Verizon Indycar Series 2017

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Jeesus sentään, olipa upea kilpailu. Tästä riittää blogiin kirjoitettavaa. Indycar-kausi jatkuu jo ensi viikonloppuna Detroitin tuplalla. Oikein hyvää yötä kaikille ja pysykää kuulolla Indycar-tapahtumista.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2362
Lyhyesti: SATO :thumbup:. Loistava suoritus! Tapahtumarikas kisa jossa oli vauhtia ja vaarallisia tilanteita, joista Dixonin ilmalento pelästytti pahanpäiväisesti; onneksi hyvin nopeasti kävi ilmi että pelkällä säikähdyksellä selvittiin. Alonsolle nostan hattua keskeytykseen asti hienosti sujuneesta kisasta ja odotan näkeväni hänet näissä karkeloissa uudestaan.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Taisin sohaista ampiaispesää, mutta tarkoituksena oli kompata Hamiltonia. Ei F1-kuskeja turhaan mielletä maailman parhaiksi rattimiehiksi, ja siksi myös F1-huiput maailman parhaiten palkattuja urheilijoita. Uskaltaisin väittää, että jos Indysta loikkaisi kuski kylmiltään Formula ykkösiin kesken kauden, niin ei varmasti olisi lähelläkään kärkeä, mutta toisin päin siellä näköjään päästää helpostikin kärkikahinoihin. Onhan noita esimerkkejä molemmista päistä, onnistuneet jenkkiformulakuskit kuten Montoya ja vanhempi Andretti, mutta sitten taas katastrofit nuorempi Andretti ja Bourdais jotka olivat aivan hukassa.
No sitten oikeastaan ollaan samaa mieltä, mutta sun alkuperäinen viesti oli aika provoava pakollisen oikealle kääntyminen -viittauksen kanssa (kun kalenterista kolmasosa on ovaaleja). Itselläni ei ole mitään tarvetta vertailla, jota nyt jostain kumman syystä on tuntunut enemmän tulevan F1:stä seuraavilta. En usko, että vaihto toisin päin olisi yhtä helppoa (vaikka saisi ajaa testiä etukäteen niin kuin Alonso sai nyt), mutta en myöskään usko, että kaikki F1:stä onnistuisi näin hyvin kuin Alonso nyt (vrt. Räikkosen Amerikka-seikkailu, ja ne oli vielä Nascarin feeder-sarjoja, eikä Chiltonit ja muut F1-hylkäykset olekaan onnistuneet yhtä lyhyellä aikataululla), jos uskaltaisivat ollenkaan.

Pitäisi myös ehkä erotella Indy 500 ja loppukausi. Kauden mestari kertoo enemmän kuin yhden, vaikkakin tunnetuimman sellaisen kisan voitto joka vaatii aina vähän munkkia. Esimerkiksi juuri Sato ei ole ollut lähelläkään mestaruustaistelua aiempana seitsemänäkään vuotena ja tuskin on tänäkään vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4389
Hondan uusi slogan.

Honda - dreams of power

Ei kestä koneet F1:ssä tai muuallakaan...

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Alonso ja Honda, match made in heaven.

Oli tosiaan kyllä aivan huikea kilpailu, varmaan yksi parhaita mitä olen ikinä katsonut. Tosin tämä oli minun ensimmäinen ovaaali kisa minkä seurasin kokonaan. Vähän ärsytti vaan se että, niitä mainoksia oli siinä streamissä mitä katsoin niin uskomaton määrä, siis aivan julmetun paljon.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4613
Sijainti
Salo
Pitäisi myös ehkä erotella Indy 500 ja loppukausi. Kauden mestari kertoo enemmän kuin yhden, vaikkakin tunnetuimman sellaisen kisan voitto joka vaatii aina vähän munkkia. Esimerkiksi juuri Sato ei ole ollut lähelläkään mestaruustaistelua aiempana seitsemänäkään vuotena ja tuskin on tänäkään vuonna.
Niin upea kuin Saton nousu Indy 500-voittajaksi oli, realistina epäilisin Saton uran saavuttaneen nyt lakipisteensä. Toki voitto voi tuoda varmuutta ajamiseen, mutta epäilisin että seuraava voitto antaa odottaa itseään.

