Verizon Indycar Series 2017

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Esteban Gutierrez tekee IndyCar-debyyttinsä nyt viikonloppuna Detroitissa Dale Coynen toisena kuljettajana.
Dale Coyne sanoi harjoitusten aikana haastattelussa, että Gutierrezin on tarkoitus tuurata myös jatkossa.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2362
Graham Rahal ajoi paalulta voittoon Detroitin viikonlopun ensimmäisessä kilpailussa. Scott Dixon sijoittui toiseksi ja James Hinchcliffe kolmanneksi. Viikon takainen Indy-voittaja Takuma Sato oli kahdeksas.

Tulokset.

Dixon nousi sarjan pistekärkeen ennen huomista kilpailua.

1. Dixon, 275
2. Castroneves, 273
3. Sato, 258
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kävi samat kuin Nascar-kisassa, loppuun vielä keltaiset. Tulee tiukkaa.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
No ei tullut tiukkaa, Rahal oli suvereeni uusintalähdössä. Kova veto.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Graham Rahal ja James Hinchcliffe kuittailivat takaisin Hamilton vähätteleviä lausontoja Indycar-kuljettajien tasosta.

https://www.motorsport.com/indycar/news/rahal-hinchcliffe-spurn-lewis-hamilton-s-jabs-at-indycar-914097/

Johan tästä on puhuttu, kuljettajan on vaikea siirtyä sarjasta toiseen. Vain Montoya, Mansell, Fittipaldi ja Villeneuve ovat onnistuneet siinä. Eikä luokkia voi verrata keskenään, sillä Indycar on yksityyppiluokka ja F1 pitkälle kehittynyt insinöörien taidonnäyte.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Graham Rahal ja James Hinchcliffe kuittailivat takaisin Hamilton vähätteleviä lausontoja Indycar-kuljettajien tasosta.

https://www.motorsport.com/indycar/news/rahal-hinchcliffe-spurn-lewis-hamilton-s-jabs-at-indycar-914097/

Johan tästä on puhuttu, kuljettajan on vaikea siirtyä sarjasta toiseen. Vain Montoya, Mansell, Fittipaldi ja Villeneuve ovat onnistuneet siinä. Eikä luokkia voi verrata keskenään, sillä Indycar on yksityyppiluokka ja F1 pitkälle kehittynyt insinöörien taidonnäyte.
Ei kannata ei, mutta kyllähän lahjakkuudet menevät sinne missä raha on (ajatellaan vaikka NHL:ää), ja kun esim. Ferrarin budjetti on monta kertaa suurempi kuin koko Indycar-tallien yhteensä,niin vaikea kuvitella, että parhaat haluaisivat ehdoin tahdoin ajaa jossain muualla kuin ykkösissä, varsinkin kun nykyään Indy 500 on ainoa kisa, jota edes USA:ssa noteerataan, ja senkin suosio on kovassa laskusssa. Tämän vuoden live-lähetystä ABC:llä seurasi vähemmän ihmisiä kuin koskaan ennen.

Sääli sinänsä, 90-luvulla oli kiva katsella Villeneuven ja kumppaneiden ajoja, kun autot olivat huomattavamman mielenkiintoisemman oloisia.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Jos tekisin jonkinlaisen ihannegridin F1- ja IndyCar-kuskeista, niin top-10 olisi varmaankin noin 70% F1 ja 30% IndyCar kun taas 10-20 olisi huomattavasti tasaisempaa.

Joukosta Dixon, Power, Pagenaud, RHR ja Newgarden voisi hyvinkin olla kolme top-10 kuskia F1:ssä. Oikeassa autossa voisi vaikka voittaa mestaruuden.

Sarjojen häntäpään välillä sen sijaan tuskin niin suurta eroa. En odottaisi suurtekoja Ericssonilta tai Palmerilta IndyCarissa.

Toki, F1 on suurelle osalle IndyCar-kuskeista ollut varmastikin se tavoite. Mutta IndyCariin päätyminen ei tarkoita, etteikö kykyjä olisi ollut F1:een. F1:een pääsy vaan vaatii hieman myös tuuria; jos esim. olet neljättä kautta F2:ssa, niin vaikka voittaisit mestaruuden niin F1-ovi on jo melkein kiinni kun taas IndyCarissa on vielä kaikki mahdollista. Eikä välttämättä Dixonia tai Poweria enää 36 vuoden iässä kiinnostaisi Force Indialla pisteistä ajaminen, kun IndyCarissa saa ajaa voitoista.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Arkistojen aarteita, Michael Schumacher kommentoi Indyä. Toisaalta, retrospektiivisesti ajateltuna on hieman ironista että Schumi kertoo mikä on liian vaarallista ja mikä ei.



Vaikka hienoista snobismia on havaittavissa, kannatta huomioida että haastattelu on todennäköisesti tehty CART/IRL-jaon aikoihin jolloin avopyöräisten parhaimmat eivät kilpailleet Indyssä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Hyvin Honda-painoitteinen kärkikymmenikkö. Vaikka 22 autoa ei vielä katastrofi olekaan, vähän enempi autoja soisi olevan. Joku 24-26 autoa olisi 600 kilometrin kisaan hyvä määrä. Toki riski on, että isompi automäärä tekisi kilpailusta tolkuttoman crashfestin. Se lieni osasyy, miksi samanlaisen profiilin omaavat Charlotte ja Atlanta aikoinaan IRL-kalenterista tiputettiin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Kolarien täyttämän Texasin kilpailun voittoon ajoi Will Power, toiseksi tuli Tony Kanaan ja kolmanneksi ajoi Simon Pagenaud. Maaliin pääsi yhdeksän kuljettajaa turva-auton perässä.

Tulokset: http://www.imscdn.com/indycar_media/documents/2017-06-11/Rainguard Water Sealers 600 box score.pdf

Pistetilanne

1. Dixon 326
2. Pagenaud 313
3. Sato 312
4. Castroneves 605
5. Power 286

Kausi jatkuu korkeuseroja sisältävällä Road American klassikkoradalla Elkhart Lakessa juhannuksena.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös