkaan ymmärrä itse näin tehdä? Harmillinen asia vaiko ehkä hetki, jolloin asiaan tulisi puuttua? Asiaan puuttumista ei ole mielestäni se, että deletoidaan muodon vuoksi pari viestiä ja lyödään itteensä tyytyväisinä yläfemmoja kuvitellen, että kyllä ne nyt varmaan ymmärsi.Jos joku jättää viestiensä sisällön täysin moderaattorien tarkkaavaisuuden varaan ja kirjoittaa mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan ilman mitään filttereitä, niin sellaisen tapauksen kannattaa jättää nettikirjoittelu vallan väliin.
Jos sitä jatkuu viikko- tai kuukausikaupalla, niin pitäis ihan vaan yleisen viihtyvyyden ja hyvinvoinnin vuoksi. Piste.Pitäisikö sitten jokaiseen riitaan ja kilahdukseen ja keulimiseen puuttua rangaistuksella?
Ei pitäis. Oliko vielä muuta?Pitäiskö nämä moderointiin liittyvät keskustelut käydä tuolla ylläpidon puolella eikä ulkomaanpolitiikkaa käsitettävässä toikissa.
OoPee on asenteella liikkeellä. :thumbup:Ei pitäis. Oliko vielä muuta?
Vitut mä tässä mitään natsilinjaa ole vaatimassa, mutta kyllä se linja vaan on lepsunut viimeaikoina melko hälyttävästi siitä mitä se aiemmin oli.Vapaan moderoinnin pitäminen minimissään ei taida olla ihan tämän modetiimin valinta, eiköhän se käytäntö kumpua jostain vuosien takaa, ellei peräti aivan alusta asti. Selkeimmät ylilyönnit, spammiroboit yms. toki on siivottu lähes aina, mutta noin muuten on oltu kuin Ellun kanat.
Mulle itselleni sopii kyllä tiukempikin linja, jota OoPeekin tässä taitaa peräänkuuluttaa, mutta en ole varma ovatko kaikki siihen valmiita.
Noin muuten vetoan kaikkiin osapuoliin tilanteen ratkaisemiseksi.
:thumbup:Nyt sitten vedettiin rangaistuslinjaa.
Kerrankin ollaan jostain samaa mieltä. :thumbup:Pitäiskö nämä moderointiin liittyvät keskustelut käydä tuolla ylläpidon puolella eikä ulkomaanpolitiikkaa käsitettävässä toikissa.
Esimerkiksi jo vuonna 2001 oikeusvaltio Yhdysvalloissa kohdeltiin toisinajattelijoiden mielenosoituksen osallistujia seuraavasti:IL:
Tämä on räikeää osoittamista ja tiedän että Rägä postaa jotain "vastapuolen" kauheuksia tähän.