Mitä tulee Alonson suoritukseen, voidaan vain arvailla miten Alonso pärjäisi 24 astetta kallistetulla TMS:llä vapaiden harjoitusten mittaisella valmistautumisella. Toisaalta, en näe syytä miksei sinnekin sopeutuisi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Sato sai voitostaan 2,4 miljoonaa dollaria ja Fernando Alonso palkittiin parhaana Indy 500-tulokkaana. Hänen lomapakkoon tuli 305,000 dollaria.

http://www.indycar.com/News/2017/05/05-29-Victory-Celebration-Indy500

Kisassa paras tulokas oli kolmanneksi ajanut Dubain lisenssillä ajava britti Ed Jones, Alonson valinnaasa on kyse pr-tempusta. Valinta tehtiin median äänestyksellä, jossa otetaan huomioon seuraavat kriteerit: Urheilullisuus, ajotaidot, sopeutuminen kuukauden aikana autoon ja maaliintulosijoitus.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
En tiedä ovatko kaikki Indycar-kisat tämän tyylisiä kun en ole sarjaa juurikaan seurannut, mutta päällimmäisenä tuosta kisasta jäi mieleen tietynlainen alkukantaisuus tai miten sitä voisi kuvailla. Autot ovat yksinkertaisempia kuin F-ykköset kaikkine härpäkkeineen, varikkopysähdykset näyttävät ihmisten eikä robottien työskentelyltä, kisassa nähtiin paljon ohituksia formuloiden steriilin jonoajelun sijasta, kuskit eivät vinkuneet radioon "yhyy tell Charlie that he passed me" -tyylisiä kommentteja jne.

Enemmän tällaista meininkiä ykkösiin!
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4613
Sijainti
Salo
Mitä tulee varikkostoppeihin, tässä vertailu miten eri luokissa toimitaan. F1 lienee ainoa luokka, jossa ukkojen määrää ei ole rajoitettu

YouTube
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Enpä ole vielä täällä 500:aa kommentoinut, joten alla mietteitäni.

Hieno kisa, mutta toisen puoliskon keltaiset rikkoivat flowta. Ansaittu voitto Satolle; mitä RHR ja Alonso olisivat Andrettin autolla lopussa pystyneet tekemään jäi näkemättä, mutta se ei Saton suorituksen arvoa laske.

Hondalle kaksijakoinen kisa. Alonson moottoririkko oli jo pienoinen PR-katastrofi, mutta Saton voitto oli varmasti pääkonttorin unelma. Toisaalla näin hyvän kommentin, kuinka oikeastaan oli hienoa nähdä Hondan vieneen moottorinsa äärirajoille, ja vaikka moottoreita hajosi niin voitto tuli. Hondalla oli pienoinen etu Chevyyn nähden, vaikkakin autojen määrä Hondan ylivoimaa hämäsi.

Saton voitolla on turha dissata IndyCaria. Kahdeksas kausi äijällä ja nyt kaksi voittoa sarjassa, joten ei Sato sarjan paras kuski ole. Mutta jo F1-aikoinaan nähtiin, että talenttia on huippusuorituksiin, vaikkei ihan joka kisassa. F1:ssä Saton kaltaisen kuskin oli vaikea päästä voittaja-autoon, IndyCarissa jokainen auto on oikeissa käsissä voittaja-auto, tosin Sato ajaa kyllä yhdessä kärkiorganisaatioista.

Vakuuttava debyytti-500 Ed Jonesilta. En kuitenkaan sanoisi Alonson RoY-titteliä pelkäksi PR-tempuksi. Kisan alku ja muutenkin koko kuukaisi huomioiden, Alonso oli vahvin voittajaehdokas tulokaskuskeista. Toisaalta, en pitäisi itsestäänselvyytenä, että Alonso olisi päihittänyt Jonesia kisan lopussa ilman moottoririkkoaan, niin vahva oli Joneskin lopussa.

Sikäli oli hyvä, että Alonso ei voittanut, niin varmimmin nähdään hänet Indyssä uudelleen. F1-snobitkin pitävät turpansa kiinni tai ainakin pienemmällä.

Kaiken kaikkiaan oli hieno kisa. Dixonin kolari oli muistutus lajin vaaroista ja varmasti jotain opittavaa turvallisuuden suhteen on. Mutta tässä kuussa nähtiin myös miten hyvää työtä Dallara ja INDYCAR ovat tehneet turvallisuuden parantamiseksi.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Alonso teki itseeni vaikutuksen ottaen huomioon, että hyppää kesken kauden tavoittelemaan Indy 500:n voittoa. Hän koki jotenkin vapautuneen tuskaisesta taipaleestaan F1:ssä, joten hänen paluunsa Indyyn olisi mielyttävää.

Hänen ajotaitonsa eivät ole hävinneet mihinkään, huono auto on estänyt Oviedon ihmisohjusta menestymästä. Viimeisin voitto vuoden 2013 Espanjan Gp:stä.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
En tiedä ovatko kaikki Indycar-kisat tämän tyylisiä kun en ole sarjaa juurikaan seurannut, mutta päällimmäisenä tuosta kisasta jäi mieleen tietynlainen alkukantaisuus tai miten sitä voisi kuvailla. Autot ovat yksinkertaisempia kuin F-ykköset kaikkine härpäkkeineen, varikkopysähdykset näyttävät ihmisten eikä robottien työskentelyltä, kisassa nähtiin paljon ohituksia formuloiden steriilin jonoajelun sijasta, kuskit eivät vinkuneet radioon "yhyy tell Charlie that he passed me" -tyylisiä kommentteja jne.

Enemmän tällaista meininkiä ykkösiin!
Kannattaa katsoa joku ei-ovaalikisaa. Jatkuu jo tänä viikonloppuna Detroitissa.

Kalenterin paras rata ehkä myöhemmin tässä kuussa oleva Road America.

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_IndyCar_Series#Schedule
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2362
Esteban Gutierrez tekee IndyCar-debyyttinsä nyt viikonloppuna Detroitissa Dale Coynen toisena kuljettajana.

COYNE NAMES GUTIERREZ TO DRIVE NO. 18 HONDA AT DETROIT
By INDYCAR | Published: Jun 1, 2017

Another experienced Formula One driver is joining the Verizon IndyCar Series.

Dale Coyne Racing announced today that Esteban Gutierrez, the 25-year-old Mexican who competed in three Formula One seasons and was a test driver in three others, will replace the injured Sebastien Bourdais in the No. 18 Sonny’s BBQ Honda for this week’s Chevrolet Detroit Grand Prix presented by Lear doubleheader race weekend.

Bourdais is recovering from pelvis and hip fractures sustained in a May 20 crash during a qualifying attempt for the 101st Indianapolis 500 presented by PennGrade Motor Oil.

“I’m very grateful to join Dale Coyne Racing, a highly competitive team,” Gutierrez said. “When Dale Coyne called me, I had no doubt that this would be a great opportunity for me to get experience in the Verizon IndyCar Series. My target is to learn as quickly as possible. INDYCAR is a very challenging series for drivers, but I feel ready to take this chance.”

CHEVROLET DETROIT GRAND PRIX: Entry list

Gutierrez drove in 2013 and ’14 for Sauber in F1, with a best finish of seventh in the 2013 Japanese Grand Prix. He also served as the team’s reserve driver in 2011 and ’12 while competing in GP2, the top development series for Formula One.

After spending the 2015 season as the reserve driver for Ferrari, Gutierrez joined the U.S.-based Haas F1 team last year. His best result in 21 races was 11th place on four occasions. A native of Monterrey, Mexico, which hosted Indy car races at Fundidora Park from 2001-06, Gutierrez has been driving this season for the Techeetah team in Formula E.

“We’re going to miss having Sebastien in the No. 18 car, but we’re very happy with our choice of a replacement for him this weekend,” said team owner Dale Coyne. “Esteban has a great open-wheel racing background, especially with his time in Formula One and the GP2 series. I think he’ll do well in an Indy car despite the learning curve and we all look forward to seeing what he’ll do this weekend in Detroit.”

Gutierrez began competing in karts at age 12. He advanced to open-wheel cars in 2007, when he finished second in the Formula BMW USA championship with four wins and nine poles in 14 races. He moved to Formula BMW Europe the following season and captured the championship with seven wins in 16 races.

He continued climbing the European open-wheel ranks, winning the 2010 GP3 championship and finishing third in GP2 in 2012.

“I’m excited about my debut races at the Detroit Grand Prix and I cannot wait to start working with the team, engineers and Honda, as well as driving a Dallara car again,” Gutierrez said. “I have very good memories of my successful GP3 and GP2 series seasons with the Dallara cars and I worked very well with them at Haas F1 team. I will do my best for Dale Coyne Racing, Honda and all the Mexican fans.”

Gutierrez will join the 22-car Verizon IndyCar Series field when practice begins Friday for the Chevrolet Detroit Grand Prix on the 2.35-mile temporary street circuit at the Raceway at Belle Isle Park. The only doubleheader weekend on the 2017 schedule, races are set for Saturday and Sunday, with each airing live at 3:30 p.m. ET on ABC and the Advance Auto Parts INDYCAR Radio Network
indycar.com.
 
Ylös